İçeriğe Yönlendir

Hyundai i10 1.2 Elite Hız Sabitleyici Montajı ve Yakıt Tüketimi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Örnekle. :)

Başlığı açan sensin, neye göre kapalı devre dedin. 

Neyi kapalı. ?

Senin gaza basman ile beynin gaza basması arasındaki fark ne ?

 

 

@Çağlar Bayur abim daha iyi anlatır. bende analatacak düzyde iyi bilmiyorum. 

Ama net olarak şu var. 80 ile gidildiğinde aynı yolda Hız sabitleyici %20 daha ekonomik olabiliyor . Bunu iki uzun yol esnasında çok güzel ölçtüm. 

 

Zamanında gözlemlemek için şöyle bir video çektim. Ayak gazı ile değerler çok zıplarken, hız sabitleyici ile değerler daha stabil. 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Servet Aydın yazdı:

Senin gaz pedalı basuş tekniğin zayıf demektir. Ayakkabı markası bile tüketime etkendir cnm. Skechers ile ciddi düşük yakıt tüketimi sağlanıyor mesela

 

Kamyoncu stayla uzun yolda çıplak ayakla sürüyom :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 

Kamyoncu stayla uzun yolda çıplak ayakla sürüyom :)

 

Bende aynı sürüyom :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çıplak ayak tüketimi %3.66 arttırıyor. Hele topukta nasır varsa %6.11 ilave

Ani durumda frene de çıplak ayakla basın bakalım neler olacak

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Özellikle ölçmedim ama cc nin bir miktar fazla yaktıracağını düşünüyorum, özellikle rampa varsa, çünkü rampada sabit hızda tutmak için sürekli bas bırak yapmak zorunda kalıyor araç. Hatta şöyle söyleyeyim 120 km ye sabitledim ilerde viraj gördüm geçici iptal ettim cc yi araç 90 km ye düştü sonra RES e basıp yine 120 de sabitlemesini istedim, o arada benim gaza basmamdan daha çok gaza basıyor cc, bu da yakıtı arttırır.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

Servet Aydın yazdı:

Çıplak ayak tüketimi %3.66 arttırıyor. Hele topukta nasır varsa %6.11 ilave

Ani durumda frene de çıplak ayakla basın bakalım neler olacak

 

Benimde öğrenmek istediğim buydu, bundan sonra Greyder giyerim artık :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

 

@Çağlar Bayur abim daha iyi anlatır. bende analatacak düzyde iyi bilmiyorum. 

Ama net olarak şu var. 80 ile gidildiğinde aynı yolda Hız sabitleyici %20 daha ekonomik olabiliyor . Bunu iki uzun yol esnasında çok güzel ölçtüm. 

 

Zamanında gözlemlemek için şöyle bir video çektim. Ayak gazı ile değerler çok zıplarken, hız sabitleyici ile değerler daha stabil. 

 

 

 

Ayağın büyük veya ayakkabın sert. :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Benim gözlemim şu şekilde: Çok inişli çıkışlı olmayan rotada hız sabitleme hassas gaz ayarıyla sürücüden az veya ona yakın yakıyor. Ancak çok iniş ve çıkış varsa rotada hız sabitleme fazla yaktırıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Harun Özden yazdı:

Benim gözlemim şu şekilde: Çok inişli çıkışlı olmayan rotada hız sabitleme hassas gaz ayarıyla sürücüden az veya ona yakın yakıyor. Ancak çok iniş ve çıkış varsa rotada hız sabitleme fazla yaktırıyor.

 

Eğimli yoldan kasıt %4 üstü olursa çok zorluyor arabayı. Mesela Ankara yönüne giden bolu tüneline çıkan uzun rampada zorlanıyor araba. Vitesi küçültüp 80 devam edeyimki ekonomik tırmanış olsun. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Darbaz yazdı:

 Merhaba 

Aracımın bir çok sesör bilgisini takip ediyorum. Bunu biraz geliştirdim. Görünen oki ben kendim arabaya gaz verdiğimde sık sık araba açık devre döngüsüyle çalışıyor. Hız sabitleyici açıldığında ise sürekli kapalı devre döngü ile çalışıyor. Arabanın rampalarda benden iyi tırmanması, daha az yakması gibi şeyler aracın sürekli kapalı devre çalışmasından kaynaklı bir durummudur :) 

Hadi bunu tartışalım. :)

Bu şu anlama geliyor bence; motor yetersiz kalıyor.

Normal şartlarda gücü kuvveti yerinde bir motor olsa gaza normal bastığınız müddetçe araç kapalı döngü ile rahatlıkla ilerler. Ancak sizin araçta bakıyor güç yetmiyor Allah ne verdiyse asılıyor açık döngüden. Alternatör falan filan da kapatıyor. Canı çıkıyor. Sonra katalizör ısınıyor. LPG enjektörleri 50.000km’de bir su koyveriyor. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ali hız sınırlama var mı CC nde. Varsa aynı testi sınırlayıcı açıkken dener misin.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali hız sınırlama var mı CC nde. Varsa aynı testi sınırlayıcı açıkken dener misin.
Nasil bir test ise bende var, ben daha testin ne oldugunu anlamadim.
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

3 tıp mod var sürüş için. Kapalı devre dediği buyuk ihtimalle closelop mu ne yakıtın. Biri sen gaza basarken yük durumu. İkinci CC modu elektronik gaz pedalının motora yaptırdığı yük. 3. İse limit modunda gaza ne kadar basarsan bas limit hızındaki motor yükü. 

Elektronik gaz pedalından CC nin çalışma karakteri araca göre değişik. Bazısı agresif istenilen hıza tapa gaz çıkmaya bazısı gazı yedirerek soft hızlanma yapıyor.

Tüketim farkı CC nin agresif yada soft olmasına göre değişiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bir noktada girmek istiyorum. Bazı araçlarda resume tuşuna basınca, son hızı yakalamak için gaza köklemiyor. Usul usul çıkıyor. Ama bir çoğunda da köklüyor. 
 

benim testlerimde durum şu. Uzun yolda cc daha az yaktırıyor. Uzun yolun çok büyük kısmı inişli çıkışlı olmuyor ülkemizde. Ama cide’ye giderken de cc açmıyoruz tabiki. Ya da konya antalya yolunda açmıyoruz. 
 

Benim yöntemim şu. Rampaya yaklaşınca hız düşmeye başlıyor. Mesela 100’le gidiyorum. Hız düştü 95’e. Cc, hızı korumak için tam gazı köklemeden - tuşuna basmaya başlıyorum. Araç yavaş yavaş hız düşüyor. Rampa bitince de + tuşuna basarak eski hıza geliyorum. 
 

dediğim gibi. Uzun yollarımızın çoğu düz sayılır. Ayak ile gaz ayarlamak zor. Sürekli ibreye bak, yavaşla, hızlan derken tüketim artabiliyor. Cc de bu olmuyor. Bundan dolayı da tüketim azalıyor. 
 

Ayağınız kuyumcu terazisi gibiyse o başka tabi :) 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ali hız sınırlama var mı CC nde. Varsa aynı testi sınırlayıcı açıkken dener misin.

 

Limitleme var ama hıza ulaştığında ses ikazı veriyor. Ses ikazıda can sıkıyor. 90 km limit koyıyorum, rampa inerken 95 olursa ötüyor. Ben o rampayı kullanarak hızımı 110 120 yapıp yolun devamında süzülerek 80 km hıza kadar inmek isyiyorum. 

Bunu hız sabitleyici ile yapması çok basit ve eğlenceli. Limitleyici pek işime gelmiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

açık kapalı çevrimi diğer konuda irdelemiştik . CC az yaktıramaz doğasına aykırı, gelişmiş orjinal test cijazları ile atmosferik 2.0 larda testini yapmıştım. konfor kazandırır ama sürüşte, bir de uyku getirir ben kullanmıyorum zaten cc em de yok şu an arabamda

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

CC değil de uzun yolda limitor iyiydi mercedeste. Dalıp gitmiyorsun yoksa hız limiti dayanmıyor. Öten limitor en sinir olduğum alfada vardı bıg bıg oterdi sadece

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben aracımda olan her şeyi duruma göre kullanırım..

Geçmişte testini çok yaptım artık yapmıyorum, hız sabitleyici benden çok yaktırır ancak beni çok dinlendiriyor. 

Limitleyiciyi de çok sevdim, radar bölgelerinde iyi oluyor. 

İnişli çıkışlı virajlı yollarda zaten hiç birini kullanmam. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Zamanında çok Flight simulatör oynardım. 2000 saate kadar çıkmışlığım vardı. Orada ucakları Lnav ve Vnav otomatik pilota takarsınız, o ucak ne güzel uçar. Ucaklar maksimum ekonomik sürat neyse onu kullanır. Bende aynı şeyi arabama için hesapladım. Ölçtüm biçtim. Rampa performansını , torkun vites oranları ile tekere verdiği gücü hesapladım. Bunun içine hava koşullarını, + 5 km rüzgarın hızını ekledim. %70 motor yüküne kadar referans değerler elde ettim. 

 

Hatta konuyu foruma taşıdık tartıştık, hep beraber kendi arabalarımızın verilerini hesapladık. Bende bu hesaplamaları boşu boşuna yapmıyorum. Denemelere başladık, İlk gerçek testimizi mini ege turumuzda yaptım. Araba 100 km yolda 5,3 litre lpg ve 0,54 litre benzin yaktı. 

 

NLjGy5.png

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aynı testi tekrarladım. 310 km yol yaptım. Kocaeli'ne gittim aynı süratlerde , sadece lpg yakarak sürdüm. Bu sefer tek başımaydım. Yüküm azdı. değer yine 5,3 litre çıktı. 

Araba 80 - 90 km hızlarda maksimum yakıt ekonomisi sunduğunu gördüm. 

 

Akabinde aynı testi bir miktar daha yüksek hızla, daha zorlayıcı parkur olan Kıbrıscık yaylasında yaptık. Gölcük tabiat parkının dağ yollarında jeeplere yetişebilmek için gazladık. Ona rağmen uzun yolda 90 80 gidince 6,1 litre çıktı. 

 

Aynı yolu dönüşte havanın karanlık olması, elektrik sarfiyatımızı artırdı. Üstüne hızımızı 105 km sürate çıkardık. Ayrıca bolu tünelinden aşaği rampa inmemize rağmen 6,4 litre lpg yaktık. Bu bilgi bile , rampa inmemize rağmen aracın 105 km süratte + Elektrik sarfiyatı tüketimi nasıl etkilediğini gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

CC değil de uzun yolda limitor iyiydi mercedeste. Dalıp gitmiyorsun yoksa hız limiti dayanmıyor. Öten limitor en sinir olduğum alfada vardı bıg bıg oterdi sadece

Sınırlayıcı candır 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Akbaş

Açık döngüye girse AFR değeri değişmezmi.Hep sabit videoda birde gaz pozisyonunda en ufak değişiklikte hemen load fırlıyor sanırım motor küçüklüğünden kaynaklı.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Darbaz

wjYDxA.jpg

 

Değerli bir arkadaşımın arabasına Hız sabitleyici taktık. Uzun süredir kullanıyor. Arabasını çok beğeniyorum. Rengi donanımı olsun eşi benzeri yok. Dijital klimasından orjinal android ekranına kadar dop dolu idi. Bizde eksik olan hız sabitleyiciyi taktık. Canavar gibi oldu araba. 

Otomatik şanzımanın hız sabitleyici ile tüketimi aşağıdadır. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fabrikasyon beyin yazılımı detaylı değil ise tüketim düşer, aksi takdirde artar CC ile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikasyon beyin yazılımı detaylı değil ise tüketim düşer, aksi takdirde artar CC ile

 

Abi arkadaş arabanın ilk sahibi , uzun yolda 6,4 litreye kadar düşmüş . 120 km / h ile sürüyor. 

 

Benimde LPg tüketimim 5,8 lere kadar düşüyor uzun yolda. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...