İçeriğe Yönlendir

Balata Değisiminde Pistonu İtmek Ne İşe Yarıyor? (Resimli)


Tulak Akan

Recommended Posts

Tulak Akan

Hayirli gunler

 

 

Balatayi ve diski degistiricem videoalri izledim ve cok kolay buldum yalniz calisma prensibini bilmedigin icin bir bolumu anlayamadim

 

Torklarina kadar ogrendim yeni diski takicaz ve balatalar degisimi ve pedala bir iki kere basilip oturtulmasi saglanicak dikkat ile cozulebilir ama o pres islemini anlayamadim

 

Resimde bu bolgeyi neden sikistiriyorlar ? bunu yapmasam ne olur? ne kadar itmek lazim? yani nereye kadar itmem gerek? bana yardimci olur musunuz bu pres konusunda malzemelerim yok takim cantasi icinden ne fayda verebilir bunun icin 

 

 

Resimi asagiya birakiyorum

 

YOofg5.png

 

 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

İtmezseniz balatayi taktiktan sonra kaliperi diske oturtamazsıniz ve kafanıza göre ittirmeyin bazı araçların ki kendi anahtarını ister ittirirseniz bozulur buna çok dikkat edin ayrıca ittirirken fren yağının bulunduğu deponun kapağını açın .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Kendiniz yapmak istemeniz gerçekten çok iyi.Balataları takarken pimlerinede dikkat edin.Ben yerinizde olsam uğraşmazdım.O zahmete değmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa

Eski balata incelmiş olduğundan ve yeni balata da kalın olduğundan kaliperi diske yerleştiremezsiniz. Pistonu geriye iterek aralığın açılmasını sağlarsınız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

yeni balata eskisinden daha kalın olacağı için itmeniz gerekiyor pistonu geri. fren hidroliği deposunun kapağını açıp itin pistonu geri. hazır balataları değiştirirken kaliper pimlerini de kontrol edin gerekirse gresleyin. balata değişimi çok basit bir işlem lastik sök tak ile birlikte 1 saatte yaparsınız 

Yorum bağlantısı
Tulak Akan

 

Zeki Yelboğa yazdı:

Eski balata incelmiş olduğundan ve yeni balata da kalın olduğundan kaliperi diske yerleştiremezsiniz. Pistonu geriye iterek aralığın açılmasını sağlarsınız.

 

Mehmet Cihat yazdı:

yeni balata eskisinden daha kalın olacağı için itmeniz gerekiyor pistonu geri. fren hidroliği deposunun kapağını açıp itin pistonu geri. hazır balataları değiştirirken kaliper pimlerini de kontrol edin gerekirse gresleyin. balata değişimi çok basit bir işlem lastik sök tak ile birlikte 1 saatte yaparsınız 

Cok tesekkur ederim  gercekten cesaret verdiniz 

Itme olayinida anladim biraz sıkıştirip usten kapagi acip yeni balatanin yeri kadar halledip takarim umarım 

 

Son olarak var mi acaba bunu yapabilicegim bi alet edevat, bende sadece takim cantasi var , resimdeki gibi bir alet yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
 
Cok tesekkur ederim  gercekten cesaret verdiniz 
Itme olayinida anladim biraz sıkıştirip usten kapagi acip yeni balatanin yeri kadar halledip takarim umarım 
 
Son olarak var mi acaba bunu yapabilicegim bi alet edevat, bende sadece takim cantasi var , resimdeki gibi bir alet yok

Ben kaliperin açık kısmından balata ile piston arasına kalın bir düz tornavida sokarak levye kullanır gbi pistonu geri itiyorum. Ama sizin aracınızdaki pistonu kontrol etmeniz gerek düz mü yoksa dönerek mi geri gidiyor
Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Mehmet Cihat yazdı:


Ben kaliperin açık kısmından balata ile piston arasına kalın bir düz tornavida sokarak levye kullanır gbi pistonu geri itiyorum. Ama sizin aracınızdaki pistonu kontrol etmeniz gerek düz mü yoksa dönerek mi geri gidiyor

Resimde oldugu gibi abi , videoda piston sumduz gidiyodu iceri dondurdugu sey sadece o aletin vidasi sıkistirmasi icin

 

O zaman guclu bi sekilde itmede pistonu geri  itebilir heralde bi alete ihtiyacimiz yok ektradan ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Tulak Akan yazdı:

Resimde oldugu gibi abi , videoda piston sumduz gidiyodu iceri dondurdugu sey sadece o aletin vidasi sıkistirmasi icin

 

O zaman guclu bi sekilde itmede pistonu geri  itebilir heralde bi alete ihtiyacimiz yok ektradan ?

işini görecek kalın birazda nispeten uzun bir tornavidan varsa sorun yok

 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Tabiki siz yapabilirsiniz ama ustalara yaptırmakta pek maliyetli olmaz bir asamada sorunla karşılaşsanız çekici yardımına ihtiyaç duyarsinziniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pistonu iterken fren yağı dolum kapağına ne yapacaksınız onu biliyor musunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gulkokan yazdı:

Fren hidrolik kapağı açık olacak işlemlere başlamadan önce yoksa kapak kapalı olsa bile fışkırıyor namussuz
En iyi deneyim yaşayarak öğrenmek emoji3.png

apandist vidoesu izledim, bıçak elimde gönüllü bekliyorum gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arka tekerler de aynı yöntemle mi değişiyor onu da öğrenin yoksa benim gibi teker sökülü kalıp çözüm üretmek için gecenin 12 sine kadar uğraşırsınız :)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

mecbur iteceksiniz eski balata ince yeni balata kalın diskin kalipere sığması için pistonu itmek gerekli yoksa balata oturmaz yerine 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cengiz Yılmaz
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Fren hidrolik kapağı açık olacak işlemlere başlamadan önce yoksa kapak kapalı olsa bile fışkırıyor namussuz
En iyi deneyim yaşayarak öğrenmek emoji3.png

 

Merhaba,

Kapağı açınca taşmayı engellemek için sırınga ile bir miktar yağı çekerek taşmayı engellemek mümkünmü?.

 

Ayrıca kaliperin pimlerini en kaliteli ve uygun hangi GRES yağını ile yağlayalım.

 

Pistonuda aynı yağ ilemi yoksa farklı marka GRES yağ kullanmalıyız?.

 

Saygılarımla

 

tarihinde Cengiz Yılmaz tarafından düzenlendi
İ
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...