Erkan Dağli 4 Mayıs 2020 Paylaş 4 Mayıs 2020 Herkese selamlar, 2012 model otomatik vites fiestamın geçen ay triger ve devirdaim pompasını değiştirdim ve çıktığım ilk uzun yolda (belki denk geldi) şanzıman aşırı ısınıyor kontrollü yavaşlayın uyarısı verdi. Aracı stop edip 10 dk kadar bekledim ve sonrasında devam ettim uyarı vermedi. Bugün yine uzun yol giderken aynı hatayı verdi ve yine 10 dk kadar bekleyip devam ettim yine uyarı vermedi. Şehir içinde uyarı vermiyor. Bilgisi olan varsa yardımını rica ediyorum Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 5 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2020 Sinan Akgöl yazdı: Geçmiş olsun araç kmsi kaç bin kmde? Eyvallah,şu an 77000 km'de Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Mayıs 2020 Paylaş 5 Mayıs 2020 Erkan Dağli yazdı: Eyvallah,şu an 77000 km'de Araç 4 ilerimi powershift mi şunun için soruyorum, devirdaim yada termostat ile şanzımanın soğutma sisteminde bir sıkıntı olabilir. Şanzıman soğutucuları genellikle soğutma sıvısı ile soğutulabiliyor. Şanzıman modeline göre bir araştırma yapabilirim. Genellikle yarı otomatik şanzımanlarda bu dediğiniz şikayet oluyor. Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 5 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2020 Sinan Akgöl yazdı: Araç 4 ilerimi powershift mi şunun için soruyorum, devirdaim yada termostat ile şanzımanın soğutma sisteminde bir sıkıntı olabilir. Şanzıman soğutucuları genellikle soğutma sıvısı ile soğutulabiliyor. Şanzıman modeline göre bir araştırma yapabilirim. Genellikle yarı otomatik şanzımanlarda bu dediğiniz şikayet oluyor. 4 ileri tork konvertörlü, belki de denk geldi bilmiyorum ama triger ve devirdaim pompasını değiştirdikten sonra bu arızayı vermeye başladı..bi arkadaşım şanzıman sıcaklık sensörünün arızalanmış veya bağlantısının gevşemiş olabileceğini söyledi, birisi yağını değiştir diyor o kadar çok öneri geldi ki ne yapacağımı bilemedim.. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Mayıs 2020 Paylaş 5 Mayıs 2020 Erkan Dağli yazdı: 4 ileri tork konvertörlü, belki de denk geldi bilmiyorum ama triger ve devirdaim pompasını değiştirdikten sonra bu arızayı vermeye başladı..bi arkadaşım şanzıman sıcaklık sensörünün arızalanmış veya bağlantısının gevşemiş olabileceğini söyledi, birisi yağını değiştir diyor o kadar çok öneri geldi ki ne yapacağımı bilemedim.. Zaten yağ değişmediyse tavsiye ederim yağ değişimini ancak yağ değişimi bunu kesin çözümü değil. Şanzıman yapısına bir bakayım nedir ne değildir. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Mayıs 2020 Paylaş 5 Mayıs 2020 Şanzıman 4f27e modeliymiş. Yağ kalitesine bağlayan çoğunlukta problem yaşayanlarda. İçerdeki selenoidler yapabilir diyende var. Eğer bir arıza kodu yazdı ise ona da bakmak yardımcı olabilir. Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 5 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2020 Sinan Akgöl yazdı: Şanzıman 4f27e modeliymiş. Yağ kalitesine bağlayan çoğunlukta problem yaşayanlarda. İçerdeki selenoidler yapabilir diyende var. Eğer bir arıza kodu yazdı ise ona da bakmak yardımcı olabilir. Herhangi arıza kodu yazmadı ama işin garibi 200 km uzun yolda giderken yapmıyor dönerken yapıyor.2 kere oldu giderken sorun yok dönerken hata veriyor anlamadım.galiba servise götürüp anlamak lazım bu arada yardımın için çok teşekkür ederim sağolasın Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Mayıs 2020 Paylaş 5 Mayıs 2020 Erkan Dağli yazdı: Herhangi arıza kodu yazmadı ama işin garibi 200 km uzun yolda giderken yapmıyor dönerken yapıyor.2 kere oldu giderken sorun yok dönerken hata veriyor anlamadım.galiba servise götürüp anlamak lazım bu arada yardımın için çok teşekkür ederim sağolasın Vites geçişlerinde bir kararsızlık vuruntu vs var mı? Sadece ısınma sorunu ise şanzıman üzerindeki soketler, içerideki selonoidlerin şaşırması, yada yağın viskotize kaybı olabilir. Öyle çıt kırıldım bir şanzıman değildir. Bilgisayara bağlanıp yazılan arıza kodlarına bakılması gerekir aynen servis veya özel ford servisi de olur. Ne demek rica ederim ben biraz daha araştırmaya devam Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Beyler şanzıman yağı ve filtresini değiştirdim, çok şükür sorun çözüldü.3 farklı ustadan 3 farklı çözüm önerisi gelmişti. 1- şanzıman sensör tesisatı değişecek 2- şanzıman beyni değişecek 3- motor yağı değişecek en uygun maliyetli olan çözümden başladım çok şükür sorun çözüldü. 1 1 Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 30 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2020 Erkan Dağli yazdı: Beyler şanzıman yağı ve filtresini değiştirdim, çok şükür sorun çözüldü.3 farklı ustadan 3 farklı çözüm önerisi gelmişti. 1- şanzıman sensör tesisatı değişecek 2- şanzıman beyni değişecek 3- motor yağı değişecek en uygun maliyetli olan çözümden başladım çok şükür sorun çözüldü. @Çağlar Bayur Çağlar Abi bi önerin olabilir mi?Aracın şanzıman yağını değiştirdim bi süre sorunsuzdu şu an araç yine aynı sorunu vermeye başladı.Şehir içinde sorun yok ama uzun yolda yaklaşık 100-130 km yol yaptıktan sonra sonra ışık yanmaya başlıyor,aracı stop edip çalıştırınca uyarı ışığı sönüyor ama 5-10 km de bir tekrar yanıyor,3 farklı yerde bilgisayara bağlattım hata kodu çıkmıyor,her usta farklı bişey söylüyor ne yapmam lazım? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Temmuz 2020 Paylaş 30 Temmuz 2020 Erkan Dağli yazdı: @Çağlar Bayur Çağlar Abi bi önerin olabilir mi?Aracın şanzıman yağını değiştirdim bi süre sorunsuzdu şu an araç yine aynı sorunu vermeye başladı.Şehir içinde sorun yok ama uzun yolda yaklaşık 100-130 km yol yaptıktan sonra sonra ışık yanmaya başlıyor,aracı stop edip çalıştırınca uyarı ışığı sönüyor ama 5-10 km de bir tekrar yanıyor,3 farklı yerde bilgisayara bağlattım hata kodu çıkmıyor,her usta farklı bişey söylüyor ne yapmam lazım? Obd cihazınız var mı? Şanzıman yağ sıcaklığını ve selenoid basınçlarını anlık görebilirsiniz. O an verdiği hatayı da görebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 30 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Obd cihazınız var mı? Şanzıman yağ sıcaklığını ve selenoid basınçlarını anlık görebilirsiniz. O an verdiği hatayı da görebilirsiniz. Yok malesef, sanayi veya serviste kontrol ettireyim desem 100 km kadar kullanmam gerekecek aracı hatayı alabilmek için doğru mu? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Temmuz 2020 Paylaş 30 Temmuz 2020 Erkan Dağli yazdı: Yok malesef, sanayi veya serviste kontrol ettireyim desem 100 km kadar kullanmam gerekecek aracı hatayı alabilmek için doğru mu? Hatayı ne zaman alacağınız belli değil ki. Bence bi obd cihazı alıp aracınıza koyun. sıcaklık uyarısı alıyorsanız aracı da kullanmayın. Çünkü yüksek sıcaklık şanzımandaki tüm parçalara zarar verecektir. ŞanZıman yağı doğru mu? Aracınıza uygun mu? Bu arada dediğim gibi, obd ile anlık sıcaklık ölçümü yapın. Şanzıman yağı max 100-110’lara, nadir olarak da 120’lere kadar derecesi çıkabilir. Şanzımanda bir devirdaim pompası bulunur. Bu pompa çalışıyor mu bakılması lazım. Ayrıca şanzımanda bazı parçalarda tıkanıklık yaşanmış olabilir. Yağ döngüsü tıkanmış olabilir. Sıcaklık sensörü bozulmuş olsa sürekli bu hatayı alırsınız diye düşünüyorum. bu arada araca şanzıman yağı ne kadar koyuldu, takviye yapıldı mı? Fazla yağ köpüklenme yapar. Soğutucu yağı soğutamaz. Az yağ da şanzıman parçalarını ısıtır. Bence üstüne durun. Çünkü sürekli sıcak çalışan şanzıman sonradan revizyon isteyebilir Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 30 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hatayı ne zaman alacağınız belli değil ki. Bence bi obd cihazı alıp aracınıza koyun. sıcaklık uyarısı alıyorsanız aracı da kullanmayın. Çünkü yüksek sıcaklık şanzımandaki tüm parçalara zarar verecektir. ŞanZıman yağı doğru mu? Aracınıza uygun mu? Bu arada dediğim gibi, obd ile anlık sıcaklık ölçümü yapın. Şanzıman yağı max 100-110’lara, nadir olarak da 120’lere kadar derecesi çıkabilir. Şanzımanda bir devirdaim pompası bulunur. Bu pompa çalışıyor mu bakılması lazım. Ayrıca şanzımanda bazı parçalarda tıkanıklık yaşanmış olabilir. Yağ döngüsü tıkanmış olabilir. Sıcaklık sensörü bozulmuş olsa sürekli bu hatayı alırsınız diye düşünüyorum. bu arada araca şanzıman yağı ne kadar koyuldu, takviye yapıldı mı? Fazla yağ köpüklenme yapar. Soğutucu yağı soğutamaz. Az yağ da şanzıman parçalarını ısıtır. Bence üstüne durun. Çünkü sürekli sıcak çalışan şanzıman sonradan revizyon isteyebilir 3 litre castrol transmax dex3 multivehicle yağ kullandı usta sonrasında takviye yapılmadı.Yaklaşık 2000 km (uzun yol) yaptım ikaz ışığı yanmadı. o zaman öncelikle ben bir obd cihazı alıp değerleri kontrol edeyim(obd mi obd2 mi olduğunu nerden öğrenebilirim?) sonrasında eğer değerler normal ise sensör ve tesisatı kontrol ettireyim, eğer değerler normal değilse devirdaim pompası ve şanzıman tıkanıklıklarına odaklanayım. yardımınız için çok teşekkür ederim, Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Temmuz 2020 Paylaş 30 Temmuz 2020 Telefon iphone ise wifi destekli obd cihazı olmalı. Android ise bluetooth oluyor. Forscan uygulaması indirirsiniz. Orada pcm başlıklı kodlar şanzımanla ilgili olanlar. Yağ ve basınç değerleri gözüküyor. Belki ford için daha çok şey gözüküyordur. Yağ seviyesini de kontrol edin. Yağ çubuğunda sıcak soğuk diye yazmalı. Dereceleri de yazmalı. Şanzıman o dereceyken düz zeminde istenilen aralıkta olmalı. P’de iken Yorum bağlantısı
Erkan Dağli 30 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Telefon iphone ise wifi destekli obd cihazı olmalı. Android ise bluetooth oluyor. Forscan uygulaması indirirsiniz. Orada pcm başlıklı kodlar şanzımanla ilgili olanlar. Yağ ve basınç değerleri gözüküyor. Belki ford için daha çok şey gözüküyordur. Yağ seviyesini de kontrol edin. Yağ çubuğunda sıcak soğuk diye yazmalı. Dereceleri de yazmalı. Şanzıman o dereceyken düz zeminde istenilen aralıkta olmalı. P’de iken Çok teşekkürler tekrardan 1 Yorum bağlantısı
Fatih Naci Bayram 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Benzer bir problem ben de yaşadım. Tokat-Gaziantep arası yol yaparken 200 km sonra “şanzıman hatası şanzıman aşırı ısındı servise gidin” hatası aldım. Sebebi ne olabilir? (2012 fiesta otomatik 1.4) Yorum bağlantısı
Engin Ugurlu 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 arkadaşlar 2011 4 ileri tam otomatik şanzıman aracım benim sıkıntı 3 den 2 ye 2 den 1 e geçişte vuruntu var ama hafif yandaki çok hissetmiyecek kadar. Özellikte durma noktasına geldiğinde kasiste kırmızı ışığa yaklastıgında oluyor. Şanzıman yağını değiştirim beyni temizlettim Castrol yağ koydurdum en iyisiymiş ama düzelmedi özellikle araç soğukken daha fazla yapıyor. Yağı değiştiren usta şanzıman hidrolik beyni değişecek dedi. Ondan önce bir ustaya götürdüm oda yağ basıç selenoidi değişecek dedi var mı çözüm bulan Yorum bağlantısı
Recommended Posts