İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Tekleme Sorunu


Ahmet DİLBAZ

Recommended Posts

Ahmet DİLBAZ

Aracım 2009 model ford fiesta 1.4 TDCİ Titanium. Sabahları aracımı ilk çalıştırdığımda her hangi bir sıkıntı yok. Ancak iş yerine gidip (5 km) öğlen arabayı tekrar çalıştırdığımda (yaklaşık 4 saat sonra) araç yaklaşık 10-15 saniye boyunca tekleyerek çalışıyor ve bu süre zarfında egzozdan yoğun bir beyaz duman atıyor ve aracın gösterge paneli çalışmıyor yani hız ibresi hala 0 da duruyor. 10-15 saniye sonra gösterge normale dönüyor beyaz duman ve tekleme kesiliyor. Ancak hareket ettikten sonra motor ısınıncaya kadar motor sesi değişik bir şekilde sanki tekne motoru çalışıyormuş gibi ses çıkartıyor. Sanayiye defalarca ve farklı ustalara da gitmeme rağmen sorunum çözülmedi. Bu süre zarfında sorunun kaynağı olarak bujiler ve mazot filtresi değiştirildi. yakıt aldığım yer değiştirildi ama hala aynı sorun devam ediyor. Sorunun ne olduğuyla ilgili tavsiyelerinizi duymak isterim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet DİLBAZ yazdı:

yoğun bir beyaz duman atıyor ve aracın gösterge paneli çalışmıyor yani hız ibresi hala 0 da duruyor. 10-15 saniye sonra gösterge normale dönüyor

hız mı devir saati ibresi mi?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Buna benzer bir arızada enjektör değişti.araç beyni güncellendi. Eksantirik mili değişti. Kompresyon testinde kompresyon bir silindirde düşük çıktı. Motor sökülerek yapılan incelemelerde biyel kolu eğri çıktı.birden fazla silindirde. Çözüm olarakta motor rektefiye yapıldı.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yaşar Demirci yazdı:

Buna benzer bir arızada enjektör değişti.araç beyni güncellendi. Eksantirik mili değişti. Kompresyon testinde kompresyon bir silindirde düşük çıktı. Motor sökülerek yapılan incelemelerde biyel kolu eğri çıktı.birden fazla silindirde. Çözüm olarakta motor rektefiye yapıldı.

evde marşta sıknıtı yoktu, iş çıkışı mı sadece sıkıntı vardı?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Çağlar Bayur yazdı:

evde marşta sıknıtı yoktu, iş çıkışı mı sadece sıkıntı vardı?

Zaman zaman sıkıntı oluyordu 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Dün youtubede gördüm aracın egrsini körlemişler körledikleri metal delınmıs ondan dolayı arac tekleme yapıyormusdu aracın egr sine bir bakdır istersen önce

Yorum bağlantısı
Ahmet DİLBAZ

Hız ibresi değil abi devir göstergesi.

Çağlar Bayur yazdı:

hız mı devir saati ibresi mi?

Devir ibresi abi. Ama hava ısındıkça tekleme oranı ve beyaz duman azalıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ahmet DİLBAZ yazdı:

Hız ibresi değil abi devir göstergesi.

Devir ibresi abi. Ama hava ısındıkça tekleme oranı ve beyaz duman azalıyor.

ilk süpheli enjektör. iyi ! bir enjektörcüde sökülerek test edilmeli.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet DİLBAZ
Erkan Işık yazdı:

Dün youtubede gördüm aracın egrsini körlemişler körledikleri metal delınmıs ondan dolayı arac tekleme yapıyormusdu aracın egr sine bir bakdır istersen önce

Ona da bi baktirayim abim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
(düzenlendi)
Ahmet DİLBAZ yazdı:

Aracım 2009 model ford fiesta 1.4 TDCİ Titanium. Sabahları aracımı ilk çalıştırdığımda her hangi bir sıkıntı yok. Ancak iş yerine gidip (5 km) öğlen arabayı tekrar çalıştırdığımda (yaklaşık 4 saat sonra) araç yaklaşık 10-15 saniye boyunca tekleyerek çalışıyor ve bu süre zarfında egzozdan yoğun bir beyaz duman atıyor ve aracın gösterge paneli çalışmıyor yani hız ibresi hala 0 da duruyor. 10-15 saniye sonra gösterge normale dönüyor beyaz duman ve tekleme kesiliyor. Ancak hareket ettikten sonra motor ısınıncaya kadar motor sesi değişik bir şekilde sanki tekne motoru çalışıyormuş gibi ses çıkartıyor. Sanayiye defalarca ve farklı ustalara da gitmeme rağmen sorunum çözülmedi. Bu süre zarfında sorunun kaynağı olarak bujiler ve mazot filtresi değiştirildi. yakıt aldığım yer değiştirildi ama hala aynı sorun devam ediyor. Sorunun ne olduğuyla ilgili tavsiyelerinizi duymak isterim.

Bende de 2009 trend var. aynı sorun bende de vardı . 2 ay önce hallettik sorunu. önce enjektörlerden olabilir dendi onlara bakıldı sorun yoktu . oringler ve mazot pompası müşürü sorunlu çıktı. değiştirdik ve ondan sonra bir daha olmadı . şimdilik iyi gidiyor. Öncesinde egr den de yapar demişlerdi zaten arızalıydı değiştircektim.  değişim olduktan sonra da sorun aynı şekilde devam etmişti. dedigim parçaları bi kontrol ettirmeni öneririm.

tarihinde Cengizhan Bekir BAYRAM tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cengizhan Bekir BAYRAM yazdı:

oringler ve mazot pompası müşürü sorunlu çıktı. değiştirdik

yolda tam gazda yığılma yapıyor muydu?

Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
Çağlar Bayur yazdı:

yolda tam gazda yığılma yapıyor muydu?

Öyle bir problem yoktu abi .  sadece hafif çekiş düşüklüğü ve dedigi gibi öglen yada aksam calıstırmada 10-12 sn devir ibresi hareket etmeden boguk çalışıyordu .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Bujiler ve mazot filtresi degisti demissiniz tdci de buji yok enjektor var 🤔

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Murat Kıyıcı yazdı:

Bujiler ve mazot filtresi degisti demissiniz tdci de buji yok enjektor var 🤔

Kızdırma bujisi var 👍🏻

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet DİLBAZ
Cengizhan Bekir BAYRAM yazdı:

Bende de 2009 trend var. aynı sorun bende de vardı . 2 ay önce hallettik sorunu. önce enjektörlerden olabilir dendi onlara bakıldı sorun yoktu . oringler ve mazot pompası müşürü sorunlu çıktı. değiştirdik ve ondan sonra bir daha olmadı . şimdilik iyi gidiyor. Öncesinde egr den de yapar demişlerdi zaten arızalıydı değiştircektim.  değişim olduktan sonra da sorun aynı şekilde devam etmişti. dedigim parçaları bi kontrol ettirmeni öneririm.

Teşekkür ederim. Bi onlara da baktıralım

Murat Kıyıcı yazdı:

Bujiler ve mazot filtresi degisti demissiniz tdci de buji yok enjektor var 🤔

Kızdırma bujileri var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...