İçeriğe Yönlendir

Araç Durduktan Sonra Fanın Çalışması


Bilal Coban

Recommended Posts

Bilal Coban

Merhabalar

 

Geçen sene 2.el aldığım 2.0 benzinli s max ile birkaç ay çok km yapmadıktan sonra, araç kaza geçirmişti. S-Max olmayan bir yerde bulunduğumdan, ordan buradan parçaları getirterek aracı daha yeni toparladım gibi. Kompresörde de arıza varmış, o da değişecek. Şu an klima kullanmadan birkaç kısa mesafe deneme sürüşleri yaptım. Araç kapandıktan sonra fan durmuyor yaklaşık 30 saniye-1 dakika arası mesafesine göre. Kaza öncesi uzunluğu nasıldı hatırlamıyorum ancak kısa süreli yine motor kapandıktan sonra bazen fan çalıştığını hatırlıyorum. Çok üstüne düşmemiştim uzun sürmedigi için.

 

Henüz 10 dakikadan fazla sürüş yapmadım, hava burda 30 derece üstünde. Göstergelerde herhangi bir sıkıntı yok. Bazı markalarda oluyor galiba bu fanın bir süre çalışması ama internette baktığım kadarıyla fordlarda böyle birşey yok. Sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Öncelikle geçmiş olsun.

Benim naçizane düşüncem Fan müşürü ?

 

Sizin araştırmalarınıza göre Fordlarda fanın bir süre çalışma durumu yokmuş , Benim eski arabam Benzin Lpg li Symbolde bu durum vardı stop ettikten sonra fan devrede kalıyordu 30 'C üzeri sıcaklıkta en az 3 dk kadar çalışır kalırdı :)

 

Araçta revizyon yapılırken müşür değişmiş farklı derece müşür bağlanmış olabilir.Müşür bağlantısıda Stop sonrası çalışacak şekilde değişmişte olabilir Müşürler sudan aldığı direnç değerine göre kontaklama yaparak ısı algılayıp fanı kumanda ederler gerçekten sıcaklık yüksek kalıyorda olabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Bilal Coban

Teşekkür ederim.

 

Biraz daha sürüş yaptıktan sonra bakmak en iyisi galiba. Araçta sıkıntı oluşturmadıktan sonra ellemek de istemiyorum, bulunduğum yerde servis bakmadığı için herhangi birine baktırmak da istemiyorum. Bir yeri yaparken, başka yeri bozmakta çok maharetliler 😀

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Araçta su eksiltme varmı eğer sistemde hava var ise araç su eksiktir ve stop edince fan bir süre çalışmaya devam eder

Yorum bağlantısı
Serkan Gezici

Geçmiş olsun ben focus kullandım fan sesini hiç duymadım fakat fusion ve jetta aynı yolda kullandığımda stop tan sonra bariz şekilde fan sesi duyuluyordu focus dizel jetta ve fusion benzin tüplü araçlardı diger kullandığım araçlar fiesta dizel fan sesi yok Qashqai dizel fan sesi yok i20 dizel fan sesi yok kazadan sonra aracı dinlemeniz değişmiş olabilirmi belki önceden de vardı ama farketmemiş olabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Bilal Coban
Alpay Köse yazdı:

Araçta su eksiltme varmı eğer sistemde hava var ise araç su eksiktir ve stop edince fan bir süre çalışmaya devam eder

Araç kaza sonrası yapıldığında, sağ tekere yakın bir yerden damla damla su akıtıyordu. Onu tamirciler bir şekilde çözdü, devri daimle ilgili demislerdi. Şu an birkaç gündür takip ediyorum, su ile ilgili bir azalma görünmüyor.

Yorum bağlantısı
Bilal Coban
Serkan Gezici yazdı:

Geçmiş olsun ben focus kullandım fan sesini hiç duymadım fakat fusion ve jetta aynı yolda kullandığımda stop tan sonra bariz şekilde fan sesi duyuluyordu focus dizel jetta ve fusion benzin tüplü araçlardı diger kullandığım araçlar fiesta dizel fan sesi yok Qashqai dizel fan sesi yok i20 dizel fan sesi yok kazadan sonra aracı dinlemeniz değişmiş olabilirmi belki önceden de vardı ama farketmemiş olabilirsiniz...

Bu da bir ihtimal. Zaten fan çalışıyordu daha önce de ama uzun mesafe yol sonrası bile bu kadar uzun süreli değildi diye hatırlıyorum. Burdaki tamirciler sorun yok diyor. Araçta, bazı birkaç eksiklikler var kaporta ile ilgili, onları da tamamlattiktan sonra sehir içi deneme sürüşlerine devam edeceğim. Bilgisini tekrar veririm 😊

 

Bir de havalar gündüz 35 derece civarı şu an, aracı ilk çalıştırdığımda çok kısa sürede hararet ibresi 90 a yani gelmesi gereken seviyeye geldi son iki sürüş denemesinde. Önceden nasıldı hatırlamıyorum. Kısa süreden kastım, 15 saniye parkta bekleme sonrası belki bir 15-20 saniye sürüş sonrası bu seviyeye geliyor. Sonrasında herhangi bir sıkıntı yok, o seviyede devam ediyor. Yıllardır toyota kullanıyorum, hava sıcak da olsa 2-3 dk sürüş sonrası 90 a ancak ulaşır.

Yorum bağlantısı
Serkan Gezici
Bu da bir ihtimal. Zaten fan çalışıyordu daha önce de ama uzun mesafe yol sonrası bile bu kadar uzun süreli değildi diye hatırlıyorum. Burdaki tamirciler sorun yok diyor. Araçta, bazı birkaç eksiklikler var kaporta ile ilgili, onları da tamamlattiktan sonra sehir içi deneme sürüşlerine devam edeceğim. Bilgisini tekrar veririm [emoji4]
 
Bir de havalar gündüz 35 derece civarı şu an, aracı ilk çalıştırdığımda çok kısa sürede hararet ibresi 90 a yani gelmesi gereken seviyeye geldi son iki sürüş denemesinde. Önceden nasıldı hatırlamıyorum. Kısa süreden kastım, 15 saniye parkta bekleme sonrası belki bir 15-20 saniye sürüş sonrası bu seviyeye geliyor. Sonrasında herhangi bir sıkıntı yok, o seviyede devam ediyor. Yıllardır toyota kullanıyorum, hava sıcak da olsa 2-3 dk sürüş sonrası 90 a ancak ulaşır.
Rölantide 15 20 saniyede 90 a gelmesi normal gelmedi bana ama herhangi bir yorum yapacak kadar teknik bilgiye sahip değilim inşallah düzelir Allah kolaylık versin...
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Bilal Coban

muhtemelen yeni bir kompresöre ihtiyacım var. tamir edilemedi, burda da temin problemi var.

 

https://www.aloparca.com/yedek-parca/HELLA/FREELAND-ER-EVOQUE-2-0-KLIMA-KOMPRESORU/8FK-351-334-351/998053348

 

bu linkteki benim araçla uyumlu görünüyor, hella stok koduna göre. kompresörde pek çıkma tavsiye edilmiyor sanırım? fiyat olarak da sıfır bundan uygun yok gibi internette..

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Octavialarda kısa mesafe de olsa , uzun mesafe de olsa bahar ve yaz aylarında park ettikten sonra fan epey bir süre çalışıyor. Kışın uzun yokuşlar sonrası aracı park ederseniz de epey bir çalışıyor. Yol bildisayarında yağ sıcaklığı yokuş sonrası 120-125 C lerde geziyor, normal sürüşlerde 105 C civarında görünüyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...