İçeriğe Yönlendir

KaraBela ll


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

Performans yönünden birşeyler düşünüyormusun Mustafa abi.

Gerek yoktur, araçların yüzde 80 ini tokatlar zaten. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ebrar Tüfek yazdı:

Performans yönünden birşeyler düşünüyormusun Mustafa abi.

Fabrikasyon performans yeterli. Kondisyonu o ayarda olsun kafi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Normalde sanayi işi bitince yapacaktım ama dayanamadım bı posta cila attım. Sonrada sanayiye bıraktım

 

kz6IKe.jpg

KTlmp0.jpg

Buda bonusu

kampana kırmızısı hariç araç çok sevimli.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

satıcı elden çıkarna kadar başka yeri patlamasın diye

Demek öyle öneren esnaflar da var. Yazık. Biz orjinal haline getirelim de patlayacak bı yeri yok zaten. 

Dogan Arsiray yazdı:

kampana kırmızısı hariç araç çok sevimli.

Başka kırmızı detaylar da var meraklısı imiş demek önceki sahibi. Ön kaliper de kırmızı galiba uyumlu olsun diye.ben çok takılmadim gözüme batmadi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Erakçora yazdı:

Gerek yoktur, araçların yüzde 80 ini tokatlar zaten. :)

Araç içinde sanırsin mermi ama sürekli vites arttırmak gerekiyor. İbreye bakınca aslında çok da hızlı değil. Ama beygir kilo oranı ve kısa vites aralığı ile ara hızlanmada çoğu yeni aracı bozar şehir içinde. Uzunda top speed düşük vites bitiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araç içinde sanırsin mermi ama sürekli vites arttırmak gerekiyor. İbreye bakınca aslında çok da hızlı değil. Ama beygir kilo oranı ve kısa vites aralığı ile ara hızlanmada çoğu yeni aracı bozar şehir içinde. Uzunda top speed düşük vites bitiyor.

Tabii yüksek süratte güç lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Erakçora yazdı:

Tabii yüksek süratte güç lazım.

Yok devir bitiyor :) 3. Vites 4000 de 80 gibi. Misal 😛

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Cila sürerken o kadar sivama, hem faydası yok boyaya silerken fazlasını alıyorsun hem de gereksiz yorar :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Köksal Yılmaz yazdı:

Cila sürerken o kadar sivama, hem faydası yok boyaya silerken fazlasını alıyorsun hem de gereksiz yorar :)

Arap işi bizimki 😛 elle yaparken tâbi

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Gerek yoktur, araçların yüzde 80 ini tokatlar zaten. :)

 

Mustafa abi haram beygirle yakından ilgili biri, yürüyen araba bi zaman sonra yetmemeye başlar, o yüzden sordum :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Mustafa abi haram beygirle yakından ilgili biri, yürüyen araba bi zaman sonra yetmemeye başlar, o yüzden sordum :)

Egsoz işi yaparım diyordum onun da kendine has bi tınısı var açık filitre ile diye vazgeçtim. Cai kitini duzeltmem lazım borusu şık değil. Orjinale dönecektik ama onunda tedariği yok. 1.25 kazanı da farklı çıktı 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Egsoz işi yaparım diyordum onun da kendine has bi tınısı var açık filitre ile diye vazgeçtim. Cai kitini duzeltmem lazım borusu şık değil. Orjinale dönecektik ama onunda tedariği yok. 1.25 kazanı da farklı çıktı 

 

BeastEms beyin yapardım pop banglı çatara patara 8200 iyi gider, hatta para varsa megasquirt üzerine flat shift atılmalı gazlarken tam vites değişim esnasında egzoz patlatan mevzudan. Egzozda kumandalı yerine bi headers bide orta susturucuya biraz daha havadar birşey takılmalı. Short shift mekanizması bulursan zevke zevk katar. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG ile ise gidip gelecem 😛 o dediklerin bana gelmez zaten. Bu arada shortshift var galiba vitesler dip dibe. Ezbere atıyom 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG ile ise gidip gelecem 😛 o dediklerin bana gelmez zaten. Bu arada shortshift var galiba vitesler dip dibe. Ezbere atıyom 

 

Ben olayı yanlış anlamışım :D haftasonu arabası aldın zannettim.. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Vurgusu olsun 😛 aslında Fiesta yazısı ölçüp referans aldık yükseklik 7 cm 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Godfatherın yazı stiline benziyor biraz bir de yukarıdan ipler yaptın mı? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

İön çift salıncak 
çift Z rot

Viraj demir lastiği cift
rot başı
ön amortisör üst takozu cift
ön amortisör bilya çift
dış aks körüğü
ön disk balata takım
arka salıncak burcu çift
arka amortisör takozu çift
4 fren hortumu
yedek su deposu ve kapağı
termostat
yağ filitresi
polen filitresi
LPG filitesi
kurburutor kapak contası
5 litre mobil 3000 5w30 yağ
3 litre kırmızı antifriz
1 litre dot3 fren hidrolik
bir çift korna

Park sensörü
takım silecek
torna işçilik 80
tamir işçilik 700
LPG 70
rot ayarı 70

 

 

Parça işçilik vs toplamda yaklaşık 2500 lira ile birinci kademe bitti.

 

LPG de bir sıkıntı var gibi ama tam tespitini yapamadım ateşleme mi yoksa LPG enjeksiyon da mı bakacam. LPG de hizlanirken tekleme yapıyor ve bekleyen hata olarak araç 3. Silindir e hata  veriyor. Benzin de top speed bile yapsam hataya düşmüyor. 4 de kesiciye bile girdim bana mısın demedi.

 

Perşembe Osman ustaya uğrayacam belki orda çözeriz o işleri de LPG mi ateşleme mi?

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

 

Parça işçilik vs toplamda yaklaşık 2500 lira ile birinci kademe bitti.

 

LPG de bir sıkıntı var gibi ama tam tespitini yapamadım ateşleme mi yoksa LPG enjeksiyon da mı bakacam. LPG de hizlanirken tekleme yapıyor ve bekleyen hata olarak araç 3. Silindir e hata  veriyor. Benzin de top speed bile yapsam hataya düşmüyor. 4 de kesiciye bile girdim bana mısın demedi.

 

Perşembe Osman ustaya uğrayacam belki orda çözeriz o işleri de LPG mi ateşleme mi?

ateşleme benzinde de aynı değil mi. benzinde sorun yapmıyor ise bence lpg üzerinde yoğunlaşmak gerekir. hızlanma anıda enjektör yakıt yetiştiremiyor olabilir. bence önce 3. silindir enjektörü üzerinden incelemeye başlayın

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Klâsik lpgci motorcu arası pinpon sendromu.

 

LPG de 3. Silindir hata veriyordu. En başında tespiti yapacak adam LPGci ama ezbere iş yapıyorlar. Ateşleme sıkıntısı enjektör sağlam dedi hortumla sıkıp enjektör kontrol ediyor. Sözde. Dedim enjektör yerlerini değiş bakacam. Hata silindir değişiyor mu. Tuttu enjektör soketi yerini değişti alay eder gibi bak farkeden bişi yok dedi. Kapat dedim çıktım. Gittim parçacı ya bobin buji kablosu buji seti aldım. Üstündeki bobin hella idi değişmişler ama ne zaman belli değil. Kablo ile başladım bı tik Sanki iyi gibi ama sıkıştırınca hata veriyor. Bobini değiştim biraz daha iyi gibi ama yine var tekleme. Bujiyi daha önce söküp bakmıştım ama anahtar yok diye onu gittim sansar bı ustaya çırak değişti onları da  yine var. Bu sefer gittim BRC nin izmitteki bayisine. Dedim bana bobin buji kablosu geyiği yapma 5 dk oldu değişeli. Neyse cihaza bağladık tek tek test ettirdik dediğim gibi 3. Silindir LPG enjektöru düzgün çalışmıyor. Dedim yer değiştirelim mi yok dedi belli. 3 silindir benzin enjektöru 3. Silindir LPG enjektöru olacak şekilde test ettik . Değiş dedim 450 lira ya o değişti.

 

500 e de ateşleme yenilendi. ( İlk LPG ci laf dinlese idi hem beni yalandan ateşleme ile uğraştırımayacakti hemde para kazanacakti.) 

 

Şimdi çekiş düzeldi tekleme gitti. 

 

lSecyj.jpg

 

Ya ben çok zor para kazanıyorum ya da sanayi piyasası çok değişmiş.  Bı haftadır yüksek doz esnaf aldım parçacılar bile usta tavsiye edemiyor Kocaeli'nde. Ki karmaşık işçilik de yok 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

 

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

ateşleme benzinde de aynı değil mi. benzinde sorun yapmıyor ise bence lpg üzerinde yoğunlaşmak gerekir. hızlanma anıda enjektör yakıt yetiştiremiyor olabilir. bence önce 3. silindir enjektörü üzerinden incelemeye başlayın

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Klâsik lpgci motorcu arası pinpon sendromu.

 

LPG de 3. Silindir hata veriyordu. En başında tespiti yapacak adam LPGci ama ezbere iş yapıyorlar. Ateşleme sıkıntısı enjektör sağlam dedi hortumla sıkıp enjektör kontrol ediyor. Sözde. Dedim enjektör yerlerini değiş bakacam. Hata silindir değişiyor mu. Tuttu enjektör soketi yerini değişti alay eder gibi bak farkeden bişi yok dedi. Kapat dedim çıktım. Gittim parçacı ya bobin buji kablosu buji seti aldım. Üstündeki bobin hella idi değişmişler ama ne zaman belli değil. Kablo ile başladım bı tik Sanki iyi gibi ama sıkıştırınca hata veriyor. Bobini değiştim biraz daha iyi gibi ama yine var tekleme. Bujiyi daha önce söküp bakmıştım ama anahtar yok diye onu gittim sansar bı ustaya çırak değişti onları da  yine var. Bu sefer gittim BRC nin izmitteki bayisine. Dedim bana bobin buji kablosu geyiği yapma 5 dk oldu değişeli. Neyse cihaza bağladık tek tek test ettirdik dediğim gibi 3. Silindir LPG enjektöru düzgün çalışmıyor. Dedim yer değiştirelim mi yok dedi belli. 3 silindir benzin enjektöru 3. Silindir LPG enjektöru olacak şekilde test ettik . Değiş dedim 450 lira ya o değişti.

 

500 e de ateşleme yenilendi. ( İlk LPG ci laf dinlese idi hem beni yalandan ateşleme ile uğraştırımayacakti hemde para kazanacakti.) 

 

Şimdi çekiş düzeldi tekleme gitti. 

 

 

sen aslında hatayı kendin daha önce bulmuşsun bende sabah yazdım sana ama gene ilk ateşlemeden başlamışsın. neyse onlarda yenilenmiş oldu hayırlısı olsun. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Arıza tespiti doğru yaptık da emin olamadım diye ateşleme de yenilendi işte

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel

Maşallah abi arabanı canlı canlı gördüm yarımcada 🤤

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat Algan Yücel yazdı:

Maşallah abi arabanı canlı canlı gördüm yarımcada 🤤

Eyvallah catara spec gezerken mi denk geldi :)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

9aZbz0.jpg

PiJWDX.jpg

ICT3H4.jpg

 

4T0Was.jpg

 

taban halısı temiz de bagajın toz koruklerinden çok toz almış  bagaj döşeme  söküp yıkadım temize çıktı.  içi dışı temiz olsun.

u8og7j.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...