ibrahim Tiryaki 28 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2020 Mustafa Erkan yazdı: Bende ilk etken olarak toz diyorum. Afrika ülkelerinde toz, avrupa ülkelerine göre aşırı derecede yüksek. Ayrıca yakıt kalitesi de düşük. Yaklaşık 25 yillik mesleki tecrübem bana şunu öğretti Arazi araçlarinda eger araç surekli toz toprak koşullarinda çalışıyorsa en kaliteli yag kullanilir ve 5000 km de degistirilir. Hava filttesi ise her 2 3 binde hava tutulup 5000 de kaliteli olanla degistirilir. Devlet orman işletmelerinde bir cok toyota ve issuzu pikap 10 15 binde yag degistirip 50 bin km de motor yaptirmistir.Bu araçlar garantiden motor revizyonuna girince kendi servisleri bakim araliklarini kisaltip siz extrem sartlarda calisiyorsunuz demislerdir. ortamlarda hep toyota arıza yapmıyor ne bulsa yakıyor gidiyor deniyordu bu hikaye mi Servet Aydın yazdı: Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. Çevresel faktör aynı. Burada göz önünde seviliyoruz sadece. Kimse çıkıp analiz yaptı mı 30.k sonra çıkan yağ ile 10.k arasında ne fark var diye. Söyleyim 0.01 Servet abi, yani bu 10/20 binde bakım olayı safsata mı? Motorun ömrüne etkisi yok mu? Ayrıca senede 1 km 20 bin olmamışsa bile bakım yaptır olayı da mı safsata yoksa doğru mudur? Otomotiv firmaları sıfır araçtan çok servisten para kazanıyor bunu biliyoruz. Ama yinede sorularıma cevap almak isterim Servet Aydın yazdı: Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. Çevresel faktör aynı. Burada göz önünde seviliyoruz sadece. Kimse çıkıp analiz yaptı mı 30.k sonra çıkan yağ ile 10.k arasında ne fark var diye. Söyleyim 0.01 Ayrıca servet abim şunada bir göz atar mısın: " Kullandığım araç olan; Dacia Sandero Stepway'in İngiltere broşürünü indirdim. Link: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/dacia-new-cars/editorial/brochures/sandero-stepway-brochure-2020-may.pdf Yazan ibare aynen şu: Service Intervals: Annual servicing OR servicing at 18,000 miles (whichever comes first) 1 yıl ya da 18.000 mil (28-30 bin km yapıyor.) Birde broşürde ilginç bir şey var; servis periyodu kısmında şunlar yazıyor. 1. yıl: polen filtresi (başka birşey yok.) 2. yıl: Oil change + Cabin filter change (yağ/polen) 3.yıl: Cabin filter change + Brake fluid change (yağ/polen/fren sıvısı) 4. yıl: Oil change + Cabin filter change + Brake fluid change Bu nasıl oluyor yahu? Her yıl yağ,hava,polen değişimi nerde? " Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. 1d efa bursaya gidip geldim hava filtresinden kum topladım. Hannover de 15 gün araba kullnadım yağmura da girdim çıktım araba pislenmedi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Çok extrem örnek. Porland Porselen. Hava filtresi siklon tip yapıldı. Yağ 300 saat periyod ile değişiyor. Araç için 5000 k kabaca. 2500 saat filan olunca motor iflas ediyor. Porselen tozu çok zalım. Aynı foklift standart filtre ve 500 saat yağ değişimi periyodu ile motor sanırım 3500 saat veya 4000 saat gitti. Aradaki hem hava hemde motor yağı değişimi filtre vs maliyeti hesaplamak gerek. 500 tl diyin bakıma. yağ banyolu en iyi diyorlar Servet. siklon o mu? land series dekiler yahut pancar motor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 1d efa bursaya gidip geldim hava filtresinden kum topladım. Hannover de 15 gün araba kullnadım yağmura da girdim çıktım araba pislenmediYok öyle bir şey cicim. Senin bahsettiğin hanower eskide kaldı. Görmesem yutacam yağ banyolu en iyi diyorlar Servet. siklon o mu? land series dekiler yahut pancar motor.Evet yağ banyolu. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Dogan Arsiray yazdı: anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi? Piyasadaki en iyi yağ. Ben bunu bi yerde okumuştum şimdi bulamıyorum. Üreticiler milyon tonluk yağı labdan geçirip işlemiyor. Tamamı laboratuvardan çıkmıyor yani. Bazı formüller ile mineralli yağ ile tam sentetik üretilen yağın karıştırıldığı ve homojen şekilde sentetik teknoloji yağı üretildiği anlatılıyordu. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Kullandığım araç olan; Dacia Sandero StepwayDci motor için 20.k kafam rahat olsun dersen. Ha kafam rahat param kıymetli çöpe atmam dersen 25.k hatta 30.k. Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 28 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Dci motor için 20.k kafam rahat olsun dersen. Ha kafam rahat param kıymetli çöpe atmam dersen 25.k hatta 30.k. Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı. Abi benimkisi 2019 model, 0.9 TCE motor + Fabrikasyon LPG'li. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Benzinli motor yapısal benzer ama yağ bakım vs bilgim hiç yok. Ama dizelden kısa olmayacaktır dayanımı. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 28 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Benzinli motor yapısal benzer ama yağ bakım vs bilgim hiç yok. Ama dizelden kısa olmayacaktır dayanımı. Araba garantili olduğu için servise gitmem ve fahiş fiyat ödemem lazım yada parçalarımı kendim alıp dışarıda değiştircem 28 haziranda trafiğe çıkmış araba 2019'da. 1 ay sonra 1 sene olmuş olacak. Şimdi şunu netleştirelim: 1 sene yada 20 bin km olayı kesin mi? Yoksa o baştaki 1 sene olayı masal mı ? Bu olaya masal diyenlerde var, araba km yaptıkça yıpranma meydana gelir, yağın ömrü öyle hemen gitmez, km yaptıkça gider diyip, 20 bin dolana kadar yılı önemsemeden bakım yaptıran bir güruhta var. Bu işin içinde olan birisi olarak senin görüşün nedir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Senin bahsettiğin hanower eskide kaldı. Görmesem yutacam anlatmakla olmaz görmeli Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 anlatmakla olmaz görmeliGörülecek birşey kalmamış. Nerde o eski 90lar Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi?Tam sentetik lafı izafi galiba, almana göre tam sentetik değil bize göre tam sentetik, yasalarla ilgili bir mevzu olsa gerek. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Bende mevsimsel şartlara bağlıyorum Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: Bende mevsimsel şartlara bağlıyorum Kesinlikle fark eder. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Bende mevsimsel şartlara bağlıyorumBen Petrol ürünü lobisine bağlıyorum 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 turbo ve ozellikle dpf li motorlarda yagin isi dayanimi en onemli sey. geri kalan daha az isinan motorlarda belli kalitenin uzeri her yag ayni. ben 4.0 jeep varken ,21 litrelik teneke kamyon yagi alip 25 bi de bir degistiriyordum. onlarda cinko orani yuksektir ve cinkonun yuzeyleri koruyucu ozelligi varmis. dizel kamyon yaginin farki buymus. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Görülecek birşey kalmamış. Nerde o eski 90lar kılavuzunda sorun vardır Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 kılavuzunda sorun vardırYasak kalktı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Yasak kalktı yoldaydım duymadım?_ Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Saatleri mi ayarlıyoruz? Ayarla ayarla yalama oldu saat. 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Saatleri mi ayarlıyoruz? Ayarla ayarla yalama oldu saat. saat yok artık hocam ölümden dönmüşüz ne saati ne dakikası? pandemi aşmış insanlık Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Evren Erakçora yazdı: Dogan Arsiray yazdı: anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi? Tam sentetik lafı izafi galiba, almana göre tam sentetik değil bize göre tam sentetik, yasalarla ilgili bir mevzu olsa gerek. "BIZOL’s new and innovative motor oils meet and exceed the standards of the German automotive industry based on highest quality standards with 100% consumer transparency and protection. Outside of Germany, partial Synthetic Motor Oils can be labelled as Fully Synthetic Motor Oils. This is not allowed in BIZOL because according to German Law we need to clearly label Fully Synthetic and Partial Synthetic motor oils. In essence, BIZOL’s Synthetic Motor Oils have the highest German quality standards with 100% consumer transparency and protection." demiş. https://www.bizol.com/phase-out/motor-oil/synthetic-oil/ Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 28 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2020 Dogan Arsiray yazdı: turbo ve ozellikle dpf li motorlarda yagin isi dayanimi en onemli sey. geri kalan daha az isinan motorlarda belli kalitenin uzeri her yag ayni. ben 4.0 jeep varken ,21 litrelik teneke kamyon yagi alip 25 bi de bir degistiriyordum. onlarda cinko orani yuksektir ve cinkonun yuzeyleri koruyucu ozelligi varmis. dizel kamyon yaginin farki buymus. Longlife diye belirtilen yağlar var değişim periyodu direkt 30/40 bin. Bu bakım olaylarında bizi sağlam yiyorlar ama neyse Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 https://tr.wikipedia.org/wiki/Beklenen_yaşam_süresi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı. O zaman bakımda kullanılan malzemelerin kaliteside önem kazanıyor. Avrupadaki veya x ülkesindeki filtre ve yağ kaliteleri ile Turkiyedeki malzeme kaliteleri aynı mi? Otosan logolu ürün ile motocraft logolu filtreler aynı kalitede mi? Disklerinin aynı kalitede olmadığını test ettim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts