İçeriğe Yönlendir

Jetta 1.2 TSI Yağ Yakma Sorunu


Hasan Şen

Recommended Posts

Hasan Şen

Arkadaşlar meraba . 2011 model yeni kasa 1.2 tsı jetta aracım var 122 bin km de . aracımda yağ yakımından yana sıkıntım var baya yağ yakıyor geçen ölçüm yaptık yağ değişiminden sonra 3 bin km de 4 litre yağın hepsini yaktığını gördük yere yağ damlaması falan yok, egzozdan damlama yok, siyah duman gri duruman atmada yok . Ustam motorun yapılması gerektiğini ve yaklaşık 10 bin liraya mal olacağını söyledi. Bir de castrol edge 5-30 sarı partüküllü yağ kullanıyorduk bu sefer yağı yine castrol 5-30 yeşil olandan koydu ve motora bernerin motor koruyucusunu koyup bir de böyle denememi söyledi. Her ihtimale karşı ben yinede motor yapılacak düşüncesi ile bu konuda gerçekten sağlam bir usta arıyorum ve böyle bi olay daha önce başınıza geldiyse motor yapılmadan hangi usta nasıl çözdü bu işi bilen varsa bir yardımcı olabilir mi. Aracı 2019 ağustosta aldım exper raporunda falan motor %88 civarı çıktı hiç bir sorun görünmüyordu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yüzde birşey diye bir motor mekaniği ölçüm yöntemi dünyada yoktur. O %88 i unutun.

revizyon ihtiyacı için de fal açılmaz, kompresyon testi yapılır, 2.5 dak da motor içi hakkında kesin ve belgeli rapor çıkar. zamane motorları yağ yaksa da egzosdan baca gibi duman çıkmayabilir. yağ lar da motor da teknoloji de değişti

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Araçlarda bu durumlar olabiliyor cok müşterim var bu durumlardan şikayetci özellikle fiat 500 lerin benzinlilerinde cok problem yasayıp mahkemelik olanları biliyorum.Bi doktor arkadaşımızında golfunde aynı problem var araç henüz 40 bin km de 1.2 tsi 2015 model oda mahkemelik olmustu servis getirin segman atarız demiş fakat araç sahibi komple motor takılmasını talep etmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Şen
Mustafa Ayıkoğlu yazdı:

Araçlarda bu durumlar olabiliyor cok müşterim var bu durumlardan şikayetci özellikle fiat 500 lerin benzinlilerinde cok problem yasayıp mahkemelik olanları biliyorum.Bi doktor arkadaşımızında golfunde aynı problem var araç henüz 40 bin km de 1.2 tsi 2015 model oda mahkemelik olmustu servis getirin segman atarız demiş fakat araç sahibi komple motor takılmasını talep etmişti.

 

Yani ben anlayamadım bu yüzden bu konuda çok bilgili ankarada bir usta artıyorum. Belki boş yere bana 10 bin lira ödetecek başka basit ve daha ucuz maliyetli bir çözümü vardır motorun komple yapılması gerekmiyordur bende bunu araştırıyorum şuan. 1000 km de 1 litre yaksa gene razıyım , arabanın motoru çok iyi aslında gidiş olsun ,tutuş olsun hiç bir sorun yaşamıyorum performansında. Ama bu fazlaca yağ yakma konusu canımı sıkıyor 

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

yüzde birşey diye bir motor mekaniği ölçüm yöntemi dünyada yoktur. O %88 i unutun.

revizyon ihtiyacı için de fal açılmaz, kompresyon testi yapılır, 2.5 dak da motor içi hakkında kesin ve belgeli rapor çıkar. zamane motorları yağ yaksa da egzosdan baca gibi duman çıkmayabilir. yağ lar da motor da teknoloji de değişti

 

Ben expert raporunda yazanı söylüyorum zaten konuda bi bilgim olmadığı için yorum yaparken falan ona göre yorum yapılır belki diye. Kompresyon testini duydum bende biraz önce hafta içi götürüp yaptıracağım bu testi bakalım ne çıkacak . bana ustam "egzozdan dumanda mı gelmiyor fark etmedin mi " dediği için buraya egzosdan duman gelmediğini de ekledim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

az veya çok pahalı diye bir tamirat olmaz, revizyon gerekiyorsa. çözüm tektir

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Daha önce özellikle 1.4TSİ lerde yağ yakma probleminin dillendirildiğinden bahsetmiştim bu forumda. 1.2TSİ lerde de var ancak 1.4 lere göre daha düşük durumda da demiştik. Maalesef 1.2TSİ ve 1.4TSİ lerde ara ara bu sorunu ben de çok duymuştum. Forumlara konu olmuştu.  Yalnız bir durum var ki bana 5-30 yağ ince geldi benzinli araç için. @Çağlar BayurHocam sizce de ince değil mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Şen yazdı:

Arkadaşlar meraba . 2011 model yeni kasa 1.2 tsı jetta aracım var 122 bin km de . aracımda yağ yakımından yana sıkıntım var baya yağ yakıyor geçen ölçüm yaptık yağ değişiminden sonra 3 bin km de 4 litre yağın hepsini yaktığını gördük

 

 

Hepsi derken ?

Tapayı açtığınızda yağ akmadı mı ?

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tayfun Aydın yazdı:

Daha önce özellikle 1.4TSİ lerde yağ yakma probleminin dillendirildiğinden bahsetmiştim bu forumda. 1.2TSİ lerde de var ancak 1.4 lere göre daha düşük durumda da demiştik. Maalesef 1.2TSİ ve 1.4TSİ lerde ara ara bu sorunu ben de çok duymuştum. Forumlara konu olmuştu.  Yalnız bir durum var ki bana 5-30 yağ ince geldi benzinli araç için. @Çağlar BayurHocam sizce de ince değil mi?

motoru üreten 5/30 oalrak belirlemiş, tsi daki segman hadisesi kullanım tarzı ve bakım ile çok ilgili aslında.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Daha önce özellikle 1.4TSİ lerde yağ yakma probleminin dillendirildiğinden bahsetmiştim bu forumda. 1.2TSİ lerde de var ancak 1.4 lere göre daha düşük durumda da demiştik. Maalesef 1.2TSİ ve 1.4TSİ lerde ara ara bu sorunu ben de çok duymuştum. Forumlara konu olmuştu.  Yalnız bir durum var ki bana 5-30 yağ ince geldi benzinli araç için. [mention=2758]Çağlar Bayur[/mention]Hocam sizce de ince değil mi?
Fordlar 30 yıldır 5w30 kullanıyor.
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Hasan bey merhaba. Forumumuzda Çağlar BAYUR abimiz gibi konusunda uzman bir çok kişi var. Onların da belirttiği üzere öncelikle kompresyon testi gerekli. Ayrıca bu yağ eksiltme olayı anladığım kadarı ile yeni başladı. Motorunuz tamamen yağsız kalmadıktan sonra bir süre yağı tamamlayarak kullanmanız sorun teşkil etmez. Yani bir süre her 1000 km deki eksiltmeyi gözlemlemenizi ve not etmenizi öneririm. Ayrıca aracınızı bu süre içinde temiz bir zemine park ederek herhangi bir kaçak olup olmadığını kontrol etmeniz iyi olur. Böylece net bir şekilde bazı şıkları eleyebilirsiniz. Şahsi kanaatim 3000 km de 4 lt yağı içip bitiren bir motor eğer hiç bir şekilde duman atmıyor, çekiş düşüklüğü göstermiyorsa bir yerlerden ( mesela turbodan ) eksiltme yapıyor olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İkinci el alınınca yağ yakar halde olan, 1-2 düzgün bakımdan sonra 1 gr yağ eksiltmeyen çok VW gördüm.

 

Bence öncelikle ehil bir teknisyen tarafından yapılmak kaydıyla, engine flush yaparak Mobil ESP 5w-30 yağa ve orijinal filtreye geçin. Sık sık kontrol ederek 2-3 bin km kullanıp bir daha aynı şekilde değişin derim.

Motorun içinde kaçak vs. olduğundan şüpheleniyorsanız da Çağlar beyin dediği gibi kompresyon testi yaptırın.

 

Hayati bir hata yapılmadıysa o motorun bu km'de açılmasını gerektirecek bir durumda olmaması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

1. 4 lt yağ yakmış demişsiniz zaten araç 3.800(genelde 4 lt koyuyor bizim ustalar) lt yağ alıyor araç yağsızmı çalışıyordu?
2. Araç nezamandır sizde ve eski bakımlarında hangi yağ kullanıldı. Genelde sanayide ustalar buda 5.30 yağ koy gitsin der ve vw(tsi motor) onay kodunu karşılayıp karşılamadığına bakmaz.
Tam emin değilim ama yanlış hatırlamıyorsam castrol'un yeşil kutuda olan yağı vw onay kodunu karşılamıyor.
3. Araçı çok sık üst limitlerinde zorluyormusunuz?
4. 
Motul 8100 X-CLEAN+ veya Motul Specific kullanıp test etmenizi öneririm.
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

1-2 düzgün bakımdan sonra 1 gr yağ eksiltmeyen çok VW gördüm.

yeni sahiplerinde sürüş tarzları da değişmişse olabilir mesela

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben benzinli aracımda 20/50 kullanıyorum. Sizin önceki aracınız neydi?

Uzun yol yağı bu. Şehir içinde sık start stop da daha ince gerekmez mi hocam?

 

@Hasan Şen sizden önceki sahibi arabanın yağını hem çok geç değiştirmiş hem de yanlış yağ kullanmış olabilir. Birkaç sefer sık aralıklarla değiştirerek doğru yağı kullanın ve deneyimleyin. Ayrıca yağ kaçağı var mı ona da bakın. O2 sensörleri ne durumda, bujiler görsel anlamda ne durumda bakın. O kadar yağ yakan araçta mutlaka belirtiler olur

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uzun yol yağı bu. Şehir içinde sık start stop da daha ince gerekmez mi hocam

 

Aracın kitabında 20/50 diyor 20/50 koyuyoruz :)

dsc_1868-hdr-edit.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Şen
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

Hepsi derken ?

Tapayı açtığınızda yağ akmadı mı ?

 

bakımını yeni yaptırdığım için ustam tapayı açmadı , motor çubuğuna bakarak yorum yaptı hiç yağ kalmamış diye

Mustafa Erkan yazdı:

Hasan bey merhaba. Forumumuzda Çağlar BAYUR abimiz gibi konusunda uzman bir çok kişi var. Onların da belirttiği üzere öncelikle kompresyon testi gerekli. Ayrıca bu yağ eksiltme olayı anladığım kadarı ile yeni başladı. Motorunuz tamamen yağsız kalmadıktan sonra bir süre yağı tamamlayarak kullanmanız sorun teşkil etmez. Yani bir süre her 1000 km deki eksiltmeyi gözlemlemenizi ve not etmenizi öneririm. Ayrıca aracınızı bu süre içinde temiz bir zemine park ederek herhangi bir kaçak olup olmadığını kontrol etmeniz iyi olur. Böylece net bir şekilde bazı şıkları eleyebilirsiniz. Şahsi kanaatim 3000 km de 4 lt yağı içip bitiren bir motor eğer hiç bir şekilde duman atmıyor, çekiş düşüklüğü göstermiyorsa bir yerlerden ( mesela turbodan ) eksiltme yapıyor olabilir. 

kompresyon testine hafta içi yasak kalktığı zaman sokacağım. ben aracı alalı zaten bir 8 ay kadar oldu bu süre içinde vardı bu yağ eksilme ekleme yapıyorduk. Araç her gün temiz zeminde duruyor park halinde ve altta kenarda her hangi bir yağ damlaması yok bunuda kontrol ettim defalarca. Evet araçta her hangi bir dumanda yok gözle görülür şekilde ne koku ne duman atma mevcut değil 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Çubuğun başı sonu 1 litredir. Çubuk çekip motorda yağ kalmamış diyorsa başka bir yere gidin bence. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Şen
Selim Bilgin yazdı:

İkinci el alınınca yağ yakar halde olan, 1-2 düzgün bakımdan sonra 1 gr yağ eksiltmeyen çok VW gördüm.

 

Bence öncelikle ehil bir teknisyen tarafından yapılmak kaydıyla, engine flush yaparak Mobil ESP 5w-30 yağa ve orijinal filtreye geçin. Sık sık kontrol ederek 2-3 bin km kullanıp bir daha aynı şekilde değişin derim.

Motorun içinde kaçak vs. olduğundan şüpheleniyorsanız da Çağlar beyin dediği gibi kompresyon testi yaptırın.

 

Hayati bir hata yapılmadıysa o motorun bu km'de açılmasını gerektirecek bir durumda olmaması lazım.

 

ustalar arabanın önerdiği castrol o yüzden castrol kullandıklarını söylediler. Kompresyon testi yaptırıp motorun durumuna baktıktan sonra eğer bir sıkıntı yoksa tekrar dediğiniz işlemide araştıracağım doğuş otoda yapsınlar eğer motorda bir sıkıntı yoksa . hayati bir hatadan kastınız kaza falansa araçta hata boya tramer kaza yok sorunsuz bir araç 

Uğur Kamil yazdı:

1. 4 lt yağ yakmış demişsiniz zaten araç 3.800(genelde 4 lt koyuyor bizim ustalar) lt yağ alıyor araç yağsızmı çalışıyordu?
2. Araç nezamandır sizde ve eski bakımlarında hangi yağ kullanıldı. Genelde sanayide ustalar buda 5.30 yağ koy gitsin der ve vw(tsi motor) onay kodunu karşılayıp karşılamadığına bakmaz.
Tam emin değilim ama yanlış hatırlamıyorsam castrol'un yeşil kutuda olan yağı vw onay kodunu karşılamıyor.
3. Araçı çok sık üst limitlerinde zorluyormusunuz?
4. 
Motul 8100 X-CLEAN+ veya Motul Specific kullanıp test etmenizi öneririm.
 

 

yağ değişiminde yağın hepsini 4 litreyi koymuştu ve 3 bin km sonra ekranda yağ hatası verdiğinde götürdüm ve araçta hiç yağ kalmadığını söyledi bana. Araç 2019 ağustostan beri bende . Ben aldığımdan beri arabanın her şeyini vw özel servisinde yaptırıyorum, orjinal parçaları kullandırıyorum ve ben aldığımdan beri castrol 5-30 sarı partüküllü yağ kullanıldı en son geçen 4 gün önce yağ işareti yandıktan sonra gittiğimde castrol 5-30 yeşil olan yağdan koydu ve motor koruyucu koydu içinede. Aracı kesinlikle zorlamıyoruz, hatta çok çok sakin bile diyebiliriz. Şehir içi zaten asla zorlama yapmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Hasan Şen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uzun yol yağı bu. Şehir içinde sık start stop da daha ince gerekmez mi hocam?

 

@Hasan Şen sizden önceki sahibi arabanın yağını hem çok geç değiştirmiş hem de yanlış yağ kullanmış olabilir. Birkaç sefer sık aralıklarla değiştirerek doğru yağı kullanın ve deneyimleyin. Ayrıca yağ kaçağı var mı ona da bakın. O2 sensörleri ne durumda, bujiler görsel anlamda ne durumda bakın. O kadar yağ yakan araçta mutlaka belirtiler olur

 

aracı ağustosta aldım 2019  o günden beri 2 kere bakıma soktum ve ikisinde yağ değişimide oldu aralarda konan yağlar hariç komple değişim yapıldı yağlarda. Geçen ay arabada tekleme sorunu vardı bunun için gittim ve arabanın komple ateşleme sistemi değişti bujiler vs. onlarda da bi sıkıntı yok 

Selim Bilgin yazdı:

Çubuğun başı sonu 1 litredir. Çubuk çekip motorda yağ kalmamış diyorsa başka bir yere gidin bence. 

bende tanıdık usta diye gittim vw özel servisi kendisi ama beni bi şüpheye düşürdü adam motora bakmadı bile nerden ne kaçak var diye direk bana motor yapılacak bu arabaya dedi. Ondan sonra yeni usta arayışınagirdim bu konuda tecrübeli 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hasan Şen yazdı:

 

ustalar arabanın önerdiği castrol o yüzden castrol kullandıklarını söylediler. Kompresyon testi yaptırıp motorun durumuna baktıktan sonra eğer bir sıkıntı yoksa tekrar dediğiniz işlemide araştıracağım doğuş otoda yapsınlar eğer motorda bir sıkıntı yoksa . hayati bir hatadan kastınız kaza falansa araçta hata boya tramer kaza yok sorunsuz bir araç 

 

yağ değişiminde yağın hepsini 4 litreyi koymuştu ve 3 bin km sonra ekranda yağ hatası verdiğinde götürdüm ve araçta hiç yağ kalmadığını söyledi bana. Araç 2019 ağustostan beri bende . Ben aldığımdan beri arabanın her şeyini vw özel servisinde yaptırıyorum, orjinal parçaları kullandırıyorum ve ben aldığımdan beri castrol 5-30 sarı partüküllü yağ kullanıldı en son geçen 4 gün önce yağ işareti yandıktan sonra gittiğimde castrol 5-30 yeşil olan yağdan koydu ve motor koruyucu koydu içinede. Aracı kesinlikle zorlamıyoruz, hatta çok çok sakin bile diyebiliriz. Şehir içi zaten asla zorlama yapmıyorum. 

 

motor koruyucu? 

 

"araçta yağ kalmamış" tabiri teknik bir tabir değil mecazi tabir.  "Abi öldük buraya çıkana kadar " dendiğinde ölüm vakası olmaması gibi.

 

Castrol çok çeşitli yağlar üretir. Konacak olan yağın kutunun bidonun arka kısmında VW504 sayısını görmeniz yeterli. Her Castrol 5/30 karşılamaz. Ustalar da hele ki "koruyucu" koyan ustalar bunu pek bilmezler, bilseler de sallamazlar. Araç kendilerinin değildir. Hata yapması sürekli müşteri demektir.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu kadar uğraşı ve git gel yaparekn hiçbir ustanın aklına kompresyon testi gelmedi mi?

Mehmet Göktürk yazdı:

motor koruyucu? 

sorun varsa katkı ile yürüttükçe fatura yükselir sanayide genelde yapılan iştir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Şen
Mehmet Göktürk yazdı:

 

motor koruyucu? 

 

"araçta yağ kalmamış" tabiri teknik bir tabir değil mecazi tabir.  "Abi öldük buraya çıkana kadar " dendiğinde ölüm vakası olmaması gibi.

 

Castrol çok çeşitli yağlar üretir. Konacak olan yağın kutunun bidonun arka kısmında VW504 sayısını görmeniz yeterli. Her Castrol 5/30 karşılamaz. Ustalar da hele ki "koruyucu" koyan ustalar bunu pek bilmezler, bilseler de sallamazlar. Araç kendilerinin değildir. Hata yapması sürekli müşteri demektir.

 

"bernerin bir motor koruyucusunu koyuyorum bir de böyle dene" dediği bir motor koruyucu onun deyimiyle. Yağı değiştirdi yeşil koydu ve motor koruyucusu koydu 500 km de bir yağ eksiltmesini çubuktan incele dedi

Çağlar Bayur yazdı:

bu kadar uğraşı ve git gel yaparekn hiçbir ustanın aklına kompresyon testi gelmedi mi?

sorun varsa katkı ile yürüttükçe fatura yükselir sanayide genelde yapılan iştir

tek ustaya götürüyorum ben aldığımdan beri arabayı oda motor yapılacak diyen usta ve kompresyon testi falan yapmadı. Aslında bakarsanız lifte kaldırmadı mesela bir yerden kaçırıyor mu yada her hangi bir işlem de yapmadı sadece bu kadar km de bu yağ yakıyorsa motor yapılacak ve maliyeti de 10 bin lira dedi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bu kadar uğraşı ve git gel yaparekn hiçbir ustanın aklına kompresyon testi gelmedi mi?

sorun varsa katkı ile yürüttükçe fatura yükselir sanayide genelde yapılan iştir

 

Adam motor yapalım demiş müşteri kabul etmemiş. Kabul ettirmek için motoru yapılacak noktaya doğru getirmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...