İçeriğe Yönlendir

Çeki Demiri Montajı ve Ruhsata İşletme


Oktay Demirağ

Recommended Posts

Oktay Demirağ

Merhaba;

Hafta sonları ve izinlerimde rahat rahat ülkemi gezmek amacıyla bir karavan satın almaya karar verdim. Bunun için herşeyden önce çekme karavan olacağından dolayı aracıma çeki demiri taktırmam lazımdı. 1 haftalık arayıştan sonra heryerden farklı farklı fiyat aldım. Bu fiyatlar 100 YTL ila 1200 YTL arasında değişiyordu. Daha sonra trafikden bilgi aldığım kadarıyla çeki demirinin mutlaka orjinal ve CE Belgesi olması gerektiğini öğrendim. METRO alış veriş mağazasından 538 YTL'e orjinal çeki demiri aldım. METRO yu bilirsiniz genelde kişi adına değilde METROCARD sahibi şirketlere fatura kesmektedir. Bende şirketim vaasıtasıyla metrocard çıkartıp ürünü satın alabildim. Ücretsiz montaj için verdikleri adrese gittim ve montajını yaptırdım. ( Elektrik montajı çekilecek ürün alındıtan sonra yapılabiliyormuş ). Şimdi gelelim ruhsat prosedürlerine;

- Öncelikle Çeki Demirinin Faturası Ruhsat Sahibi Adına Gerekli = Bendeki fatura şirket adına kesilmişti. Gittim iade edilip rica ile kendi adıma kestirdim sorun kalmadı.

- Çeki Demirinin Ruhsat Sahibi Adına Kesilmiş İşcilik Faturası = Bu çok zor oldu. METRO dan böyle birşey istedim. Onlarda çeki demirini montaj yaptırdığım yere gönderdiler doğal olarak. Ancak Montaj yapan yerde, "siz METRO dan alırken ücretsiz montaj olarak alıyorsunuz, dolayısıyla size fatura kesemeyiz. " Ben bunun üzerine rica ettim siz kesiverin 50 YTL kadar dedim. Onlarda önce KDV'sini öderseniz olur dediler. Daha sonrada " siz şikayet edebilirsiniz, bu sefer ben zan altında kalırım." diyerek bu teklifide red ettiler. Başka bir römork firmasına gittim rica ettim. KDV sini benim ödemem kaydıyla 50 YTL lik fatura kestiler, bu sorunda giderilmiş oldu.

- Proje çizdirilmesi = Tüm evraklarımı alıp Makina Mühendisler Odasına gidip ilgili işlemleri yaptırdım. Aracın fotoğrafları çekildi şase no su alındı, lastik ve jant ölçüleri kontrol edildi ve tüm belgeler TSE 'ye gitti. ( 150 YTL Proje Bedeli )

- Vize İşlemleri = Çok şükür tüm evraklarımız hazırdı, sağa sola para kaptırmamak için tüm işlemleri kendim takip ediyordum. Trafik takipci arkadaşlar 500 ila 600 arası fiyat istemişlerdi sadece takip için. Evrakları alıp trafiğe gittim onlarda bana EK-1 formu denilen 3 nüsha evrak verdi ve bunları doldurmam gerektiğini söylediler. Bende sevinmiştim hemen dolduracağım olacak bitecek diye. Doldurdum trafiğe geri verdim. Onlarda bu yazdıklarınızı onaylatacaksınız dediler ve araç vize ye girecek dediler. Aracı borcu yoktur belgelerini alıp trafik harcını yatırıp vize işlemini yaptırdım. Vizede de aracın çeki demirindeki seri no ile evrakları kontrol ettiler onayladılar.

- Ruhsat işlemleri = Çok şükür en sonunda belgelerim hazırdı. Bugün trafiğe gittim verdim. Onlarda " Bu aracın üstünde rehin var bitti mi ? " dediler. Bende bitti dedim " o zaman ayrı ayrı uğraşmayın o yazıyıda verin " diye söyleyip beni yine gönderdiler. Bugün tüm evraklarım en sonunda hazır. Yarın sabahtan işleme koyulacak. Ruhsatlarda komple değişecek yenilenecek.

Kısa Çeki demiri için toplam 900 YTL gibi bir rakama bu işi çözdüm. Gördüğüm kadarıyla ve karşılaştığım kadarıyla biçok insan bu resmi prosedürleri bilmiyor veya gerek yok boşver diyor.

* Karavan konusuna gelince. Trafik yönetmenliğinde 750 kilo altı karavanlar ruhsat gerektirmiyor aracın plakası takılabiliyor, ancak 750 üstü karavanlar için muhakkak ruhsat gerektiriyor ve ayrı bir plakası oluyor. Araçtan tek fargı motorsuz olduğundan dolayı hiçbir vergisi yok. Karavan hususunda da çoğu kimse ruhsata gerek yok diyorlar yada akıllı geçinen üreticiler 1100 ila 1200 kilo ağırlığındaki karavana 700 kg diye fatura kesiyorlar. Normal şartlarda 4 kişilik ve 5 metre uzunluğundaki her karavana ruhsat gerekiyor. Ayrıca çekebilmek için yönetmelikde O belgesi diye bir belgeden bahsediliyor. Şöförler odası bilmiyor, sürücü kursları bilmiyor, trafik hiç bilmiyor. Dolayısıyla bu belgeyi alamıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sıfırdan araç yapsaydınız daha kolay olacakmış. Trafikte freni patlak, lastiği kabak, muayenesi çakma tırla gezmek serbest ama :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

biz şirketin arabasına otokoçta 1500 ytl.ye taktırdık herşey dahil elektirk tesisatsız çeki demirini.aracınız muayenesi bir yıl kısalacak belki biliyorsunuz.ilk muayene 3 yıllık oluyor.sizin bitmeden muayene yapacakalar ve iki yıl sonra bir daha gelin diyeceklerdir.Tabi vito nunda ilk muayenesi 3 yıllık ise.Güle güle kullanın.Mehmet abi senin için orjinal çeki demirli bir C-max saklıyorum ben o zaman.2004 trend tfdci ve inanmayacaksın ama siyah.üstelik orjinal sunroof da var.ne zaman istersen.

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ
Aracınız muayenesi bir yıl kısalacak belki biliyorsunuz.ilk muayene 3 yıllık oluyor.sizin bitmeden muayene yapacakalar ve iki yıl sonra bir daha gelin diyeceklerdir.Tabi vito nunda ilk muayenesi 3 yıllık ise.

Maalesef hafif ticari araçların muayene süresi her yıl. En azından değişiklik olmadı diye sevinmeliyim belki :rolleyes:

Abi Vito yetmedi mi

Şaka şaka

İyi düşünmüşsün... Hatta çok iyi düşünmüşsün... 7-8 yıl sonra bende düşünebilirim...

Abi yakında tır alcam bu gidişle, focusumu sığamıyorum diye satmıştım, umarım vitonun sonu bu olmaz :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Tütün

arkadaşlar çeki demiri kullanan varmı varsa ne çektiğini yazarlarsa sevinirim

birde böyle birşeyi nasıl ruhsata işlete biliriz ne gerekli ne kadar maliyeti olur

ben tekne ve yük römörku kullanmayı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

biz C-Max a taktırdık.Serviste takılması gerekiyor.Kutusundan bir belge çıkıyor.E belgesi diyorlar.Onunla muayeneye götürüp ruhsata işletiyorsunuz.Muayenenin 2 yılı vardı bitmesine.Aynı parayı alıyorlar.Sonra birde servisten 250 liraya elektrik soketini alıyorsunuz.Malum römorkun lambaları için.İşte böyle hatırladıklarım.Birde gerekli olmadığı zamanlarda ufak bir anahtarı var çıkarıp bagajda saklayabiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Tütün

çeki demirini kendimiz imal etsek olmazmı daha önceki araçlarımda vardı ve hepsini üzerinde verdim ama ruhsatta işletmemiştim

bir yerle görüştüm teknik yavuz diye bir firma

cekıdemırı fıyatı 500 +kdv dır

proje ucretı 150 ytl dır

montaj bırgundur

ısletme masrfı 350 ytl dır

romork fıyatıda 1500 ytl dır

zamanı ve nakiti denkleştirdiğim anda ya yasal olarak yaptıracağım yada

trafik yakalarsa ceza ne yazar

dayımı alıp sanayiye gidip 100 ytllik çelik malzeme alıp tornada kendimiz yapacağız onada ce belgesi yok dy var (dayım yaptı belgesi) fatura bulacağız olup bitecek.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tufan Aydın

merhaba bende sizin gibi bu iş için aylardırdüşünüyorum,araştırıyorum.işin açıkçası alacak olduğum karavan 4.000 tl ,çeki demiri 1.000 tl yi buluyor.bu nasıl bir saçmalık. ben kaza yapmış olan araçlardan çıkma CE belgeli çeki demiri arıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Mehmet Göktürk

konuyu kortlatayım madem arabayı satamıyoruz yeni alamıyoruz ekonomi nedeniyle.

 

Passat için çeki demiri var bir de elektrik kiti var orijinal soketli. Orijinal soketli olmayınca ESP treyler modu aktive muhtemelen olmuyor.

 

Bu konuda tecrübe yaşamış olan var mı?

 

Orijinalden kastım OEM de olabilir ama BOSAL marka alıp elektrikçiye standart kiti bağlatınca frenden ışık alıyor ve araç treyler takıldığını anlamıyor sanırım.

Doğru muyum?


bu:  http://www.just-tow.co.uk/towbar-electric-kits/plug-in-wiring-kits/volkswagen-1/passat/vw-passat-aug-2005-to-dec-2012-7-pin-dedicated-towbar-wiring-kit.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

niye çeki demiri?

 

a302c0aff5552c690cb4c648bd6ae5a0.jpg

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Esp treyler mod neymiş

 

 

ne bileyim. bakıyorum şimdi. öyle bişey var.

 

bi de şu var ama bende yok tabikine.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

son videoda otomatik park varsa ayna kumandası ile kendisi yön veriyor. ilk linki açamıyporum


Hadi canım

linki çözene utv gezisi hediyesi var yoğunum ben :crazy:


konuyu kortlatayım madem arabayı satamıyoruz yeni alamıyoruz ekonomi nedeniyle.

 

Passat için çeki demiri var bir de elektrik kiti var orijinal soketli. Orijinal soketli olmayınca ESP treyler modu aktive muhtemelen olmuyor.

 

Bu konuda tecrübe yaşamış olan var mı?

 

Orijinalden kastım OEM de olabilir ama BOSAL marka alıp elektrikçiye standart kiti bağlatınca frenden ışık alıyor ve araç treyler takıldığını anlamıyor sanırım.

Doğru muyum?


bu:  http://www.just-tow.co.uk/towbar-electric-kits/plug-in-wiring-kits/volkswagen-1/passat/vw-passat-aug-2005-to-dec-2012-7-pin-dedicated-towbar-wiring-kit.html

bypass rölesi kutusunu koymuş. kabloları lehimlerseniz sağlıklı olmaz diyor olarak anladım. Extra bir özellik kazandırma becerisi görmedim.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

son videoda otomatik park varsa ayna kumandası ile kendisi yön veriyor. ilk linki açamıyporum

linki çözene utv gezisi hediyesi var yoğunum ben :crazy:

Direksiyon yönünü değiştiriyor sistem
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şimdioldu. araçta tsp var ise orjinal soketli oyuncaklardan alınmalı. ford da da varmış? arcaba tüm esp liler de var mı bu hazırlık?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ben çok çok sert kullanmazsam hiç çalışmıyor. virajlara nisbeten sert giriyorum birşey bugüne kadar olmadı. arkadan selektör yapanlar genelde virajlı yola girince kayboluyor aynada. özellikle bursa-yalova yollarında felan. buzda denemedim çok.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

40 km/h hız kafi konrol amaçlı yani.. ağırık merkezini saçmalatmak yeterli. sert ile bilinçsiz viraja girmeyi karıştırıyorlar genelde :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düz yolda sürekli hızlı gidip virajda sık fren yapar genelde o tipler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

araca römork takılınca bölünmüş yolda hız limiti ne kadar oluyor?

10 km düşüyor.

40 km/h hız kafi konrol amaçlı yani.. ağırık merkezini saçmalatmak yeterli. sert ile bilinçsiz viraja girmeyi karıştırıyorlar genelde :D

benim esp virajlı dağ köy yolunda kabarmış yamulmuş asfaltta zıplayarak viraj alırken kendini belli ediyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...