İçeriğe Yönlendir

215/50 R 17 Lastik Yerine 225/45 R17 Lasstik Olur mu?


Salih Zafer

Recommended Posts

Salih Zafer

Merhaba Arkadaşlar;

Arabanın lastik değişme zamanı geldi İnternet de fiyatlara baktığım da 215/50 lastiklerin 225 /45 (aynı markalar)   150 -300 tl  fiyat farkının olduğunu gördüm.

Bir kaç kişiye sorduğumda fazla bir problem olmayacağını söylediler. 225/45 kullanan var mı sizce bir sorun olur mu. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel de olur. focusS orjinalde 205/50/17 .225/45/17 taktım . siz de nn mertebsinde alçak da olacak iyi olur.

Yorum bağlantısı
Salih Zafer

500 liraya dunlop veya falken yerine, aynı paraya   michelin veya nokian (225/45) almakta bana mantıklı geliyor konfordan ve yakıt dan biraz zararımız olur   

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teknik olarak 

225/45 R17 %1,93 oranında daha küçük bir lastik. 

Olur

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Daha da keyifli olur gibi virajda , otoyolda. Ford direksiyonu ve spor lastik. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Kapı etiketinde yazıyorsa çok sorun olmaz yazmıyorsa muayeneden geçmez. Birde 235/45 r17 ölçünüze daha yakın ama yinede kapıda yazanlar önemli. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih Zafer

pirinçe giderken evdeki bulgurdan olmayalım diyorsun hocam hepinize teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

225 50 17 yerine 225 45 17 taktım bı tik alcaldi gibi  sadece

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Mondeo da yıllardır 205/50/17 yerine 225/45/17 kullanıyoruz 5 litre yakan araç 7 litre yakmaya başlamadı, rampalarda çekişten düşmede olmadı %1.93 lik fark sizin bizim hissedeceğimiz kadar fark oluşturmaz. 

Peugeot 407 de de 215/55/17 yerine 225/50/17 kullanmıştım. 

Ama orjinal iyidir afaki bir fark yoksa

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Taşcı yazdı:

ölçü %3ü geçmese de muayeneden geçmiyor mu ?

İsterse değişik lastik ebatları bire bir aynı çapı tutsun ama ölçünüz kapı etiketinde yazmıyorsa muayeneden geçemiyorsunuz. Forumda geçemediğini yazan yorumlar var.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Benim C320 var iken ön arka orjinal farklı ebat takılı ama etikette yazmıyordu 3 kere muayeneye girdim üçünden de geçtim ama bilemiyorum belki dikkat etmediler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Avcı yazdı:

Benim C320 var iken ön arka orjinal farklı ebat takılı ama etikette yazmıyordu 3 kere muayeneye girdim üçünden de geçtim ama bilemiyorum belki dikkat etmediler

ön ve arka jant ta farklı mıyıdı? inch leri?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

215 50 17 den 225 45 17 ye gectim bir tik daha iyi yol tutus ama bir tikta alcalma oldu :)

Yakıt artar çekiş düşer [emoji846]
Alakasi yok ;)
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Çağlar Bayur yazdı:

ön ve arka jant ta farklı mıyıdı? inch leri?

önler 7.5jx17 arkalar 8.5jx17 idi

 

şimdiki S de de ön arka farklı 8.5j, 9.5j ama etikette yazdığını sanmıyorum. (Mercedes resmi klavuzunda bu ölçüler var ama, etikette yok)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Avcı yazdı:

önler 7.5jx17 arkalar 8.5jx17 idi

 

şimdiki S de de ön arka farklı 8.5j, 9.5j ama etikette yazdığını sanmıyorum. (Mercedes resmi klavuzunda bu ölçüler var ama, etikette yok)

tüv de mersoyu lastikten bırakacak yiğit henüz doğmamıştır, birşey olmaz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ekleme kullanilan lastige gore konfor kaybi olabilir. Ben 215 50 17 Bridgestone dan 225 45 17 Nokiana gectim konfor artti :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Akbal yazdı:

Alakasi yok ;)

 

215 tabandan 225 tabana geçerseniz sürtünme kuvveti hesabı yaparsak;

 

1200 kg araç olsun teker başı eşit ağırlık dağılımı varsayarsak

 

215 taban için;

 

300/215 yaparsak 1,40

 

225 taban için;

 

300/225= 1,33

 

Bunlar yüzeye yugulanan basınç oranıdır. Basınç oranı ile sürtünme kuvveti ters orantılıdır, doğal olarak 215 tabanda daha fazla sürtünme kuvveti olacaktır. Aradaki fark çok fazla olmadığı için efektif olarak farkedemeyebilirsiniz ancak sistem bunu söylüyor. Tabi birde lastiklerin sürtünme katsayısı aynı olursa bu şekilde....

 

Lastiğin çapı 1-1.5 cm civarı küçülecektir, bu döndürme momentini artırırken artan sürtünme kuvvetinden dolayı ne şekilde olur onu ayrıca hesaplamak lazım. Moment artışı sürtünme kayıbından fazla ise çekiş bakımından olumlu sonuç verir, eğer tersi ise çekişte düşer...

Yorum bağlantısı
Salih Zafer
Metin Akbal yazdı:

Ekleme kullanilan lastige gore konfor kaybi olabilir. Ben 215 50 17 Bridgestone dan 225 45 17 Nokiana gectim konfor artti :)

Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi?  

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi?  
Ben 2017 de almistim XL Line. 3. sezonu 30 bin km kadar yaptim 6 mm dis derinligi var yumusak lastik konforu yol tutusi guzel. Tekini balon yaptirdim ufaktan yol tutusta koplamar basladi. Uygun bulsam yine dusunmeden alirim. Yenisi nasildir bilmiyorum.
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Salih Zafer yazdı:

Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi?  

Sizin ölçüde Z line kullandım tavsiye ederim. Yoksa yenisi powerproof eğer çok yağış alan yerdeyseniz wetproof daha doğru olur. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çap azıcık değişmiş gibi gelsede aracın sertliği eğey artıyor bu tip değişikliklerde.

 

245 65 17 de 235 65 17 e geçişte böyle mesela. kazık gibi oluyor araç.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...