İçeriğe Yönlendir

Sabahları Rölanti Sorunu


Alpaslan Göktaş

Recommended Posts

Alpaslan Göktaş

Merhaba, uzun süredir foruma üyeyim fakat genelde izleyici konumunda kaldım. Aralık ayında 2013 kuga 1.6 selective/tekno paket 4x4 araç aldım. Araçta genel olarak bir sıkıntı yok. Ama aldığımdan beri motor soğukken ilk çalıştırmada ciddi rolanti dalgalanması oluyor. İlk marşta çalışıyor mutlaka. Yakın zamanda lavoto karma sistem lpg dönüşümü yaptırdım, sabahları dalgalanma devam ediyor ve bazen stop ediyor. Arada istisna olarak park asistanı hatası veriyor ve motor stop ediyor. Uyarı direkt siliniyor genelde ve hata uyarısı olsa bile sensörler,kamera vb. çalışıyor. Bakım yaptıralı 20 gün falan oldu, rutin yağ değişimi yapıldı ve bu arada trigger değişimi de oldu. Bujileri falanda değişti ama soğuk motordaki rolanti dalgalanması devam etmekte. Sıcak motorda hiç sorun olmuyor. Bir başka husus ise yakıt fazla gibi, yol bilgisayarında sürekli şehir içi kullanımda 18 lt den aşağı göremedim, yokuş falan tırmanmıyorum, mesafe kısa gidiş geliş yaklaşık 10 km, bir kaç trafik ışığı var. Üzerinde 18 inch jant ve kışlık lastikler var. Benzin/lpg tükemi için kesin bir ölçüm yapamadım, lpg'nin bitmesini bekliyorum.Yakıt tüketimi normalmi ve rolanti dalgalanması için sizce olası sebepler neler olabilir?

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

sabah ilk çalıştığında benzinle çalışıyorsa ya da zorlandığında hemen benzine geçip zengin karışım yapıyorsa olabilir. bence lpg ciye durumu gösterin.. lpg ayarı sebeplidir yakıt yüksekliği. bir de siz kendiniz km hesabı ölçün. lpg li araçlarda araç pc ortalaması tutmayabiliyor. dalgalanma konusunda benim aracımda yapıyor ama ufak tefek. dalgalanmayı devir sensörü yapabiliyor ona baktırmak lazım..

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Alpaslan Bey merhabalar,

Konunuzun uzmanı değilim; fakat 10 seneye yakın farklı sistemlerde olmak üzere lpg li araç kullanımım oldu. Güncel olarak 2013-19 aralığında Atiker marka  2009 fiesta aracım vardı.

Elektronik anlamda aracın sensör hatası yada benzer hataları yapınca benim direk aklıma AKÜ gelir. Akünün ömrü ve durumunu sağlam bir akücüden ölçtürerek kontrol ettirebilirsiniz.

İkinici olarak devir dalgalanması aracı benzinde çalıştırdığınızda ve lpgye geçiş yapmadan benzinde devam ettiğinizde tekrarlamıyorsa LPG den kaynaklı bir ayar yapılması gerekebilir. Sisteminiz yeni olduğu için dönem olarak da kış ayında olduğumuz için isterseniz LPG geçiş ısısını bir 5 derece daha arttırın.

Diğer bir düşüncemde araca aldığınız gaz. Tercihi size bırakıyorum; fakat katkısız gaz alınması daha sağlıklı olacaktır. Zira katkılı gaz alındığı taktirde motor içindeki kurum vs pislikleri temizleyip filitrenizi tıkayabilir.Bu da araçta dengesiz bir yakıt yakmasına ve rolantide tekleyip stop etmesine varıncaya kadar etkiler.

Ben sizin yerinizde olsam. LPG filitresini değiştirir.Gaz ayarını güzelce yaptırdıktan sonra yakıtı da Shellden alır. Aracın reaksiyonlarını tekrar bir kontrol ederdim.

Yorum bağlantısı
Alpaslan Göktaş

Cevaplarınız için teşekkürler. Tayfon bey, Lpg ci ile seyir halinde ve yükte de ayar yaptık, esasen lpg ile çalışmada hiç sorun yok. Gencay bey, akü benimde aklımda yarın müsait bir zamanda baktırayım. Devir dalgalanması araçta lpg dönüşümü yapılmadan önce de vardı fakat stop etmiyordu motor. Dediğim gibi lpg ile çalışırken hiç sorun yok. Üç kez gaz aldım, birisi best'ten, ikisi shell'den, son aldığım shell aygaz satıyordu 3,25 e ordan aldım. Katkılı gaz konusunda haklı olabilirsiniz çünkü aygaz aldıktan sonra stop etmeye başladı, seyir halinde ayar yaptıktan sonra stop etmiyordu fakat ciddi devir dalgalanması vardı soğuk çalıştırmada.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Alpaslan Göktaş yazdı:

lavoto karma sistem lpg

 

1. anahtar kelime benzin enjektörleri

2. anahtar kelime lpg sistemi enjektörleri 

Yorum bağlantısı
Alpaslan Göktaş
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

1. anahtar kelime benzin enjektörleri

2. anahtar kelime lpg sistemi enjektörleri 

🤔

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Alpaslan Göktaş

Geçtiğimiz hafta sonu Kayseri'ye gittim. Depoyu doldurdum, ışıklarda her iki yanıma kamyonet durdu, kavşak genişti sıkıştıracaklar diye hızlıca çıktım aralarından, o esnada tekler gibi oldu motor, benzine aldım düzeldi sonra tekrar gaza aldım elle devam ettim. Yaklaşık 10 km sonra arıza lambası yandı, fakir/zengin karışımdan dolayı yanmıştır diye devam ettim. Cumartesi Lovato Türkiye'deki mühendis ile yazıştık, Kayseri bayisine yönlendirdi, bayi ile yol ayarına çıktık baştan beri sorunları anlattım, hatanın fakir karışım hatası olduğunu söyledi. Sonra ayarları yaptı ve ilginçtir ki tüm sorunlar halloldu. Sorunların hepsi yazılımsal imiş meğer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...