İçeriğe Yönlendir

Genel Bakım için Orjinal Parça Marka Önerileri


Mustafa Burak Kayabal

Recommended Posts

Mustafa Burak Kayabal
(düzenlendi)

Merhabalar. 10 Martta 2006 model 189000 KM daha önce LPG takılmamış bir Peugeot 206 1.4 8V X-Design araç sahibi olduk.

 

Expertiz sonuçlarına göre genel bir bakıma ihtiyaç olduğu görüldü.

 

Verilen bilgiler ve nacizane bilgim doğruldutunda bir liste çıkardım.

 

Değişmesi gereken parçalar için orjinal marka bilgisine ihtiyacım var.

 

Aşağıda ihtiyacım olan parçaları yazmaya çalıştım. Amacım bu araca uzun yıllar daha binmek. Bu sebepten iyice elden geçirmek istiyorum.

 

Yardımcı olabilir misiniz?

 

1- Baskı balata zayıf değişmesi gerekiyor (Expertiz tarafından verilen bilgi)

2- Klima pompası çalışmıyor değişmesi gerekiyor (Expertiz ve klimacı tarafından verilen bilgi) ve dolayısı ile gaz da basılması gerekiyor.

3- Katalitik Konvertör tamamen iptal bu sebeple motor uyarı ışığı yanıyor yenisinin takılması lazım (Expertiz tarafından verilen bilgi)

4- MAF sensörünü ve Boğaz kelebeğini (Elektronik gaz pedalı) kendim temizledim ama rolanti problemi var. Nacizane fikrim yenisi ile değişmeliler.

5- Ateşleme bobini ve Bujiler değişmeli (Bogaz kelebeği ve MAF değişecek olduğu için)

6- Malum, kronik otomatik kapı kilidi problemi (Sensörle alakalı bir problem olduğu söylendi. Kesin çözümü var mı bu problemin)

7- Hazır el deymişken V-Kayışı ve Trigger seti de değişmeli

8- Filtre aksamları (hava,polen, yağ,benzin)

9- Yağ için Castrol Magnatec 10w40 kullanmayı düşünüyorum ama 5w50 daha uygun ve motorun sessiz çalışması için seçilebilir diye düşünüyorum. (İzmit'teyim kışın pek eksi derecelere düşmez kolay kolay yazın ise 40 derece civarına kadar yükselir)

10- Aracın diğer tüm sıvıları (Kitapçık önerilerine uymayı düşünüyorum ama daha kaliteli markalar kullandıysanız düşünceniz ne oldu?)

11- Yürüyenlere de bakılmalı. Tabi bunu ancak gösterdikten sonra, problem var mı yok mu anlayabiliriz (Sağ ön tekerden sürtme sesi gibi bir ses geliyor. Şöyle tarif edebilirim "sanki tekerleğin yarısına kadar bir şey sürtüyor daha sonra ses kesiliyor" gibi)

 

Bu değiştirmeyi düşündüğüm parçalarla birlikte mutlaka değişmesi gerekli dediğiniz parçaları da belirtebilirseniz çok sevinirim.

 

Saygılar. Selamlar.

tarihinde Mustafa Burak Kayabal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mutlakaya girersek sonu gelmez, tespit edilenler yapılır sonra kullandıkça belirlenir. motor yağı fabrika ne önermişse o konmalı

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Mustafa Burak Kayabal yazdı:

 

4- MAF sensörünü ve Boğaz kelebeğini (Elektronik gaz pedalı) kendim temizledim ama rolanti problemi var. Nacizane fikrim yenisi ile değişmeliler.

5- Ateşleme bobini ve Bujiler değişmeli (Bogaz kelebeği ve MAF değişecek olduğu için)

 

Öncelikle hayırlı olsun.

Bence bobin buji ve buji kabloları kontrol sonrası değiştirin. Ondan sonra gaz kelebeğine yönelirsiniz. Belki gaz kelebeğinde bir problem yok ve boşa harcama yapmış olacaksınız.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ne kadar uyguna aldınız aracı ki bu kadar masrafa göz yumdunuz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ne kadar uyguna aldınız aracı ki bu kadar masrafa göz yumdunuz.

alıcı gibi yaklaştın :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Çağlar Bayur yazdı:

mutlakaya girersek sonu gelmez, tespit edilenler yapılır sonra kullandıkça belirlenir. motor yağı fabrika ne önermişse o konmalı

 

Total Quartz 9000 5w40 tercih edeceğim. Fabrikanın önerisi buymuş.

 

Teşekkürler. Saygılar.

Koray Demir yazdı:

Baskı balata orjinali Valeo markadır.

 

Teşekkürler. Saygılar. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ne kadar uyguna aldınız aracı ki bu kadar masrafa göz yumdunuz.

 

Mustafa Hocam fiyat uygun diyebilirim. En azından aynı model ve km'deki araçlar sahibinden.com'da 31.000TL' den başlıyordu. Ben daha da uyguna aldım. Kısmet olursa da 5-10 sene binmeyi düşünüyorum(Sanayiden çıkarmayacak problemler olmadığı sürece tabi). Artı kim arabasının problemsiz olmasını istemez ki ?

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Öncelikle hayırlı olsun.

Bence bobin buji ve buji kabloları kontrol sonrası değiştirin. Ondan sonra gaz kelebeğine yönelirsiniz. Belki gaz kelebeğinde bir problem yok ve boşa harcama yapmış olacaksınız.

 

Hocam buji için bir öneriniz olur mu yoksa fabrika önerisi yeterli midir ?

 

Teşekkürler. Saygılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...