İçeriğe Yönlendir

Tesla Volkswagen'i Geçti


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Amerikalı elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın, "market value" yani piyasa değeri 100 milyar doları geçti. Bu da markanın, dünyanın en büyüklerinden biri olan Volkswagen'i bu değer konusunda geride bıraktığı anlamına geliyor! 2003 yılında kurulan markanın 2025 yılında 2-3 milyon adet aralığında otomobil satacağı ön görülüyor. Eğer böyle olursa Tesla bundan 5 yıl sonra en çok kazanan otomobil üreticisi olacak!

 

Rakiplerine göre çok genç bir marka olan Tesla, 2003 yılında kuruldu. Ancak firmanın ürettiği katma değeri yüksek olan otomobiller, teknolojik donanımlar ve yürütülen pazarlama çalışmaları onları piyasanın en değerlisi olma yolunda destekliyor.

Tesla’nın değeri geçtiğimiz çarşamba günü yüzde 5.9, 2019 yılında da yüzde 31 artış gösterdi. Bu artışlarla birlikte bir adet Tesla hissesi 579.51 dolar olurken, markanın piyasa değeri de 104.5 milyar dolara yükseldi. Böylece dünyanın en büyük üreticilerinden olan Volkswagen’i geride bırakmış oldular. Volkswagen 100 milyar dolarlık piyasa değerine sahip.

Amerikalı üreticinin yılın son çeyreğinde teslimatlarını hızlandırdığı Model 3 otomobili, özellikle Avrupa pazarında yoğun ilgi gördü. Ayrıca Çin’de açılan Gigafactory’nin üretime başlaması ve üretilen otomobillerin teslimatlarının gerçekleşmesi de firmanın değerinin artmasına olumlu katkıda bulundu.

2019 yılında tanıtılan CyberTruck ile dikkatleri üzerine çeken Tesla, Model Y isminde bir crossover üretimine de yeni fabrikasında başladı.

Dünya otomotiv endüstrisinin zirvesinde yer alan Alman dev Volkswagen ise 10.97 milyon araç satışını 2019’da gerçekleştirdi. Tesla’da ise bu sayı sadece 367 bin 500. Ancak bir firmanın piyasa değeri onun sadece anlık olarak iyi olmasını göstermiyor. Geleceği parlak olan şirketlerinde hisse değerleri Tesla’nın olduğu gibi artış gösterebiliyor.

New Street Research analisti Pierre Ferragu ise firmanın 2025 yılında 2-3 milyon aralığında otomobil teslimatı gerçekleştirerek endüstrinin en çok kâr eden markası olacağını belirtti.

(REUTERS ve BLOOMBERG)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

2003 yılında pilli bebeğe ne gerek var diyenler çoktur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

2003 yılında pilli bebeğe ne gerek var diyenler çoktur

 

2003 de en çok merak ettiğim araba Gm Ev1 idi. Hakkındaki bulduğum tüm makaleleri okuyordum. 

Sonunu öğrenince çok üzüldüm. 

Elektrikli arabayı kim öldürdü adında bir belgeseli bile vardı. 

Sonra elon musk cıktı.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Tesla ilk çıktığı senelrde diğer markalar pek önemsemediler, zaman geçtikçe bu markada çöpe gider ve unutulur diye düşündüler ama öyle olmadı. Şimdi ard arda elektrikli modellerini çıkarmaya başladılar. Elektriğin önü kesilemz artık ilk önce olan dizellere olacak daha sonrada sıra benzinlilere gelecek. Hıaaaaa 👹

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Elon kapıdan çıksın iki kablo bağlayacak adam yok orada

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Teslanın hisse senedi alınabiliyormu TR de,  vw hisse aldım 24 aralıktan beri %35.50 kazandırdı. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Elektrikli arabayı kim öldürdü

3 senedir dvd'sini arıyordum, geçen hafta bulup izledim.

Çok üzücü...

Servet Aydın yazdı:

Elon kapıdan çıksın iki kablo bağlayacak adam yok orada

Kullandığın markanın sahibi için de öyle diyorlardı efendiii.

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
nasıl oldu o? düşüşte 1 aydır? 2019 24 aralık mı? 2018 mi
https://www.finanzen.net/chart/volkswagen_vz
Kendi hesabımdan çektiğim ekran görüntüsüdür, üstteki DOAS, kafamı duvarlara vuruyorum niye bütün paramı yatırmadım diye, o an risk alıp yatırsaymışım ciddi para kazanırdım. 2019 daha çok yeni aldım. 572872d90ba9611356dae084862e39cf.jpg
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

doğuş..... VW deyince şeettim yurt dışı felan denmiş

iyiki 2015 te almamışsın, saçın kalmazdı

vesile ile realize olmadığı sürece kar yok henüz cepte

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

doğuş..... VW deyince şeettim yurt dışı felan denmiş

iyiki 2015 te almamışsın, saçın kalmazdı

vesile ile realize olmadığı sürece kar yok henüz cepte

 

Doğuş evet, Türkiyedeki vw :)  yurt dışı için başka prosedürler gerekiyormuş galiba, uğraşmadım hiç onunla. O dizel emisyon vakası olduğu dönemde galiba 2015. Hisseleri satıp nakite çevirsemmi diye düşünüyorum, bu kadar artış üzerine daha da artmaz galiba. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...