İçeriğe Yönlendir

Linea - İlk Marşta Zorlanarak Marş Alma Sorunu


Hasan YILMAZER

Recommended Posts

Hasan YILMAZER

Herkese hayırlı geceler ve ramazanlar, aracı direkt lpg de calıştırmayı ögrendim, gece 23.00 sularında denedim ve oldu, sabah araç soğukken lpg de çalıştırıp sonucu buraya yazacağım, sonrasında ise eğer lpg de sorunsuz çalışırsa bir 700-800 km sadece benzinde kullanıp aracı tekrar deneyeceğim, bu kadar uzatıp sizleri de rahatsız ediyorum kusura bakmayın, maalesef bulunduğum şehirde işini net yapan, müşteriyi kale alıp çözüm üreten usta ve servis yok, en yakın yetkili servis 200 km uzaklıkta, o yüzden deneme yanılma ile kendimce ihtimalleri eliyorum. Yardımlarınız ve önerileriniz için tekrar tekrar tesekkür ediyorum

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Hasan Bey, önemli olan sorunu çözmeniz. Bu forum, bu başlığa yazan herkes sizin sorununuza odaklanmak üzere yazıyor zaten, bu konuda rahat olun lütfen.

Hayırlı ramazanlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Şimdi bir sorum daha olacak arac lpg li malumunuz, kontağı bir tık çevirince lpg göstergesi aktif olmuyor, araç calısınca aktif oluyor, stop halindeyken kontağı bir tık cevirip kapatıp tekrar bir tık çevirince aktif oluyor, sadece bir kez lpg de çalıştırabildim aracı ondada motor sıcaktı, soğukken 4-5 kez denedim sabah akşam düt düt düt diye ötüp gösterge ışıkları yanıp sönüp benzine geciyor çalıstırmak istedigimde, en iyisi pes etmek heralde 7bin km sonraki periyodik bakımı beklemek yetkili servise gitmek şart oldu :)

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Anahtarı taktım bir tık çevirdim lpg lambaları yanmaya başlar. Sonraki çevirmemde marş basar anahtar tekrar aynı yere gelir. Sizde tam olarak böyle değil mi?

 

Yetkili servis ne yapabilir ki? Çok ümidim yok açıkçası 

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Maalesef degil, ilk araca binisimde kontaği acmak icin bir kademe anahtarı cevirince lpg göstergesi yanmıyor, ama kontağı kapatıp tekrar bir kademe acmak icin cevirince yaniyor ısıklar, gecen gün böyle yaparak bir kere lpg de çalıştırabildim direkt olarak, sonraki denemelerimde düt düt düt diye ötüp direk lpg de çalısmadı, ama onun dısında normal giderken lpg ye geciste ve gitmesinde bir sorun yok, tek sorun ağrıdayım burdan istanbula tatile gittigimde ve döndügümde sürekli basınç ayarı bozuluyor lpg nin

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar bugun araştırdım yetkili bayii olan gercek bir lpg ciye gittim az önce, lpg filtrem şişmiş ve çıkma takılmış üzerinde 24bin km yazıyor ama aracım 83binde, regülatör baglantı hortumları gevsemis kacaklar vardı, hepsi giderildi, enjektörlerde kontrol edildi kacak varmı diye temiz cıktı, lpg kalibrasyonu yapıldı, ustaya derdimi anlattım, cihaza bağlayıp benzin parametrelerine bakalım dedi, baktı ve benzin parametrelerinde çok az bir bozulma var dedi, lpg vanasını kapattı, aracı lpg ye aldı, ve gaza basarak hortumlardaki tüm gaz kalıntilarinı bitirdi, 100 km benzinde kullan araç kendine gelsin sonra tekrar gel kontrol edelim dedi, -7 de çalışması gereken araç 99da calısıp orda sabit kalıyor cok ilginç ben bunu soracağım şuanlık baska sıkıntı yok dedi, bu -7 olayı nedir arkadaşlar ustaya sordum parametre deyip geçti kalabalıkli fazla konusamadik, benzin ecusunu resetleteyim mi dedim, hayir tavsiye etmiyorum 100 km benzinde kullan gel dedi, son durum bu arkadaşlar 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar 300 km sadece benzinde yol yaptım, lpg iptaldi zaten, yine sabahları ilk marşta öksürerek çalışıyor araba, yetkili servisten ustayla görüştüm benzin katkısı al enjektörler kurum bağlamış olabilir lpg li araçların genel sorunudur bu bide öyle dene dedi, onuda yaptım değişen birsey olmadı, lpgci ozaman gecmiş olsun pompan sorunlu senin dedi, fakat anlayamadığım şey şu aracın çekişinde, gidişinde, rölantisinde bir sorun yok, benzin pompası sorunlu olsa bunlarada etki etmez mi sizce? Ayrıca mesela araç ilk marşta zorlanarak çalısıyor sonra işe geliyorum park ediyorum, 12 saat park halinde kalıyor, aksam kontağı cevirince normal çalısıyor, pompada sorun olsa aksamda aynısını yapması gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Arabanın çalışma videosunu acaba çekip YouTube gibi bir siteye atabilir misiniz? Merak ettim.

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Emre bey videoya çektim ancak net anlasılmıyor, ustalara dinlettim marş motoru gibi sanki dediler, oto elektrikciye gittim sorunu anlattım lineaların marş dinamosu otomatikleri çabuk bozuluyor bunlarda kronik cok yaptım daha önce bi ara getir bakalım dedi, öylece kaldı simdilik yrn fırsat bulursam oto elektrikciye uğrayıp burdan sonucu paylasacağım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar bugun komşumun tavsiye ettiği bir oto elektrikciye gittim, ağrı ilindeyim, burada sanayide dükkanlar arı kovanı gibi işliyor, şans eseri ustayla muhatap olabildim, sorunu anlattım, arabanın ilk çalışma videosunu izlettim, pek anlayamadım ama araç cok gurultülü çalısıyor marş motorunu söküp bakımını yapalım bi dedi, tamam dedim, söktü baktı, hiç bir arıza görünmüyor kömürlerin durumuda gayet iyi dedi, ama linealarda ve fiat marka araçlarda marş motoru kroniktir, özellikle motorun altında yere yakın oldugu icin su ve pisliğe maruz kalarak çabuk deforme olur dedi, parcalarına ayırdığı mars motorunu yağladı temizledi test etti ve geri taktı, muhtemelen senin marş motorunun dili 2-3 saniye takılı kaliyor sonra geri yerine geliyor, sorun yüzde 80 bu, yrn sabah ilk marşta farkı göreceksin dedi, yrn sonucu yazacağım arkadaşlar, bu şehirde araç sahibi olmak işkence, yazlık lastiklerimi taktırdım geçen hafta bi balans yapamadılar, aynı sekilde istanbula gelip balans yaptırmıştım on numara olmuştu, burada 3 rot balanscı gezdim hic biri beceremedi, birde burunlarından kıl aldırmiyorlar, lastikler adi diyorlar, iyide istanbuldaki kocasinan sanayi sitesindeki rot balanscı sizin yapamadıginiz balansi ayni lastiklere nasil yaptı peki diyorum, cevap yine ayni lastikleri değismelisin, bu arada lastiklerde gecen yaz alındı sıfir daha hepsi :) sözün özü burda arabadan sogudum

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ben de sizin hesap ustalar ya çok yoğun ya da işimi görmüyor olunca zamanla kendi kendime bir şeyler öğrenip kendim yapmaya başladım Hasan Bey. İnşallah sorun çözülmüştür. Elektrikçiler genelde çok şey bilirler, umarım doğrudur bu kez..

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Maalesef Emre bey sorun çözülmedi, yine aynı devam, kafamda gönlümde yoruldu bu işten, arabayı 2019 ocak ayında almıştım, aldığımdan beri başıma gelmeyen kalmadi, ilk hafta subap ayari bozuldu 1 hafta onu tespit ettirip yaptırana kadar göbegim catladı, en son bakımda 2.6 litre yağ alan motora 4 litre yağ koymuş güya eski fiat yetkili servis ustası!!! Uzun yoldan geldikten sonra motoru bir açtım her yer yağ, fazla yağı dısarı atmıs motor, sonra burası kısın -40 dereceyi görüyor, castrolün -60 derecelik antifrizini koydum araca, koyduktan sonra ölçtürdüm nasıl oluyorsa -80 derece ciktı derecesi, sonrasindada termostat hortumunu zayıflatmış ordan sızma yaparak eksiltmiş, 10 usta gezdim en son gittigim sızan yeri bulup kelepceyle sıkıp, yeni antifriz koyarak sorunu cözebildi, lpg regülatörüm ve gaz filtremi kullanılmıs ve tamirli parçalarla değistirmis bakımda sahtekar lpg ci, araç hic düzen tutmadı lpg de, her uzun yolda basınç ayarı bozuldu ve izinlerim lpgcilerde geçti, bugun lpg ciye gittim yetkili olanına orjinal regülatör degisimi yapıldı, benzin ve enjektör süreleri esitlendi, araba ilk defa lpg de düzen tuttu, yapılamayan lastik balansımı sonunda yaptırabildim, istanbuldan geldim bu şehire, istanbuldaki ustam sorun odaklı çalışır ve sorunu çözerdi dürüstce, burada sorun çözülmedigi gibi birde burunlarından kıl aldırmıyorlar, bu arabada kronik, şu parcaları değistirip deneyeceğiz gibi boş işler... pes ediyorum, galiba aracımda cok nazar var, yolda giderken cevirip satılık mı diye soruyorlar, sanayiye ustaya gidiyorum usta satmayı düsünürsen haberim olsun sen bunu nerden buldun diyor, onlarin görüp benim göremedigim ne var acaba alt tarafı linea! Neyse sizinde kafanızı sisirdim arkadaşlar hakkınızı helal edin ben pes ediyorum

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar sizi yine rahatsız ediyorum bir şey fark ettim, örneğin aracın zorlanarak çalışma durumu sabah 8de işe giderken hava serinken hiç sekmeden oluyor, ama aksam eve geldim sabah 8 yerine öglene doğru 11de işe gittim günesin altında bekleyen aracıma marş bastim normal sekilde hic zorlanmadan çalısti, ertesi gün 8de işe gittim serin havada marş yaptım yine zorlanarak çalıştı, bugun öglen 1 gibi güneşin altinda bekleyen aracıma yaklasık 24 saat sonra marş yaptım zorlanmadan çalıştı, map sensörü mü acaba şaştım kaldım vallahi 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Hasan YILMAZER yazdı:

Arkadaşlar sizi yine rahatsız ediyorum

 

Hasan Bey öncelikle geçmiş olsun gerçekten çok uğraşmışsınız.Bence Rahatsızlık durumu yada kusura bakılacak bir durum yok araca yapılanlardan yazılan yorumlardan bizlerde birşeyler öğreniyoruz faydası oluyor diye düşünüyorum bu yüzden forumlar var.

Benim yıllar önce başıma gelen bir durumlardan bahsedeyim araç marş basmıyordu farlar oynuyordu  (Işık Şiddeti değişiyor) aküyü değiştirdim 1 hafta normal kullandım sonrasında tekrar etti.Forumlardan araştırma yaptım olay konjektöre gidiyor Gerilim ölçtüm motor stop durumda akü gerilimi stabil araç çalışınca gerilim oynuyordu , yani akü düzgün şarj olmuyordu otoelektrikçiye gidip Şarj dinamo bakımı yaptırdım ve konjektörü değiştirttim düzeldi.

Yine benim eski araçta tekleme vardı kendim gidip LPG özel buji kablosu aldım yepyeni ama arızalı çıktı yada bağlarken ben bozdum ? sizdede bu durum olabilirmi benim başıma geldi.Değişen parçalardan özelikle Akü den eminmiyiz ?  Araç uzun beklerse marş zorlanıp kısa beklerse normal çalışıyor diyorsunuz değişmiş olsada akü olamazmı yada düzgün şarj olmuyormu konjektöre bakıldımı ?

 

 

http://www.elektroforum.org/oto-elektrigi/11143-konjektor-nedir-devreye-nasil-baglanir.html

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Hasan YILMAZER yazdı:

Arkadaşlar sizi yine rahatsız ediyorum...

Rahatsiz olmuyoruz. Buranin amaci bu.🤗

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER
Aytac Sakal yazdı:

 

Hasan Bey öncelikle geçmiş olsun gerçekten çok uğraşmışsınız.Bence Rahatsızlık durumu yada kusura bakılacak bir durum yok araca yapılanlardan yazılan yorumlardan bizlerde birşeyler öğreniyoruz faydası oluyor diye düşünüyorum bu yüzden forumlar var.

Benim yıllar önce başıma gelen bir durumlardan bahsedeyim araç marş basmıyordu farlar oynuyordu  (Işık Şiddeti değişiyor) aküyü değiştirdim 1 hafta normal kullandım sonrasında tekrar etti.Forumlardan araştırma yaptım olay konjektöre gidiyor Gerilim ölçtüm motor stop durumda akü gerilimi stabil araç çalışınca gerilim oynuyordu , yani akü düzgün şarj olmuyordu otoelektrikçiye gidip Şarj dinamo bakımı yaptırdım ve konjektörü değiştirttim düzeldi.

Yine benim eski araçta tekleme vardı kendim gidip LPG özel buji kablosu aldım yepyeni ama arızalı çıktı yada bağlarken ben bozdum ? sizdede bu durum olabilirmi benim başıma geldi.Değişen parçalardan özelikle Akü den eminmiyiz ?  Araç uzun beklerse marş zorlanıp kısa beklerse normal çalışıyor diyorsunuz değişmiş olsada akü olamazmı yada düzgün şarj olmuyormu konjektöre bakıldımı ?

 

 

http://www.elektroforum.org/oto-elektrigi/11143-konjektor-nedir-devreye-nasil-baglanir.html

Bakıldı Alpay bey onlarda sorun bulamadı ağrıdaki ustalar en az 20 ustaya gitmişimdir ama hepside sorun bulamayip gönderdi

Aytaç bey sizede tesekkur ederim isminizi yanlıs yukarida kusura bakmayin :)

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Hasan YILMAZER yazdı:

Aytaç bey sizede tesekkur ederim isminizi yanlıs yukarida kusura bakmayin

 

Problem değil isim önemli değil :)

 

İnsan bu tip problemlerle uğraşınca kendi aracının ustası haline geliyor , İstanbula geçerseniz orada adamakıllı baktırırsınız artık.Bence kontrol noktalarında bir şey atlanmış olabilir tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER
Aytac Sakal yazdı:

 

Problem değil isim önemli değil :)

 

İnsan bu tip problemlerle uğraşınca kendi aracının ustası haline geliyor , İstanbula geçerseniz orada adamakıllı baktırırsınız artık.Bence kontrol noktalarında bir şey atlanmış olabilir tekrar geçmiş olsun.

Saolun Aytaç bey

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar hepinize ilginiz için teşekkür ediyorum, yaklasık 500 km dir aracı benzinde kullanıyorum, son iki sabahtır araç normal çalışmaya başladı, galiba daha önce ustanın bozuk dediği parametreler yeni düzeldi, bir kaç gün daha gözlemleyip sonucu buradan tekrar yazacağım, inanın altın bulmuş kadar sevindim 😁 1.5 yıldır ilk kez sorunsuz kontak çevirdim çünkü, inşallah yine sevincim kursağımda kalmaz

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Hasan YILMAZER yazdı:

Arkadaşlar hepinize ilginiz için teşekkür ediyorum, yaklasık 500 km dir aracı benzinde kullanıyorum, son iki sabahtır araç normal çalışmaya başladı, galiba daha önce ustanın bozuk dediği parametreler yeni düzeldi, bir kaç gün daha gözlemleyip sonucu buradan tekrar yazacağım, inanın altın bulmuş kadar sevindim 😁 1.5 yıldır ilk kez sorunsuz kontak çevirdim çünkü, inşallah yine sevincim kursağımda kalmaz

Hadi hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Hasan YILMAZER

Arkadaşlar çok sükür artık sabahları zorlanmadan öksürmeden çalısıyor araba, sorun gerçekten parametrelerdeymiş, ama 200-300 km degil, en az 500-600 km benzinde gitmek gerekiyormus, hepinize cok tesekkur ediyorum ilginiz ve yardımlarınız için 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Can Fındık

Ağrı'da ustalığına kefil olduğum kimse yok ama, çarşı merkezinde bir fiat özel servisi var. giden herkes memnun olduğunu söylüyor. bence bu sorun orada hallolur.

ki olmuş zaten. geç gördüğüm için kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...