İçeriğe Yönlendir

Fiesta V Silindir 1 Tekleme Sorunu


ismail Karacan

Recommended Posts

ismail Karacan

Merhaba.Yaklaşık olarak 10 gün önce  aracımı bilgisayara bağlattım.Silindir 1 de tekleme arızası gözüktü ve silindi.10 gün sonra gittiğimde tekrar aynı hata ile karşılaştır.Usta bobin ve tüm bujiler değişecek dedi.Bu arıza bu parçaların arızalı olmasından kaynaklımıdır yoksa  başka bir parçadan mı kaynaklıdır.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tek başına parça değişim kararı için yetersiz o hata kodu.

kompresyon testi yapılmalı ve oksijen sensör çalışma grafiğine de bakmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Direk değişim demek yanlış. 

 

Bunlar ihtimaller.. 

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*Krank mili konum sensörü arızalıdır,
*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,
*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,
*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,
*ECU arızalıdır. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Ali Darbaz yazdı:

Arabanda lpg varmı. 

Araban kaç kmde 

Lpg de kaç km yaptı 

Araçta lpg var ali bey.araci 1 sene once aldim ve 10 yıl olmus lpgnin takilmasi.lpg kiti stefanelli takılı.ne bir usta ne de parçası bulunuyor malesef.

Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

tek başına parça değişim kararı için yetersiz o hata kodu.

kompresyon testi yapılmalı ve oksijen sensör çalışma grafiğine de bakmalı

Çağlar bey bu dedikleriniz için tekrar gideceğim.Nedendir bilinmez ısparta daki ustalar bu dediklerinizi hiç yapmadan hemen deneme yanılma parca degisimine gidiyorlar.cevabiniz için teşekkürler 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Direk değişim demek yanlış. 

 

Bunlar ihtimaller.. 

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*Krank mili konum sensörü arızalıdır,
*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,
*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,
*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,
*ECU arızalıdır. 

Cok teşekkür ederim mehmet bey soylediklerinizi usta ya tek tek söyleyeceğim.iyi bir ustaya denk gelemedik malesef 😊

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ismail Karacan yazdı:

 

Cok teşekkür ederim mehmet bey soylediklerinizi usta ya tek tek söyleyeceğim.iyi bir ustaya denk gelemedik malesef 😊

 

Bunların hepsini söylersen kesin kovar usta :)

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bunların hepsini söylersen kesin kovar usta :)

 

O da doğru çok biliyorsan kendin yap diyebilir.yada yavaş yavaş söyliyeyim olmadi 😌

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bunların hepsini söylersen kesin kovar usta :)

 

Mehmet bey merhaba.ustaya gitme sebebim motor un arka sağ kısmında gelen hava sesiydi.sizce bu durum silindirdeki teklemeye sebep olablir  mi.videosu şu şekilde 

image.php?di=LOOQusta resimdeki parcayi söktü takti ses burdan geliyor dedi.normal dedi.pekde anladigimiz bi konu olmayinca ustaya yorumda yapamadim.cevaplarsaniz sevinirim tesekkurler 😊

Yorum bağlantısı
ismail Karacan
ismail Karacan yazdı:

Çaglar bey merhaba.ustaya gitme sebebim motor un arka sağ kısmında gelen hava sesiydi.sizce bu durum silindirdeki teklemeye sebep olablir  mi.videosu şu şekilde 

image.php?di=LOOQusta resimdeki parcayi söktü takti ses burdan geliyor dedi.normal dedi.pekde anladigimiz bi konu olmayinca ustaya yorumda yapamadim.cevaplarsaniz sevinirim tesekkurler 😊

@Çağlar Bayur

Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

vakum sesi oraya girilince duyuylabilir

Hocam konu dışına cikiyorum ama size bir sorum daha olacakti.stefanelli marka lpg kitim var.bazen basinc hatasi veriyor gaza gecmiyor bazende gostergede gecti gösterip benzinle devam ediyor.bi ariza mevcut galiba regülatör de bir sıkıntı var gibi.tüp tankinin da 10 yillik suresi 8.ayda doluyor.benim vizede 8.ayin 15 gibi.sorularim şu sekilde

1.tüp tanki bu sekilde muayene den gecer mi.

2.gecmez ise sizce komple kiti degistirmek mi mantikli.(tup tanki+regulator derken maliyet yeni kite yaklasacak)

3.hangi kiti tavsiye edersiniz.

Aracım 2005 model ford fiesta 1.4 

Teşekkürler 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

tek başına parça değişim kararı için yetersiz o hata kodu.

kompresyon testi yapılmalı ve oksijen sensör çalışma grafiğine de bakmalı

Çağlar bey merhaba.kompresyon testi yapıldı.herhangi bir sorun olmadığını soylediler.obd 2 cihazi aldım ve oksijen sensörü grafiği bu sekilde.sizce normal mi değerler.Teşekkurlerimage.php?di=9S83

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ismail Karacan yazdı:

kompresyon testi yapıldı.herhangi bir sorun olmadığını soylediler.obd 2 cihazi aldım ve oksijen sensörü grafiği bu sekilde.sizce normal mi

kompresyon değerlerini söylediler mi?

grafik olması gerken gibi çok da güzel

haberler bence sevindirici bobin veya ateşleme sistemi parçası ile hallolcak

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon değerlerini söylediler mi?

grafik olması gerken gibi çok da güzel

haberler bence sevindirici bobin veya ateşleme sistemi parçası ile hallolcak

image.php?di=ZTH8

kompresyon değerlerini söylemediler marşa basmaktan da bakamadım :) bobin değişimi yapıldı.Peki çağlar bey bu aracın verileri obd2 ile elde ettim verileri.Sizce nasıl değerler?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

değeri rakam olarak değil sinüs eğrisi olarak olması gerekn dalgalanma var. bozuk o2 sensöürnde kesik kesik dip tepeler düz çizgiler olur

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

değeri rakam olarak değil sinüs eğrisi olarak olması gerekn dalgalanma var. bozuk o2 sensöürnde kesik kesik dip tepeler düz çizgiler olur

 

anladım çağlar bey. Ltft ve stft değerleri hep eksi de geziyor.araştırma göre zengin karışımda olduğu için ekside gözüküyormuş.Ltft çoğu zaman sabit -7,02 lerde.stft değeri ise -6 ile -1,5 arasında dalgalı.Benim lpg sisteminde sıkıntı var lpg ye geçti gözüküyor ama geçmiyor.bu değerlerin benzinde mi lpg de mi olduğunu bilmiyorum.gerçi benzine alıp baksam olurdu :) Size sorum Ltft ve Stft değerleri 0 a yakın olması normalmiş.Bu değeri nasıl düzeltebilirim.hem benzinde hem lpg de düzeltme işlemi nasıl yapılıyor?Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pratikte 6-7 depo lg sonrasu 1 tam depo banzin kullanın, birçok derdiniz biter, birçok arızanın önüne geçilir

 

Yorum bağlantısı
ismail Karacan
Çağlar Bayur yazdı:

pratikte 6-7 depo lg sonrasu 1 tam depo banzin kullanın, birçok derdiniz biter, birçok arızanın önüne geçilir

 

Çok teşekkürler  cevaplarınız için çağlar  bey hayırlı günler

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Dursun Kara
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Arabanda lpg varmı. 

Araban kaç kmde 

Lpg de kaç km yaptı 

Merhaba eski bir konu ama bende aynı sorunu yaşıyorum. Lpg var aracımda 75000KM de sorunum nedir?
bir güç kaybı ve sarsıntı vardı aracımda yakın zamanda buji ve onun bağlı olduğu kablo seti değişti. sonra 1. silindir arızası çıktı.

baktılar sorun yok gibi arızayı sildiler tekrar ederse gel bakalım dediler, arıza yok ama güç kaybı ve sarsıntı var bence.

tarihinde Dursun Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dursun Kara yazdı:

arıza yok ama güç kaybı ve sarsıntı var bence.

kompresyon testi yaptırın silndirlere

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu

Soğuk araca kompresyon testi yapılması gerekir bence de. Eğer değerler eşit ise gerisi çok daha cuzi rakamlara çözülür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...