İçeriğe Yönlendir

Clio 5 Alacak Olsanız Hangi Motoru Tercih Ederdiniz ? (Anket)


Selçuk Keleş

Hangi Motoru Seçerdiniz ?  

83 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Selçuk Keleş

1.0 TCe

3 silindir - 100 bg - 160 nm tork

5 ileri düz vites - 187 km/s maks. hız - 11.8 sn. 0-100 hızlanma

5.6 lt/100 km ş.içi tüketim

149 TL.


1.0 TCe X-Tronic
3 silindir - 100 bg - 142 nm tork
Değişken otomatik vites - 182 km/s maks. hız - 11.5 sn. 0-100 hızlanma
6.3 lt/100 km ş.içi tüketim
158 TL.

1.3 TCe EDC

3 silindir - 130 bg - 240 nm tork
7 ileri otomatik vites - 200 km/s maks. hız - 9 sn. 0-100 hızlanma
6.8 lt/100 km ş.içi tüketim
170 TL.

1.5 Blue dCi

4 silindir - 115 bg - 260 nm tork

6 ileri düz vites - 197 km/s maks. hız - 10 sn. 0-100 hızlanma

4.4 lt/100 km ş.içi tüketim

176 TL

Clio alacak olsanız hangi motoru seçerdiniz ? Neden ?

 

1557730401457.webp

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Edc şanzıman almam, Hiç benim tipim değil. Dİzelde okadar para vermem, Madem 150 bin para verdim neden otomatik almayım derim

1.0 TCe X-Tronic olanı alırdım. CVT şanzıman bana hep uçak kalkışını hatırlatıyor. Havacılık sevdalısı ve cvt hayranı olduğum için 1.0 tce x-tronik oyum. 

 

Biraz çok yakıyor ama, 159 veren sofrasınıda kurar 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben dizel olanı alırdım, 6-7 litre ş.içi tüketim değerleri ile bakıldığında kağı üzerinde %50 ye yakın fark var ki benzinlide dikkatli kullanmak şartken dizelde çok önemsemesek 1 litre artar. Birde otomatik konusunda EDC ye sıcak değilim, X-tronic Toyota CVT si gibi ise güzel (Corolla mevcut evde, memnunuz 2013 te çıkan kasadan itibaren 2013 makyajsız ve 2016 makyajlı sahibi olduk) ancak 3 silindir olması düşündürür beni, birde 2-3 kişi varken dolu bagajda torktan dolayı yakıt ciddi artacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

CVT şanzımanlı 1.2 motor Nissan Micra'yı sürdükten sonra düşük hacimli motor ile CVT eşleşmesi bana çok cazip geliyor.

O sebeple ben de 1.0 TCe X-Tronic diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Araba bastın mı gidecek diyorum ve 1.3 tce diyorum. Ayrıca o neymiş ya öyle az daha şaka makinesi oluyormuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben dizel olanı alırdım, 6-7 litre ş.içi tüketim değerleri ile bakıldığında kağı üzerinde %50 ye yakın fark var ki benzinlide dikkatli kullanmak şartken dizelde çok önemsemesek 1 litre artar. Birde otomatik konusunda EDC ye sıcak değilim, X-tronic Toyota CVT si gibi ise güzel (Corolla mevcut evde, memnunuz 2013 te çıkan kasadan itibaren 2013 makyajsız ve 2016 makyajlı sahibi olduk) ancak 3 silindir olması düşündürür beni, birde 2-3 kişi varken dolu bagajda torktan dolayı yakıt ciddi artacaktır.

27bin tl fiyat farkı var, yakıtı telafi etmek çok uzun sürer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eskiden B kasalar minik birşey olurdu.. 

Artık gayet yeterli hale geldiler. 

Clio olur neden olmasın. imkan varsa tercihim Xtronik olur ancak manuel de olurmuş.. C5 manuel mis gibi kullanıyorum. Korkuyordum, kullanamam artık diye :)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Garanti süresi bitince satılacaksa ve manuel sıkıntı  değilse benzinli manuel.

 

Garanti sonrası 2 3 yil daha binilecekse 1.5 dci manuel.

 

Bu devirde otomatik olup manuel den çok yakan şanzıman tercih sebebi değil bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

27bin tl fiyat farkı var, yakıtı telafi etmek çok uzun sürer. 

Şöyleki, katalog verisi üzerinden gidersek ortalama senede 10000-15000 km yapan biri için 0 km olarak alınacak ise haklısınız. 10000 kmde ortalama 750 lira tasarruf sağlar katalog verisi üzerinden. MTV ve sigortaların farkına gider bu rakamda. Ancak 20000-25000 üzerine çıktıkça kurtarır 0 km de dizel, 25000 km yaparsanız 1500 lira civarı net rakam kurtarır. Ancak gerçekte getireceği şu noktalar var, o aracı biz kullansak 2-3 litre fazla yakacak, dizelde 1 litre ekler. Hacim ufak olduğu için ne kadar güç fazla olursa olsun uzun yolda yakıtı artacaktır. 

 

3 silindirli olması sarsıntılı çalışmaya sebebiyet verebilir, tüketim kaynaklı dikkatli kullanmak lazım. Bunları gözetmezsek rakamsal olarak 0 km de normal kullanıcı için değmez 27000 liraya, iyi para.

 

Ancak şöyle bir şey var, dizel olanı çok çok büyük ihtimalle filo olarak büyük firmalar tarafından güzel indirimlerle alınacaktır. Zaman zaman diğer markalarda da bunu görüyoruz, 0 km olarak veya çok düşük kmlerde satılanları da oluyor. O şekilde 15000 lira gibi farklarla almak mümkün olabilir. O zaman belki alınabilir ancak liste üzerinden gidersek 149000 olan makul duruyor otomatik ihtiyacı yoksa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

1 tce cvt alırdım.

Vergi avantvjı

Otomotik vites

Makul tüketim

 

1.3 benzinli Mercedes ile geliştirilen motor. Ancak hacim 1.33 olduğu için vergi çok ve araç pahalı. Edc soru işareti.

 

Manuel 1.5 dci güzel ama çok pahalı, vergi çok.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

1.0 TCe X-Tronic. 100 Bg . Ağırlık 1200 kg civarı. 0-100 süresi 11,5 sn. Yeterde artar bile. 9 bin TL otomatik farkına değer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

1,3 edc eger mercedes motorlu olan ise onu tercıh ederım yok degıl ise 1,5 olanı alırım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Evet, 1.3'lere 1.33 yaptıkları için vergi 1.6 oluyor ve bir çok bayi söylemiyormuş bunu.

Ancak ben olsam 1.3 130hp'den aşağı almam. 0-100 10sn altında sürmenin keyfi başkadır :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Merak ettigim bir konu; 1.0 TCe (5.6), 1.0 X-Tronic'ten (6.3) nasil daha az yakiyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Furkan Sumer yazdı:

Merak ettigim bir konu; 1.0 TCe (5.6), 1.0 X-Tronic'ten (6.3) nasil daha az yakiyor?

 

Cvt verimi en düşük ikinci şanzımandır. 

Yüzde 85 verimlidir. 

Manualde verim yüzde 97. 

Cvt olayı motoru çok iyi kullanıyor olması. Yüke göre oranı değiştiriyor. Ekonomi burdan sağlanıyor. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hort :)

 

1.0 tce vibrasyon var rolantide ama vw dan daha iyi, ömür olarak bu motoru servistekiler nedendir bilmem tavsiye etmiyor...

ideali bence 1.3 tce edc en üst donanım icon +bazı opsiyonlar, zaten şuan liste başı bende, biraz mecburiyet biraz güç isteği biraz sıfır alma isteği diyim birazda oynayacak çok şeyi var bu aletin :)

 

ha araç bastinmı gidecek aga, bu arada sakin kullanımda 1.3 tce edc, 1.0 tce cvt den daha ekonomikmiş, güçlü motor şanzıman farkı diyorlar....

 

şuan sıfır olaydı direk alacağım araç Duster 4x2 1.3 tce edc 150 hp.  ne yazıkki gelmiyor çünki kadjarın satışlarını yarıya yakın fiyat avantajıyla kesiyormuş, motor şanzıman aynı arazide kadjarın zaten esamesi okunmaz dusterın yanında, ne yazıkki 2. el harici yok araç.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Peki renault sitesine baktığımızda

Birde 1.0 sce motor clio var 72 bg 95 nm tork. Ağırlık 1117 kg hızlanma 0/100 km/h 16.4 sn fiyat 133.900 TL

Bu sınıfta bu kadar zayıf motor koymak nedir? vites oranlarımı iyi ? örneğin ilk 3 vites çekişin yeterli olmasi gibi..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bi arkadaşım 0.9tce aldı, 90hp. Eski kasa. Bakalım, haftaya teslim edeceklermiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şuan sıfır olaydı direk alacağım araç Duster 4x2 1.3 tce edc 150 hp.  ne yazıkki gelmiyor çünki kadjarın satışlarını yarıya yakın fiyat avantajıyla kesiyormuş, motor şanzıman aynı arazide kadjarın zaten esamesi okunmaz dusterın yanında, ne yazıkki 2. el harici yok araç.

alacam de, imal edelim

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Barış AÇIL yazdı:

Peki renault sitesine baktığımızda

Birde 1.0 sce motor clio var 72 bg 95 nm tork. Ağırlık 1117 kg hızlanma 0/100 km/h 16.4 sn fiyat 133.900 TL

Bu sınıfta bu kadar zayıf motor koymak nedir? vites oranlarımı iyi ? örneğin ilk 3 vites çekişin yeterli olmasi gibi..

Kısa vites oranları oluyor doğal olarak, klimasız idare eder diye tahmin ediyorum. Ama 5 kişi bir de klima açıksa çok zorlanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hort :)

 

1.0 tce vibrasyon var rolantide ama vw dan daha iyi, ömür olarak bu motoru servistekiler nedendir bilmem tavsiye etmiyor...

ideali bence 1.3 tce edc en üst donanım icon +bazı opsiyonlar, zaten şuan liste başı bende, biraz mecburiyet biraz güç isteği biraz sıfır alma isteği diyim birazda oynayacak çok şeyi var bu aletin :)

 

ha araç bastinmı gidecek aga, bu arada sakin kullanımda 1.3 tce edc, 1.0 tce cvt den daha ekonomikmiş, güçlü motor şanzıman farkı diyorlar....

 

şuan sıfır olaydı direk alacağım araç Duster 4x2 1.3 tce edc 150 hp.  ne yazıkki gelmiyor çünki kadjarın satışlarını yarıya yakın fiyat avantajıyla kesiyormuş, motor şanzıman aynı arazide kadjarın zaten esamesi okunmaz dusterın yanında, ne yazıkki 2. el harici yok araç.


Ben 1.0’da vibrasyon hissetmiyorum hissettiğim kadarı ise her araçta vardır zaten. Daha ne kadar kullanılmış ki tavsiye edilmiyor bunu merak ettim?  
1.0’ın tüketimi fabrika verisi ile uyuşuyor, 1.3 ise yarım litre fazla tüketiyor fabrika verisinde. 1.0 kalkışlarda hantal sadece , 1.3’ün atak olduğu kesin ama az yaktığını söyleyen, 1.0 önermeyen kişi sanayide bir tur atıp bu sonuca varmış bence.:) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


Ben 1.0’da vibrasyon hissetmiyorum hissettiğim kadarı ise her araçta vardır zaten. Daha ne kadar kullanılmış ki tavsiye edilmiyor bunu merak ettim?  
1.0’ın tüketimi fabrika verisi ile uyuşuyor, 1.3 ise yarım litre fazla tüketiyor fabrika verisinde. 1.0 kalkışlarda hantal sadece , 1.3’ün atak olduğu kesin ama az yaktığını söyleyen, 1.0 önermeyen kişi sanayide bir tur atıp bu sonuca varmış bence.:) 

dediğim gibi diyen böyle dedi, benim henüz kullanmışlığım yok, diyende servis çalışanı bilemedim artık, yalnız benim araştırmamda henüz büyük bir sıkıntıya rastlamadım yabancı forumlara bakıyorum ara ara daha fazla detay bulurum artık, ara ara rolanitide titriyor falan diyenler vara ama o hafif titreme motorun doğasında var, 3 silindir malum, yakıt konusunda henüz fikrim oluşamadı fakat verilere bakarsak 1.0 az daha az yakıyor, ben güç ve tahminen beni atak kullanımda rahatsız edecek cvt den dolayı 1.3 tercihinde bulundum, hanımdan ziyade birazda kendimi düşündüm yani çaktırma :)

 

sende olduğunu yeni farkettim, donanım ne, yorumların ne, start stop ve klimada sorun varmı biraz anlatırmısın, konfor sessizlik durumu ne?  genel olarak şuan en çok rastlanan sorun kia çok kişide yok, start stop sorunu ve klimanın biraz kullandıktan sonra devreden çıkması, aslında yeni model hemen alınmaz 1 sene beklenir kuralına uyma lazımda 1 sene beklesek yaya kalmamız tescillenecekti :)

 

şimdi sıra senin yolda, clio nun yaına bir 2 teker çekmek şart :D:moto:

 

 

yakıt durumu,  cvt den dolayı 1.0 neredeyse 1.3 edc kadar yakıyor, düz vites 1.0 ise daha iyi, bu durumda 1.3 edc tercih ettim 30 hp. daha güçlü 240 nm.  1.0 ise 142 nm.

 

1.0 tce cvt               1.3 tce edc                                     1.0 tce manuel

101 hp 142 nm        131 hp 240 nm.

  • 6,3                 6.8 lt. içi                         5,6

    4,1                 4.5 lt.  dışı                      3,8

  • 5,0                 5.3 lt.  ort                       4,5 lt.

    0-100

    11.5 sn.           9sn.                            11.8 sn. 

     

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...