İçeriğe Yönlendir

Motor Sistem Arızası - EGR İptali


Yusuf Berke

Recommended Posts

Yusuf Berke

E5'te seyir hızında ilerlerken yanıp sönen çarklı ikaz lambası ve kırmızı led lambayla beraber MOTOR SİSTEM ARIZASI uyarısı aldım. Daha önceden de yaşadığımdan ısıtma bujileri bozuldu herhalde diyerekten yoluma devam ettim, nitekim arıza kodu okuttuğumda da aynı arıza olduğunu gördüm. Ancak, EGR valfini değiştirmeme rağmen hala "EGR valfi donmuş" uyarısı almaya devam ediyoruz. Orjinal parça kullandım, parça hatalı diye 2 kez değiştirdim ama EGR hata kodundan kurtulamadım.

 

Arıza kodları:

  • P1412-68 EGR Valfi Donmuş
  • P0380-61 Glow Plug/heater Circuit A

 

Yarın yazılımcı arkadaşımda EGR iptali yaptırmayı düşünüyorum, 1.6 TDCi 90HP DV6 motorda EGR iptali bir sorun çıkarır mı? Ne tavsiye edersiniz? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu konu sizinle aynı soruna sahipmiş zamanında. Muhtemelen EGR'nizde bi sorun olmalı ki, ECU hata veriyor.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Berke yazdı:

1.6 TDCi 90HP DV6 motorda EGR iptali bir sorun çıkarır mı

sorun çıkarmaz, aksine oldukça da iyi sonuç veriyor, motor rahatladı derler ya, ondan oluyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Sani Gerşon yazdı:

Şu konu sizinle aynı soruna sahipmiş zamanında. Muhtemelen EGR'nizde bi sorun olmalı ki, ECU hata veriyor.

 

EGR'yi orjinal alıp parça hatalı olabilir diyerek 2 kez değiştirdim ama hata hala devam ediyor. Konuyu daha önce de okumuştum, gauge menüdeki kodlardan dolayı. Mekanik iptal yaptırmadım direkt değiştirdim. Yarın yaptıracağım kısmetse. 

Çağlar Bayur yazdı:

sorun çıkarmaz, aksine oldukça da iyi sonuç veriyor, motor rahatladı derler ya, ondan oluyor

Hocam konularda gezinirken bakır plaka delinir krom veya çelik daha iyi olur körlemede diye okudum ama, burada dikkat etmemiz gereken bir şey var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Berke yazdı:

krom veya çelik daha iyi olur körlemede diye okudum ama, burada dikkat etmemiz gereken bir şey var mı?

egzos gazı sıcaklığında erimeyen bir metal olmalı

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Çağlar Bayur yazdı:

egzos gazı sıcaklığında erimeyen bir metal olmalı

Teşekkür ederim hocam

 

EGR ile beraber turbo basınç kontrol selenoidi de değişti, Pierburg marka aldım onu da.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

sorun çıkarmaz, aksine oldukça da iyi sonuç veriyor, motor rahatladı derler ya, ondan oluyor

 

3.0 TDI'da?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Eski ustam EGR iptalinin motor iç sıcaklığını artırdığını zamanla motora zarar verdiğini söylemişti. Halbuki egzoz gazının dönüşümü performanstan biraz ödün verilse de motor ve çevre için faydalı olduğunu savunurdu. Bu arada, Kastamonu’da en iyi bilinen 30 yıllık Ford ustasıdır kendisi. Aslı astarı var mıdır bilmem ama EGR iptali için gittiğimde yapmamıştı kendisi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

3.0 TDI'da?

latte ni iç ve keyfine varmaya bakılır

Ahmet Gül yazdı:

Eski ustam EGR iptalinin motor iç sıcaklığını artırdığını zamanla motora zarar verdiğini söylemişti. Halbuki egzoz gazının dönüşümü performanstan biraz ödün verilse de motor ve çevre için faydalı olduğunu savunurdu. Bu arada, Kastamonu’da en iyi bilinen 30 yıllık Ford ustasıdır kendisi. Aslı astarı var mıdır bilmem ama EGR iptali için gittiğimde yapmamıştı kendisi. 

işlevi gereği doğru anlatmış. ancak bozuk ise zararı daha çok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ahmet Gül yazdı:

Eski ustam EGR iptalinin motor iç sıcaklığını artırdığını zamanla motora zarar verdiğini söylemişti. Halbuki egzoz gazının dönüşümü performanstan biraz ödün verilse de motor ve çevre için faydalı olduğunu savunurdu. Bu arada, Kastamonu’da en iyi bilinen 30 yıllık Ford ustasıdır kendisi. Aslı astarı var mıdır bilmem ama EGR iptali için gittiğimde yapmamıştı kendisi. 

EGR iptal olunca sıcak egzoz gazı yerine yanmaya temiz hava girer, böylece EGR'li iken daha hızlı ısınır diye biliyorum ben aslında ama. Sizin EGR tıkalı mıydı, chip vs. için mi iptal yoluna gitmiştiniz?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
EGR iptal olunca sıcak egzoz gazı yerine yanmaya temiz hava girer, böylece EGR'li iken daha hızlı ısınır diye biliyorum ben aslında ama. Sizin EGR tıkalı mıydı, chip vs. için mi iptal yoluna gitmiştiniz?

Yok bozuk değildi. Forumda EGR iptalinin performansa olumlu etkisi konusu geçince ben iptal etmesini söylemiştim. Çalışmasa iptal edelim de çalışan şeyi neden iptal ediyorsun, hem motora zararlı hem çevreye demişti.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

İptal işini denemeden önce temizleyelim dedim, söküp içini açarak temizledi usta bugün. Baya kurum çıktı en son topladı ve taktı EGR'yi, ısıtma bujilerini de değiştirdik kırılmadan çıktı. Ancak yeni arıza kodları geldi bu sefer ve motor arıza ışığı yaktı bir kez, şuan ışık yok ama araç sanki limp mode'a girmiş gibi. Çekiş yok 90'ı geçmiyor araç.

  • P0490-21 Egzoz Gazı Çevrimi Kumanda Devresi Yüksek
  • P042F-21 EGR Kumandası Kapalı Takılı Kalmış

Buji arızası halloldu ama bu arıza canımı sıktı, çekiş yok araçta.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana sorarsanız IDS ile okutun cihazı. Universal cihaz hatalı bilgi veriyor gibi.

Çekiş yoksa seleonid valfına bi bakılabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Sani Gerşon yazdı:

Bana sorarsanız IDS ile okutun cihazı. Universal cihaz hatalı bilgi veriyor gibi.

Çekiş yoksa seleonid valfına bi bakılabilir.

 

Turbo basınç selenoid valfinden bahsediyorsanız onu değiştirdik ama böyle bir çekiş kaybı bugün oldu. EGR'nin hatalı takılabilmesi ihtimali olabilir mi, yarın tekrar gideceğim ustaya.

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...