İçeriğe Yönlendir

Yeni Peugeot 508


Cem Dilmen

Recommended Posts

Cem Dilmen

Herkese merhabalar...

Daha önce 2018 de bir konu açılmış ama hem danışma hem güncel bilgi olarak yeni konu açmayı faydalı buldum. 

Yeni bir araç olmakla birlikte tek tük de olsa çevrede yavaş yavaş görülmeye başlandı ama ilk görüşte aşk dedikleri bir ilizyona sahip kanımca. En azından bende öyle oldu :) 

Aslında acil araç değiştirme niyetim olmamakla birlikte görünce vurulduğum bir araç oldu desem yalan olmaz. Bu hafta sonu sadece test için Ankara yolunu tuttum. Aracı biraz detaylı inceleme ve kullanma fırsatım oldu. İzlenimlerimi aktarayım.

Tasarım göreceli olmakla birlikte yok be olmamış diyeni duymadım görmedim. Gerçekten sportif bir sedan görünümünde. Çok heybetli durmuyor ama atom karınca havasında da değil. Oturaklı ama şeytani bir havası var. Özellikle arka stop gurubu çok havalı duruyor. Tabi aslan dişi LEDler de acayip güzel olmuş. Resmen öfkeli ve şık duruyor. Anahtardan düğmeye basınca ön ve arka LED lerin animasyonları çok sempatik ve iç gıcıklayıcı. Görmenizi isterim. Çerçevesiz camlar herkesin ilgisini çekiyor. Kapıyı açmak istiyorsunuz sürekli. Çok sportif bir hava katmış. İç koltukların malzeme ve şekilleri çok güzel. Masaj özelliği çok başarılı. Özellikle CAT PAW ( kedi masajı ) acayip keyifli. Şiddetini de ayarlayabiliyorsunuz. Masaj başlayınca insanın 1 TL atası geliyor koltuğun yanına :) 

Isıtmalı ve hafızalı koltuk en üst donanımda standart zaten. 

Sürücü koltuğuna oturunca ise gerçek bir kokpit havası hakim. Sürücüye dönük kadran ve kontrol paneli tüm teknolojik oyuncaklarla da süslenince acayip bir hissiyat uyandırıyor. Showroom da biraz aracın başında dikildim. 5 kişi gözlemledim 3 tanesi oturur oturmaz VAY BE dedi aynı benim gibi. Kontağı çalıştırır çalıştırmaz da animasyonlar, kadran efektleri vs direk karıştıma isteği uyandırıyor. Arka koltuklar ve tavan kısmı cuope tasarımdan dolayı biraz basık ama klostrofobik gelmedi bana. Uzun yolculuklarda nasıl olur bilemem tabii ki. Keşke açık renk döşeme olsaymış dedirtiyor biraz. Cam tavan kısmen bu açığı kapatsa da bir 3008 yada diğer SUV lardaki gibi arkaya kadar uzanmadığı için yetersiz kalıyor. Arkada 2 adet USB girişi dikkatimi çekti. Özellikle çocuklar için artık öne şarj aleti uzatma derdini bitirecek bir opsiyon :) İç saklama ve eşya gözleri gerçekten yeterli, derin ve sayı olarak iyi. Hepsinde aydınlatma olması güzel. Focal ses sistemi çok pürüzsüz ve net. Otomatik park başarılı ve gaz fren falan da dahil park ediyor yani siz sadece düğmeye basıp arkanıza yaslanıyorsunuz. Ful LED farlara diyecek söz yok. Gerçekten gündüz gibi. 

Donanım acayip zengin. GT line üst donanım seviyesinde dizelde, benzinlide ise GT en üst donanım. Gece görüşü bile standart eklenecek opsiyon metalik renk dışında yok.  GT line bile çok çok dolu geliyor. Otomatik park, adaptif coruise, şerit takip, kör nokta, cam tavan, elektrikli koltuk, focal ses sistemi, masajlı koltuklar vs vs. GT donanımda ise 360 derece park, alcantra koltuklar ve GECE GÖRÜŞ sistemi mevcut. Gece görüş GT line da opsiyonla alınabiliyor ama bayiler şu an araç yokluğunda dolayı sipariş almıyorlar extra olarak. Gece deneme fırsatım oldu. Ne işe yarar diyecektim vazgeçtim. Geçekten görünmeyeni gördürüyor ve uyarıyor. Yaya tanıma özelliği de var. Özellikle şehirler arası uzun gece yolculuklarında faydalı olur diye düşünüyorum. Tabi gece görüşü açınca oluşan hissiyat S klass :) 

Sürüş olayına gelirsek. Aracı çalıştırıp yola çıkınca ilk dikkat çeken şey sessiz bir kabin oldu. Dizel motorun hafif bir zırıltısı olsa da bozuk yolda bile lastik ve yol sesi minimal. şerit takip , kör nokta falan araç çalışınca aktif ve gayet iyi çalışıyor. Yarı otonom denilebilir. Çok direksiyonu tut falan demiyor. Direksiyon çok güzel. Küçük ve spor hissayatı çok yüksek. Görüş açıları coupe tasarımdan dolayı kısmen de olsa dar ama sorun yaratacak cinsten değil. Kör nokta çıkmak isteseniz de sizi şeritte tutuyor onu ilk kez gördüm. Benim araçlardakinde sadece uyarı ve şiddetli uyarı şeklindeydi. ( Mondeo, insignia ve kuga ) 

Gelelim motor seçeneklerine. 

Dizel 1.5 130 BG lik olan makinayı ve 180 BG lik benzinli olanı test etme fırsatım oldu. Aslında ben direk GT olan 225 lik versiyonu denemek istemiştim ama onu bulamadılar. 180 lik olan da zaten müşteri aracıymış. Sağ olsunlar beni kırmayıp getirttiler :) 

1.5 dizel performans olarak hiç fena değil. 0-100 10 sn ki o segmentteki çoğu benzer dizellere göre iyi bir değer. Çok istekli olmamakla birlikte gitmem de demiyor. Ama yakıt efsane geldi bana. Test öncesi sıfırlayıp deli gibi bastım 15 km kadar kullandım 6 lt civarında idi bıraktığımda. Benim insignia olsaydı ortalama o kullanımla 8 i geçerdi diye tahmin ediyorum. Daha önce hiç peugeot aracım olmadı ama hep duyardım ekonomik motorlarını. Birebir görmüş oldum. 

1.6 180 Bg lik olan ise gerçekten performans aracı. 0-100 değeri 7.8 civarında. Çok atak. Onu görünce 225 olanı tahmin edemiyorum dedim. Ona da basa bas gittik bir 15 km ve tüketim 11 lt civarındaydı. Ama o atikliğe göre bence güzel bir değer. 

Her ikisinde de EAT 8 şanzımanı beğendim. Konforlu ve sessiz. Ayrıca sanki bir çift kavrama hissiyatı var. Manuele alınca epey sınırlara kadar çıkmanızı müsaade ediyor. Mesela Civic 186 bg RS olanı denemiştim. Çok garibime gitmişti. Manuele alıyorsunuz. vites küçültüyorsunuz 3-5 sn sonra araç kendisi vites büyütüyor. O durumda manuel opsiyonunun ne anlamı var demiştim resmen. 508 öyle değil, kıvamında. Kullanırken öyle sert virajlama imkanımız olmadı. Testlerine baktım 88 km ye kadar geyik testinde başarılı. Dediğim gibi denemedim ama genel hissiyat çok iyi yola oturduğu. Bir de zaten müşteri aracı olduğu için ayıp olur diye çok da zorlamadım ama keyifli bir makina olduğunu söyleyebilirim. 225lik muhtemelen ciddi zevklidir. Sakin kullanımda şehirler arası 5-6 lt civarında gezer diye tahmin ediyorum. Tabi sakin gidebilirseniz. 

Gelelim Fiyatlara:

Dizel GT line şu an 300000 bandında gidiyor. 1.6 180 olanlar da aynı. GT 225 lik olanlar ise donanım farkından dolayı 320 000 civarında alınabiliyor. Dizelle benzinli arasında aynı donanımda fark olmaması ilginç gerçekten. Muhtemelen dizele olan talebin düşmesi nedeniyle olabilir diye düşündüm. 5 gün içinde mart araçları gelecekmiş. Benim istediğim opsiyonlarda gelirse almayı düşünüyorum açıkcası. Hayırlısı diyelim. Şu an neredeyse yok satıyor ama 15 gün beklemeyle istediğiniz şekliyle alabiliyorsunuz. Diğer ilginç bir taraf da malum site ilanları. 300000 bin lira sıfır fiyatı olan 2020 model aracın 2019 model 2000- 10 000 km dekilerine 320 000 den aşağı istemiyor kimse. 355 yazanı bile gördüm. Gerçekten YUH diyorum. İnsaf diyorum. Acaba bulunmuyor mu dedim öyle bir durum da yok. İpin ucu kaçmış resmen. Millet çıldırmış. 

Valla ben dizelle benzinli arasında kaldım. Gönlüm benzinliden yanaydı ama dizelin performansının çok kötü olmaması ve yakıt değerlerini görünce biraz dizele kaydım gibi. Ayda 4000 km ye yakın yapıyorum. Geneli şehirler arası olmakla birlikte yine de epey bir yakıt farkı olacaktır. Siz olsanız hangisini tercih edersiniz. 

Genel izlenimlerim bu şekilde sizinle paylaşmak istedim. 

Saygılarımla...

 

 

  • Beğen 12
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ayda 4bin KM yüksek. Dizel tek seçeneğiniz bence.

Bizim sokakta da bi tane var bu aletten. Deli bi tipi var. Gerçekten çok beğendim. Daha hiç içini yakından göremedim ama, dışı beni benden alıyor.

Şimdiden hayırlı olsun hocam :flowers:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Uzun zamandır benzinli kullanıyorum İstanbul içinde, yıllık 20.000 km civarı, az daha yolum artsa dizele geçerim sanırım.

 

Ayda 4 bin km için bence dizelden şaşmamak lazım. :) 

 

508 de çok yakışıklı ama PUG imajı bende tam düzelemedi henüz, bi test etmek lazım. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

PUG 5008le başlattığı tasarımı devam ettiriyor, içi ve tasarımı çok başarılı.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Selim Bilgin yazdı:

Uzun zamandır benzinli kullanıyorum İstanbul içinde, yıllık 20.000 km civarı, az daha yolum artsa dizele geçerim sanırım.

 

Ayda 4 bin km için bence dizelden şaşmamak lazım. :) 

 

508 de çok yakışıklı ama PUG imajı bende tam düzelemedi henüz, bi test etmek lazım. :) 

Valla Selim Bey , ben de hep mesafeliydim markaya karşı. 2016 da hanıma 308 aldım 1.2 puretech 130 bg olanlarından orda yıkıldı biraz algı. Ama bu 508 apayrı olmuş. İlla ki uzun dönem kullanımda handikapları çıkacaktır diye düşünüyorum ama bir test edin bence de. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Cem Dilmen yazdı:

Valla Selim Bey , ben de hep mesafeliydim markaya karşı. 2016 da hanıma 308 aldım 1.2 puretech 130 bg olanlarından orda yıkıldı biraz algı. Ama bu 508 apayrı olmuş. İlla ki uzun dönem kullanımda handikapları çıkacaktır diye düşünüyorum ama bir test edin bence de. 

 

Ofis otoparkında tam kapının yanında duruyor bir tane, filo plakalığı var, filolar almaya başladıysa çok görürüz yollarda diye düşünüyorum.

 

İlk fırsatta test edeceğim inşallah.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Hocam elinize sağlık. Bir çırpıda okudum. Görüntü olarak zaten beğeniyorduk, bir de sizin gözünüzden görünce hep beğendik.

Hayırlı olsun diyelim şimdiden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Benzinli olsun, 1 yıl değil de 6 ayda satayım... GT 'leri çok yamandır. İçine sığdıysanız sorun yok bence. Dizeli de iş görür ama akıllarda hep 225 'lik kalır gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Gökhan Albayrak yazdı:

Benzinli olsun, 1 yıl değil de 6 ayda satayım... GT 'leri çok yamandır. İçine sığdıysanız sorun yok bence. Dizeli de iş görür ama akıllarda hep 225 'lik kalır gibime geliyor.

Valla aynı fikirdeyim. Öyle olacak gibi geliyor içime hep. 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

E hayırlı olsun demek düşer. Arabaya laf edemeyiz zaten ilk görüşte aşk Dediğiniz gibi. 225 beygirliği de merak ettim şimdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ben tabiki Dizel diyorum, çünkü bakımlı kullanımlarda uzun süre performansını koruyor. Benzin pahalı olunca bir süre sonra insanda LPG isteği hasıl oluyor....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci
(düzenlendi)

Doktor bey şimdiden hayırlı olsun diyorum güzel yazı olmuş. Araba çok fena güzel. Yolda giderken ben ve eşimin gözüne çarptı az daha kaza yapacaktım o derece. :) 

Peugeot son yıllardaki modelleri çok hoş iyi çıkış yakaladı. İnşaallah bozmazlar çizgilerini. Ben dizel diyorum.

tarihinde Recep Demirci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

sessizlikte varken dizelden şaşmayın bence,

dizelin performansı da ekonomisi de iyidir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Duvarcı

2012 modelinde yaşadığım şansıman sıkıntısı nedeniyle önyargılı olduğum bir araç

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni 508'i bir kaç defa gördüm.. 

Bayıldım ben. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

E hani foto :)

Benim evimin yakininda var mukemmel duruyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

İzlediğim tüm test videolarında direksiyon netliği ve yol tutuşu konusunda övgü toplamıştı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cem hocam , habitatını bildiğim için benzinli derdim ben. O rakımda dieselin nefesi biraz kesilir, uzun yolda da tüketim avantajı aşırı farklı olmayacak,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aynen. Finansal durum ve yaşam tarzın seni 225 bg ile bütünleştirir. Bir daha bu yaşında olmayacaksın. Tadını çıkar yaşamın

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

508'i daha tasarım aşamasındayken çizimlerinden falan beğeniyordum. Gerçeğini görünce gerçekten olmuş dedim. İç dizaynı da harika duruyor. Kullanıp test de edilmiş. O zaman geriye almak kalıyor. 😊 Şu an yeni bir araç almayı düşünsem bu Peugeot olurdu. 508, 2008, 3008, 5008 çok şahane tasarımlara sahip. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

10 yıl aynı arabayı kullansam bu kadar açıklayıcı yazamam. Adam anatomi okumuş, aracında anatomisinden anlıyor :flowers:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)
Serkan Aktay yazdı:

10 yıl aynı arabayı kullansam bu kadar açıklayıcı yazamam. Adam anatomi okumuş, aracında anatomisinden anlıyor :flowers:

:) Teşekkürler Serkan Bey. 

Çağlar Bayur yazdı:

Cem hocam , habitatını bildiğim için benzinli derdim ben. O rakımda dieselin nefesi biraz kesilir, uzun yolda da tüketim avantajı aşırı farklı olmayacak,

Abi ben de aynen öyle düşünüyorum. Aracın uzun yol verileri de hiç fena değil yakıt anlamında. Benim de zaten şehir içi kullanımım minimal . O yüzden benzinli sanki biraz daha iyi olacak gibi. Tabi dizel alıp hafif bir yazılımla 0-100 ü 9 lara çekmek de bir alternatif :) 

Servet Aydın yazdı:

Aynen. Finansal durum ve yaşam tarzın seni 225 bg ile bütünleştirir. Bir daha bu yaşında olmayacaksın. Tadını çıkar yaşamın

 

Dimi abi. Yaş ilerledi sayılır ama olsun. Genciz yahu daha :)  

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Güzel anlatım için teşekkürler. Peugeot bayisine rifter bakmak şçin gittiğimde görmüştüm. Testlerini de izlemiştim internetten. Gt line donanım araca binince için gitti. Yorumum şu oldu, tasarım o kadar etkileyici ki böbreğini satıp almak istersin. Abarttım tabi ki ama gerçekten güzel bir araç olmuş. Dizel benzinli konusuna gelirsek, ilk defa dizel aracım oldu 2 yıldır biniyorum. Şehir içinde kısa mısafe kullandığımdan dpf 2-3 haftada bir olmadık yerde temizlik yapıyor. Sizin gibi sık sık uzun yol yapmadıkça dizel almam daha demiştim kendime. Sizin gönlünüz benzinin keyfinden yana göründüğü kadarıyla, esasında uzun yolda tüketim anlamında çok da bir şey farketmez sanırım.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Güzel anlatım için teşekkürler. Peugeot bayisine rifter bakmak şçin gittiğimde görmüştüm. Testlerini de izlemiştim internetten. Gt line donanım araca binince için gitti. Yorumum şu oldu, tasarım o kadar etkileyici ki böbreğini satıp almak istersin. Abarttım tabi ki ama gerçekten güzel bir araç olmuş. Dizel benzinli konusuna gelirsek, ilk defa dizel aracım oldu 2 yıldır biniyorum. Şehir içinde kısa mısafe kullandığımdan dpf 2-3 haftada bir olmadık yerde temizlik yapıyor. Sizin gibi sık sık uzun yol yapmadıkça dizel almam daha demiştim kendime. Sizin gönlünüz benzinin keyfinden yana göründüğü kadarıyla, esasında uzun yolda tüketim anlamında çok da bir şey farketmez sanırım.

Böbrek olayına çok güldüm :) Çok yaşayın. Fatih bey dizel konusunda haklısınız. Aldıktan sonra özellikle kısa mesafeli şehir içi kullanımda ( ki ben şehir içi 1800 mt civarı hastane ev arası yapıyorum motor ısınmıyor bile) o DPF temizliği ısınıncaya kadar olan gürültülü çalışma, fazla yakıt durumları göze batmaya başlıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...