İçeriğe Yönlendir

Bana Bir Panelvan Lazım


Selim Kaya

Recommended Posts

Selim Kaya

Merhaba arkadaşlar.

Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir panelvan arayışına girdim. Çok anladığım bir alan olmadığı için tecrübeli arkadaşların görüşüne ihtiyacım var. Araçta aradığım özellikler;

- Ön sıra koltuk harici arkası boş olacak. 

- Elden çıkarmak istediğimde piyasanın arabası olmalı ve satış sürecinde fazla yormamalı. 

- İşletme maliyetleri konusunda bilgim yok. MTV ‘si, 4. basamak sigortası vs. aşağı yukarı nedir?

- 5 gruba ayırdım aklımdakileri.

- - Transit, Transporter, Ducato vb,

- - L300, H100, E2200 vb,

- - Berlingo, Doblo, Partner vb,

- - Carry, HiJet vb,

- - Express, Combo vb. 

Hacim önemli tabi. Bir de kullanışlılık. Kabin ve yükleme alanı birleşik olması tercih nedeni. Bu yüzden Express vb grubu son çare. Uygun fiyatlı olması da önemli tabi. Kısaca önerilerinize talibim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ömür tüketim olarak vw ve peşine traffic gelir. İkinci eli akar gider

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Servet Aydın yazdı:

Ömür tüketim olarak vw ve peşine traffic gelir. İkinci eli akar gider

 

Traffic amacıma göre bir tık maliyet açısından yukarıda gibi.

Mehmet Göktürk yazdı:

Amaç ne?

 

Yükleme alanı kullanışlı olsun. Muhtelif hafif nakliyat diyelim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ama ne gibi şeyler. frekans yol vs. kim kullanıcak.

 

 

Karambole az kullanılacak ise benim önerim doblo kapalı kasa olur.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Kullanıcısı ben olacağım. Benden başkası içinde olmayacak. Otoban şartlarında hareket edecek diyebilirim. İçindeyken ergonomi ve hareket kabiliyetim önemli. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kango/doblo/transit

 

Yetmiyosa traffic, para çoksa transporter, o da kesmedi ducato.

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Aslında alçak kabin, yukarı açılır arka kapılı 100 lük transitlere bakmıştım ilk olarak.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Bir de merak ettiğim bir diğer husus, arka kapının açılış şekli ile alakalı.

Yukarı açılan tek kapı mı, yanlara açılan çift kapı mı makbul olur elden çıkarırken.

Ben yukarı açılır tek kapıyı tercih ederim mesela. Yeri gelir güneşlik niyetine kullanılabilir çünkü.

Ama asıl aması ticari anlamda yük taşımak isteyen için yana açılır çift kapı mı daha iyidir?

Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz

mazda e2200 bendeki 5 senedirde taksi niyetine kullanıyorum.

- hidrolikten daha hidrolik direksiyon var.

- tampon ön cama sıfır olduğu için manevra açısı çok iyi.

- yakıt bu şartlarda 65 kuruş.

- çift sürgülü.

- arka koltuk sökülüyor 

- bagajın eni 140 cm kadar

- bagaj uzunluk 3mt

- bagaj kısmı kare olduğu için yüklemesi çok kolay

- yük aracı olduğu için hız yok ama güç var

 

 

konusu burda vardı

 

Recep Selim Kaya yazdı:

Bir de merak ettiğim bir diğer husus, arka kapının açılış şekli ile alakalı.

Yukarı açılan tek kapı mı, yanlara açılan çift kapı mı makbul olur elden çıkarırken.

Ben yukarı açılır tek kapıyı tercih ederim mesela. Yeri gelir güneşlik niyetine kullanılabilir çünkü.

Ama asıl aması ticari anlamda yük taşımak isteyen için yana açılır çift kapı mı daha iyidir?

 

hangi araç olduğunu hatırlamıyorum. çift kapılar sürekli esniyordu .hem ses yapıyor hemde bi yerleri gevşiyor 

birde mazdanın ucuz olduğunu ekleyim. 14-15 civarında alınır.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Aydın Akdeniz yazdı:

mazda e2200 bendeki 5 senedirde taksi niyetine kullanıyorum.

 

Oldukça temiz örnekleri var ilanlarda. Açıkçası L300 'lerden başımı kaldırıp ciddi anlamda alıcı gözle bakmamıştım E2200 'lere.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Selim Kaya yazdı:

 

- İşletme maliyetleri konusunda bilgim yok. MTV ‘si, 4. basamak sigortası vs. aşağı yukarı nedir?

 

 

Trafik sigortası 4. basamak olmak şartıyla 1700 lira civarındadır.. 

Mtv ise kamyonet sınıfında değerlendirilecek olup, toplam ağırlığa göre ödenir.. 

1-6 yaş aralığında 3500 kg a kadar olanların vergisi yıllık 2091 lira.. 

 

2020_mtv_kamyonet.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Kangoo doblo işini görmez anladığım kadarı ile, bence sana uygun seçenek - - L300, H100, E2200 vb,

 

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Bu konu uzun süredir benimde aklımda. Yaptıgım araştırmalarda Mazda E2200 aracları hararete karşı oldukca hassas olarak duyuyorum. Bu aracı alıp kullanan bir çok kişi motor sorunları ile ugraşıyor. Kendimce uygun buldugum araç 99 veya 2000 model ford transit. Kronik  sorunları yok anlayan ustası bol ve yedek parçası bulunuyor. 

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Traffic amacıma göre bir tık maliyet açısından yukarıda gibi.

 

Yükleme alanı kullanışlı olsun. Muhtelif hafif nakliyat diyelim. 

pejo boksır iyi araç. bizde iki tane var. birisi 10 senelik diğeri 0 km alındı 2 ay önce.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Recep Selim Kaya yazdı:

Kullanıcısı ben olacağım. Benden başkası içinde olmayacak. Otoban şartlarında hareket edecek diyebilirim. İçindeyken ergonomi ve hareket kabiliyetim önemli. 

yakıt az yaksın diyorsan temiz 1,9 traffic yakıt yine çok önemli degil derse n 8-10 ltre arası yakar 2,5 transporter t4 102 hp acv, t5 1,9 motor olanlar tavsiye ederim

Mazda mitsubishi şehiriçi kullanılır ama şehirdışı yolda yorar

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz

Ben araci aldigimda yagsiz kalmasindan dolayi motor yaptirdim . Kendi hatamdi. Kontrol etmedim. Aldigim hafta 4bin civari harcarim. Ogunden bugune sadece yangın degistiriyorum . Hatta tamircim her gittigimde sen bu arabayi bu sekilde kullaniyon iyi saglam kaliyor diyor. Haftalik 1000 kilo civari yukle merkezden ilceye ilceden merkeze gidiyorum. İlave olarak ilk bastada yazdigim gibi taksi gibi kullaniyorum. Heryere her sekilde agresif kullanarak gidiyorum. Ben cok memnunun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Hasan Karabekiroglu

Bana da neler lazım neler...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Her ne kadar seçenekleriniz arasında yer almasada benim tavsiyem Trafic.

 

2011 Trafic  kullanıyorum  araç rahat ve fonksiyonel manevra kabiliyeti bence çok iyi özellikle bu büyük kasada manevra bence kritik.Çekiş başarılı çok ağır malzeme taşımadık ama çekişte ve yolda hiç sorun yaşamadım 130000 km civarında arıza çıkarmıyor.Kullanım maliyetleri konusunda yorum yapamayacağım ticari olduğu için bakımını düzenli yaptırıyorlar.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Yorumlardan anladığım genellikle Trafic tercihi ön planda. 

Şöyle bir ek yapayım.

Bir nevi karavan gibi düşünün. Amacım karavan değil ama, benzer mahiyette olacak kullanım amacı.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Recep Selim Kaya yazdı:

Yorumlardan anladığım genellikle Trafic tercihi ön planda. 

Şöyle bir ek yapayım.

Bir nevi karavan gibi düşünün. Amacım karavan değil ama, benzer mahiyette olacak kullanım amacı.

o zaman şu ilanlara göz at https://www.sahibinden.com/minivan-panelvan-renault-master-2.5-dci-12.6-m3

bandrol yıllık 1300 cıvarı  sigorta 700 muayene vs bakım derken 3000 tl kullanım malıyeti cıkar yıllık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Erkan Işık yazdı:

o zaman şu ilanlara göz at https://www.sahibinden.com/minivan-panelvan-renault-master-2.5-dci-12.6-m3

bandrol yıllık 1300 cıvarı  sigorta 700 muayene vs bakım derken 3000 tl kullanım malıyeti cıkar yıllık

 

Mantıklı görünüyor bunlarda. Hacim önemli tabi. Bu kadarına gerek olup olmadığını tespit etmeliyim. Benim için olumsuz tarafı arkada çift kapı olması şimdilik.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...