İçeriğe Yönlendir

LPG'li Araçlara Patlamaz Lastik Olur Mu?


Mesut Eyibil

Recommended Posts

Mesut Eyibil

Arkadaşlar merhaba;

 

Bmw 118 aracımı bugün kısmet oldu bakımlarını yaptırdığım Gül-al borusan firmsından yetkililer gelip aldılar. Şimdi 100-130 bin civarı araç bakacağım kısmetse.

 

Şimdi başlıktanda belirttiğim gibi, yedek lastik yerine LPG li araçların 4 lastik RFT alsak bagajı kaplamaması için yedek lakstik takmasak nasıl olur düşüncesindeyim. Bu konuda teknik bilgisi olan yapan eden bilgi verecek arkadaşlarımız varsa seviinirim

 

İyi forumlar..

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Fabrikasyon rft olmayan araca rft lastik takılmaz (jant vs ona göre değildir), rft olan araca da normal lastik takılmaz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Olmaz. Olsa da konfordan kayıp olur,  ince stepne alınması daha mantıklı, hayırlısı olsun daha iyileri gelsin.

 

 

Cem Işık yazdı:

Fabrikasyon rft olmayan araca rft lastik takılmaz (jant vs ona göre değildir), rft olan araca da normal lastik takılmaz. 

Ben kullandım hiç bir şey olmadı, ne rotlar ne balans bozuldu ama yaptığımız yanlışmış demek ki :) 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Cem Işık yazdı:

Fabrikasyon rft olmayan araca rft lastik takılmaz (jant vs ona göre değildir), rft olan araca da normal lastik takılmaz. 

abi benim sattığım araca normal lastik takan ve çok memnun olan gördüm, en yakın arkadaşımda bmw sine normal lastik takmıştı daha konforlu diyordu daha da az yakıyormuş söylediğine göre, forumlarda da normal takan  ve memnun olan çok var. bende tam tersi durumu  merak ettim. olursa eğer öyle yapmayı düşünüyorum bakalım.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Mesut Eyibil yazdı:

abi benim sattığım araca normal lastik takan ve çok memnun olan gördüm, en yakın arkadaşımda bmw sine normal lastik takmıştı daha konforlu diyordu daha da az yakıyormuş söylediğine göre, forumlarda da normal takan  ve memnun olan çok var. bende tam tersi durumu  merak ettim. olursa eğer öyle yapmayı düşünüyorum bakalım.

Rft çıkarıp konfor sağlama kısmı doğru nedeni yanak kısımlarının daha sert olması zaten üretim amacı o yüksek hızla giderken bile patlama durumunda stabilizesini koruyabilmesi birazda. 

Yakıt etkisi psikolojik bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
Cem Işık yazdı:

Fabrikasyon rft olmayan araca rft lastik takılmaz (jant vs ona göre değildir), rft olan araca da normal lastik takılmaz. 

Eşimin BMW 1.16 d aracına normal lastik taktım.Araç resmen kimlik değiştirdi .konfor ,yol tutuş ve yakıt tüketimi herşey mükemmel oldu.Lastik patlama konusuna gelirsek doğru stepne yok.Ancak kendi araçlarımda dahil 2006 yılından beri 1 kez bile stepne kullanma ihtiyacı duymadığım için normal lastik almak daha mantıklı geldi.Keza kendi Mondeo aracımda da normal lastik var oda patlayabilir.Bmw nın ne üstünlüğü var.

Ben rft lastik kadar konforsuz ve berbat bir lastik hiç kullanmadım.Kesinlikle önermiyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Konforu kötü etkilediği doğrudur tabi. Ayrıca takılmaz dediğim, mümkün değil manasında değildi, takılmamalıdır manasındaydı:) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yasal olarak rft yok ise sonradan takılamaz, rft var ise normal lastik takılamaz. cezası var mı? bizde yok? o ayrı konu. tüvde ağır kusur mudur bilmiyorum ama yasal olarak ters

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
Çağlar Bayur yazdı:

yasal olarak rft yok ise sonradan takılamaz, rft var ise normal lastik takılamaz. cezası var mı? bizde yok? o ayrı konu. tüvde ağır kusur mudur bilmiyorum ama yasal olarak ters

Bu ne alaka anlamadım. Artık çoğu araçta stepne yok ama rft lastikte yok.Lastik tamir kiti var.Sonuç olarak yasal zorunluluk konusu bence çok gerçekçi değil gibi.

Araç yük sınıfı ve hız sınıfı tuttuktan sonra bence rft olmasada olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet Türedi yazdı:

Bu ne alaka anlamadım. Artık çoğu araçta stepne yok ama rft lastikte yok.Lastik tamir kiti var.Sonuç olarak yasal zorunluluk konusu bence çok gerçekçi değil gibi.

Araç yük sınıfı ve hız sınıfı tuttuktan sonra bence rft olmasada olur.

rft lastik araç üretim belgesindeki bir özellikitr, mesela lpg takılınca tespit muayenesine gidilir zira araç üretim belgesinde olmayan bir yakıt sistemi takılmıştır. rft lastik te aynı kategoride. normal lastikli stepnesiz tamir kiti bu kategoride değil. O üreticinini bir tercihi

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kac sefer taktim uzun yolda bile lastigi patlamis adamim. Hemde jantim yamuldu.

Yorum bağlantısı
Remzi Karaca

RFT yi çıkartıp bende normal lastik takanlardanım, muayene de bakan eden olmuyor.
(3 yıllık stepnesiz süreçte hiç lastik patlamadı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Fabrikasyon olarak RFT şeklinde gelen aracın alt takımı güçlendirilmiş olup taşıyıcısı farklıdır. Yani teknik olarak uygun olmaz.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Konu başlığı orjinali RFT siz araca RFT lastik olur mu olsa daha uygun gibi. konu başlığını okuyunca ne alakası var acaba diyip girdim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Furkan Avcı yazdı:

Konu başlığı orjinali RFT siz araca RFT lastik olur mu olsa daha uygun gibi. konu başlığını okuyunca ne alakası var acaba diyip girdim :)

yok konu tamda başlığına uygun,çünkü amaç lpg li araç alıp normal lastikleri rft ile değiştirmek :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
Mesut Eyibil yazdı:

yok konu tamda başlığına uygun,çünkü amaç lpg li araç alıp normal lastikleri rft ile değiştirmek :) 

Bence olur mu olur.Rft lastik sadece biraz daha ağır ve sert.Ancak lastik basınç göstergeniz yok ise rft lastik tehlikeli olabilir.

Çünkü patladığını anlamazsınız ve lastikte basınç kaybı oluşur.Bu kayıp yüksek hızlarda özellikle virajlarda kontrolü kaybetmenize yol açacaktır.

Normal lastik patladığında bir süre sonra tamamen inerek size bilgi verir ama bu bilgiyi rft lastikten alamazsınız.

Bence rft lastik yerine tamir kiti alın ve normal lastiklerle yolunuza devam edin.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Lastik yarildi paramparca oldu ki olabiliyor, hadi tamir kiti is yapsin:)

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Akbal yazdı:

Lastik yarildi paramparca oldu ki olabiliyor, hadi tamir kiti is yapsin:)

Olma ihtimaline karşı kasko yol yardim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

rft lastik ile araç tescilinin ne ilgisi var ki? jantın ne gibi bir farkı var ben anlamadım.

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

rft lastik ile araç tescilinin ne ilgisi var ki? jantın ne gibi bir farkı var ben anlamadım.

bende anlamadım. aslında düşündüğüm gayet mantıklı ama sensörlü lastik olması önemli gerçekten. @Ahmet Türedi nin söylediği gibi lastik patlarsa yada yarılırsa haberimiz olmadımı iş kötü :)

tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Lastik üreticisi de yazar, otomobil üreticisi de, bir bildikleri  vardır. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Sensorler lastikte degil sibopta janttadir. Lastikle bir alakasi yok durumun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mesut Eyibil yazdı:

bende anlamadım. aslında düşündüğüm gayet mantıklı ama sensörlü lastik olması önemli gerçekten. @Ahmet Türedi nin söylediği gibi lastik patlarsa yada yarılırsa haberimiz olmadımı iş kötü :)

sadece süpapla çalışan harici tpms sistemleri var. ayrı ekranı var mis gibi. onunla olur kontrolü.

 

ben yasal engeli anlamadım sadece.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

sadece süpapla çalışan harici tpms sistemleri var. ayrı ekranı var mis gibi. onunla olur kontrolü.

 

ben yasal engeli anlamadım sadece.

ülkemizde yok yasal engel. Ama benzinli üretilmiş bir araca LPG takınca ruhsata işlendiği gibi veya normal egzos yerine farklı egzos takılınca yasal olmadığı gibi, RFT ile üretilmiş aracın değşim yapılırsa bir muayenesi olması gerekir (ya da avrupada gerek) gibi anladım ben o mesajı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...