İçeriğe Yönlendir

3.20D 177 HP Çözülemeyen Sıkıntı


Alper TÖR

Recommended Posts

Alper TÖR

Herkese selamlar...aracim 3.20d 177hp cabrio arkadaslar..aracim da sabahlari yada uzun sure yattigi zaman marsi boğularak aliyor..bu boğulma dedigim eski motorlar gibi mars 0 larda gezerek zorla calisiyor ve bu sirada beyaz i duman boşaltıyor araba..

Bu durum normal bakima girip enjektor pullari vs ile.turbo bakimindan sonra ortaya cikti ve cozemioruz..

 

Araca suana kadar yapilanlar

Mars motoru degisti

Mazot filtresi tikali idi o değişti 

Enjektor değişimi yapıldı 

Egr kontrolu yapildi vs vs..

 

Aracda sadece bulabildiğimiz sikinti kizdirma bujisinin biriis yalama olmus yerinde boşa donuyor ama araba adanada oyle ultra soguklar yaşamıyoruz ki 3 bujiyi sokup kontrol ettik siknti yok..onun diisnda arabayi bujilere direk elektrik verip calistirdik yine ayni sikinti devam ediyor..

 

Arabada yag eksiltme su eksiltme yada calistiktan sonra performans da yada duman atma gibi hic bi sikinti yok..

 

Bi fikri olan varmi ? Simdid3n tesekkurler..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Enjektörler bloğa u şeklinde kelepçe ile sabitleniyor olmalı. Sabitleme tors vidaları biraz gevşetin ama tatlı sert tutsun. Çalışma anında bakır pullar kompresyon kaçırmyacak kadar kafi. Dediğim gibi sakın tam sıkmayın. Sonra marşa basın. Normal çalışacak mı deneyin

Çalışır ise hatayı anlayacağım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Selamlar, geçmiş olsun aracın km'si nedir? 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Alper TÖR yazdı:

Herkese selamlar...aracim 3.20d 177hp cabrio arkadaslar..aracim da sabahlari yada uzun sure yattigi zaman marsi boğularak aliyor..bu boğulma dedigim eski motorlar gibi mars 0 larda gezerek zorla calisiyor ve bu sirada beyaz i duman boşaltıyor araba..

Bu durum normal bakima girip enjektor pullari vs ile.turbo bakimindan sonra ortaya cikti ve cozemioruz..

 

Enjektör pullarında sıkıntı olabilir mi? Belki kaçırıyor ya da çok aşırı sıkıldı ise düzgün çalışamıyordur? Ya da bir şekilde yakıt veya soğutma suyu silindirlere doluyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ü.Emre Kartal yazdı:

Enjektör pullarında sıkıntı olabilir mi? Belki kaçırıyor ya da çok aşırı sıkıldı ise düzgün çalışamıyordur? Ya da bir şekilde yakıt veya soğutma suyu silindirlere doluyor olabilir mi?

Enjektorlerin tork degeri var sıkılırken o degere gore sıkılmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

enjektörlere bakımı yapıldıysa geriye mazot pompası kalıyor.

bu araçlarda mazot pompası sorunu duymadım fakat bakmakta fayda var.

ya da sadece bir sensör sorunuda olabilir.

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
(düzenlendi)

Yakıt hattı ve elemanlarını komple kontrol ettirin...

enjektör mazot filtresi yakıt geri dönüş hattı depodan gelen hat rail basınç müşürü ön pompa ve arka deponun içindeki pompa ...

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper TÖR

Sormayin durrum vahim..ustalar ixin direk motor indirelim diyenden baska bise yok..

.

Arac 180 binde buarada..mazot pompasi yada geri donus vs ile ilgili sikinti olsa surekli yapmaz mi acaba...

 

Bana da küçücük bi sensore biseler siziyor gibi geliyor..tek umidim kizdirma bujisi idi ama 3 gundur baska bi ustada araba sanirim oda degil(: 

Arac 3 ayri pompacida kendi enjektorlerim kontrol edildi sorun cikmadi sirf ustalara inat enjektor dedikleri icin 4 enjektir bulduk taktik..yine degisen bi durum yok.. o yzuden sanirim enjektor ile igili olaylari atlamakta fayda var gibi 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Enjektör pullarında sıkıntı olabilir mi? Belki kaçırıyor ya da çok aşırı sıkıldı ise düzgün çalışamıyordur? Ya da bir şekilde yakıt veya soğutma suyu silindirlere doluyor olabilir mi?

Sogutma suyunda hic eksilme olmadi yada yaginda arabanin 3 aydir sabahlari bu sekilde calisiyor..eksilen birsey yada cihazda bi hata olsa bi yol izlicem de hiçbir sey yok sadece sabah beyaz duman ve  tekleyerek calisma):

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Enjektorlerin tork degeri var sıkılırken o degere gore sıkılmalı.

Birçok yer ne yazıkki hala el yordamıyla yapıyor, böyle olunca haliyle ayarsızlık oluyor.

Alper TÖR yazdı:

Sormayin durrum vahim..ustalar ixin direk motor indirelim diyenden baska bise yok..

.

Arac 180 binde buarada..mazot pompasi yada geri donus vs ile ilgili sikinti olsa surekli yapmaz mi acaba...

 

Bana da küçücük bi sensore biseler siziyor gibi geliyor..tek umidim kizdirma bujisi idi ama 3 gundur baska bi ustada araba sanirim oda degil(: 

Arac 3 ayri pompacida kendi enjektorlerim kontrol edildi sorun cikmadi sirf ustalara inat enjektor dedikleri icin 4 enjektir bulduk taktik..yine degisen bi durum yok.. o yzuden sanirim enjektor ile igili olaylari atlamakta fayda var gibi 

Sogutma suyunda hic eksilme olmadi yada yaginda arabanin 3 aydir sabahlari bu sekilde calisiyor..eksilen birsey yada cihazda bi hata olsa bi yol izlicem de hiçbir sey yok sadece sabah beyaz duman ve  tekleyerek calisma):

Enjektör denendiyse(pullarında değiştirildiğini varsayıyorum denenirken) yakıt pompası olabilir mi? Belki bir şekilde kontağı kapattıktan sonra da yakıt gönderiyordur? Fazla yakıt biriktiği içinde çalışma zor oluyor. Beyaz duman olması sabahları su buharından dolayı normaldir ama elbette miktarı önemli. Ben olsam yakıt pompasını denemek amacıyla motora giren yakıt hortumunu ve geri dönüş hortumunu birer şişeye koyup bekletirdim. Bakalım birikme var mı, değişiklik olacak mı...

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Alper TÖR yazdı:

bu boğulma dedigim eski motorlar gibi mars 0 larda gezerek zorla calisiyor ve bu sirada beyaz  duman boşaltıyor araba..

iki üç nedeni olabilir 

1-kızdırma bujisi 

2- yanma odasına pistonun üstüne  sibop lastiklerinden yağ sızıyor

3- maf sensörü

aracı detaylı tecrübeli bir ustaya bırakcaksınız bilgisayara bağlayıp arabayı sabah kendileri çalıştırcak ...

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kızdırma bujisi kontrol ünitesi bozulmaya yüz tutunca tam olarak öyle davranıyor. denemeye değer. markası BERU olmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alper TÖR
Ü.Emre Kartal yazdı:

Birçok yer ne yazıkki hala el yordamıyla yapıyor, böyle olunca haliyle ayarsızlık oluyor.

Enjektör denendiyse(pullarında değiştirildiğini varsayıyorum denenirken) yakıt pompası olabilir mi? Belki bir şekilde kontağı kapattıktan sonra da yakıt gönderiyordur? Fazla yakıt biriktiği içinde çalışma zor oluyor. Beyaz duman olması sabahları su buharından dolayı normaldir ama elbette miktarı önemli. Ben olsam yakıt pompasını denemek amacıyla motora giren yakıt hortumunu ve geri dönüş hortumunu birer şişeye koyup bekletirdim. Bakalım birikme var mı, değişiklik olacak mı...

Bu mantikli cidden biz sunu da denedik emme manifolduna balata spreyi sikip calistirmayi yine calismadi..bi arkadasimin fikri idi(: beyaz duman su buhari degil malesef o kadar yogun ki video ekleyebilsem keske..ama.marsi aldiktan sonra ne duman kalıyor ne baska sikinti her sabah bu sorunla araba gec calsiiyor

Serkan Karakoca yazdı:

iki üç nedeni olabilir 

1-kızdırma bujisi 

2- yanma odasına pistonun üstüne  sibop lastiklerinden yağ sızıyor

3- maf sensörü

aracı detaylı tecrübeli bir ustaya bırakcaksınız bilgisayara bağlayıp arabayı sabah kendileri çalıştırcak ...

Maf sensoru nedir acaba...suanda dedigim gibi bi kizdirma bujisi kaldi aklima yatan ama ustalar inatla sorun yok dio sadece birisi yalama olmus cikmior yerinden..elektrik i direk vererek calsitirdik o yuzden yine banamisin demedi..çıkarmaya da kokruolar cunku motor icine parca duserse bu sefer ust kapak sokulcek yok yere..

 

Araba hic bir hata vermiyor isin kotu yanı..ne ssbah ne oglen ne aksam..ne calistirmaya calsiirken..

 

Yada subaplara bakmak icin motoru sokucez en son ama korkum o da deilse ve duzelmez ise bosuna hem param hem kapak sokumu gidecek yok yere

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

1- HPFP yüksek basınç pompası yakıt pompası yani.

2- Motor sıcaklık sensörü bunu yol bilgisayarından km sıfırlama tuşuna yarım kontak iken basıp menüye geçip bakabilirsiniz.

3- Silindir kapağı ve emme manifoldu arasındaki boruya uyan o-ringlerin kontrolü. 7 ve 8ci oringler.

Bu sorunla birebir karşılaşan çok n47 kullanıcısı var birebir sizin anlattığınız durum geç çalışma ve beyaz duman. Akünüzün ömrünün kısalma olasılığı da var imiş her geç çalışma sürecinde.

diag_3r7y.jpg

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper TÖR
Sinan Akgöl yazdı:

1- HPFP yüksek basınç pompası yakıt pompası yani.

2- Motor sıcaklık sensörü bunu yol bilgisayarından km sıfırlama tuşuna yarım kontak iken basıp menüye geçip bakabilirsiniz.

3- Silindir kapağı ve emme manifoldu arasındaki boruya uyan o-ringlerin kontrolü. 7 ve 8ci oringler.

Bu sorunla birebir karşılaşan çok n47 kullanıcısı var birebir sizin anlattığınız durum geç çalışma ve beyaz duman. Akünüzün ömrünün kısalma olasılığı da var imiş her geç çalışma sürecinde.

diag_3r7y.jpg

 

Sinan ustadim aku yu de yeni degistirdim bu kadsr mars almaktan oda hayata veda etti cunku... ama.bu gönderdiğiniz bilgi deki yerleri mi kontrol etmemizi tavsiye ediosunuz onu anlamadim..

 

Ayrica bu sorunla cok farkli markalards karsilasiliyor ama.cogu kizdirma bujisi krank sensoru ile hallolmus durumda..ben aracimdaki sorunu bulamıyorum ki bulsam zaten halledicez ama malesef..cok can sıkıcı bi durum..

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Alper TÖR yazdı:

Sinan ustadim aku yu de yeni degistirdim bu kadsr mars almaktan oda hayata veda etti cunku... ama.bu gönderdiğiniz bilgi deki yerleri mi kontrol etmemizi tavsiye ediosunuz onu anlamadim..

 

Ayrica bu sorunla cok farkli markalards karsilasiliyor ama.cogu kizdirma bujisi krank sensoru ile hallolmus durumda..ben aracimdaki sorunu bulamıyorum ki bulsam zaten halledicez ama malesef..cok can sıkıcı bi durum..

Aynı motordan araçtan bende kullandım bende de kızdırma bujisi sorunu oldu değiştirdim kızdırma bujisi arızalı iken geç marş alma sorunu maks 3-5 sn idi. Almanya ve en çok İngiliz forumlarına baktım, sorunla karşılaşanların ve sorun çözümleri olarak tek nokta atışı kimse bir öneride bulunamamış. 

Kızdırma bujisi, yakıt pompası, motor sıcaklık sensörü, ve görselde attığım parçadakı oringler olarak belirtmişler. Akşam saatlerinde daha da detaylı bir inceleme yaparım genel olarak. 

Sizin değiştirdiğiniz kontrol ettiğiniz kısımları eleyerek bakıyorum. 

 

Konudan bağımsız olarak sadece sizin cebiniz ve araç sağlığı için soruyorum rolantide veya ilk gaz verirken gaz verirken özellikle cam açıkken motorda kesintisiz şakırdama vs duyuyor musunuz? 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

jeep 3.0 crd de ısıtma kontrol ünitesi bozulunca arıza çıkmasa bile araç birtürlü çalışmıyor ve boğuluyrodu. olursa çalışırsa o fazla dizel yakıtı mahalleyi ilaçlayan araçlar gibi heryeri bembeyaz sis yapıyordu.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Doğan bey'in dediğini yazanlarda var ayrıca parça da bu

s-l300.jpg

 

362tl gibi bir fiyatı var Beru marka.

Yorum bağlantısı
Alper TÖR
Sinan Akgöl yazdı:

Aynı motordan araçtan bende kullandım bende de kızdırma bujisi sorunu oldu değiştirdim kızdırma bujisi arızalı iken geç marş alma sorunu maks 3-5 sn idi. Almanya ve en çok İngiliz forumlarına baktım, sorunla karşılaşanların ve sorun çözümleri olarak tek nokta atışı kimse bir öneride bulunamamış. 

Kızdırma bujisi, yakıt pompası, motor sıcaklık sensörü, ve görselde attığım parçadakı oringler olarak belirtmişler. Akşam saatlerinde daha da detaylı bir inceleme yaparım genel olarak. 

Sizin değiştirdiğiniz kontrol ettiğiniz kısımları eleyerek bakıyorum. 

 

Konudan bağımsız olarak sadece sizin cebiniz ve araç sağlığı için soruyorum rolantide veya ilk gaz verirken gaz verirken özellikle cam açıkken motorda kesintisiz şakırdama vs duyuyor musunuz? 

Keisnlikle bi sakirdama yok..cekiste rölantide bi anormallik falan hersey saglikli yeterki calissin

..ama saDece aracta.yakit cok fazla..oda sanirim bu sabahlari olan olay yuzunden..sehir disi 4.8 yakior 130 la ama.sehir ici 11 lerde..11 olmasinin sebebi de bu zor calistirip zaten yaptigim km gun icinde 5 10 km maks

Dogan Arsiray yazdı:

jeep 3.0 crd de ısıtma kontrol ünitesi bozulunca arıza çıkmasa bile araç birtürlü çalışmıyor ve boğuluyrodu. olursa çalışırsa o fazla dizel yakıtı mahalleyi ilaçlayan araçlar gibi heryeri bembeyaz sis yapıyordu.

Bunu da degerlendircem tesekkurnederim en azindan farkli fikirleri not ediorim

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Alper TÖR yazdı:

Keisnlikle bi sakirdama yok..cekiste rölantide bi anormallik falan hersey saglikli yeterki calissin

..ama saDece aracta.yakit cok fazla..oda sanirim bu sabahlari olan olay yuzunden..sehir disi 4.8 yakior 130 la ama.sehir ici 11 lerde..11 olmasinin sebebi de bu zor calistirip zaten yaptigim km gun icinde 5 10 km maks

Bunu da degerlendircem tesekkurnederim en azindan farkli fikirleri not ediorim

Sakirdama olmamasi guzel zincirde bir sorun yok suanlik. Yakit normal yuksek cikmasi duzgun calissa kisa mesafe zaten 8.7 9u gorur.

Aksama biraz daha arastirma yapar geri donus yaparim.

Yorum bağlantısı
Alper TÖR
Serkan Karakoca yazdı:

Maf sensoru de sanki alakasiz gibi eger boylr bi sıkıntı olsa sadece uzun sure yatmasi deil kisa süreli stop etmelerde de yapması  lazim gibi geldi

Sinan Akgöl yazdı:

Sakirdama olmamasi guzel zincirde bir sorun yok suanlik. Yakit normal yuksek cikmasi duzgun calissa kisa mesafe zaten 8.7 9u gorur.

Aksama biraz daha arastirma yapar geri donus yaparim.

Cok sagol ilgine alakana..ustaylada gorusuyorm naptin diye bi ses seda yok bakioruz dio hala:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alper TÖR yazdı:

Enjektor değişimi yapıldı 

sıfır yeni kutusunda mı değişti enjektörler

Yorum bağlantısı
Alper TÖR
Çağlar Bayur yazdı:

sıfır yeni kutusunda mı değişti enjektörler

Hayir ama normal standart calisan bir aractan sokulup takildi...onun disinda 3 ayri pompaci enjektorlerimi test etti hic bi sorun bualmadilar..hatta hepsi ayni seyi soyledi enjektor diyene inanma(:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alper TÖR yazdı:

Hayir ama normal standart calisan bir aractan sokulup takildi...onun disinda 3 ayri pompaci enjektorlerimi test etti hic bi sorun bualmadilar..hatta hepsi ayni seyi soyledi enjektor diyene inanma(:

kronik usta arızasıdır, bir parça denendi ve bu sağlam diye bambaşka yerlerde aramaya devam edilir sanayide parçalanılır, kesin enjektör diyemem görmedim bu motoru ama sıkça karşılaşılan sonu gelmeyen arıza aramaları genelde böyle başlıyor.

enjektörden değil diyen 3 enjektörcüyü sonra ziyaret etmiştim, bak sıfır takınca düzeldi diye.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...