İçeriğe Yönlendir

F30 BMW ve LPG uyumu


Tayfun Aydın

Recommended Posts

Tayfun Aydın

Arkadaşlar merhabalar. Siz değerli arkadaşlarımdan bir konuda yorum rica edeceğim. 2012 Öncesi E90 ve LCİ 3 kasalarda malum tüp uyumu çok övülüyor ve sorunsuz deniyor ancak  F30 kasalarda direk enjeksiyon sistemi kaliteli ve yakıt düşüklüğü sağlasa da LPG uyumu bakımından cazip olmadığı konuşuluyor. Bu durum hakkında bilgisi olan arkadaşım varsa açıklayabilir mi? Ya da yorum yapabilecek olan arkadaşlardan yorum alabilirsem sevinirim. İyi forumlar dilerim..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zamane direkt enjeksiyonluda lpg+benzin ile çalışıyor. dolayısı ile ekonomik tarafı çok az ve pahalı montaj. lpg ye göre dizayn edilmemiş fabrikasyon hiç bir motora, uyumlu denemez.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

F30 320i ed yakıt konusunda bayaa iyi :)  4 litreleri görmüşlüğüm var :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

F30 320i ed yakıt konusunda bayaa iyi :)  4 litreleri görmüşlüğüm var :) 

normal 316i lerde de 5 litre civarı yakıtları görenler var . direk enjeksiyon sistemli araçlarda LPG ekonomisinin düşüklüğü ciddi. örnek olarak kia jiplerde de aynı durum var maalesef. LPG takan kişiler LPG nin yanında ciddi benzin harcadığından muzdarip. Acaba bunun başka bir yolu var mı acaba? @Mustafa Tüfekçi hocamın dediği gibi de olabilir ancak bu sefer LPG kitinde sıkıntı çıkarsa geri dönüş zor olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Zamanında 2015 40th Year 320ied sahibi olmuş biri olarak yorumum: astarı yüzünden pahalıya gelir...

Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Şu anda 3.20 İED sahibi olarak çok kasmadan normal kullanımda yakıt ortalamam 6,3 lt.

Ve forumlarını da çok takip ettim, taktıranı henüz duymadım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kur arttı. Kitler pahalı, benzin ucuz. Biraz gereksiz olur bence. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Bmw diye değil, Pug N13 Prince tip thp olarak araştırın. Motor o çünkü.

E90'daki motor beton çünkü atmosferik e36'dan beri olan sonra geliştirilip n43 n45 olan motorlar.

Lpg gereksiz bir uygulama olur. Thp motorları geçtim Pug serisinin vti motorları bile lpgde sorunsuz değil. 

Bmw çakal markası zaten gerek yok o imaja. Mercedes 1.8ler daha sorunsuz olur lpg düşünülüyorsa. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Sinan Akgöl yazdı:

Bmw diye değil, Pug N13 Prince tip thp olarak araştırın. Motor o çünkü.

E90'daki motor beton çünkü atmosferik e36'dan beri olan sonra geliştirilip n43 n45 olan motorlar.

Lpg gereksiz bir uygulama olur. Thp motorları geçtim Pug serisinin vti motorları bile lpgde sorunsuz değil. 

Bmw çakal markası zaten gerek yok o imaja. Mercedes 1.8ler daha sorunsuz olur lpg düşünülüyorsa. 

 

Sinan hocam pug un vti motorları için 2012 öncesi E90 kasanın motorları ile aynı tüp takıldığında sorun yok deniyor. ancak F30 larda direk enjeksiyon sistemi biraz işi bozuyor sanırım. çünkü lpg nin yanında ciddi bir de benzin sarfiyatı var. kia larda bu durum yine aynı. benzin kullanımı da çok deniyor. Şahsen 6-7 litre benzin yakan araca tüp takmayı bende uygun görmüyorum ancak gideceğim km ve şehir trafiğini düşününce gerekebilir. ciddi problem olacaksa maalesef gözümü 2011-2012 LCİ kasaya dikeceğim çünkü bir kaç firma biliyorum ciddi sorunsuz LPG takıyor, gönlüm de f30 da kalacak :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Kia arkadaşta var BRC var üstünde. :) lpgli aracın benzin masrafı için ikinci LPG kiti düşünüyorlar :blink2:

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tayfun Aydın yazdı:

Sinan hocam pug un vti motorları için 2012 öncesi E90 kasanın motorları ile aynı tüp takıldığında sorun yok deniyor. ancak F30 larda direk enjeksiyon sistemi biraz işi bozuyor sanırım. çünkü lpg nin yanında ciddi bir de benzin sarfiyatı var. kia larda bu durum yine aynı. benzin kullanımı da çok deniyor. Şahsen 6-7 litre benzin yakan araca tüp takmayı bende uygun görmüyorum ancak gideceğim km ve şehir trafiğini düşününce gerekebilir. ciddi problem olacaksa maalesef gözümü 2011-2012 LCİ kasaya dikeceğim çünkü bir kaç firma biliyorum ciddi sorunsuz LPG takıyor, gönlüm de f30 da kalacak :(

e90 115hplik olan motorlar n40 serisinin n43 ve n45 modernize edilmesi, Pug prince motor yani 1.6 vti 120hp ile karıştırılıyor. 

Peugeot vti ailede var lpg araştırdık çift beyin vs derdi sıkıntı hele bir de al4 otomatik ile. Benzine devam.

Hangi e90 LCİ 122hp olarak mı olmuş kullanılmış bilgim yok + görmedim duymadım. Araştırdığımda motor serilerinde de yok. 115hplik motorun remapla 122hpye çıkışı blok aynı üst kapak aynı kod aynı. 

F30'daki yanılgıya pug serisi motor kullanıldı lafları dolanıyordur e90'da düşmeyin. 

Pug prince serisi motorlar ilk olan Mini markası ile geldi Bmw grubuna n13 kod olarak. 

Thplerde en büyük sıkıntılardan biride yüksek basınç pompası tamiri mümkün değil sök tak parça ucuzda değil.  Ses yapar içindeki sübap mekanık olarak yay ayarı kaçar.

Şehir içi aynı motor olmasa da  ortalama 8.5 9 litre yakan 520i F30'da yakın mesafede kışın vs maks  8 görür. Dur kalk ne kadar girin maks göreceğiniz litre 9 olur.

+ F30 da şanzıman soğutucusuda yoktur buda uzun yolda vs çok sıkıştırmaya gelmeyebilir.

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Sinan Akgöl yazdı:

e90 115hplik olan motorlar n40 serisinin n43 ve n45 modernize edilmesi, Pug prince motor yani 1.6 vti 120hp ile karıştırılıyor. 

Peugeot vti ailede var lpg araştırdık çift beyin vs derdi sıkıntı hele bir de al4 otomatik ile. Benzine devam.

Hangi e90 LCİ 122hp olarak mı olmuş kullanılmış bilgim yok + görmedim duymadım. Araştırdığımda motor serilerinde de yok. 115hplik motorun remapla 122hpye çıkışı blok aynı üst kapak aynı kod aynı. 

F30'daki yanılgıya pug serisi motor kullanıldı lafları dolanıyordur e90'da düşmeyin. 

Pug prince serisi motorlar ilk olan Mini markası ile geldi Bmw grubuna n13 kod olarak. 

Thplerde en büyük sıkıntılardan biride yüksek basınç pompası tamiri mümkün değil sök tak parça ucuzda değil.  Ses yapar içindeki sübap mekanık olarak yay ayarı kaçar.

Şehir içi aynı motor olmasa da  ortalama 8.5 9 litre yakan 520i F30'da yakın mesafede kışın vs maks  8 görür. Dur kalk ne kadar girin maks göreceğiniz litre 9 olur.

+ F30 da şanzıman soğutucusuda yoktur buda uzun yolda vs çok sıkıştırmaya gelmeyebilir.

 

 

 

Sinan hocam değerli bilgiler için çok teşekkürler. e90 4 silindir 150 lik motora lpg sorunsuz şekilde bir kaç firma takıyor ve çok iddialı. f30 şanzımanı daha sıkıntılı mı ben doğru mu  anladım? eğer dediğiniz gibi basınç pompalarında sıkıntı çıkaracaksa zaten lpg ile yapılan bütün ekonomi gider :)  pugların benzinli motorlarına aslında soğuğum. thp motorlu bir BMW almak istemem :)

siz benzinde f30 alınabilir lpg de eski kasa uyumu konusunda da şüphelerim var diyorsunuz sanırım.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Tayfun Aydın yazdı:

Sinan hocam değerli bilgiler için çok teşekkürler. e90 4 silindir 150 lik motora lpg sorunsuz şekilde bir kaç firma takıyor ve çok iddialı. f30 şanzımanı daha sıkıntılı mı ben doğru mu  anladım? eğer dediğiniz gibi basınç pompalarında sıkıntı çıkaracaksa zaten lpg ile yapılan bütün ekonomi gider :)  pugların benzinli motorlarına aslında soğuğum. thp motorlu bir BMW almak istemem :)

siz benzinde f30 alınabilir lpg de eski kasa uyumu konusunda da şüphelerim var diyorsunuz sanırım.

Rica ederim ne demek.

F30'da şanzıman sıkıntı değil ZF 8 ileri. Şanzımanda yağ soğutucusu yok, değişmiş ise yağı Zf yağı harici kullanılırsa sıkıntı. O geçmişi önemli yada alındıktan sonra km 80k+ ise değişimi siz yapmalısınız. 

e90 150hplik olan motorda 316i 1600cc olan motor bloğunun 2000cc hacimlisi :) e36 e46 önceki 3 kasalardaki motorun modernize edilmişi. O yüzden iddaalılar takanlar :) 

E90'da Zf şanzıman vardır bu arada oda 6 ileri sorunu yok bakımı olsun yeter.

Siz thp motorlu Bmw almak istemem diyorsunuz LCİ olan F30larda 3 silindirli motor var Bmw özüne kendi motoruna döndü. Bir arkadaşımda 3 silindiri duyunca vazgeçmişti.

 

işin özü e90 Lpg'de skıntı yaşatmaz teknolojisi eskidir daha sorunsuzdur. F30 benzinde iyidir. Düşündüğünüz zaman iletişime geçerseniz özel Bmw servisleride Bmw ustalarımada sordurur baktırırız. İstanbul avp yakasında.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

çok teşekkürler Sinan hocam ben de Avrupa yakasında Halkalı tarafındayım. inşallah böyle bir durum olursa sizi rahatsız ederim.. teşekkürler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tayfun Aydın yazdı:

çok teşekkürler Sinan hocam ben de Avrupa yakasında Halkalı tarafındayım. inşallah böyle bir durum olursa sizi rahatsız ederim.. teşekkürler..

Hepside o tarafa yakın zaten sıkıntı olmaz ayarlanır. Rahatsızlık filan estağfurullah zamanı gelsin halledilir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ahmet Mendi
Sinan Akgöl yazdı:

Rica ederim ne demek.

F30'da şanzıman sıkıntı değil ZF 8 ileri. Şanzımanda yağ soğutucusu yok, değişmiş ise yağı Zf yağı harici kullanılırsa sıkıntı. O geçmişi önemli yada alındıktan sonra km 80k+ ise değişimi siz yapmalısınız. 

e90 150hplik olan motorda 316i 1600cc olan motor bloğunun 2000cc hacimlisi :) e36 e46 önceki 3 kasalardaki motorun modernize edilmişi. O yüzden iddaalılar takanlar :) 

E90'da Zf şanzıman vardır bu arada oda 6 ileri sorunu yok bakımı olsun yeter.

Siz thp motorlu Bmw almak istemem diyorsunuz LCİ olan F30larda 3 silindirli motor var Bmw özüne kendi motoruna döndü. Bir arkadaşımda 3 silindiri duyunca vazgeçmişti.

 

işin özü e90 Lpg'de skıntı yaşatmaz teknolojisi eskidir daha sorunsuzdur. F30 benzinde iyidir. Düşündüğünüz zaman iletişime geçerseniz özel Bmw servisleride Bmw ustalarımada sordurur baktırırız. İstanbul avp yakasında.

3 silindirli 1.5 B38 kodlu motorlar da PSA grubu kökenli hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ahmet Mendi yazdı:

3 silindirli 1.5 B38 kodlu motorlar da PSA grubu kökenli hocam.

B38 N13ün yerine gelen motor kodu N13 psa grupla beraber ilk Mini markasinda baslayan motor kodu. Ureticisi psa grupla ortak gelistirilen motor zaten. Ancak 2013 sonrasi N13 motorları birakip Bmw kendi ureticisi olduğu araştirabilirsiniz B38 3 silindirli turbosarjli motorlari uretmeye basladi dizel ve benzinli olarak. İlk gene Mini markasinda kullanima denemeye basladilar sonra 1 2 3 serilerine atladi motor. Dediginiz dogru köken DNAlari var. Tipki d4d motorlarin hdi kokenli olmasi gibi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...