İçeriğe Yönlendir

Cruze - Difransiyelim Değiştirilmiş Olabilir mi?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

 

Bizim cruze ile ilgili ayrıntılı bir aksesuar listesi buldum. Arabanın VIN koduyla aşağidaki küçük harfli  opsiyon listesini okudum 

 

Arabanın teknik özelliklerine göre son dişli oranı  3,96 

Arabanın lastik ölçüsü ise 205/60R16

Şimdi sıkıntım şu. 3,94 son dişli oranı fx1 difransiyel ile mümkün. 

Fakat arabamın hızı saate 80 km yaparken, 2000 devir gösteriyor. Oysaki odb ile bakınca 2350 devir görünüyor

2350 devirle 80 km yapan son dişli oranı (4,18) Fv2 difransiyel kutusu ile mümkün. 

Bu arabada Fv2 (4.18) ve fx1 (3,94) vb oranlarda bir kaç tane difransiyel kutusu var. 

Bir diğer husus ise şanzımanın kendisi . Arabada D16 şanzıman var. D16 bir kaç çeşit , 

Benim cruze de bulunan d16 Mfh olması gerekiyor. Fakar şanzıman devir hızı bakıldığında D16 mcr gibi çalışmakta

TRANSMISSION MAN 5 SPD, D20 M/CR, 1ST 3.818 , 5TH 0.868

Fv2 4,18 son dişi oranı ve Mcr 5 nci vites 0.868 oranı ile araba 2000 devirde 68 km/h yapıyor. 

Orjinal olması gereken ise 

Fx1 3,94 son dişlisi ve 0.868 5 nci vites oranı ile araba 2000 devirde 72 km/h  yapması gerekiyordu

 

Difransiyelin orjinal olup olmadığını nasıl anlarım ? 

 

ADJUSTER FRT ST MANUAL, 4 vay, DRIVER; PANEL CENTER INSTRUMENT, HIGH GLOSS BLACK; ANTENNA SHORT , ROOF, RADIO; ADJUSTER PASS ST MANUAL, 4 vay; VEHICLE TYPE PASSENGER CAR; BATTERY LBN2, FLOODED LEAD ACID, 12V, 60AH, 438 CCA; BRAKE SYSTEM POWER, FRT & RR DISC, ABS, 15''; BUMPER 2.5 MPH; INTERIOR TRIM V DK PEWTER; PRIMARY COLOR EXTERIOR, POLY SILVER MET(G); CHASSIS EQUIP REAR REAR AXLE, COMPOUND CRANK; CHASSIS EQUIP FRONT STRUT ASM; CLUSTER COLOR INST, BLACK; CONSOLE FRT COMPT, FLOOR, ARM REST SLIDING; COUNTRY TURKEY; DEFOGGER RR WINDOW, ELECTRIC; DISPLAY INSTRUMENT DRIVER INFO ENHANCED (SEGMENTED); VEHICLE DRIVE LEFT HAND DRIVE; TRIM DOOR MESH FABRIC; EMISSION SYSTEM EEC 09; COMPONENT FRT LH NON-COMPUTER SEL SUSP; LAMP FRT FOG, ECE; GENERATOR 100 AMP; WINDOW TINTED ALL, SHADED WINDSHIELD; GRILLE RADIATOR, BLACK, W/CHROME BAR; HEADLAMPS HALOGEN; RESTRAINT HEAD, FRT SEAT, UP/DOWN, FORE/AFT ADJUSTMENT; HANDLE O/S, DR, BODY COLOR; HORN SINGLE NOTE; HANDLE O/S, L/GATE, R/CMPT, COLOR; AIR CONDITIONER,FRONT,ELECTRONIC CONTROLS; TRIM SEAT CLOTH, MESH; INFOTAINMENT DISPLAY TIME, EXTERNAL TEMP, RADIO; GMSPO ACCESSORY; KNOB TRANS CONT LEVER, LEATHER; SWITCH INFL RST I/P MDL MAN SUPPRESSION; MOLDING ROOF BLACK; MOLDING B/S UPPER BLACK; MIRROR O/S LH & RH, RC, ELEC, HEAT, AUX WFOV/DRVR, MANUAL FOLDING CNVX/PASS; MIRROR I/S FRT VAN SUNSHADE, DRIVER, W/O MIRROR, PASS, W/MIRROR & COVER; MERCHANDISED TRANS MANUAL EQUIPMENT; LOCK,INSTRUMENT PANEL COMPARTMENT; RESTRAINT PROVISIONS LATCH; RESTRAINT HEAD, RR SEAT, CENTER; RESTRAINT SYSTEM RR SEAT BELT, REAR, 3 POINT, CTR; EQUIPMENT SECURITY SYSTEM, IMMOBILIZATION, STEP TWO; LAMP,INTERIOR,ROOF COURTESY(DOME); LAMP INTR, ROOF, COURTESY & DUAL READING; ARM REST RR SEAT, STORAGE; MIRROR PROVISIONS HOUSING, PAINTED; ASH RECEPTACLE AND CIGARETTE LIGHTER; POCKET FRONT SEAT BACK, LH; POCKET FRONT SEAT BACK, RH; RIDE AND HANDLING AUTOMATIC ELECTRONIC CONTROLLED; RECEPTACLE ELECTRICAL, RR SEAT; HEATER DUCT, RR PASS (2ND POSN); LAMP TURN SIGNAL, AUX; HEADLAMPS CONTROL AUTOMATIC, DELAY; LAMP FOG, RR; LICENSE PLATE FRT & RR MOUNTING, ECE; HEADLAMPS CONTROL LEVELING SYSTEM, MANUAL; LAMP STOP, HIGH LEVEL; RADIO EQUIPMENT AUX CONNECTOR (LINE IN); DISPLAY DRIVER INFO CENTER; INDICATOR SEAT BELT WARNING , LH; INDICATOR SEAT BELT WARNING , RHINDICATOR SYSTEM,ELECTRONIC LAMP MONITORING; THEFT DETERENT ELECTRICAL, UNAUTHORIZED ENTRY; ALARM, HORN CONTENT THEFT DETERENT, SELF POWERED; PROTECTOR BODY SHEET METAL, HIGH CORROSION PREVENTIVE; HOLDER EYEGLASSES; VALUE ADDED ASM COCKPIT; VALUE ADDED ASM STEERING COLUMN; VALUE ADDED ASM ROOF TRIM; VALUE ADDED ASM FRONT HORIZONTAL SUSPENSION; VALUE ADDED ASM FRONT VERTICAL SUSPENSION; VALUE ADDED ASM REAR SUSPENSION; VALUE ADDED ASM TIRES & WHEELS; BOX I/P, STOWAGE; CONTROL STEERING WHEEL, RADIO, REDUNDANT CONTROLS; PLANT CODE KUNSAN, KOREA; SENSOR INDICATOR REAR PARKING ASSIST; RATIO TRANSAXLE FINAL DRIVE 3.94; RADIO AM/FM STEREO, CD-ROM, CAF, RSA (GME/ME/TAIWAN VERSION); COLLECTION RDO EQUIP RECEIVING UNIT, RADIO; RESTRAINT SYSTEM SEAT, INFLATABLE, DRIVER & PASS FRT, SEAT SIDE ROOF SIDE, SINGLE STAGE; COMPONENT RR LH NON-COMPUTER SEL SUSP; COMPONENT RR RH NON-COMPUTER SEL SUSP; BENCH SEAT, DOUBLE FOLDING(2+1); MIRROR I/S R/V TILT (DUP WITH D36); RESTRAINT,SEAT BELT TENSIONER,FRT,VAR. 2; STEERING COLUMN TILT, TELESCOPING; LOCK CONTROL STEERING COLUMN; KEY PRIMARY FOLDABLE, ADDITIONAL FOLDABLE; IDENTIFICATION SPEEDOMETER KILOMETER; SPEAKER SYSTEM 4, CUSTOM; STEERING POWER, NON-VARIABLE RATIO; SEAT FRT BKT, CUSTOM; STEERING WHEEL LEATHER, 3 SPOKES; TIRE & WHEEL SPARE, FULL SIZE, STEEL; TRIM COLOR DR PANEL MED TITANIUM; TIRE ALL 205/60R16-92V BW R/ST TL HW3; TRIM COLOR SEAT MED TITANIUM; VEHICLE STATEMENT ECE ORGANIZATION; VIN FORMAT EU (ISO) TYPE.; WHEEL 16 X 6.5, ALUMINUM, DESIGN 17 TBD GLOBAL DELTA; WINDOW POWER OPERATED, DRIVER EXPRESS DOWN; WINDOW POWER OPERATED, PASSENGER, EXPRESS DOWN; WINDOW POWER OPERATED, RR DRS, EXPRESS DOWN

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Birde şu husus var, 

Araba Eu5 standardı fakat götergesi bu standardı karşılamıyor. 80 km h yaparken  gerçekte 74 km hız yapmanız lazım. Eu5 hız regülasyonları bunu gösteriyor. Fakat araba 80 km/h ise 80 km/h ölçüyor. Regülasyonun dışında kalıyor. 

Devirin 350 eksik olması, hızı doğru olması çok saçma geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İyi yanlarıda var, kötü yanlarıda. 

Motorun kaç devir çevirdiğini bilmemek sıkıyor beni. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

:) gerçekten gereksiz derecede ufak bir fark. yüzde 2 büyük lastik tak geç.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Fakat arabamın hızı saate 80 km yaparken, 2000 devir gösteriyor. Oysaki odb ile bakınca 2350 devir görünüyor

80 ni nerden okuyoruz?

göstergede 80 iken gps te kaç?

cruze larda farklı diferansiyel oranları var, vaktinde detaylı bir yazım vardı bu konu hakkında. otomatik diesel son jenerasyonu mesela tam bir otoyol makinası

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

80 ni nerden okuyoruz?

göstergede 80 iken gps te kaç?

cruze larda farklı diferansiyel oranları var, vaktinde detaylı bir yazım vardı bu konu hakkında. otomatik diesel son jenerasyonu mesela tam bir otoyol makinası

 

Abi gps de 80 km/h ölçüyor. Bunu çok kez ölçtüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi gps de 80 km/h ölçüyor. Bunu çok kez ölçtüm. 

o zaman devir saati hatalı?

 

Ali Darbaz yazdı:

Orjinal olması gereken ise 

Fx1 3,94 son dişlisi ve 0.868 5 nci vites oranı ile araba 2000 devirde 72 km/h  yapması gerekiyordu

2350 devirde iken devir saati 2000 gösteriyor?

 

elimizde 3 veri var, hız/devir/diff oranı

muhtemel hata devir saatinde o zaman

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

o zaman devir saati hatalı?

 

2350 devirde iken devir saati 2000 gösteriyor?

 

elimizde 3 veri var, hız/devir/diff oranı

muhtemel hata devir saatinde o zaman

 

 

Ama abi son dişli oranı 3.94 çıkmıyor. 4.18 çıkıyor. 

2000 devirde 68 yapıyor. 

Esas olması gereken bu. 

 

JaCS0j.png

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mevcut Lastikler orjinal olmayabilir önce basitten yola çıkın. 215/55 r16 yerine ucuz olduğu için 205/55r16 takılmış olabilir. Birde diferanfiyel bilgilerini farklı yerlerden teyyit edin. 1,6 tdci mondeolarda mk4 ve mk5 lerde aynı şanzıman oranları var fakat son dişli oranları farklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Uzunoğlu yazdı:

Mevcut Lastikler orjinal olmayabilir önce basitten yola çıkın. 215/55 r16 yerine ucuz olduğu için 205/55r16 takılmış olabilir. Birde diferanfiyel bilgilerini farklı yerlerden teyyit edin. 1,6 tdci mondeolarda mk4 ve mk5 lerde aynı şanzıman oranları var fakat son dişli oranları farklı.

 

Lastikler 205 60 r16. Şu an üzerinde bu var. 

39 psi ve 35 psi olarakta test ettim. Değerler aynı çıktı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

3000 devirde tam olarak kac gorunuyor hiz?

Ben hiç 3000 devirde kullanmadım :(

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[emoji3][emoji28]
[emoji1787][emoji1787][emoji1787] Sordugum soruya bak degil mi.
Ben hiç 3000 devirde kullanmadım [emoji20]
 
Uygun bir vakit sadece 3 5 saniyeligine kullanda kendi aracimla kiyaslayayim :) Hiz devir orantisi ayni mi diye.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

lastikle alakası varmıdır bilmem ama  oem lastik 205-55-16 olmalı.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
lastikle alakası varmıdır bilmem ama  oem lastik 205-55-16 olmalı.
Degil. Benim arabanin 16 jantinda 205 60 16 veya 215 60 16 var. Cruze da ayni araba.
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Metin Akbal yazdı:
Okay Kaygusuz yazdı:
lastikle alakası varmıdır bilmem ama  oem lastik 205-55-16 olmalı.

Degil. Benim arabanin 16 jantinda 205 60 16 veya 215 60 16 var. Cruze da ayni araba.

olabilir :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vay arkadaş, Cruze ile ceza yemiş olabilirim. Size 3000 devirde kaç yapıyor diye nakacağım sırada radar'a girdim, 50 km yazan tabelaya saate 90 ile girdim. Öff

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...