İçeriğe Yönlendir

Makinelerim Yok, Aracımı Boyayacağım


Yalçın Coşkun

Recommended Posts

Yalçın Coşkun
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.

Hiç bir donanım yok elimde. Dahası bilgim de internetten gördüklerim kadar.

Sitede araç boyama ile ilgili bir çok paylaşım var ama belki de siteye yabancı, konunun da cahili olduğum için bir gördüğümü bir daha bulmakta, bilgileri yorumlayıp birleştirmekte zorlanıyorum.

 

Amacım, METALİK KIRMIZI arabamı, OPAK BEYAZ renge boyamak.

 

Maalesef sizin için belki çok kolay ama beni zorlayan sorularım var.

 

1. Polisaj Makinesi olmadan mevcut boyayı gerektiği şekilde kazımak ve katlar arasında gerekli zımpara işlemlerini ELLE yapmak mümkün mü?

 

2. Boyayı yok edecek kadar kazımak şart mı, yoksa kazıma bitince atacağım astar, alttaki görüntüyü kapatır mı?

 

3. Astar öncesi aşamada hangi numara zımparalarla çalışmam gerekiyor?

 

4. Elle kazıma işlemi ne kadar sürer? Gerekirse parça parça zımpara atayım diye düşünüyorum. Ala bula arabayla gezip dile düşmeyelim, burası küçük yer ve tek ilkokulda öğretmenim. Seneye 1. sınıfları alacağım, okutacak çocuk teslim etmek istemeyebilir veliler :)Macun işi çok az bu arada.

 

5. Mecburen kompresör ve tabanca almak gerekiyor. Bunları ekonomik şekilde nasıl hallederim? Sıfır veya ikinci el. Marka veya link tavsiyesi de çok makbule geçer.

 

6. Astara da zımpara atılacaksa, hangi numara ile?

 

7. Benim sorduğum sorulara dışında bana hangi uyarı ve tavsiyelerde bulunursunuz?

 

Şimdiden çok teşekkür ederim. Hepimize hayırlı güzel Ramazanlar...

 

 

 

 

tarihinde Yalçın Coşkun tarafından düzenlendi
Yazım ve ifade hataları.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

yalçın bey başta parça boya diye düşündüm, vallahi iyi cesaret. sık araba boyatan biriyimdir, boyaları kendim yaptırıp veririm iki boyacıma da, elimde şişeye basılmış vernik, boya ve zımpara da bulunur nolur nolmaz diye ama şaşkınlıktan bildiğimi de unuttum şu an :D  bu tip konular genelde pasta için makine alacağım, boyayı yakar mıyım mahiyetinde olur. siz çıtayı bayağı yükseltmişsiniz, şimdiden kolay gelsin. konu buralardan beyaza boyanmış kırmızı bi marea fotoğrafına bağlanırsa, forumun girişine profil linkinizi asmak şart olur .d

 

kompressör, tank vs için tavsiye bekleyeyim bari ben de hazır gelmişken.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Çok zor bir iş komple boyayıp, farklı renge geçmek. Birincisi boyayı polisaj makinasıyla kaziyamassiniz. Boyacilarin kullandığı hava ile çalışsan orbital hareket eden cihazdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Coşkun
(düzenlendi)
Umut Taşlı yazdı:

yalçın bey başta parça boya diye düşündüm, vallahi iyi cesaret. sık araba boyatan biriyimdir, boyaları kendim yaptırıp veririm iki boyacıma da, elimde şişeye basılmış vernik, boya ve zımpara da bulunur nolur nolmaz diye ama şaşkınlıktan bildiğimi de unuttum şu an :D  bu tip konular genelde pasta için makine alacağım, boyayı yakar mıyım mahiyetinde olur. siz çıtayı bayağı yükseltmişsiniz, şimdiden kolay gelsin. konu buralardan beyaza boyanmış kırmızı bi marea fotoğrafına bağlanırsa, forumun girişine profil linkinizi asmak şart olur .d

 

kompressör, tank vs için tavsiye bekleyeyim bari ben de hazır gelmişken.

 

Valla Umut Bey, iki üç kere kendi yazdığımı okudum, Marea yazmış mıyım diye 😁

 

Evet, öyle bir fotoğraf ihtimali var, üstelik gövde beyaz olmakla beraber tavan ve ön arka direkler SİYAH!

 

Ne yapalım, uzun yıllar bineceğim gibi. Elbette Kader kısmet. Hiç olmazsa hevesle keyifle binerim değil mi 😊

 

İşin sonunda kusurlar olursa bile son tahlilde incecik bir zımpara ve cila marifetiyle bitiririm diye ümit ediyorum.

Serkan Aktay yazdı:

Çok zor bir iş komple boyayıp, farklı renge geçmek. Birincisi boyayı polisaj makinasıyla kaziyamassiniz. Boyacilarin kullandığı hava ile çalışsan orbital hareket eden cihazdır. 

Serkan Bey elle kazımak lazım herhalde o zaman.

Ne kadar sürer dersiniz kazıma işi? Hangi numara zımpara ile başlamak gerekir? Ve ne kadar sürer?

 

Arkadaşlar yardım rica ediyorum.

tarihinde Yalçın Coşkun tarafından düzenlendi
Yazım ve ifade hataları.
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Hidrolik yagı döksen boya kendınden kalkar aa sonra o yüzey boya tutarmı bilgim yok 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Çok dertli bir işe girişmişsiniz. Aracın boyasını sökmek en kolay kısmı, boya sökücü alıp uygularsanız yarım saate kalmaz  eski boyadan kurtulursunuz..

Ayrıca renk değiştirme işlemi ruhsata da işlenmeli. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

BU işte daha önceden tecrübeniz yoksa yaptığınız boya büyük ihtimalle birçok  hatalar içerecektir. Komple boyamaya girişmeden aracın bir parçacını söküp bir deneme yapın. Zımpara, astar, boya. İnternette birçok kendin yapo videosu var. Bu iş kafaya koyduysanız uygun ekipmanları alıp parça parça denemeler yapın. Baktınız olmuyor aldğınız zımpara makinası ile aracı komple zımparalarsınız. Hiç olmazsa ustanın alacağı ücret biraz düşer.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bence folyo alıp kaplayın hiç uğraşmayın, en fazla kaplama öncesi ince bir zımpara yapıp yüzeyi düzeltirsiniz olur biter. 

 

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Renk değişimi olacağı için işiniz çok daha zor. Motorun iç bölgesi, çamurluk içleri gibi erişilmesi zor bölgeler için mutlaka aracın komple sökülmesi lazım. Yoksa en ufak bir yerden bu araç kırmızıymış beyaz olmuş denir ki görüntüde hoş olmaz. 
 

Bahsettiklerinizi ekipmansız yapmak çok zor ve aylar sürer. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

İşiniz çok zor ayrıca uğraşmanızı geçtim, alacağınız ekimana vereceğinizden az bir paraya aracı boyatabilirsiniz bence.

Boyayı kazımaya gerek yok, üzeri zımparalanıp verniği alınacak. (tabi daha fazlası da gelecek)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kısaca ; vernik çıkana boyaya ulaşana kadar zımpara (Boyayı sökmene saca inmene gerek yok)-  sonrası yüzeye bakılır bozuk yerler macunlanır sonra yine zımpara- sonra astar at kurusun zımparala eski boya az gözükene kadar, pürüz olmayacak- boya at bitti (boya nasıl atılır kısmını araştır), opak at verniktende kurtul.  alsında basittir, biraz emek ister, temiz iş için kapalı mekanda ister, boya fırınlansa bile 15 gün gevrek olur haberin olsun, kolayca soyulur özellikle kıvrım yerlerinde hele hele sac ek yerlerindeki yumuşak meges  kısımlarında özellikle buraları tırnaklarsan bant söker gibi sökersin boyayı, ayrıca kolayca çizilir zarar görür... uzun süre kuruyacak, mesela profosyonel boyanmış araç bile ilk bir hafta 10 gün dikkatli kullanılmalıdır, boya kemikleşmez çünki...

 

aracı pro seviyede boyamayacağınızdan iç kısımlar çamurluk içleri falan zaten boyanmayacak, zaten boyacıya götürsenide boyanmaz, kim sökecek komple aracı, o iş bizde zor, aracı komple yeniyeceksen proje işiyse falan anca yada harbi bu işe girişeceksen ona göre yaparlar (her boyacı değil) ve fena pahalı olur, sanayide gittim boyarlar diye hayal etme o iş başka iş,o aracı adam gibi sökecek adam bile zor bulursun...

 

basit boyama yapacaksan birkaç günlük iş, çok takılmayacaksın boyanın güzelliğine, kendin yap bu kadar olur..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Coşkun
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kısaca ; vernik çıkana boyaya ulaşana kadar zımpara (Boyayı sökmene saca inmene gerek yok)-  sonrası yüzeye bakılır bozuk yerler macunlanır sonra yine zımpara- sonra astar at kurusun zımparala eski boya az gözükene kadar, pürüz olmayacak- boya at bitti (boya nasıl atılır kısmını araştır), opak at verniktende kurtul.  alsında basittir, biraz emek ister, temiz iş için kapalı mekanda ister, boya fırınlansa bile 15 gün gevrek olur haberin olsun, kolayca soyulur özellikle kıvrım yerlerinde hele hele sac ek yerlerindeki yumuşak meges  kısımlarında özellikle buraları tırnaklarsan bant söker gibi sökersin boyayı, ayrıca kolayca çizilir zarar görür... uzun süre kuruyacak, mesela profosyonel boyanmış araç bile ilk bir hafta 10 gün dikkatli kullanılmalıdır, boya kemikleşmez çünki...

 

aracı pro seviyede boyamayacağınızdan iç kısımlar çamurluk içleri falan zaten boyanmayacak, zaten boyacıya götürsenide boyanmaz, kim sökecek komple aracı, o iş bizde zor, aracı komple yeniyeceksen proje işiyse falan anca yada harbi bu işe girişeceksen ona göre yaparlar (her boyacı değil) ve fena pahalı olur, sanayide gittim boyarlar diye hayal etme o iş başka iş,o aracı adam gibi sökecek adam bile zor bulursun...

 

basit boyama yapacaksan birkaç günlük iş, çok takılmayacaksın boyanın güzelliğine, kendin yap bu kadar olur..

 

 

 

Yüreğime su serptiniz.

Evet, motor havuzuna ve çok detaya girmeyeceğim

 

Verniği kazıyıp, astar atınca, beyaz boya tutunacak ve kırmızı görünmeyecek değil mi?

 

Bir de en uğraştırıcı iş olarak gördüğüm astar öncesi zımpara işleminin ne kadar süreceği, EL İLE YAPILIP YAPILAMAYACAĞI dönüp duruyor kafamda. Şu an malum şartlardan dolayı zamanım bol.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yalçın Coşkun yazdı:

 

 

Yüreğime su serptiniz.

Evet, motor havuzuna ve çok detaya girmeyeceğim

 

Verniği kazıyıp, astar atınca, beyaz boya tutunacak ve kırmızı görünmeyecek değil mi?

 

Bir de en uğraştırıcı iş olarak gördüğüm astar öncesi zımpara işleminin ne kadar süreceği, EL İLE YAPILIP YAPILAMAYACAĞI dönüp duruyor kafamda. Şu an malum şartlardan dolayı zamanım bol.

 

ellede yaparsın yorar uzun sürer,zımpara pedi alıp öyle yapacaksın, gerisini zaten biliyorsun, kolay gele :)

Yorum bağlantısı
Yalçın Coşkun
Erhan Doruk yazdı:

Tam sizlik video var burada. Elle zımparalıyor. 

 

 

 

Erhan Bey, çok aradım böyle videoları. Sanırım en tatmin edici olan bu.

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ellede yaparsın yorar uzun sürer,zımpara pedi alıp öyle yapacaksın, gerisini zaten biliyorsun, kolay gele :)

 

Aman Ali Bey, hadi bana eyvallah der gibi oldu bu, aman beni bırakmayın :)

Zımpara pedi derken, polisaj makinesi kullanacağımı düşünerek mı dediğiniz yoksa elle kullanmak için gereken zımpara takozunu mu kastettiniz? 

Ben el ile yapmayı düşünüyorum.

 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yalçın Coşkun yazdı:

 

Erhan Bey, çok aradım böyle videoları. Sanırım en tatmin edici olan bu.

 

 

Aman Ali Bey, hadi bana eyvallah der gibi oldu bu, aman beni bırakmayın :)

Zımpara pedi derken, polisaj makinesi kullanacağımı düşünerek mı dediğiniz yoksa elle kullanmak için gereken zımpara takozunu mu kastettiniz? 

Ben el ile yapmayı düşünüyorum.

 

takozu kastettim, bununla ilgili çok video var, izleyerek kolayca durumu kavrayabilirsiniz, bu arada buralardayım gitmem :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yalçın Coşkun
Erhan Doruk yazdı:

Tam sizlik video var burada. Elle zımparalıyor. 

 

 

 

Erhan Bey, çok aradım böyle videoları. Sanırım en tatmin edici olan bu.

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ellede yaparsın yorar uzun sürer,zımpara pedi alıp öyle yapacaksın, gerisini zaten biliyorsun, kolay gele :)

 

Aman Ali Bey, hadi bana eyvallah der gibi oldu bu, aman beni bırakmayın :)

Zımpara pedi derken, polisaj makinesi kullanacağımı düşünerek mı dediğ

Çağlar Bayur yazdı:

boyanacak araç nedir? şehir neresi? hedeflenen görünüm nedir

 

Çağlar Bey, araç kırmızı Fiat Marea.

Şehir şu an Konya.

Beyaz OPAK boyayla boyamayı istiyorum.

Çok göz alıcı bir şey peşinde değilim. Beyaz olsun, çok bariz kusurları olmasın yeter bana. Kavlama yapmasın, derin izler olmasın, altında farklı renk görünmesin gibi beklentilerim var.

Opak istiyorum, gereğinde tekrar müdahale edebilmek için. Olmuşken de beyaz olsun, bu da heves ve kolay solmasın diye.

Bilmiyorum başka ne denebilir.

 

Bu arada cevap yazmak istediğim zaman tüm alıntı yapıyor. Siteden mı benden mi bilemedim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yalçın Coşkun yazdı:

Çağlar Bey, araç kırmızı Fiat Marea.

Şehir şu an Konya.

Beyaz OPAK boyayla boyamayı istiyorum.

makine ile zımpara yapmak iyi fikir değil. çok derine inebilir sonuç kötü olur.el ile ıslak 800 üstüne temel astar atılacak, astara 800/1000 zımpara yapılacak , üstüne de boya. astarlar zaten beyaz veya gri renklidir, kırmızıyı öretecek ve boyaya tutunma sağlayacak olan o . önce tek bagajda çalışılabilir, hem el beceriei hem de yapılabilirlik testi olur sonra tüm araç. bunların tümü kapalı garaj gibi bir ortamda yapılacak, astar ve boya öncesi yerleri ıslatın tozu önleyin.

boya tabancası hava sprey? ne kullanılacak?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yalçın Coşkun
Çağlar Bayur yazdı:

.

.

.

boya tabancası hava sprey? ne kullanılacak?

 

Çağlar Bey, bir ustaya bunu demek inşallah ayıp olmaz; ne sprey, ne tabanca.

Kullanım kolaylığı ve ekonomi açısından rulo düşünüyorum.

 

Astar sonrasında her yeni  kat için daha önce zımpara kullanmak ve bu şekilde en az 3-4 kat atmak, en sonunda da güzel bir para cila işlemiyle final yapmak niyetindeyim.

Dediğim gibi mükemmeli hedeflemiyorum. Kısmen portakal kabuğu görünüşü de olabilir ama yine de çok olmayacağını umuyorum.

 

Aşağıda bunun güzel bir örneği var.

 

 

https://www.instructables.com/id/The-Poor-Mans-Paint-Job-or...-How-to-paint-your-c/

Ve şuna da bakar mısınız, bizim kalıplarımızın dışında farklı bir güzellik. Elbette ben böyle bir görünüm istiyor değilim :)

 

https://youtu.be/9gDz5W9s4Ps

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yalçın Coşkun yazdı:

Çağlar Bey, bir ustaya bunu demek inşallah ayıp olmaz; ne sprey, ne tabanca.

Kullanım kolaylığı ve ekonomi açısından rulo düşünüyorum.

estağfrullah , yalnız rulo ile yapılan boya farklıdır, Türkiye de satışı yok, her boya malzemesi  her sistemle yapılmaz.boyada son  katlar arası da zımpara yapılmaz, sadece astar dan sonra yapılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Arabanın detaylı dış fotoğrafı varsa ekleyin, belki sizin göremediğiniz ama burada tecrübeli ve bu mesleğe yıllarını vermiş ustalar var. Onlar eksikleri daha iyi görür. Kaporta vs gibi sıkıntılar olabilir. Boyadan önce bu işleri halletmek lazım bence. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bu teknikle portakal kabuğu garanti o kesinde, boya katları arası zımpara fikri pek hoşuma gitmedi, Çağlar bey daha iyi bilir aslında ama bence rulo ile çok kötü olacaktır, duvarmı bu yahu :) bence bast bir elektrikli tabanca bile daha iyi sonuç verir...

şöyle elektrikli amamtör işi boya tabancası iş görürmü..

 

örneğin

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...