İçeriğe Yönlendir

i10 - Çok Hasta


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba değerli arkadaşlar, 

Aşağıdaki videodanda belli olduğu gibi artık arabanın LPG enjektör sistemi ömrünü tamamlamak üzere. Yakıt ayarları - 30 ları bulabiliyor. İlkez Bolu daği gezisinde hissetmeye başladığım, derinlerden gelen vuruntu rölantide ve düşük süratte can sıkıncı hal almış durumda. Sürüş konforumu etkiler hale geldi. Para biriktirip tanesi 570 tl olan 3 tane enjektör almalıyım.  Şeçeneklerime bakıp en mantıklı kararı seçmemde yardımcı olun. Önce benim bildiğiklerimi anlatayım yanlışsam düzeltin. Araba zengin yanıyor. Zengin yanmanın sonuclarını  subab , katalizör , bobin zararları oluyormuş. 

 

a ) Benzinde kullanmak . 

b ) 1500 altı motor yükte değilken benzinde kullanmak.

c ) 2000 - 3000 devir arası lpgde kullanmak

 

Anlıycağınız gibi lpg enjektörü kaçırıyor. Halk dilinde eşeme deniliyor. Ben yanlış yorumluyor isem beni düzeltin. SAygılarımla 

 

Videodaki verilere göre,

katalizör sıcaklığı normal,

soğutma suyu sıcaklığı normal

Sensörler doğru çalışıyor. 

Ltft -14 - 16 arası (normali -6) 

Stft  - 10 altına düşmesi (normalde -5 altına inmez) 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Kani Kaya yazdı:

Kaç km oldu? Enjektör sökülüp bakım yapılmıyor mu? Tamir takımı yok mu?

 

98000 KM DE 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Daha ucuzu yok mu? 
 

bu arada bir şey sormak istiyorum. Katalizör sıcaklığı gerçek değer mi yoksa aracın beyninden o anki yakıt değerlerine göre hesaplanmış bir değer mi? Bu ara kafamı bu kurcalıyor. Çünkü benzinden çok da farklı olmayan bu değerlere rağmen supaplar eriyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Tanesi 570 TL olan enjektörü kaç ayda para biriktirip alabilirsiniz? 

Eğer uzun sürecekse para birikim işi kredi kartı/nakit avans/kredi kullanımı vs gibi seçeneklerle alsanız aradaki faiz ödeme farkını benzinde kullanmayıp çıkarabilir misiniz onu hesaplayabilirsiniz değer mi ona göre hareket edelir.

Tamir oluyorsa onu da aynı kredi kartı/nakit avans/kredi kullanımı ile halledebilirsiniz tabi değerse ödediğiniz faize 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Daha ucuzu yok mu? 
 

bu arada bir şey sormak istiyorum. Katalizör sıcaklığı gerçek değer mi yoksa aracın beyninden o anki yakıt değerlerine göre hesaplanmış bir değer mi? Bu ara kafamı bu kurcalıyor. Çünkü benzinden çok da farklı olmayan bu değerlere rağmen supaplar eriyor. 

 

Katalizöer değerim aslında egzos üst manifold oksijen sensörünün okuduğu değer. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emrah Altun yazdı:

1- Bu hangi program

2- LPG kiti ne?

 

Torque Pro 

Hyundai / Kefico Bosch bifuel sistem

Videonun devamı. 2500 devirde motor yükü düştükce, stft değerleri gene -10 lara çıkıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hani dizel bakımı daha pahalıydı 😗 geçmiş olsun

  • Beğen 5
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Ali Darbaz yazdı:

 

Torque Pro 

Hyundai / Kefico Bosch bifuel sistem

Videonun devamı. 2500 devirde motor yükü düştükce, stft değerleri gene -10 lara çıkıyor. 

 

Enjektörün parça kodu vs var ise eğer muadil veya aynı ürünün yurt dışından daha ucuzu getirilebilir. Hyunda ix35 için iridyum buji takımına servis 350tl fiyat çekmişti ama ben aliexpressten bandrollü orjinal ürünü vergiler dahil 85tlye almıştım takımını.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Merhaba değerli arkadaşlar, 
Aşağıdaki videodanda belli olduğu gibi artık arabanın LPG enjektör sistemi ömrünü tamamlamak üzere. Yakıt ayarları - 30 ları bulabiliyor. İlkez Bolu daği gezisinde hissetmeye başladığım, derinlerden gelen vuruntu rölantide ve düşük süratte can sıkıncı hal almış durumda. Sürüş konforumu etkiler hale geldi. Para biriktirip tanesi 570 tl olan 3 tane enjektör almalıyım.  Şeçeneklerime bakıp en mantıklı kararı seçmemde yardımcı olun. Önce benim bildiğiklerimi anlatayım yanlışsam düzeltin. Araba zengin yanıyor. Zengin yanmanın sonuclarını  subab , katalizör , bobin zararları oluyormuş. 
 
a ) Benzinde kullanmak . 
b ) 1500 altı motor yükte değilken benzinde kullanmak.
c ) 2000 - 3000 devir arası lpgde kullanmak
 
Anlıycağınız gibi lpg enjektörü kaçırıyor. Halk dilinde eşeme deniliyor. Ben yanlış yorumluyor isem beni düzeltin. SAygılarımla 
 
Videodaki verilere göre,
katalizör sıcaklığı normal,
soğutma suyu sıcaklığı normal
Sensörler doğru çalışıyor. 
Ltft -14 - 16 arası (normali -6) 
Stft  - 10 altına düşmesi (normalde -5 altına inmez) 
 
 
Sistemin belli bir kısmını atiker yapma şansın var mi abi daha ucuz olabilir belki ilerde de sorun yaşarsan ucuza kurtulursun
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Ali Darbaz yazdı:

 

98000 KM DE 

Ali hocam merhaba;

 

bende kardeşime kısmet ise pazartesi i10 alacağım, fabrikasyon lpg l, 2015 model 84 binlerde araç, bu araçta dikkat etmem gereken durumlar var mı önerirmisiniz, manuel araç bu arada. siz bildiğim kadarı ile uzun zamandır kullanıyorsunuz aracı. 

 

iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Geçmis olsun eşeme degilde işeme olarak biliyorum ben açık kalıp enjektörden olan sorun gibi açik yada kaciran. Motor zarari var piston baslarina ozellikle.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

internette zibil gibi enjektör satılıyor çok uyguna. hiçbiri uymuyormu yahu ?

 

arabadaki derinden gelen o titreme vuruntu hissi benzindede varmı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

internette zibil gibi enjektör satılıyor çok uyguna. hiçbiri uymuyormu yahu ?

 

arabadaki derinden gelen o titreme vuruntu hissi benzindede varmı ?

 

Benzinde hiç bir şey yok. 

 

@Çağlar Bayur abi ltft değeri için yorumun nedir. Genelde - 16 civarında

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kacirdiginiz bir nokta var. Sonradan takilma kit degil Atiker BRC gibi. Oem kit o yuzden farkli enjektor takilmiyor dogru anladiysam.

Ben olsam enjektorleri soker temizlerim ki bozulmamasina ragmen eski aracimda denedim bozulma ihtimali cok dusuk mekanik bir parca. Elektrik gelince aciliyor, gidince kapaniyor olay bu kadar basit. Icinde piston oring ve yay var.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mesut Eyibil yazdı:

Ali hocam merhaba;

 

bende kardeşime kısmet ise pazartesi i10 alacağım, fabrikasyon lpg l, 2015 model 84 binlerde araç, bu araçta dikkat etmem gereken durumlar var mı önerirmisiniz, manuel araç bu arada. siz bildiğim kadarı ile uzun zamandır kullanıyorsunuz aracı. 

 

iyi forumlar.

 

Sen bana telini özelden at. 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Hani dizel bakımı daha pahalıydı 😗 geçmiş olsun

 

Bizde var 6 tane enjektör. Yolda kalma derdi yok. Lpg bozuksa benzine al devam et. İstersen araba ömrü boyunca benzinde devam etmek mümkün. 

Metin Akbal yazdı:

Kacirdiginiz bir nokta var. Sonradan takilma kit degil Atiker BRC gibi. Oem kit o yuzden farkli enjektor takilmiyor dogru anladiysam.

Ben olsam enjektorleri soker temizlerim ki bozulmamasina ragmen eski aracimda denedim bozulma ihtimali cok dusuk mekanik bir parca. Elektrik gelince aciliyor, gidince kapaniyor olay bu kadar basit. Icinde piston oring ve yay var.

Kacirdiginiz bir nokta var. Sonradan takilma kit degil Atiker BRC gibi. Oem kit o yuzden farkli enjektor takilmiyor dogru anladiysam.

Ben olsam enjektorleri soker temizlerim ki bozulmamasina ragmen eski aracimda denedim bozulma ihtimali cok dusuk mekanik bir parca. Elektrik gelince aciliyor, gidince kapaniyor olay bu kadar basit. Icinde piston oring ve yay var.

 

Mühtemelen tamiri mümkün, ama arabaya yabancı herkes. kendi başıma çözmem gereken bir durum. Belki bu iş için Noname servise gidebilirim. Ama onlarda lpg işlerine ne kadar vakıflar bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:

Kacirdiginiz bir nokta var. Sonradan takilma kit degil Atiker BRC gibi. Oem kit o yuzden farkli enjektor takilmiyor dogru anladiysam.

Ben olsam enjektorleri soker temizlerim ki bozulmamasina ragmen eski aracimda denedim bozulma ihtimali cok dusuk mekanik bir parca. Elektrik gelince aciliyor, gidince kapaniyor olay bu kadar basit. Icinde piston oring ve yay var.

Ben çözümü daha önce yazdım. 
50.000’de bir enjektör bozacaksa keşke Atiker olsaydı sistem. O daha sağlam :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Ali benzinde de yapıyormu , dene vuruntu volantdan gelıyor olmasın benzınde yapmıyorsa lpg kitini suclarsın 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

98bin bir lpg enjektör için oldukça uzun bir süre. Yenisini alın rahat edersiniz. Tamir kiti randımanlı olmuyor debi ayarı gerekiyor

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ben çözümü daha önce yazdım. 
50.000’de bir enjektör bozacaksa keşke Atiker olsaydı sistem. O daha sağlam [emoji4]
Iste enjektor kolay bozulacak parca degil.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Yarın scribanın garaja gıt he video yap hemde arıza tesbıt yaptır servet abimin yanınada ugrar bır cayını ıcer gelırsın :))

Metin Akbal yazdı:
Mustafa Arıkan yazdı:
Ben çözümü daha önce yazdım. 
50.000’de bir enjektör bozacaksa keşke Atiker olsaydı sistem. O daha sağlam emoji4.png

Iste enjektor kolay bozulacak parca degil.

siboplar yanmısdır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...