İçeriğe Yönlendir

Dsg Garanti Uzatma


Onur Demirci

Recommended Posts

Onur Demirci

Herkese merhaba,2017 model dsgli bir leon almak uzereyim 60bin kmde nasipse yarin satisini alicam ,ancak arac surekli servise gitmis bakimlari aksatilmamis sanzumanla vs alakali bir sorun olabilir ihtimalinden dolayi (kavrama,mekatronik)wolkswagen servisinde garantisini uzatabiliyormuyuz ve ucreti hakkinda bilgisi olan uyelerin yorumlarini rica edicem :) maksatim sanzumandan yana bir sorun olursa iyi niyet garantisinden veya garantiden faydalanabilmek

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

80 bin de filan kesin bozulur. o nedenle çok mantıklı hareket olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Demirci
Dogan Arsiray yazdı:

80 bin de filan kesin bozulur. o nedenle çok mantıklı hareket olur.

Arac surekli servis bakimli olsa ben extra garanti uzatmasam yinede ariza durumunda iyi niyete sokarlarmi acaba arastirdigim kadariyla isciligin bir kismini musteri parcayida firma karsiliyormus (mekatronik,kavrama vs )gibi parçalari.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Onur Demirci yazdı:

Arac surekli servis bakimli olsa ben extra garanti uzatmasam yinede ariza durumunda iyi niyete sokarlarmi acaba arastirdigim kadariyla isciligin bir kismini musteri parcayida firma karsiliyormus (mekatronik,kavrama vs )gibi parçalari.

En önemli nokta servis ne kadar masraf çıkarıp  ne kadarını karşılıyor. Servisi arayıp bilgi almakta fayda var. Ülkemizde garantili araçlarda bile tamamen garantiye sokmadıkları oluyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

fiyatını bilmiyorum ama arkadaşımın octaviasında uzattı 2 yıl daha sonra 1 yıl 1 yıl uzatılyormuş

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Herkese merhaba,2017 model dsgli bir leon almak uzereyim 60bin kmde nasipse yarin satisini alicam ,ancak arac surekli servise gitmis bakimlari aksatilmamis sanzumanla vs alakali bir sorun olabilir ihtimalinden dolayi (kavrama,mekatronik)wolkswagen servisinde garantisini uzatabiliyormuyuz ve ucreti hakkinda bilgisi olan uyelerin yorumlarini rica edicem [emoji4] maksatim sanzumandan yana bir sorun olursa iyi niyet garantisinden veya garantiden faydalanabilmek
Araç nerede
Yorum bağlantısı
Onur Demirci
Tahir Ak yazdı:
Onur Demirci yazdı:
Herkese merhaba,2017 model dsgli bir leon almak uzereyim 60bin kmde nasipse yarin satisini alicam ,ancak arac surekli servise gitmis bakimlari aksatilmamis sanzumanla vs alakali bir sorun olabilir ihtimalinden dolayi (kavrama,mekatronik)wolkswagen servisinde garantisini uzatabiliyormuyuz ve ucreti hakkinda bilgisi olan uyelerin yorumlarini rica edicem emoji4.png maksatim sanzumandan yana bir sorun olursa iyi niyet garantisinden veya garantiden faydalanabilmek

Araç nerede

İzmirde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Benim 2010 Octaviam da garanti yoktu ama hep yetkili servis bakımlı olmasından ötürü şanzımanı o zaman için 18000 tl tutuyordu iyi niyet garantisinden değiştirilmilti önceki sahibi tarafından. Ben satarken de kavrama değiştirldinserviste ücretsiz. İkisi de sadece periyodik bakım parasına mal olmuştu. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Garantiyi uzatın eğer sürekli serviste bakımlarını yaptıracaksanız. 60.000 km yeni dolduran 2015 leonum var servisten başka yere girmez ve DSG ile ilgili sorunlar başladı :) Koronadan sonra iyi niyet olayını yapacağız inşallah. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Onur Demirci yazdı:

Herkese merhaba,2017 model dsgli bir leon almak uzereyim 60bin kmde nasipse yarin satisini alicam ,ancak arac surekli servise gitmis bakimlari aksatilmamis sanzumanla vs alakali bir sorun olabilir ihtimalinden dolayi (kavrama,mekatronik)wolkswagen servisinde garantisini uzatabiliyormuyuz ve ucreti hakkinda bilgisi olan uyelerin yorumlarini rica edicem :) maksatim sanzumandan yana bir sorun olursa iyi niyet garantisinden veya garantiden faydalanabilmek

 

Öncelikle, serviste yapılan işlemleri (servis geçmişini) bilmeniz lazım.

 

Şanzımanla ilgili bir işlem yapılmamışsa, kullanabileceğiniz üç-dört yıl içerisinde, karşılaşabileceğiniz en muhtemel masraf, belki bir kavrama değişimi olabilir. Bu da bir arıza değil, normal değişim işlemidir. Fiyatı, bir senelik uzatılmış garanti poliçe bedelinden çok daha azdır.

 

Ekstrem durumda da, karşılaşabileceğiniz en yüksek masraf, mekatronik arızasıdır (bkz. servis geçmişi). Bunun da fiyatı, iki senelik uzatılmış garanti poliçe bedelinden azdır.

 

İyi niyet garantisi, satıcı tarafından iyice turşusu çıkartılmış bir kavrama dönüştü. İlk başlarda, şanzımanla ilgili sorunlarda süre belirtmezlerken, şimdi artık beş yıla kadar demeye başladılar. Garantiye soktukları işlemlerde de, kafalarına göre yüzdelelerle oynuyorlar. Yani, meblağ konusunda insiyatif tamamen onlarda.

 

Her halükarda, uzatılmış garantiye nazaran, iyi niyet garantisi içinde kalmak, sizin için daha avantajlı olur.

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Demirci
Murat Ersel Çevik yazdı:

Benim 2010 Octaviam da garanti yoktu ama hep yetkili servis bakımlı olmasından ötürü şanzımanı o zaman için 18000 tl tutuyordu iyi niyet garantisinden değiştirilmilti önceki sahibi tarafından. Ben satarken de kavrama değiştirldinserviste ücretsiz. İkisi de sadece periyodik bakım parasına mal olmuştu. 

Bu dsglerde kronikmi acaba 60binde leonda alsam mutlaka birgun kavrama ve mekatronik degisecek sanirim

Rifat Şeker yazdı:

Garantiyi uzatın eğer sürekli serviste bakımlarını yaptıracaksanız. 60.000 km yeni dolduran 2015 leonum var servisten başka yere girmez ve DSG ile ilgili sorunlar başladı :) Koronadan sonra iyi niyet olayını yapacağız inşallah. 

Nasil sorunlar basladi titreme gibimi :) Dsg yi ne kdr dikkatli kullanirsaniz kullanin mutlaka belli basli arizalar veriyor sanirim bu yuzden acaba alir almaz servise sokup bi kavrama mekatronik degişimimi talep etsem diyorum korkuyorum resmen :)

Yorum bağlantısı
Onur Demirci
Kerem Kurluva yazdı:

 

Öncelikle, serviste yapılan işlemleri (servis geçmişini) bilmeniz lazım.

 

Şanzımanla ilgili bir işlem yapılmamışsa, kullanabileceğiniz üç-dört yıl içerisinde, karşılaşabileceğiniz en muhtemel masraf, belki bir kavrama değişimi olabilir. Bu da bir arıza değil, normal değişim işlemidir. Fiyatı, bir senelik uzatılmış garanti poliçe bedelinden çok daha azdır.

 

Ekstrem durumda da, karşılaşabileceğiniz en yüksek masraf, mekatronik arızasıdır (bkz. servis geçmişi). Bunun da fiyatı, iki senelik uzatılmış garanti poliçe bedelinden azdır.

 

İyi niyet garantisi, satıcı tarafından iyice turşusu çıkartılmış bir kavrama dönüştü. İlk başlarda, şanzımanla ilgili sorunlarda süre belirtmezlerken, şimdi artık beş yıla kadar demeye başladılar. Garantiye soktukları işlemlerde de, kafalarına göre yüzdelelerle oynuyorlar. Yani, meblağ konusunda insiyatif tamamen onlarda.

 

Her halükarda, uzatılmış garantiye nazaran, iyi niyet garantisi içinde kalmak, sizin için daha avantajlı olur.

 

 

 

 

 

Yorumunuz icin teşekkur ederim o zaman şöyle devam edicem arac zaten surekli servis bakimli ve bir kere kavramasi degismis (43binde) bendede kavrama degisirse sanirim izmirdeki servisler yine iyi niyete dahil edebilirler bu yuzden tum bakimlarini serviste yaptiricam, en azindan ne olur ne olmaz diye mekatronik+kavrama icin cebimde 1500tl işcilik icin bulundurmam gerekiyor yani öyle dusunuyorum :)

 

Tabi burada servisinde iyi niyeti onemli 18-20bin mekatroniginin %100unu karsilayip isciligin bir kismini siz odeyin derlerse buna varim,ama mekatronikten veya kavramadan yuksek bir indirim saglamazlarsa beni maddi acidan bayagi zorlar

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Onur Demirci yazdı:

Bu dsglerde kronikmi acaba 60binde leonda alsam mutlaka birgun kavrama ve mekatronik degisecek sanirim

 

DSG şanzımanlar, zaman içinde çok revizyon geçirdiler.

2017 modellerin arıza istatistikleri, 2010 lara nazaran, başkadır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Son yıllarda dsg arızasını daha doğrusu çift kavrama arızasını çok sık duymuyoruz.. 

Bence çok korkacak bir şey yok.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Şirket olarak 2018 den sonra dsg li octavia ve superb geçtik. Henüz arıza yaşayan olmadı. Km ler 40-120 bin civarlarında. 23 araç var. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

2017 model bir aracın garanti uzatma süresi geçmiştir, siz servis bakımlarına devam edin, iyi niyet garantisi devam etsin. Garanti uzatabilmek için aracın trafiğe çıktığı süreden itibaren 2 yıl içinde yapılması gerekiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Umut Kaya1

2012 Octavia 240000 km de dağ ile ilgili sadece kavrama bitti oda 220000 km de bitti 70 binden beri kayın peder önde en ufak sorun yasamadi kavrama arıza değil zamanla biten bı parca biraz şans birazda kullanmayı bilmekle alakalı sıkışık trafikte spor modda kullanır kayın peder az vites degistirsin diye ve o çok memnundu ama Leon 2012 kayın biladerimde vardı o 160000 e kadar iki kez kavrama değiştirdi buda gösteriyordu ki bu mevzu kullanıma bağlı yani sorun şanzımandan ziyade kullanıcı da ama iyi niyet garatisi kafanızı rahat tutar

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam DSG-2 şanzımanlar AUDİ ile aynı. sorun konusunda da ciddi yol aldılar. Leon kullanıcıların ana problemi trim sesleri. Ayrıca VAG gurubu araçların şanzıman sorunları ile alakalı genel anladam şöyle bir durum var ki eğer araba sürekli servis bakımlıysa genelde servisler üzmüyor. sorun neyse iyi niyet garantisi adı altında yapıyorlar. ek garantide şöyle bir durum var. garantiyi firma yapmıyor sigorta firmaları yapıyor. bu yüzden bazı şeyler garanti dışı kalabiliyor. Sizin yerinizde olsam ek garanti yapardım. 700-800 liradan kaçmaya gerek yok arabalar artık çok pahalı. parçaları da öyle. kullanmasan bile kafan rahat olur.Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin..ç

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erhan Doruk yazdı:

Şirket olarak 2018 den sonra dsg li octavia ve superb geçtik. Henüz arıza yaşayan olmadı. Km ler 40-120 bin civarlarında. 23 araç var. 

Ciddi bir istatistik çıkar buradan.. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Kuzenimde 1.2 dsg li leon var garantiyi bitmeden uzatmıştı. Garanti bittikten 2 ay sonra dsg beyni değişti. İyiki Garantiyi uzatmışım diyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Arkadaşımda 2013 passat 1.6 tdi var 80.000 kmde mekatronik arızası verdi.Servis ücreti 12.000 TL.Ancak sürekli servis bakımlı olduğu için 500TL işçilik ödeyerek garanti kapsamına soktular.Başka bir arkadaşımda audi a3 var o servis bakımlı değildi 4000 TL civarında özel serviste hallettiler.Bu iki arızada 2019 yılında yaşandı.Audi km sinden emin değilim ama 80 bin km yoktu sanırım.DSG piyango gibi talihlisini bekliyor.Bu arkadaşlarım internette bunları paylaşmadığı için istatistiklere girmeyen arıza bunlar :)  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ciddi bir istatistik çıkar buradan.. 

sağlam DSG yoktur doğası gereği. henüz bozulmamışı vardır :)

Ahmet Türedi yazdı:

Arkadaşımda 2013 passat 1.6 tdi var 80.000 kmde mekatronik arızası verdi.Servis ücreti 12.000 TL.Ancak sürekli servis bakımlı olduğu için 500TL işçilik ödeyerek garanti kapsamına soktular.Başka bir arkadaşımda audi a3 var o servis bakımlı değildi 4000 TL civarında özel serviste hallettiler.Bu iki arızada 2019 yılında yaşandı.Audi km sinden emin değilim ama 80 bin km yoktu sanırım.DSG piyango gibi talihlisini bekliyor.Bu arkadaşlarım internette bunları paylaşmadığı için istatistiklere girmeyen arıza bunlar :)  

 

aynısı polo da oldu. bizim bir çalışanın aracı. 82 bin de patladı şanzıman. tamamen aile kullanımında olan bir araç idi. açılmışken balatasını da değiştirdiler onu ödedi sadece. yani kullanımla filan da alakalı değil. mühendisliği dandik. adamlar göze almış, eğer servisten kazanıyorsa pek sorun çıkartmıyorlar. ama bir bakımı atladıysan kesin kullanıcı hatası der kaçarlar.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

kesin bozulur vs gibi laflar neye göye söyleniyor bilmiyorum? yani bilmeden fikir sahibi olmak mı yoksa bu bir öngörü falan mı ben anlamadım.

ilk çıkan dsg lerin belirli bir süre sorunla devam ettiği doğru ama 2013 ten itibaren sorun çıkaran dsg sayısı oldukça azaldı, forumda kaç kişide dsg var bence epeyce fazladır kaç kişinin olağan dışı sorunları olmuştur? bence çok fazla değildir..

ömür konusuna gelirsek kavrama ömrü kullanım ile alakalıdır, nasıl ki manuel bir aracın baskı balatası kullanıma bağlı olarak değişken km lerde bitebiliyor ise buda öyle işte. 

(otomatik araç kullanmayı bilmeyen kitlelerin altında bence iyi bile dayanıyor, adam rampaya çekiyor yükü şanzımanda bırakıyor sonra şanz.dan çat çut sesler geliyor.. yani böyle kullanıma şanz. ne yapsın.. )

 

***

ayrıca sonradan garanti uzatma olayını ben bilmiyorum ancak kavrama değişimi, mekatronik değişimi piyasada oldukça fazla yaygınlaştı artık korkulacak afaki rakamlar yok..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben şahsi deneyimlerimini ışığında yazdım. DSG ve benzeri sistemler, aşırı mühendisliğin ürünü bir şanzıman türü. gereksiz derecede karışık şekilde entegre edilmiş 3 farklı modülden oluştuğu için, onarımı zor olmasa da masraflı. arabanın heryerini sökmeden tamiri imkansız.  kaldı ki VW nin tipik bir problemi olarak, parçalar eskidikçe, ısıya maruz kalan plastik konnektör kaynaklı sorunlar artıyor.  Bu nedenle uzatılmış garanti vs bu tip şanzımanı olan yeni bir araç için olmazsa olmaz birşey diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...