İçeriğe Yönlendir

Linea - İlk Marşta Zorlanarak Marş Alma Sorunu


Hasan YILMAZER

Recommended Posts

Hasan YILMAZER

Merhaba arkadaşlar, 1.4 fire pop 2014 model 83bin km de lpgli lineam var, arabanın çekişinde, rölantisinde, gidişinde hic bir sorun yok, sadece sabahları ilk marşta normal sürede çalısmasına rağmen zorlanarak marş alıyor, ama motor sıcakken stop edip tekrar kontağı cevirdiğimde hiç zorlanmadan normal çalısıyor, lpg regülatörü gaz kaçırıyordu değisti, sübap ayarı yapıldı, bobin, bujiler ve buji kabloları orjinalleriyle yeni değisti, akü yeni değisti, komple lpg yi iptal ettim 2 hafta benzide kullandım aracı, yine sorun düzelmedi, marş süresi normal ama kontağı çevirince araç zorlanarak çalısıyor ilk marşta yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Benzin sisteminde bir sikıntı yok köksal bey, arabayı alalı 1.5 yıl olacak nerdeyse, hala çözülemedi, pompa kontrol ettirildi, enjektörler keza, mars motoru sağlam diyorlar, ama sorun devam ediyor

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Konuyu okumasam regülatör derdim ama zaten elenmiş.

Yakın zamanda triger değişimi oldu mu? Acaba zamanlamada bir hata mı var?

Krank mili sensörü de benzer şeylere sebep olabilir.

Akü ne durumda?

Değiştikten sonra hiç tam şarj yapıldı mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Aküyü degistikten sonra uzun yolda 4bin km yaptım, şarj olmustur heralde diye düsünuyorum, gecen bir yerde okumuştum, zamanla lpg beyniyle benzin beyni karısıyormus, araba ilk marsta lpg verilerine göre marş yapıyormus o yüzden zorlaniyormus, 700-800 km sadece benzinde kullanip benzin beyninin kendi haritasini tekrar olusturması gerekiyormus, birde bunu deneyeceğim

Ayrıca triger hiç degismedi, lpg den dolayı subap ayarı yapildı sadece

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Maalesef yok, sadece ilk defa uzun yolda sarı motor ışıgı yaktı, onuda bilgisayardan baktılar zayif sistem yazıyordu, bisey yok deyip sildiler, ondan sonrada yakmadı

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Hasan YILMAZER yazdı:

Aküyü degistikten sonra uzun yolda 4bin km yaptım, şarj olmustur heralde diye düsünuyorum, gecen bir yerde okumuştum, zamanla lpg beyniyle benzin beyni karısıyormus, araba ilk marsta lpg verilerine göre marş yapıyormus o yüzden zorlaniyormus, 700-800 km sadece benzinde kullanip benzin beyninin kendi haritasini tekrar olusturması gerekiyormus, birde bunu deneyeceğim

Ayrıca triger hiç degismedi, lpg den dolayı subap ayarı yapildı sadece

Mantıklı olabilir, doğru sonuç için hiç uğraşmadan servise gidip cihaza bağlayıp ecu resetlenmesi durumunda bu marş sorununun anında geçmesi gerekir. 

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Maalesef servis cok uzak 200km en yakin servis, malum koronada var, insallah yasaklardan sonra gidip resetleticem

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Şarj dinamosu soketini kontrol edin. Ustaya gerek yok. Söküp spreyle temizleyin. Geçen gün arkadaşımın babasının 2003 model Meganında aynı durum oldu. Sabah araç çalışmada nazlanıyordu. Meğer soket çıkmış. Akü düzgün şarj olmuyordu. Şimdi sorun yok.

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Bir ara kırmızı ısıkta beklerken sis farlarını acınca akü ışıgı yandı ve araç tam stop edecektiki hemen tüm elektronik aksamları kapattım hızlıca ve stop etmedi, sonra normale döndü bir daha yapmadı, ondan öncede sabah aracı calıştırınca polis sireni gibi araba bi 5 dk öttü rolantide, ustama kayit yapıp gönderdim şarj dinamosuna baktır dedi, ancak burdaki ustalar şarj dinamosunu ölçtü hicbir sorun yok şarjı gayet iyi 14.1 çıktı şarj değeri dediler, o yüzden şarj dinamosunu aklımda bi muamma olsada eledim simdilik

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hasan YILMAZER yazdı:

Bir ara kırmızı ısıkta beklerken sis farlarını acınca akü ışıgı yandı ve araç tam stop edecektiki hemen tüm elektronik aksamları kapattım hızlıca ve stop etmedi, sonra normale döndü bir daha yapmadı, ondan öncede sabah aracı calıştırınca polis sireni gibi araba bi 5 dk öttü rolantide, ustama kayit yapıp gönderdim şarj dinamosuna baktır dedi, ancak burdaki ustalar şarj dinamosunu ölçtü hicbir sorun yok şarjı gayet iyi 14.1 çıktı şarj değeri dediler, o yüzden şarj dinamosunu aklımda bi muamma olsada eledim simdilik

Dinamoda sorun olduğu aşikar.

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Bende ilk başta dinamo için gittim sanayiye defalarca, her defasında dinamo sorunsuz deyip geri yolladılar, yetkili servise gidebilsem kafamdaki tüm soru işaretlerine tek tek baktiracağım ama hem korona hem mesafe elimi kolumu bağlıyor

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar bugun farklı bir lpg ciye gittim kendisi yetkili bayii olduğunu söyledi, geçen yıl değisen regülatörün sahte olduğunu söyledi, araç çalışırken regülatörden bir hortum söktü, regülatörün hortuma bağlanan çıkıntısına köpük sürdü ve köpük kabardı,  kaçak var regülatörde o yapıyor sarsıntılı ve öksürerek çalısmayı dedi, senin regülatörde seri numarası bile yazmıyor, sana tamirli regülatörü takmışlar dedi, bilgisayara bağladı aracı ve basınc 1.40 çiktı, bunun sebebide regülatorün arızalı olması dedi, normalde 1.10-1.20 arasında olması gerekiyormus, tüpün vanasini kapattı, regülatörün hortumunu çıkarıp ucuna tıpa niyetine vida attı, böyle kullan sabah ilk marşta farki göreceksin dedi, sabah deneyip sonucu yazacagım arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Insallah haklı çıkar yaklaşık 1.5 yıldır bu sorunla uğraşıyorum

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Merhaba arkadaşlar, en son regülatör hortumu çikarılıp ucuna vida atılmış, lpg vanası kapatılmış ve lpg sigortası çıkarılıp lpg devre dışı bırakılmıştı, bu sabah yine çalıştırırken normal sürede fakat elimi kontaktan çektigim anda marş almayacak gibi, 2-3 defa hızlı hızlı ateşleme yapıp öyle çalıştı, yani sanki boşa ateşleme yapip sonunda marş alıyor araba ama marş süresi kısa, merak ettigim şey acaba kapatılan lpg vanasına, çıkarılan hortuma ve sigortaya rağmen lpg yine gaz kacırabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar bugun farklı bir lpg ciye gittim kendisi yetkili bayii olduğunu söyledi, geçen yıl değisen regülatörün sahte olduğunu söyledi, araç çalışırken regülatörden bir hortum söktü, regülatörün hortuma bağlanan çıkıntısına köpük sürdü ve köpük kabardı,  kaçak var regülatörde o yapıyor sarsıntılı ve öksürerek çalısmayı dedi, senin regülatörde seri numarası bile yazmıyor, sana tamirli regülatörü takmışlar dedi, bilgisayara bağladı aracı ve basınc 1.40 çiktı, bunun sebebide regülatorün arızalı olması dedi, normalde 1.10-1.20 arasında olması gerekiyormus, tüpün vanasini kapattı, regülatörün hortumunu çıkarıp ucuna tıpa niyetine vida attı, böyle kullan sabah ilk marşta farki göreceksin dedi, sabah deneyip sonucu yazacagım arkadaşlar

Bu işlemden sonra araç kaç km kullanıldı ?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan YILMAZER yazdı:

10 km kullanıldı

 

100-150 km sadece benzinde kullanın, zaten lpg yok şu an.. bağlatmayın. 

150 km sonunda tekrar yorumlayın aracı.. 

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Saolun mehmet bey dediginizi yapip sonucu burdan yazacağım tekrar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...