İçeriğe Yönlendir

2019-20 Berlingo


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Firmamızın, yeni bir ticari araç ihtiyacı olmasından ötürü, fiyat avantajıyla yakaladığımız 2019 model benzinli 1.2 motor berlingo başlığıdır. Aracı teslim alıp biraz kullanınca değerlendirme yapacağım.

Bakarsınız araca çökerim. Belli mi olur.

 

Kendi fotosu:

 

49647008111_6e6ac67e67_h.jpg

 

Dizel olan modelini test edip oldukça beğenmiştim ilk çıktığında. Bu benzin motorlu olan model. 6 ileri düz vites, 4 cam otomatik, otomatik klima, ebs ebs bas vs gibi güvenlik donanımları, sis farı, hız sabitleyici,hill holder ve tavan barları ile birlikte alındı. Daha doğrusu ellerinde kalan araç bu şekilde denk geldi. Lastikler michelin. Bence tek eksiği dodik kenarında olması gereken plastikler. Eski kasa olanlarında varmış bunlarda yokmuş. Jantlar ise plastik kapak.

 

https://www.otozellik.com/citroen-berlingo-1-2-puretech-2019-test-surusu.html/

 

Bu linkte yapılmış bir inceleme var. Araç aynısı.

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Hayırlı olsun. Ticaride de benzinliler yaygınlaşıyor tekrar. 1.2 turbo dimi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Hayırlı olsun donanım oldukça güzel, jant nasılsa sonradan halledilir(firma imajı için).

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arac turbo. 200nn tork var. 130 hp olan 1.2  puretech de var sanirim. yetmezse chiptuning yapilir. jant kapaklari kotu degil. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

hayırlı olsun doğan abi.

ticari kullanım için benzin masrafı uyguna geliyormu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

hayırlı olsun doğan abi.

ticari kullanım için benzin masrafı uyguna geliyormu ?

listede arada neredeyse 17 bin tl fark var. ama zaten araç yok. demekki daha fazla fark olacak geldiğinde.

 

yani 17 bin tl nin ne kadar sürede amorti edileceğine bakmak lazım. 4 litre yerinde 5.5 litre benzin yakacak bu araç bizim kullanımımızda. her 100 km de 1.5 litre zarar edecek. 1.5 litre yakıtın değeri dizelden hesapla 8.5 tl gibi birşey ediyorsa, 17000/8,5 den 2000 kez 100 km gitmeyi gerektirir. hadi 150 bin km gitmemizi gerektirir desek, bu da bizim aracı kullanacağımız süreden çok daha fazla zaman gerektiriyor demektir. (benzer şekilde epey kullandığımız 2015 dacia dokker 120 bin km ye geldi)  bu anlamda bence uygulanabilir bir çözüm. özellikle de paranın en kıymetli olduğu zamanda. yoksa kendime alıyor olsaydım 160 bin tl olan otomatik 8 ileri dizel versiyonu alırdım. belki 8 sene binderdim diye düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

iş için ekonomik bir pikap bakıyorum bende. ( satın alma maliyeti olarak ) bakalım ne denk gelecek

şimdi almazsam seneye iki katına alacam gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

iş için ekonomik bir pikap bakıyorum bende. ( satın alma maliyeti olarak ) bakalım ne denk gelecek

şimdi almazsam seneye iki katına alacam gibi geliyor

3 5 fazla verip sıfır yerine ikinci el bakabilirsin şu andaki piyasada :D

 

citroen bayiinde toplam 2 araba vardı . o derece saçma.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yok yav benim bütçe zaten en yeni 12 13 yaşındakilere anca yeter :D 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arabayı teslim alınca çekerim fotoğraflarını. içi simsiyah malesef. koltuklarda ve kapılarda açık yeşil bir süs yapmışlar ama çok yetersiz. neden böyle bilmiyorum. ön konsol açık gri yapılabilirdi.

 

farlar yeterlidir inşallah. yoksa mecburen GE takacağız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel görünüyor.. 

Kasa kendine özgü galiba, ortak bir üretime benzetemedim. 

güle güle kullan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sadece burnu farklı. kasası, peugeot rifter, toyota proace, opel combo ile aynı. iç ön mekanda temel yerleşimler de aynı ancak ergonomik açıdan en farklısı ve doğrusu pejo. kadranlar direksiyondan yukarıda. direksiyonu oval onun. bu araçta ise heryerde cep ve göz var. arka koltuklar hepsinde aynı. ön taraftaki ufak şekilsel detaylar, gösterge panelleri ve direksiyonlar farklı.

 

binek modellerde, çok büyük bir cam tavan ortadan atmosferik aydınlatma ve gündüz led leri var.

 

dizel olanlarda EAT8 şanzıman gelebiliyor. opel de ise kendi motoru ile farklı bir şanzıman geliyor. toyotayı bilmiyorum.

 

benim bu aracı istememdeki sebep binek otomobillere benzeyen burun yapısı idi. normalde bir arabaya ihtiyacım yokç binek alacak olsam kesinlikle su yeşili alırım. nefis duruyor. ancak aradaki fiyat farkı yüzde 60 fazla olunca çok anlamsız geliyor kulağa tüm detaylar.

 

detaylı incelemişler. fotoğraflara bakın.

http://extracarnewsful.club/test-drive-citroen-berlingo-practicality-plus-style/

Servet Aydın yazdı:

Led tak hemen

 

gündüz farlarına olabilir belki. bakacağız artık. ellemeden olmaz. stoplar için elimde ampuller var arıza vermez ise ne ala.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Hayırlı uğurlu bol kazançlı olsun. Aracın İşletme maliyetini merak ettim açıkçası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ön direğe siyah bant çekip ortalarda yapmayan tasarım mühendisi neyi düşündü acaba

Yaklaştırinca sebebini anladım 10tane köşe var direkle kapı arasında bı kısmı sac vi kısmı plastik trim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Gökhan Albayrak yazdı:

Hayırlı uğurlu bol kazançlı olsun. Aracın İşletme maliyetini merak ettim açıkçası. 

dizelden pek farkli olmaz. benzinli egea almak yerini bu daha mantikli bence. ayrica motor daha kuvvetli.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

algıda seçicilik işte. ben konuyu açmasam görmezdin.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aynen. Bayağı heybetli görünüşü. Kısa ve uzun farı ayrı. Şimşek etkili led yakışır buna

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...