İçeriğe Yönlendir

Yeni Seat İbiza 1.0 Ecotsi S&S Style


Kerim Bilgehan Arbek

Recommended Posts

Kerim Bilgehan Arbek

Cümleten merhabalar,

 

Mercedesimin yanına şehiriçi alternatif olarak kullanmak üzere Şubat ayında aldığım Yeni Seat İbizanın konusunu açmak bugüne nasip oldu. :) Gelelim özelliklerine;

 

- Araç 2017 model olup 47.000 km de aldım ve şu anda 49.000 e dayanmış vaziyette. Araç 1.0 Tsi 95 hp güce 175 nm torka sahip.

 

- Almadan önce kuzenimin sıfır km clio 4 0.9 tce joy paket almasından dolayı aralarında çok kaldım ama tercihimi ibizadan yana kullandım.

 

- Öncelikle belirtmem gerekir ki 1.0 tsi motor bu aracı gayet seri şekilde taşıyor ve yakıt tüketimi konusunda da çok tutumlu davranıyor. Uzun yolda ortalama 100 km/h ile yapılan seyirlerde 4.5-5 lt arası yakıt yakarken, şehir içinde 23-25 ortalama hızlarda 6-6.5 lt gibi tüketimlerde dolaşmak bir hayli keyif verici.

 

-İç mekan konusunda sınıf gereği olarak bol bol sert plastik kullanılmış olsa da bu km de olmasına rağmen içinde bir trim sesi bulunmuyor.

 

- Konfor bakımından 15 inch lastiklere düşen görev bir hayli önem taşıyor. Zira araçta gerçekten sert bir süspansiyon sistemine yer verilmiş. Bunu ancak 15 inch boyutundaki jantlara takılmış kalın yanaklı lastikler absorbe ediyor. Bu bakımdan konfor konusu dengelenmiş oluyorken araç serte dönük süspansiyonları sebebiyle kendisinden beklenmeyecek kadar iyi yol tutuyor.

 

- Multimedya ve ses sistemi vag ailesinden olması sebebiyle bir hayli kaliteli ve hassas çalışıyor. Ayrıca menüden bir çok ayara ulaşmak mümkün. Donanım olarak da ülkedek ÖTV düzenlemesi sebebiyle anlamlandırması zor bir konfigürasyona sahip. Mesela style pakete sahip aracımda çift bölgeli klima, çarpışma önleyici sistem, hız sabitleme, far sensörü, sis farı, bluetooth, 4 cam otomatik, arka led stoplar yer alıyorken; park sensörü, yağmur sensörü, karartmalı dikiz aynası bulunmaması ve opsiyon olarak sunulması bir hayli ilginç.

 

Gelelim fotoğraflara:

 

7b4436c1202b054316f6280ed5b0828b.jpg

 

2f2fb14e3e5cc5f097111f48b605bad2.jpg

ea9dd1fccf80818e374f05cc001df62e.jpg

7d16f3462d0cb1bb5f1c7a66a69b30f8.jpg

9a1c65b7e62153880b4355440506a31e.jpg

bb665205e96d34e4471d5376ef134870.jpg

ff34eba0bd0f8490701a86e431a06f3c.jpg

31f4b5d7594e45cfbf4f9fbb53268f00.jpg

6eb1a29114faeb256c2cf6f0b0ef1549.jpg

fb12769e62796c747afb73fae715c714.jpg

82b786f79979c832329ec7fecae880b4.jpg

5e826f327ac01e8a0032c6b057047a04.jpg

58eccc16e54811acbf989b3a91395e6f.jpg

a4054e4bcf2b754d39603615fc6a6624.jpg

fe7266a3d7baad23414ce2fbc83bf0bb.jpg

f8fb4bc0f690af2cadadc856dc643415.jpg

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İç mekan şaşırtıcı derecede geniş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Bilgehan Arbek yazdı:

- Multimedya ve ses sistemi vag ailesinden olması sebebiyle bir hayli kaliteli ve hassas çalışıyor. Ayrıca menüden bir çok ayara ulaşmak mümkün. Donanım olarak da ülkedek ÖTV düzenlemesi sebebiyle anlamlandırması zor bir konfigürasyona sahip. Mesela style pakete sahip aracımda çift bölgeli klima, çarpışma önleyici sistem, hız sabitleme, far sensörü, sis farı, bluetooth, 4 cam otomatik, arka led stoplar yer alıyorken; park sensörü, yağmur sensörü, karartmalı dikiz aynası bulunmaması ve opsiyon olarak sunulması bir hayli ilginç.

Hayırlı olsun, bir de dsg olsa tadından yenmezdi :)

Bir dönem bindim benzer bir arabaya. Şu ana kadar kullandığım sürüşü en zevkli en kolay araba buydu. Hanımın kendine güveni gelmişti..

Malesef bahsettiğiniz özellikler ötv'den dolayı da değil önceki kasada da aynı şekilde "plus" paketle geliyordu.

Plus=sensörler+büyük ekran olarak kodlamıştım aklımda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Düşük hacimli turbo benzinli motora sahip araçlar benim de ilgi alanımda bir zamandır.

Henüz ulaşamadık ama ileriki zamanlara kısmet artık. "Hele bir de DSG olaydı" diyen yoruma dahil olanlardanım ben de.

Kazasız; güzel günlerde kullanın aracınızı...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

İç mekan şaşırtıcı derecede geniş. 

ve şaşırtıcı derecede sade.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

hayırlı olsun aracınız, geçen yıl ikame olarak 1.0 ecoboost fiesta 100 hp kullanmıştım 1 hafta kadar tam otomatik şanzımanlı ilk aldığımda ön yargılıydım ama kullanmaya başlayınca farlı duygular oluştu bende hayran kaldım, bu araçta performans olarak ona benzerdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın inşallah. 

3silindirli olduğundan motor titreşimi nasıl? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Herkese çok teşekkür ederim. İçi b sınıfından beklenmeyecek derecede geniş benim bile arkama rahatlıkla oturabiliyor bizimkiler[emoji1]

Ben de dsg olsun isterdim ama dsg li araçlarla arasında asgari 25.000 TL fark vardı maalesef karşılayamadım.

3 silindirli motorun 4000 devirden sonra sesi çok güzel aynı 6 silindir gibi[emoji1] Titreşim konusu ise sabah soğuk motorda olma ihtimaline binaen soğuk motorda marş bastığınızda 1350 devirde çalışmaya başlıyor araç yavaş yavaş düşüyor. Bu senaryo hariç %90 titreşimsiz diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kuzeni Polo ile beraber sınıfının en geniş iç mekanı herhalde, daha iyi diz mesafesi yok bu sınıfta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hayırlı olsun Bilgehan, güle güle kullan. Maaşallahı var canavarın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Güle güle kullan Bilgehan, aynı platform olmasına rağmen arka koltuk diz mesafesi polodan daha iyi olması enteresan gelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Hakan Gürsu yazdı:

Güle güle kullan Bilgehan, aynı platform olmasına rağmen arka koltuk diz mesafesi polodan daha iyi olması enteresan gelmişti.

Polo birazcık daha geniş geldi bana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

en yüksek viteste 2000d/d da ki hızına bir bakıp yazar mısın bir ara? :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Hayırlı olsun, kazasız belasız ve cezasız  sürüşler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

İyi günlerde kullanın. Allah kaza bela vermesin. 🧿 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Atı ahıra bağlayıp eşekle mi geziyon abim [emoji4] 

Atı dizginlemek ve sağda solda bağlamak zor oluyordu abi [emoji1]
en yüksek viteste 2000d/d da ki hızına bir bakıp yazar mısın bir ara? :nazar:

5. Vites 2000 devirde 90km/h yapıyor abi,

Polo birazcık daha geniş geldi bana. 


Herkese çok teşekkür ederim, şasesi polo ile birebir aynı, arkadaşımda vardı polodan aynı gelmişti iç genişliği,

Bu aracın en çok yakıt tüketiminden memnunun, 4 kişi 95-100 km/h hızlarda Antalyadan Manavgata yakıt tüketimim bu şekilde gerçekleşti. Tam bir hypermil arabası mı doğuyor bilmem [emoji1]

c4d6d8afe72c1ccceed890eabb374e4c.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Mercedes in yanına ibizanin yakıştığı doğrudur [emoji41]

 

95966408931770c7eccb3d8b6981d2ad.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bilgehan Arbek yazdı:

5. Vites 2000 devirde 90km/h yapıyor abi,

eco lar ile normaller aynımıymış. Teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...