İçeriğe Yönlendir

Afrika Ülkelerinde Sıfır Araç Bakım Aralığı 6 Ay


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

Renault'un hemen hemen her afrika ülkesinde satışları var, dolayısı ile merak ettim sattıkları modellere vs bakıyordum. Birde ne göreyim, bakım kısmında şu yazıyor:

Maintenance: each 5.000km or 6 months, whichever first occurs (5.000 km yada 6 ay)

Bunun sebebi nedir? Bu ülkelerde fazla kar edemedikleri için Renault bakımdan mı para kazanmak istiyor?

Sonuçta Euro 6 motor olmasada, en kötü Euro4 motora sahip araçlar bunlar. 1.6 motorunu renault hala kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Güney afrika sitesinden clio broşürü indirdim 15000 km görünüyor. RS'ler 10000 km. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

passat ı aldığımda sıfırken yol bilgiayarı ingilizce idi bakım aralığı 30 bindi. ilk servise gitti sonra 15 binde uyarı vermeye başladı. İlkinde daha 15 bin km var diyordu. 

türkçeye döndü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

İ10 türkiye 15000 Almanya 20000 km servis aralığı 

 

1 sene yada 15 bin ideal bencede. Birde 1 sene dolduğu halde daha 10 bin oldu hemşerim ne bakımı diyen bir güruh var ki.. :D 

 

Benim senelik km ortalamam: 13 bin km civarı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
 
1 sene yada 15 bin ideal bencede. Birde 1 sene dolduğu halde daha 10 bin oldu hemşerim ne bakımı diyen bir güruh var ki.. [emoji3] 
 
Benim senelik km ortalamam: 13 bin km civarı.
Mineral yağlarda yıl önemli ama sentetik yağlarda önemli değil.

RENAULT bizde 20 bin dediği bakım Avrupa'da 30 bin. Aynı mantık.
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mahmut Yıldız yazdı:

Mineral yağlarda yıl önemli ama sentetik yağlarda önemli değil.

RENAULT bizde 20 bin dediği bakım Avrupa'da 30 bin. Aynı mantık.

 

Nasıl yani 20 bin ya da 1 sene diyorlar, boşuna mı diyorlar o zaman? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çevresel etkenlerdir. Yani toz

Almanyada her yer yeşil. Toz falan çıkmıyor orada.

Ben direk toza bağlıyorum.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çevresel etkenlerdir. Yani toz
Almanyada her yer yeşil. Toz falan çıkmıyor orada.

Ben direk toza bağlıyorum.
Yani 20 bin ve 30 bin km sonra yağ analiz edilse farklı çıkacak olan toz mu?
 
Nasıl yani 20 bin ya da 1 sene diyorlar, boşuna mı diyorlar o zaman? 
Yoo, para kazanıyorlar.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çevresel etkenlerdir. Yani toz

Almanyada her yer yeşil. Toz falan çıkmıyor orada.

Ben direk toza bağlıyorum.

10 gün fuar için gezdim, ayakkabılarım çamur olmadı kışın ortasında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mahmut Yıldız yazdı:

Yani 20 bin ve 30 bin km sonra yağ analiz edilse farklı çıkacak olan toz mu? Yoo, para kazanıyorlar.

 

Kullandığım araç olan; Dacia Sandero Stepway'in İngiltere broşürünü indirdim.  Link: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/dacia-new-cars/editorial/brochures/sandero-stepway-brochure-2020-may.pdf

 

Yazan ibare aynen şu: Service Intervals: Annual servicing OR servicing at 18,000 miles (whichever comes first)  

 

1 yıl ya da 18.000 mil (28-30 bin km yapıyor.) 

 

Birde broşürde ilginç bir şey var; servis periyodu kısmında şunlar yazıyor.

 

1. yıl:  polen filtresi (başka birşey yok.)

2. yıl: Oil change + Cabin filter change (yağ/polen)

3.yıl: Cabin filter change + Brake fluid change (yağ/polen/fren sıvısı)

4. yıl: Oil change + Cabin filter change + Brake fluid change

 

 

Bu nasıl oluyor yahu? Her yıl yağ,hava,polen değişimi nerde? :D

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Dogan Arsiray yazdı:

10 gün fuar için gezdim, ayakkabılarım çamur olmadı kışın ortasında.

Her yer beton olduğu, numune için bile toprak olmadığı için olabilir derim ben de :D

Toprak yok-çamur yok... :crazy:

Yorum bağlantısı
Samet YILMAZ
ibrahim Tiryaki yazdı:

Renault'un hemen hemen her afrika ülkesinde satışları var, dolayısı ile merak ettim sattıkları modellere vs bakıyordum. Birde ne göreyim, bakım kısmında şu yazıyor:

Maintenance: each 5.000km or 6 months, whichever first occurs (5.000 km yada 6 ay)

Bunun sebebi nedir? Bu ülkelerde fazla kar edemedikleri için Renault bakımdan mı para kazanmak istiyor?

Sonuçta Euro 6 motor olmasada, en kötü Euro4 motora sahip araçlar bunlar. 1.6 motorunu renault hala kullanıyor.

 

 

Sonucda afrika. Toz toprak ve yakit kalitesi, yol kalitesi. Bunlarin hepsi etki ediyordur bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Her yer beton olduğu, numune için bile toprak olmadığı için olabilir derim ben de [emoji3]
Toprak yok-çamur yok... :crazy:

Evet şehir beton olabilir ama beton olmayan yer yeşil orada. Toz fırtınası olmaz. Toz kalkmaz. Gitmedim ama öyle görüyorum.
.


Bence evet Mahmut. En büyük etken tozdur bence
 
 
Sonucda afrika. Toz toprak ve yakit kalitesi, yol kalitesi. Bunlarin hepsi etki ediyordur bence.

Tabi yakıt kalitesi de etken.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hava yakıt temizliği, kullanım şartları etken ama unutulmaması gereken bir şey daha var. Otomobiller 10 yıllık faydalı tüketime sahip olarak üretiliyorlar. 10 yıllık periyotta yağ filtre bakımını 15-20 binde yaptırmak bi sorun çıkarmayacaktır. Avrupa’da insanlar 7-8 maaşı ile sıfır binek otomobil alabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Bende ilk etken olarak toz diyorum. Afrika ülkelerinde toz, avrupa ülkelerine göre aşırı derecede yüksek. Ayrıca yakıt kalitesi de düşük. Yaklaşık 25 yillik mesleki tecrübem bana şunu öğretti Arazi araçlarinda eger araç surekli toz toprak koşullarinda çalışıyorsa en kaliteli yag kullanilir ve 5000 km de degistirilir. Hava filttesi ise her 2 3 binde hava tutulup 5000 de kaliteli olanla degistirilir. Devlet orman işletmelerinde bir cok toyota ve issuzu pikap 10 15 binde yag degistirip 50 bin km de motor yaptirmistir.Bu araçlar garantiden motor revizyonuna girince kendi servisleri bakim araliklarini kisaltip siz extrem sartlarda calisiyorsunuz demislerdir.

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
güzel türkçemiz
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Samet YILMAZ

Romanyada Lukoil den yakit alana, yakit pompana elveda diye bir soz var :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. Çevresel faktör aynı. Burada göz önünde seviliyoruz sadece. Kimse çıkıp analiz yaptı mı 30.k sonra çıkan yağ ile 10.k arasında ne fark var diye. Söyleyim 0.01

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeni nesil tam sentetik yağların ömrü en az 15 bin km olmalı.  amaç boşuna yağı döktürüp yenisini satmak.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

yeni nesil tam sentetik yağların ömrü en az 15 bin km olmalı.  amaç boşuna yağı döktürüp yenisini satmak.

Tam sentetik değil ki. Tam olarak tam sentetik değil. Yalandan yazıyorlar hocam. O yüzden liqui moly sentetik teknolojisi yazıyor mesela. Liqui moly bilmiyor mu tam sentetik yağ üretmeyi 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tam sentetik değil ki. Tam olarak tam sentetik değil. Yalandan yazıyorlar hocam. O yüzden liqui moly sentetik teknolojisi yazıyor mesela. Liqui moly bilmiyor mu tam sentetik yağ üretmeyi 

anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tozlu ülkeler normal

Çok extrem örnek. Porland Porselen. Hava filtresi siklon tip yapıldı. Yağ 300 saat periyod ile değişiyor. Araç için 5000 k kabaca. 2500 saat filan olunca motor iflas ediyor. Porselen tozu çok zalım. Aynı foklift standart filtre ve 500 saat yağ değişimi periyodu ile motor sanırım 3500 saat veya 4000 saat gitti. Aradaki hem hava hemde motor yağı değişimi filtre vs maliyeti hesaplamak gerek. 500 tl diyin bakıma.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...