İçeriğe Yönlendir

Volkswagen EA111.03E 1.2 Litre Motorda LPG Montajı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Çeklerin 1,2 litre Volkswagen motoruna lpg montajı yapmışlar. Bunu labratuar ortamında test etmişler. Yapılan mpi lpi dönüşüm sonunda 3700 devirde 116 newton tork almışlar. 

Kullanılan nozzle metodu ilginc ve çalışma çok değerli. Meraklı olanlar incelemeli bence. 

Bu araştırma gösteriyorki, bu yöntemle yapılan lpi mpi sistemin normalde 3000 devirde 112 newton üreten motorun 3700 devirde 117 newton güç üretmiş. 

Motor güç kaybetmek yerine güç artışı yaşanmış. 

İlgimi çeken bir diğer nokta, Test grafiğinde motorun egzos sıcaklığı Lpg ile Benzin tüketimi arasında 30-35 derece fark ediyor. 3000 devirden sonrada 800 derece ve üzerinde devam ediyor. 

 

https://www.researchgate.net/publication/303888515_Vehicle_SI_Engine_with_MPI_of_Liquid_State_LPG

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Başarıdır değildir bilemem ama yazdıklarınızı okuduğumda kafama bir şey takıldı. 
 

3000 devirde 112, 3700 devirde 117 newton mt lik tork değerleri ile ilgili olarak 3000 devirde güç ne alemde LPG de? 3000 devirde daha düşük ise ortada artış yok. Sonuçta devir arttıkça yakıtın artacağını hepimiz biliyoruz. Bir araştırma yapılırken eşit şartlarda değiştirilir gözlenmek isteyen parametre. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Başarıdır değildir bilemem ama yazdıklarınızı okuduğumda kafama bir şey takıldı. 
 

3000 devirde 112, 3700 devirde 117 newton mt lik tork değerleri ile ilgili olarak 3000 devirde güç ne alemde LPG de? 3000 devirde daha düşük ise ortada artış yok. Sonuçta devir arttıkça yakıtın artacağını hepimiz biliyoruz. Bir araştırma yapılırken eşit şartlarda değiştirilir gözlenmek isteyen parametre. 

 

Hocam tork eğrisini gösteren tabloya bakmanızı tavsiye ederim. 

2900 devirdr 112 newton benzin 114 newton lpg gösteriyor. 

Benzinde peak değer 2900de 112 newton görünüyor. Lpgde ise 3700 devirde zıplama yapıp 117 newton görünüyor. 2500 ile 4000 devir arası 110 altına inmiyor 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yakıt işte... kaynatıp buhar haline getirsen dizeli de yakar. vuruntu yaparmı kurum olurmu bilmem.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Sasilacak bisey yok ki uygun sartlar olustugunda LPG nin benzine gore daha fazla guc urettigini gosteren calismalar mevcut. Bir kacina denk gelmistim. Hatta 1.4T 140 Astra J nin 170 hp olarak montaj oncesi ve sonrasi dyno olcumu yapildiginin videosunu da buraya atmistim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...