İçeriğe Yönlendir

Astra H 1.3 CDTI 1. ve 2. Viteste Gaza Basınca Gelen Ses


Serkan Özmen

Recommended Posts

Serkan Özmen

Merhaba arkadaşlar.

 

Yaklaşık 1,5 ay önce aldığım 2007 model Astra 1.3 CDTI aracımda çözemediğim bir ses sorunu mevcut. Şöyle ki;

 

Araç rölantideyken veya boşta gaza basınca ses yok. Boşta yürürken de ses yok. Hatta viteste gaza basmadan yürürken de bir ses yok. Sadece 1. ve 2. viteste gaza basınca devirle birlikte doğru orantılı olarak şiddeti artan bir ötme sesi var. Süpürge makinesi motorundan gelen ses gibi bir ses. Kimisi şanzımandan diyor, kimisi turbodan. Turbodan olsa her viteste olması gerekmez mi? Bir de kayışlardan gelebileceğini söyleyenler var. Ama bu kayışlar her viteste aktif olan bir mekanizma değil mi? Niye sadece 1. ve 2. viteste oluyor acaba? Ustalarımız yardımcı olurlarsa sevinirim.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turbodan olsa her şartta yapar, boşta gaza basınca bile yapar.. 

Şanzıman veya diferansiyel kaynaklıdır bence bu ses.. 

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Alpay Sumer yazdı:

Tum hortum ve sallanan detaylari gozden gecirin. Yerinden cikan ekipman olabilir.

Hortumlardan olsa her zaman yapmaz mı?

 

Ali Gök yazdı:

ses cam kapalıyken duyulacak kadar yüksek bir ses mi

 

Evet, cam kapalıyken bile oldukça yüksek.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Turbodan olsa her şartta yapar, boşta gaza basınca bile yapar.. 

Şanzıman veya diferansiyel kaynaklıdır bence bu ses.. 

Ben de şanzımandan korkuyorum. İnşallah ondan değildir.

Bu arada bilhassa 1. viteste gaza basınca vites kolu geri-ileri oynuyor baya. Bu konuyla bir bağlantısı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Ali Gök yazdı:

tez zamanda opel ustası görmeli aracı. 

En büyük sıkıntım Kırıkkale'de iyi ve güvenilir bir usta bulamamam. Ankara'ya da şu ana kadar işten güçten vakit bulup gidemedim. Aslında Ankara içinde iyi bir usta tavsiyesine de ihtiyacım var açıkçası.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu arada bilhassa 1. viteste gaza basınca vites kolu geri-ileri oynuyor baya. Bu konuyla bir bağlantısı olabilir mi?

O farklı bir sorun.
Şanzıman kulağı aşınmıştır.
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Özmen
Alpay Sumer yazdı:

Hata kodlarina baktiniz mi? Hata var mi aracta?

 

Alpay Bey, kusura bakmayın mesajınızı geç gördüm.

 

Araçta 2108 - 1191 - 0683 - 0130 - 2264 nolu arıza kodları çıkıyor. Yorumunuz ne olur acaba?

Mehmet Ozyurek yazdı:


O farklı bir sorun.
Şanzıman kulağı aşınmıştır.

 

Bugün bir motor ustasına götürdüm Kırıkkale'de. Usta sürdü, baktı, şanzıman inmesi ve şanzımancıda tamir olması lazım dedi. Vites oynamasının nedeninin de şanzımandaki grup bilyalarından olacağını söyledi. Şanzıman kulağından bahsetmedi hiç.  Şanzıman indirme ve geri takma işçiliği 500 TL istedi. Şanzımancı da 800 TL ye yakın bir ücret alır dedi, ancak ben Kırıkkale'deki şanzımancıya güvenmiyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Serkan Özmen yazdı:

Araçta 2108 - 1191 - 0683 - 0130 - 2264 nolu arıza kodları çıkıyor. Yorumunuz ne olur acaba?

Ariza kodlarinin son iki hanesi yazilmayacak, bu sekildeler degilmi?

 

Ayrica reklam icerikli bir mesaj kaldirilmistir.

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Ariza kodlarinin son iki hanesi yazilmayacak, bu sekildeler degilmi?

 

Ayrica reklam icerikli bir mesaj kaldirilmistir.

 

Evet ilk 4 hanesi bu şekilde.

 

Bir de bu volant mevzusu da kafamı kurcalıyor. Buradaki usta baskı balata ya baktığında değişime karar verirse volantı da sabite çevirelim dedi. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

tarihinde Serkan Özmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Kontrollere Ariza kodlarini bir kez silerek tekrarlayacakmi diye baslayin..

Bu arada Arizalar Kizdirma bujisi hatasi, Oksijen sensoru hatalari..

Volani sabite cevirmeyin.Uyum saglamiyor bence.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Özmen
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Kontrollere Ariza kodlarini bir kez silerek tekrarlayacakmi diye baslayin..

Bu arada Arizalar Kizdirma bujisi hatasi, Oksijen sensoru hatalari..

Volani sabite cevirmeyin.Uyum saglamiyor bence.

 

Tekrardan merhabalar.

 

Şanzıman indirildi ve içi açıldı. Şanzımanın içi yanmış, tamir etmek mantıklı olmaz, parana yazık dedi usta. Çıkma şanzıman bulduk hiç açılmamış. Şanzıman indirilmişken baskı, balata ve volant a bakıldı. Baskı- balata yeni çıktı. Ancak volant oynadıkça ses yapıyor değiştirelim dedi. Artı olarak debriyaj bilyası değiştirildi. Maliyetleri aşağıya yazıyorum, belki faydalanan olur.

 

Çıkma şanzıman 3500 TL

Oynar volant LUK marka 1150 TL

Debriyaj bilyası SACHS marka 300 TL

İşçilik 800 TL

 

Ayrıca usta turbo yolcu dedi. Biraz ses yapıyordu. Uzun yolda 6.viteste 110-120 km ile giderken çok hafif anlık kesilmeler oluyor gibi. Birde yüksek devirde vites değiştirirken turbodan geldiğini sandığım hafif bir tırlama sesi geliyor. Usta turbo işinin en iyi İzmir ilinde yapıldığını, oradan sıfırlanmış turbo almamız gerektiğini, elimdeki turboyu da İzmir'e aldığım yere göndermek koşulu ile maliyetinin 800 TL civarında tutacağını ve 1 yıl da garantili olacağını söyledi. Acaba turboyu bu şekilde mi çözmek mantıklı olur, yoksa direkt sıfır alıp takayım, kafam rahat mı olsun, ne düşünürsünüz?

tarihinde Serkan Özmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun. şanzıman yağsız mı kalmış acaba?

Teşekkür ederim.

Şanzıman açıldığında yağ miktarında bir eksiklik olmadığı görüldü. Büyük ihtimal daha önceden yağsız kalmış. Sonra hafiften ses yapmaya başlayınca yağ eklenmiş.

Şanzıman işini bir şekilde çözdük. (Bilmiyorum pahalı mı oldu? Çünkü çıkma şanzıman piyasada ne kadardır, ne kadar güvenilir olur, bir çok bilinmez vardı ve sonuçta ustaya güvenmek durumunda kaldık) Benim şu anda önemsediğim konu turbo konusu. Turbo yüzünden motor yaptıranları internette okuyunca, işin açığı baya tedirgin oldum.

Alpay Sumer yazdı:

Bu kadar masraf yapildiysa eksik kalmasin. Duruma gore karar sizin.

 

Peki sıfır turbo almaya karar versem hangi marka ve modeli almamı tavsiye edersiniz? Bir de turbo selenoid valfi diye bir parça varmış. Acaba turbo ile birlikte onun da değişimi gerekir mi, veya başka bir parça (hortum, sensör v.b.) değişimi de gerekiyorsa yapalım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.3 mjette sessiz turbo varmıymış? onu incelemeli? turbo sesleri para harcatacak seviyed mi ona bakmalı

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

1.3 mjette sessiz turbo varmıymış? onu incelemeli? turbo sesleri para harcatacak seviyed mi ona bakmalı

 

Aslında haklısınız. Belki de gelen ses normal bir ses. Ancak iyi bir turbocuya baktırıp, anlamak lazım. Sıkıntı şu ki, Kırıkkale'de turbocu yok ve Ankara da şu anda giriş-çıkış yasağı içinde. Yasak bitesiye kadar elletmemek en iyisi sanırım.

 

Bu arada Ankara için iyi bir turbocu tavsiyeniz olursa çok memnun kalırım.

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sağlam  aynı arabayı turbocuya gösterin , turbo arızlaı der, enjektörcüye gösterin, enketör revizyon der, beyinciye gösterin , beyin gitmiş der...çoğu maalesef böyle, ehil bir fiat ustasına gösterin

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

sağlam  aynı arabayı turbocuya gösterin , turbo arızlaı der, enjektörcüye gösterin, enketör revizyon der, beyinciye gösterin , beyin gitmiş der...çoğu maalesef böyle, ehil bir fiat ustasına gösterin

 

Maalesef haklısınız. İnsan bu tür örnekleri gördükten sonra kime güveneceğine şaşırıyor. Kırıkkale'de ehil bir Fiat ustası var mıdır bilemiyorum? Bir araştırma yapmam lazım. Olmadı, birkaç hafta içinde Isparta'ya gideceğim, orada bir usta bulmaya çalışayım. En son çare, bu virüs olayları hafiflerse Ankara'ya gitmek. Bakalım, hayırlısı olsun. 

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen

Isparta'da Özgür Pompa diye bir yer buldum internetten. Delphi yetkili servisiymiş. Sanırım benim turboda ne var ne yok burası söyleyebilir gibi geldi bana. En güzeli oraya bir göstermek.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Serkan Özmen yazdı:

Peki sıfır turbo almaya karar versem hangi marka ve modeli almamı tavsiye edersiniz? Bir de turbo selenoid valfi diye bir parça varmış. Acaba turbo ile birlikte onun da değişimi gerekir mi, veya başka bir parça (hortum, sensör v.b.) değişimi de gerekiyorsa yapalım.

Turbo hakkinda detayli bilgim yok. Arac uzerindeki yanlis hatirlamiyor isem fiat grupla ayni diye biliyorum. Tam emin olamadim. orjinaline bakmak lazim🤔

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Özmen
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.

 

En son, turbo konusu üzerinde bir fikir alışverişi yaptığımızdan beri baya bir zaman geçmiş. Bu süre zarfında olanları şu şekilde anlatmaya çalışayım isterseniz.

 

Kırıkkale'den Isparta'ya en son yolculuğa çıktığımda aracın turbosu 100-150 km yol aldıktan sonra bir anda devreden çıktı. Rampalarda 3. vitese kadar düşerek yavaş yavaş da olsa bir şekilde Isparta'ya kendimi atmayı başardım. Isparta'da pompa-enjektör-turbo üçlüsüne bakan bir yer buldum. Usta aracı bilgisayara bağladı ve arıza kodlarını sildi. Ancak turbo hala devrede değildi. Daha sonra deneme amaçlı kendine ait sağlam enjektörleri benim aracın enjektörleri ile değiştirdi. Bu değişim sonrası turbo tekrar geri döndü. Usta benim enjektörlerin revize edilmesi gerektiğini, enjektörler yüzünden turbonun kendini korumaya aldığını belirtti. Enjektörleri revize ettirdik (1000 TL). Bu arada aracı götürdüğüm yer Paşaoğlu Chip Tuning firmasının bayisi imiş. Alttan girdiler, üstten çıktılar, yazılım konusunda beni ikna edip araca bir de yazılım attırdık. Artı olarak EGR'yi iptal ettiler (1000 TL). Daha sonra deneme sürüşüne çıktığımızda aracın çekişinin bariz şekilde arttığını gördük. Ancak, maalesef turbom ötmeye devam ediyordu. Usta gittiği yere kadar gitsin, belki 1 ay belki de 2 sene seni idare edebilir, belli olmaz dedi ve bu şekilde orası ile turboyu elletmeden işimizi şimdilik halletmiş olduk. 1 hafta sonra Kırıkkale'ye dönüş yolunda 4 saat yolculuktan sonra, araç ile 120 km hız civarında seyrederken, aracın hafiften teklemeye başlaması ve arıza ışığı yakması sonrası, kalan yolu daha temkinli bir şekilde devam ederek yolculuğumuzu bitirebildik. Eve varınca kontak kapa-aç yapınca arıza ışığı söndü, ancak ben gaz-fren yardımıyla arıza kodlarına baktığımda P0108 - P0243 kodlarını gösteriyordu. İnternette biraz araştırma yapınca Turbo Selenoid Valfi arızası olarak çıktığını gördüm. Şu anda şehir içinde sorun yok. Normal bir şekilde aracı kullanıyorum. Ancak yakın zamanda tekrar uzun yol yapmam gerekecek.

 

Acaba benim turbonun esas sorunu bu selenoid valfinden mi kaynaklanıyor? 300 TL civarında bir parça. Değişimi ondan başlatmak, sorun devam ediyorsa turboya geçmek mantıklı olur mu?

 

Bir de Astra H kasalara Fiat grubundan hangi kodlu turbolar uyar onu da bulamadım. Garrett'in sitesinde bizim araçlara uygun turbo yok gibi gözüküyor. Orjinali zaten bulmak çok zor. Wonga ve Supsan diye iki marka var, ancak onlara güvenilir mi, bu da ayrı bir soru?

 

Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Gelişme olursa buraya yine yazmaya çalışacağım. Belki aynı sorunlarla karşılaşıp, yardım aramaya çıkan birileri olursa bir faydamız dokunur :)

 

Herkese selamlar ve saygılar.

tarihinde Serkan Özmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Özkan Pehlivan

Serkan Bey öncelikle geçmiş olsun. 6 yıl önce 82k da aldığım araç şu anda 160k oldu. Araç işi biraz da şans işi. H kasanın bazı kronik sorunları mevcut ancak benim nasibim sanırım, ciddi sorun hiç yaşamadım diyebilirim. 1 ve 2.vitesteki ses için şanzıman sorunu denmiş ancak bu ses benim araçta özellikle motor soğukken uğultu şeklinde yıllardır mevcut. Motor ısındıktan sonra da kayboluyor. Sizdeki ses kaynağı farklıydı demek ki. Turbo sorunu için çözüm buldunuz mu bilmiyorum ama revizyon yapan yerler var araştırılıp değerlendirilebilir. Turbonun uzun ömürlü olması için motoru biraz ısıtmadan yola çıkmayın ve  her 5000km de hava filtresini mutlaka değiştirin derim. 

Sağlıcakla kalın. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...