İçeriğe Yönlendir

Çekme ya da Motokaravan - Hangisini Tercih Etmeli


Sami Demirpaz

Recommended Posts

Sami Demirpaz

Bu konuya vesile olan karavan icin yorum yapayim. 
 

Kesinlikle 750 kg uzeri bir karavan, evragi olmadigi icin 750 alti diye satmaya calisiyorlar. 
 

Bu sekilde bircok karavan yollarda geziyor, herhangi bir kantara sokma olayi gorulmemis bugune kadar ama 19 Nisan’da ve ardindan 10 Mayis’ta bu romork ve karavanlar icin resmi gazetede yayinlanan kanunlar var. Yakin bir gelecekte bu karavanlari yollarda goremeyebiliriz. 
 

Risk alip yollara cikanlar nelerle karsilasiyor? Ilk aklima gelenler mesela,

 

- Olasi bie trafik kazasinda bunun hurdasini bile tartsalae 750 ustu gelecegi icin plakasiz bir tasit cektiginiz icin hakliyken haksiz duruma dusme

-750 ustu bir romorku BE sinifi bir ehliyet yeterliligi ile cekilmiyorsa yine oklar size cevrilir

-Herhangi bir evragi olmayan karavani, x bir kisi yaninda polisle gelip calinan karavanim bu dediginde veya sizden calindiginda herhangi bir hak talep edememek

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

 

2.46 ye dikkat. esp programındaki değişiklik o işe yarıyor işte. yani 2500 tl metale 10000 tl ise çıkacak kaza masraflarına sayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

 

2.46 ye dikkat. esp programındaki değişiklik o işe yarıyor işte. yani 2500 tl metale 10000 tl ise çıkacak kaza masraflarına sayın.


esp programlama diye birsey hic duymadim. Arkandaki koca romork oyle sallaniyorsa arabayla onu dize getirmek zor zaten. 
 

sebebi yanlis yukleme ve surat. 
 

karavanlar icin ayrica esp benzeri sistem var onunla karistirmayalim. 
 

alko nun atc sistemi var 900€ civarinda ve karavana takiliyor. 
 

stabilizator, amortisor ve atc ile slalom yapiyorlar arkada karavan varken. 
 

 

ceki demiri veya esp programlama gibi seylerle ilgili degil bu olay. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
(düzenlendi)

 

tarihinde Sami Demirpaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Konu karavan iken aklıma geldi.
Bu karavanı evin önüne çektik. Biri takıp giderse ne olacak ne tür güvenlik önlemi var bu karavanların

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin
Tahir Ak yazdı:

Konu karavan iken aklıma geldi.
Bu karavanı evin önüne çektik. Biri takıp giderse ne olacak ne tür güvenlik önlemi var bu karavanların

Hakkaten evin önünde öylece duruyorsa alır giderler aman dikkat

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ersen şahin yazdı:

Hakkaten evin önünde öylece duruyorsa alır giderler aman dikkat

 

içinde sen varken de olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sinan Akgöl yazdı:

Şöyle kilit ürünleri var ev önü için 

Best-Trailer-Hitch-Locks.jpgtrimaxtcl-75-ls.jpg&maxx=900&maxy=0

bizdeki hırsızlar sixciri dolayıp kamyonet arkasında sürkleyerek götürüyor. karavanlar kışın tır parkına çekilir genelde

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Son günlerde bu karavancılık iyi prim yapmaya başladı. Oteller artık sıkıcı geliyor sanırım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin
Mehmet Göktürk yazdı:

 

içinde sen varken de olabilir.

Evet Düşünsenize karavan alıyosun heves edip bi gün yatayım diyosun birde bakmışsın karavanla birlikte senide kaçırmışlar felaket bi komedi olur

Sinan Akgöl yazdı:

Şöyle kilit ürünleri var ev önü için 

Best-Trailer-Hitch-Locks.jpgtrimaxtcl-75-ls.jpg&maxx=900&maxy=0

Hırsızı kilit vurulmaz ben hırsız olsam bu kilitleri Sökmek yada kırmak uygun bir aletle benim sadece 1 yada 2 dakikamı alır en sağlamı garaj

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Tr'de bahsediyoruz. Adamı koysanız onuda çalarlar. Kilitsiz açısından iyidir arabaya bağlı bırakın arabayla beraber götürürler kafaya koydularsa.

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Osman Ünal2 yazdı:

Merhaba değerli abilerim, bir çekerli karavan sevdasına tutulmuş durumdayım aracım imzada olan focus 2.5 otomatik 100 hp versiyonu. Bununla aşşağı yukarı 5 muzunluk 2 m genişliğe sahip 750 KG civarında olan çekerli karavanı çekebilir miyim? Yakıt sarfiyatı yüzde kaç etkilenir? Ve bununla beraber sizin tavsiyeleriniz nedir? Düşüncelerinizi bekliyorum. 

Taşıması, parkı vs. sıkıntılı bunların, astarı yüzünü geçiyor, süt içmek için inek beslemeye benziyor.
Motokaravana yoğunlaşın, minimal düşünün bence.
Bir arkadaşımın ducato alıp karavana dönüştürme planı var daha önce bunlardan almıştı ama verim alamadı sattı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Selçuk Keleş yazdı:

Taşıması, parkı vs. sıkıntılı bunların, astarı yüzünü geçiyor. 
Motokaravana yoğunlaşın, minimal düşünün bence.
Bir arkadaşımın ducato alıp karavana dönüştürme planı var daha önce bunlardan almıştı ama verim alamadı sattı. 


Selcuk abi ikisininde arti ve eksileri var. Mali boyutu var. 

 

Yeni bolum gelecekmis detayli konusuruz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Taşıması, parkı vs. sıkıntılı bunların, astarı yüzünü geçiyor, süt içmek için inek beslemeye benziyor.
Motokaravana yoğunlaşın, minimal düşünün bence.
Bir arkadaşımın ducato alıp karavana dönüştürme planı var daha önce bunlardan almıştı ama verim alamadı sattı. 
2012 model devletin özel getirdiği Ford transitler vardı, 15-20 tane ihale ile satildi. Tam bahsettigin gibiydi abi ve alan hemen hemen herkes o şekle getirdi. Ama hızla ortadan kayboldu araçlar. 7 yaşında 60.000- 100.000 arasındaydı km .
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Sami Demirpaz yazdı:

Selcuk abi ikisininde arti ve eksileri var. Mali boyutu var. 

Yeni bolum gelecekmis detayli konusuruz


Yeni bölüm geldi bile. :) 

Amaç ne, kaç kişi kalacak ona bakmak lazım, yılda bir-iki kere haftalık tatil mi ? Yoksa aylar boyunca doğada yaşam mı ?
Sonradan yorumuma eklemiştim, bana her durumda süt içmek için inek beslemeye benziyor gibi geliyor :) 
Bu tip karavanları alanlarda çoğunlukla gördüğüm yıl boyunca bir de karavan parkı bulup oraya para ödüyorlar hem gidip kalabilmek hem de güvenle park edebilmek için. 
Mahallenizde, otoparkınızda uygun yer ve medeni komşularınız varsa ona bişey diyemem :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Son dönemlerde herkesin konuştuğu konulardan birisi de bu. Karavan ama hangisi ?

 

Ben kendi gözlemlediğim konular üzerinden bir kıyas yapacağım, değerli yorumlarınızı beklerim.

 

Çekme Karavan Avantajları

- Genellikle daha ucuz maliyetle karavan hayatına girmek için ideal

- Kamp yapacağınız alana gelip düzeninizi kurduğunuz zaman, aracınızı karavandan ayırıp ihtiyaçlarınız veya bölgeyi keşif için kullanabilirsiniz. Duyduğum kadarıyla uluslararası seyahatlerde bazı şehir merkezlerine motokaravanlar giremiyormuş. Gittiğiniz yerde kendi aracınızı kullanabiliyor olmanız avantajdır.

 

Çekme Karavan Dezavantajları

- Arkanızda bir römork olduğundan dolayı, daha yavaş hızlarda ilerlemeniz gerekiyor

- Manevralardaki zorluklar

- Güvenlik kaygısı ile kullanmadığınız zaman park edeceğiniz yerin seçimi

-O2 sınıfı bir karavan çekecekseniz ehliyetinizi BE sınıfı ile değiştirmeniz ( Bu bir defa yapılacak bir konu olduğundan, çok da dezavantaj değil aslında )

 

Motokaravan Avantajları

- M1 sınıfı olduğundan, çekme karavana göre daha hızlı otoyol sürüşü

- Sürüş esnasında biraz daha güvenli olması

- Bilmediğiniz bir yola daha kolay girebilme. ( Çıkmaz bir yol ise, çekme karavanda zorluk yaşanabilir. )

- Aracın ve karavanın bir arada olmasından dolayı daha kompak ve bazıları için daha pratik olması

 

Motokaravan Dezavantajları

- Çok daha pahalı olmaları

- Trafik sigortası ve kasko maliyetleri

- Senelik motorlu taşıtlar vergisi

- Aracın bakım masrafları

- Daha küçük olmaları ( Çekme karavanlarda 5 mt üzerinde olanlar daha ferah ve geniş iç tasarıma sahip ) 

- Gidilen yerde araç ihtiyacı durumunda bütün malzemeleri toplamak gerekir. ( Bazı motokaravanların arkasında küçük scooterlar görüyorum bu sebeple )

- Genellikle ruhsatlandırırken 1 yolcu ve 1 sürücü olarak ruhsatlandırmışlar bugüne kadar. Çocuklar için arkada sürüş sırasında kullanılacak güvenli koltuklar olmuyor. ( 1+3 ruhsat alan da gördüm yakın geçmişte. ) 

 

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bence en güzeli kendi karavan olan araçlar...

 

 

Yeni konu açtım, ordan devam edelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sami Demirpaz yazdı:


Cekme karavanda eger 750 kg ustu O2 sinifi ise BE gerekiyor. 750 alti O1 sinifini B ehliyet ile surebiliyoruz. 
 

 

Motokaravanda agirlik mevzulari yok, B sinifi ehliyet yetiyor. 
 

Travego otobusu karavana cevirip B ile surebiliyorsun yani. 


Yok hocam, motokaravan surmek icin guncel B sinifi ile devam :)

peki diyelimki bir panelvan aldık onu nasıl işleteceğiz karavan diye?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

peki diyelimki bir panelvan aldık onu nasıl işleteceğiz karavan diye?


Icerisini yaptiktan veya yaptirdiktan sonra, projesi cizilecek, tse ve tuv muayenesi sonrasinda yeniden ruhsatlandirilacak. 
M1 sinifi ozel amacli moto karavan sinifina donecek. 
 

 

Burada soyle bir detay daha var. Arac 6 yasini doldurmus olmasi gerekiyor. Daha genc bir arac ise %180 e yakin bir vergi odemek gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Cekmede avantaj tek arac olabilir ama motokaravanda onu is yerine goturemezsin :) 2. arac lazim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...