Serdar KILIÇER 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 merhaba değerli arkadaşlar, benim sorum araç ağır bakımı ile ilgilidir. Ben de 122.000 km de 2012 model Ford B Max 1.5 TDCI var. Arabanın ağır bakımının arabayı aldığım kişi tarafından 85 bin de ikrn yapıldığını söyledi. Dediği doğru ise şuan da 37000 km olmuş ağır bakım sonrası geçen km. 1- Ağır bakımda öncelikle yapılması gerekenler nelerdir,(değiştirilmesi gereken parçalar) 2- ağır bakım ne kadar tutar 2- servisin çok yüksek rakamlar çıkaracağını biliyorum ve servise pek gitmekte istemiyorum. Kurumsal garanti verebilecek ve ford model Ustası var mıdır? ayrıca aracımda buji temizliği ve ön arka amortisör helezon yayı kontrolü yaptırmam lazım. Yorum bağlantısı
Serkan Gezici 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 90000 180000 km diye gitmesi lazım ağır bakımın triger kayış ise değişecek Yorum bağlantısı
Serkan Gezici 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 merhaba değerli arkadaşlar, benim sorum araç ağır bakımı ile ilgilidir. Ben de 122.000 km de 2012 model Ford B Max 1.5 TDCI var. Arabanın ağır bakımının arabayı aldığım kişi tarafından 85 bin de ikrn yapıldığını söyledi. Dediği doğru ise şuan da 37000 km olmuş ağır bakım sonrası geçen km. 1- Ağır bakımda öncelikle yapılması gerekenler nelerdir,(değiştirilmesi gereken parçalar) 2- ağır bakım ne kadar tutar 2- servisin çok yüksek rakamlar çıkaracağını biliyorum ve servise pek gitmekte istemiyorum. Kurumsal garanti verebilecek ve ford model Ustası var mıdır? ayrıca aracımda buji temizliği ve ön arka amortisör helezon yayı kontrolü yaptırmam lazım.Öncelikle iyi bir usta bulun parçaları kendiniz temin etmeye çalışın ustaya sadece işçilik ödeyerek biraz daha hesaplı olabilir ama ford denince ben korkarım daha önce çok sıkıntı yaşadım usta konusunda konya da adana da trabzon da ustası yok otokoç bile çaresiz kalabiliyor ama sizin işiniz sadece ağır bakim ve 180000 km ye kadar sıkıntı olmaz diye düşünüyorum 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 triger kayışı ve bilyaları , krang kasnağı ( mutlaka kontrol edilmeli ) baskı balata kontrol , v kayışı kontrol ( bence değişmeli ) amorstisörleri de kontrol ettirin , tabi artı olarak normal periyodik bakım , mazot filtresini mutlaka kaliteli marka alın bosch vb yağ filtresi de aynı şekilde 40 50 tl diye ucuz yağ almayın km fazla bu tarz ufak şeylerden kaçmamak lazım sonrası daha pahalıya patlayabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 Tdci aracınızda ateşleme bujisi yoktur. Kızdırma bujisi ise periyodik olarak değişimi gereksiz. Paylaştığım görselde periyodlar ve yapılacak işlemler var. Aracınız euro 5 motor ise kısa vadede yağ filtre değişimi dışında sadece triger seti ve v kayışı değişimi yeterli. Ben 10 gün önce 2013 cmax tdci aracımın 135 bin km de triger seti ve v kayışı değişimini yaptırdım. 520 parça + 230 işçilik = 750 tl tuttu.( işçilik ücretinin içinde yag+filtre değişimleri ve arka balata değişimi de var.) 1 Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇER 27 Şubat 2020 Yazar Paylaş 27 Şubat 2020 İnan Çınar yazdı: Tdci aracınızda ateşleme bujisi yoktur. Kızdırma bujisi ise periyodik olarak değişimi gereksiz. Paylaştığım görselde periyodlar ve yapılacak işlemler var. Aracınız euro 5 motor ise kısa vadede yağ filtre değişimi dışında sadece triger seti ve v kayışı değişimi yeterli. Ben 10 gün önce 2013 cmax tdci aracımın 135 bin km de triger seti ve v kayışı değişimini yaptırdım. 520 parça + 230 işçilik = 750 tl tuttu.( işçilik ücretinin içinde yag+filtre değişimleri ve arka balata değişimi de var.) Merhaba İnan Bey, nerede gerçekleştirdiniz bu bakımları acaba, ben de ki motor da Euro 5 olması gerekiyor yakıt ortalamam 5,0-5.3 şehir içi periyodik bakımı yaptıralı 2 3 bin km olmuştur yeni. 135 bin kmden önce kaç km de değişmişti trigeri peki. Yazın İzmir’e gideceğim(İstanbul - İzmir) gitmeden yaptırmak istiyorum Yorum bağlantısı
İnan Çınar 27 Şubat 2020 Paylaş 27 Şubat 2020 Değişim periyodu euro 5 motorda 135 bin yada 5 yıl hangisi önce dolarsa. Ben 2013 yılında 0 km aldım ilk defa değiştirdim. Aslında yıldan dolayı değişim tavsiye ediliyordu ama ben risk alıp bekledim. Sizin 87 binde değiştiyse muhtemelen yıldan dolayı değişmiştir. Bir sonraki değişim 177 bin km yada ilk değişimden 4 yıl sonra. Ben atölyesi olan bir arkadaşıma yaptırdım işlemi. Yakıt ortalamanız normal. Yağ ve filtre değişimi bir miktar azaltır tüketimi ama trigerin bir etkisi yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Şubat 2020 Paylaş 28 Şubat 2020 ağır bakım ne demektir? trigger kayışımı, pompa revizyonumu, valf yatağı değişmimi? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Şubat 2020 Paylaş 28 Şubat 2020 Dogan Arsiray yazdı: pompa revizyonumu, valf yatağı değişmimi? Bunlar onarıma girer. Yorum bağlantısı
Oktay Zerman 29 Şubat 2020 Paylaş 29 Şubat 2020 merhaba değerli arkadaşlar, benim sorum araç ağır bakımı ile ilgilidir. Ben de 122.000 km de 2012 model Ford B Max 1.5 TDCI var. Arabanın ağır bakımının arabayı aldığım kişi tarafından 85 bin de ikrn yapıldığını söyledi. Dediği doğru ise şuan da 37000 km olmuş ağır bakım sonrası geçen km. 1- Ağır bakımda öncelikle yapılması gerekenler nelerdir,(değiştirilmesi gereken parçalar) 2- ağır bakım ne kadar tutar 2- servisin çok yüksek rakamlar çıkaracağını biliyorum ve servise pek gitmekte istemiyorum. Kurumsal garanti verebilecek ve ford model Ustası var mıdır? ayrıca aracımda buji temizliği ve ön arka amortisör helezon yayı kontrolü yaptırmam lazım.Merhabalar Serdar bey aynı model araca sahibiz bende ağır bakım diye geçen periyodik bakım ve triger ile devir daim değişimini geçen sene 2200 liraya yaptırmıştım. Triger km olarak zamanı gelmesede 65k km de aracın 4. Yılında değiştirdim tüm işlemler izmir de olduğum için Ustaeller de yapıldı. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Şubat 2020 Paylaş 29 Şubat 2020 2450 Tl ye yetkili serviste yapıldı benim. 1 Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇER 2 Mart 2020 Yazar Paylaş 2 Mart 2020 Dogan Arsiray yazdı: ağır bakım ne demektir? trigger kayışımı, pompa revizyonumu, valf yatağı değişmimi? Öğrenmeye çalışıyorum işte ben de tam olarak ağır bakımda ne yapılır, neler değişir ya da değişmesi gerekir ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 Triger değişir, devirdaim kayışı değişir, isteğe bağlı devir daim pompası değişir, bujiler 30binde, yağ 15binde değişir. 1 Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇER 24 Nisan 2020 Yazar Paylaş 24 Nisan 2020 Merhaba sevgili otoclubtürkiye ailesi, sonunda aracın ağır bakımını gerçekleştirdim. (İstanbul-Beylikdüzü-özel bir serviste) triger seti komple değişti, - triger tk -devirdaim -v kayışı -burç hepsi toplamda 1850 TL tuttu malzemeler-1206 tl işçilik - 644 tl tuttu sadece Gaz pedalında sorun olduğunu ama bunu beni ileri bir süre götüreceğini değişim için acil olmadığını söylediler. teşekkür eder, sağlıklı yarınlar dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Birol Yılmazer 4 Temmuz 2020 Paylaş 4 Temmuz 2020 Merhaba. 2013 Model sıfır aldığım bmax halen bende ve 85bin kmde şu an. Triger kayışı değiştirmedim halen ama korkuyorum da açıkçası. Fabrika aküsü geçen hafta bitince değiştirdim. Akü neyse ama triger beni korkutuyor. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 4 Temmuz 2020 Paylaş 4 Temmuz 2020 5 yıl yada 135 bin km hangisi önce dolarsa . Bence risk almayın. Koparsa yapacağınız masrafın yanında değişim ücreti hiçbirşey... Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇER 28 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2020 İnan bey merhaba, 2012 model ford bmax yağ+yağ filtresi, hava ve polen filtresi değişimini 120 binde gerçekleştirdim ama bir sonra ki baksın kaç km de olması gerekir ve kaç numara yağ kullanmam gerekir teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Fabrika tavsiyesi 15bin km veya 1 yıl. Kısa mesafe kullanıyorsanız 10bin km iyi olabilir. Wss 913d 5w30 yağ tavsiye ediliyor. 30 bin km de buji değişimi ve 2 yılda bir fren hidrolik değişimi gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇER 28 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2020 Evren Erakçora yazdı: Fabrika tavsiyesi 15bin km veya 1 yıl. Kısa mesafe kullanıyorsanız 10bin km iyi olabilir. Wss 913d 5w30 yağ tavsiye ediliyor. 30 bin km de buji değişimi ve 2 yılda bir fren hidrolik değişimi gerekir. Merhaba, Dönüş İçin teşekkür ederim. Bosch servisinde değişim yapılmıştı takip kartına 130 bin dediklerinde açıkçası kafam karışmıştı ben mi yanlış biliyorum diye. Bir de bugün ford kendi servisleri ile görüştüm indirimli 1250 TL normal 1600 TL fiyat verdiler. Tam olarak orada ne işlemi yapıyorlar ki anlamış değilim çok yüksek bir rakam çıkarıyorlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts