İçeriğe Yönlendir

i10 - Hcc Rs09 Klima Kompresörü Operasyonu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Bu şimdi iyi birşeymi kötü bir şeymi bilemedim. Uzmanlardan yorum beklerim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Termostat açma derecesinin altına düşmüyorsa iyi. :)

87 derecede termostat kapanıyor abi 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor.

Yanlış.. 

 

olay fanın devreye girmesi ile ilgili.

Klima radyatöründe su olmaz zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor.

 

Yooo bende iki tane var. 

Önde klima kondenseri, Arkada su radyatörü 

 

2525311.gif

Yani bu şekilde öğrendimki aşırı sıcak havalarda klima motoruda soğutuyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor.

nasıl yani, motor radyatörünün önünde olurya klima peteği, hadi onu koymadılar su radyatörünün içine gömdüler, ki olmamalı öyle şey, klimayı açtığında araba hararet yapar budurumda, çünki klima peteği çok ısınır fan hem suyu hem klima peteğini nasıl soğutsun...

 

hadi araç içindeki peteği ortak kullandılar diyelim bu da saçma, içeri soğuk gaz gelirken bu sefer petek ortak olduğundan kalorifer suyunuda soğutur ve araç su ısısı düşer, böyle bir şey duymadım hiç, hem mantıksız hemde sakat, hem suyu soğutur hemde ortak petek olduğundan içeriyi soğutamaz çünki sıcak suyla cebelleşir....ki bunda tasarruf olmaz o petek daha pahalıya malolur ve süper verimsiz olur...

 

dediğin sisteme örnek varmı, varsa nasılmış inceleyelim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Göktürk yazdı:

Yanlış.. 

 

olay fanın devreye girmesi ile ilgili.

Klima radyatöründe su olmaz zaten.

Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Yooo bende iki tane var. 

Önde klima kondenseri, Arkada su radyatörü 

 

 

Yani bu şekilde öğrendimki aşırı sıcak havalarda klima motoruda soğutuyor :) 

nasıl yani, kondenser klima açtığında ateş gibi olur, fan neden çalışıyor, fanı kapat motoru yakar atarsın zaten, motoru soğutan klimaya örnek vereyim, özel donanımlıdır....

bildiğim kadarıyla bunlarda motoru soğutmak için motora özel klima tertibatı var :)  ne übermiş senin araba yahu

images?q=tbn:ANd9GcRHIHYbotJWSV6vN_nQp0D

Ü.Emre Kartal yazdı:

Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal.

tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı, yalnız kocaman olur...  fakat şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır....  motor kısmındaki kondenser ateş gibidir, araç içindeki petekse soğuk,  evdeki klimaya dikkat et, soğutmada iç ünite soğuk dış ünite sıcak hava üfler, ısıtmaya alırsan tersi olur....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

nasıl yani, motor radyatörünün önünde olurya klima peteği, hadi onu koymadılar su radyatörünün içine gömdüler, ki olmamalı öyle şey, klimayı açtığında araba hararet yapar budurumda, çünki klima peteği çok ısınır fan hem suyu hem klima peteğini nasıl soğutsun...

 

hadi araç içindeki peteği ortak kullandılar diyelim bu da saçma, içeri soğuk gaz gelirken bu sefer petek ortak olduğundan kalorifer suyunuda soğutur ve araç su ısısı düşer, böyle bir şey duymadım hiç, hem mantıksız hemde sakat, hem suyu soğutur hemde ortak petek olduğundan içeriyi soğutamaz çünki sıcak suyla cebelleşir....

 

dediğin siseme örnek varmı, varsa nasılmış inceleyelim...

Şuan çok fazla örnek hatırlayamadım ama mustanglerde bu şekildeydi mesela, radyatör kısmı iki parçadan oluşuyor, birbirbirine temasları fazla değil.  Yine ufak sınıflarda da böyle olan araçlar vardı. Örnek radyatör resmi vardı bende :) Ortadaki iki valf klima giriş çıkışı. Diğer iki büyük hortum giriş/çıkışı ise soğutma için.

 

E0AYoH.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Aslında normal değil. Dış petek ısınıyor klima açık iken. Kompresör de motora harici yük olarak çalışıyor. Eser miktarda düşüş olur o da bir kaç derece. 

Ü.Emre Kartal yazdı:

 

E0AYoH.jpg

Yağ soğutma onlar 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı...  yalnız şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır....

 

Şöyleki, bir tarafta gaz var diğer tarafta su dolaşıyor. Gaz kısmının soğukluğu ve ısı iletkenliği gaz olması bakımından daha yüksek. Klimayı açınca gaz soğumaya başlıyor haliyle ve her ne kadar temas çok fazla olmasada soğutma suyu sıcaklığı değişiyor. Zaten tek fan ile yapılıyor işlem, bu da ayrı bir şeye sebep oluyor. Normalde 1 birim çalışacak fan klimaya da yetişmek için 1.5 birim belki daha fazla çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

nasıl yani, kondenser klima açtığında ateş gibi olur, fan neden çalışıyor, fanı kapat motoru yakar atarsın zaten, motoru soğutan klimaya örnek vereyim, özel donanımlıdır....

bildiğim kadarıyla bunlarda motoru soğutmak için motora özel klima tertibatı var :)  ne übermiş senin araba yahu

images?q=tbn:ANd9GcRHIHYbotJWSV6vN_nQp0D

tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı...  yalnız şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır....  motor kısmındaki kondenser ateş gibidir, araç içindeki petekse soğuk,  evdeki klimaya dikkat et, soğutmada iç ünite soğuk dış ünite sıcak hava üfler, ısıtmaya alırsan tersi olur....

 

Abi okadar iyi bilmiyom. Uzun yoldada zaten yeterince iyi soğutmaz bunun kliması. Neyse abi hazır burdasın soru soracam sana. 

 

Arabamın lpg sistemi ve benzin sistemi var. Hangisi devredeyken aküye yük çok biner. Benzindemi daha az elektrik yakar, lpgde mi daha az elektrik yakar. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Servet Aydın yazdı:

Aslında normal değil. Dış petek ısınıyor klima açık iken. Kompresör de motora harici yük olarak çalışıyor. Eser miktarda düşüş olur o da bir kaç derece. 

Yağ soğutma onlar 

Alt girişlere dikkat :)

https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-stock-replacement-289-1967-without-air-conditioning-289-302-351w-1968-1969/p/RAD3403/

https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-aluminum-24-type-338-with-air-conditioning-289-302-351-1968-1969/p/RADA27/

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

Şöyleki, bir tarafta gaz var diğer tarafta su dolaşıyor. Gaz kısmının soğukluğu ve ısı iletkenliği gaz olması bakımından daha yüksek. Klimayı açınca gaz soğumaya başlıyor haliyle ve her ne kadar temas çok fazla olmasada soğutma suyu sıcaklığı değişiyor. Zaten tek fan ile yapılıyor işlem, bu da ayrı bir şeye sebep oluyor. Normalde 1 birim çalışacak fan klimaya da yetişmek için 1.5 birim belki daha fazla çalışıyor.

yanlış bildiğin kısım şu, motor kısmında klima peteği soğuk olmaz  sıcak olur o kısım gazın sıkıştırılıp sıvı hale geldiği kısım yani, soğuk olan kısım arabanın içinde olur, içerde sıvı klima gazı tekrar genleşip gaza dönüşür ve içeriyi soğutur...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal.

Yanlıış. Klima için radyatör her zaman var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Şuan çok fazla örnek hatırlayamadım ama mustanglerde bu şekildeydi mesela, radyatör kısmı iki parçadan oluşuyor, birbirbirine temasları fazla değil.  Yine ufak sınıflarda da böyle olan araçlar vardı. Örnek radyatör resmi vardı bende :) Ortadaki iki valf klima giriş çıkışı. Diğer iki büyük hortum giriş/çıkışı ise soğutma için.

 

E0AYoH.jpg

 

Çift devreli radyatörlerdeki ikinci küçük devre çoğunlukla şanzıman yağı içindir. Dizel seri 3 land roverlerde motor yağı soğutucusu da vardır orda.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yanlış bildiğin kısım şu, motor kısmında klima peteği soğuk olmaz  sıcak olur o kısım gazın sıkıştırılıp sıvı hale geldiği kısım yani, soğuk olan kısım arabanın içinde olur, içerde sıvı gaz tekrar genleşip gaza dönüşür ve içeriyi soğutur...

Bundan emin değilim, tek radyatörlü olan sistemde evoporatör var ise dediğiniz gibi olmak zorunda. Ancak yanlış hatırlamıyorsam amonyak gazı kullanılıyordu bu tarz sistemlerde. O gaz ısıtıldığında soğuma özelliğine sahip.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi okadar iyi bilmiyom. Uzun yoldada zaten yeterince iyi soğutmaz bunun kliması. Neyse abi hazır burdasın soru soracam sana. 

 

Arabamın lpg sistemi ve benzin sistemi var. Hangisi devredeyken aküye yük çok biner. Benzindemi daha az elektrik yakar, lpgde mi daha az elektrik yakar. 

lpg de biner, normal sisteme ilave lpg  sisteminin çalışması içinde elektrik harcamış olursun mantıken....  uzun yolda ısıtmaması normal, yeterince soğutamaz dış peteği, ekonomi odaklı, herşey az çalışıyor sende :) 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Bundan emin değilim, tek radyatörlü olan sistemde evoporatör var ise dediğiniz gibi olmak zorunda. Ancak yanlış hatırlamıyorsam amonyak gazı kullanılıyordu bu tarz sistemlerde. O gaz ısıtıldığında soğuma özelliğine sahip.

araba i10 bu derece sistemler bu sınıf araçlarda olmaz sanırım, yani o dediğin gaz türü olmaz... evaperatörde var bildiğim kadarıyla...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

lpg de biner, normal sisteme ilave lpg  sisteminin çalışması içinde elektrik harcamış olursun....

araba i10 bu derece sistemler bu sınıf araçlarda olmaz sanırım o dediğin gaz türü... evaperatörde var bildiğim kadarıyla...

 

Über i10da oda var abi . evaperatör 

 

phutunggiare.vn-GI%C3%80N-L%E1%BA%A0NH-H

9797111.gif

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...