İçeriğe Yönlendir

2.5 TDİ motora 3.0 TDİ Piston ?


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Multivanın km 263 bine geldi, standart 130 luk 2.5 axd motor. Piston çapı 81.5 mm.

A6 A7 Q7  lerdeki 3.0 TDİ motorun piston çapı 83.5 mm. 

Bu arabanın motor bloğu alüminyum, rektefiye yapılırken motor bloğunu tornaya yada cnc tezgahına koyup yanma odasını 83.5 mm ye genişletip 3.0 tdi pistonu koysak nasıl olur, bmw araçlara stroker kit adı altında bu işi yapıyorlar. Standart 3.20 yi alıp 28 piston 330 krank egzantrik vs koyup silindir hacmini büyütüyorlar. Rektefiye zamanı geldiğinde hazır motor inecek, daha geniş ve sağlam piston koyup motorun km olarak ömrünü daha da yükseltebilirmiyim ? 3.0 stroker olmaz çünkü 3.0 6 silindir 2.5 5 silindir, arada 1 silindir farkı var, olsa olsa 2.7 stroker olur gibi tam ince hesap yapmadım şuanda. Arabam yazılımlı 170 beygir, üzerindeki turbo orjinal, motor orjinal. Arabaya aşığım değiştirmek istemiyorum, turbo ve motor revizyonu yapılırken 174 lük 2.5 turbosu takıp motora da, kolları ile beraber 3.0 piston koysam devir kaybı yada herhangi bir olumsuzluk yaşarmıyım. Arabaya rektefiye yaptırdığımda Crafter enjektör, 174 lük pd turbo, yazılım ile 200 beygir civarı binmeyi düşünüyorum. Şuanda 170 beygir, katalizör iptal enjektör turbo ve yazılımı stage 2 yaparak 30 beygir daha alabilirim. Dışardan aile arabası gibi duran, otobanda mermiye kafa atan arabalara ayrı bir hayranlığım var. Bu şekilde bile ciddi gidiyor, ben hazır revizyon yapılmışken motor içini güçlendirip daha güvenli ve uzun ömürlü olmasını istiyorum. Bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum, forumda kendi aracına bu tarz bir işlem yapan oldu mu ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Toplam hızın değişmediği üzerinden girelim.. Blok içi mekanik bambaşka. Ciddi hesap kitap gerekir. Çek verilir rakamı boş bırakılır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Evet. O şekil enjektör püskürtmesi ile alev oluşumu formunu ve kompresyonu tayin ediyor. Sübaplar vs de oralara göre ayarlı

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Fren?

 

Burda önemli olan maksimum hızı arttırmak değil, 30 beygirlik bir güç artışında frenin bir önemi yok, gaz pedalını ayarlayamazsan 80 beygir araba ile de ölürsünüz zaten. Benim amacım motor içini sağlamlaştırmak. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor zaten sağlam. İstersen 500bin göm kaput altına. Agresif kullanım vs onu da bitirir

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Evet. O şekil enjektör püskürtmesi ile alev oluşumu formunu ve kompresyonu tayin ediyor. Sübaplar vs de oralara göre ayarlı

 

Cnc de orjinal pistonun şekline göre dövülmüş çelik parçadan oyma yaparak piston kafası yapılabilirmi ? Maliyeti gereksiz mi olur ?

Servet Aydın yazdı:

Motor zaten sağlam. İstersen 500bin göm kaput altına. Agresif kullanım vs onu da bitirir

 

200 beygir kâfi. Agresif kullanım pek olmayacak, top speed denemeyeceğim, arada otobanda şakalaşıyoruz sürekli uzun yol gittiğimden dolayı.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Zaten 174 bg. Yazılım ile 210 bg olan araç.. Ama otoyolda şakalaşma bol belli ki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Minik bir yazılımla olabilecek şeyler için bu kadar risk almana gerek yok Ebrar.. 

Evet bahsettiğin şeyler riskli. 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Zaten 174 bg. Yazılım ile 210 bg olan araç.. Ama otoyolda şakalaşma bol belli ki.

 

Araba yazılım ile 170 beygir civarı, bizimkiler sadece yazılım ile 210 beygire çıkamıyor malesef. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Minik bir yazılımla olabilecek şeyler için bu kadar risk almana gerek yok Ebrar.. 

Evet bahsettiğin şeyler riskli. 

 

 

Abi yazılımlı hali zaten 170 beygir. Benim arabam orjinali 130 beygir idi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

130 iken 170 olmaz. Olamaz. Mekanik işlem gerekir. Ölümüne yakıt açılmış belli ki. Motoru öldürecek her şey hazır demekki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Servet Aydın yazdı:

130 iken 170 olmaz. Olamaz. Mekanik işlem gerekir. Ölümüne yakıt açılmış belli ki. Motoru öldürecek her şey hazır demekki.

Bu durumda normal şartlarda aracın yakıta dair hata vermesi gerekmez mi? Dediğiniz gibi yakıt çok fazla açılsa dahi o kadar güç alınabilir mi? Ölçüm yapılan dyno hatalı olmasın? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bu durumda normal şartlarda aracın yakıta dair hata vermesi gerekmez mi? Dediğiniz gibi yakıt çok fazla açılsa dahi o kadar güç alınabilir mi? Ölçüm yapılan dyno hatalı olmasın? 

Eğer yazılım yapılırken tepe referans sınırları değişir ise ecu hata vermez. Ölümüne yakıtı ve havayı gönderir yanma odasına. %40 çok ciddi fark.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor bloğunu 2 mm. genişleteyim ....

o motoru görmedim incelemedim ama , golf ü alıp transporter kupası haline çevirmesi daha basit o işleme göre...

sağda solda stroker kit ler motor içi mekanik değişimlerin fotolarını görüyoruz da, hazır kit (yurt dışında tasarlanmış ) yok ise, gözüktüğü kadar basit hiç değilidr.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yazmayayım diyorum ama olmuyor. Mk4 mondeo varken patlak lastik üstüne gitmek 2014 yılında 550 tl ye mal olmuştu. O zaman çok uğraşmıştım arabaya orjinal TMPS sistemi ve  convers ekrana geri görüş kamerası yapmaya. Baktımki titanium aracı satıp selective araç almak daha ucuza geliyor, park sensörleri de çok iyi çalışınca kameradan vaz geçip TMPS kiti alarak işi çözmüştüm.

Bu yazılım işleri çok sağlıklı görünmüyor biraz araştırmıştım. Turboda, enjektörlerde, yakıt pompalarında illaki farklılıklar var. 1,5 tdci  75 hp de veriyor 120 hp de.  Motorda Fark yoksa Adam aynı maliyetle satar. İllaki bir fark vardır.

Sözün özü bu düşündüğünüz bence çok riskli sizin 2.5 tdi yi satın, çıkma bir 3.0 tdi bulun onu takın daha ekonomik vd güvenli olur.

Hatta sakarya toyota fabrikasında corolla araçlara gideceği ülkeye göre travers takılıyor. Onun bile Maliyeti hesaplanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
130 iken 170 olmaz. Olamaz. Mekanik işlem gerekir. Ölümüne yakıt açılmış belli ki. Motoru öldürecek her şey hazır demekki.
Abi stage 1 dosya yüklendi, fotoğrafı paylaştım. Araba gerçekten çok ciddi farklı yürüyor, bu benim 3. Yazılımlı arabam, 15 20 beygirlik bir fark değil bana güvenebilirsin.0ebd855672c8fa7041d0e38cf27dc88a.jpg
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

yürümesi max beygirin arttığını göstermez. yürümesi için de beygirin artması gerekmez, motora, ebygire  dokunmadan çok daha iyi yürütebilirm mesela atmosferik bir arabayı.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Eğer yazılım yapılırken tepe referans sınırları değişir ise ecu hata vermez. Ölümüne yakıtı ve havayı gönderir yanma odasına. %40 çok ciddi fark.
Arabaya yazılım yapıldığı andan itibaren turbonun çıkardığı hava emiş sesi bile arttı. Olumsuz yönde bir ses değil ama öyle ıslık gibi değil. Bilhassa düşük devirde bildiğin basınç sesi fssss şeklinde.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:
Servet Aydın yazdı:

Eğer yazılım yapılırken tepe referans sınırları değişir ise ecu hata vermez. Ölümüne yakıtı ve havayı gönderir yanma odasına. %40 çok ciddi fark.

Arabaya yazılım yapıldığı andan itibaren turbonun çıkardığı hava emiş sesi bile arttı. Olumsuz yönde bir ses değil ama öyle ıslık gibi değil. Bilhassa düşük devirde bildiğin basınç sesi fssss şeklinde.

emiş mekanik pal e bağlı, selenoid valf sesi olabilir o?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
motor bloğunu 2 mm. genişleteyim ....
o motoru görmedim incelemedim ama , golf ü alıp transporter kupası haline çevirmesi daha basit o işleme göre...
sağda solda stroker kit ler motor içi mekanik değişimlerin fotolarını görüyoruz da, hazır kit (yurt dışında tasarlanmış ) yok ise, gözüktüğü kadar basit hiç değilidr.
Hazır kit olanlar var, 1200 sterlin civarı. İlanlarda 3.20 lere 2.8 stroker adı altında çok araba görebilirsiniz. Sağlıklı mı bilemem hiç binmedim sürmedim. Ama 2.0 ları 2.8 e çeviriyorlar hangi parçaları alacağın listesi bile hazır techturkey de.
emiş mekanik pal e bağlı, selenoid valf sesi olabilir o?
Düşük devirde araba hafif duman ile beraber turboyu daha erken doldurduğunu hissedebiliyorum abi, hem ses olarak hem çekiş olarak, önceden duman sıfırdı.
yürümesi max beygirin arttığını göstermez. yürümesi için de beygirin artması gerekmez, motora, ebygire  dokunmadan çok daha iyi yürütebilirm mesela atmosferik bir arabayı.
Nasıl oluyor o ? Turbo dizel için de mümkünmü ? Atmosferiği nasıl yapıyorsunuz ?
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Zaten 210 basıyor senin araba ve osüratle devam edebılıyor daha nereye gideceksin ayamı

Senin dedigin olayı hesaplamasını yapacak mühendis lazım veya onno usta tarzı  usta lazım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...