İçeriğe Yönlendir

Afrika Ülkelerinde Sıfır Araç Bakım Aralığı 6 Ay


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki
Mustafa Erkan yazdı:

Bende ilk etken olarak toz diyorum. Afrika ülkelerinde toz, avrupa ülkelerine göre aşırı derecede yüksek. Ayrıca yakıt kalitesi de düşük. Yaklaşık 25 yillik mesleki tecrübem bana şunu öğretti Arazi araçlarinda eger araç surekli toz toprak koşullarinda çalışıyorsa en kaliteli yag kullanilir ve 5000 km de degistirilir. Hava filttesi ise her 2 3 binde hava tutulup 5000 de kaliteli olanla degistirilir. Devlet orman işletmelerinde bir cok toyota ve issuzu pikap 10 15 binde yag degistirip 50 bin km de motor yaptirmistir.Bu araçlar garantiden motor revizyonuna girince kendi servisleri bakim araliklarini kisaltip siz extrem sartlarda calisiyorsunuz demislerdir.

 

ortamlarda hep toyota arıza yapmıyor ne bulsa yakıyor gidiyor deniyordu bu hikaye mi :D 

Servet Aydın yazdı:

Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. Çevresel faktör aynı. Burada göz önünde seviliyoruz sadece. Kimse çıkıp analiz yaptı mı 30.k sonra çıkan yağ ile 10.k arasında ne fark var diye. Söyleyim 0.01

 

Servet abi, yani bu 10/20 binde bakım olayı safsata mı? Motorun ömrüne etkisi yok mu? 

Ayrıca senede 1 km 20 bin olmamışsa bile bakım yaptır olayı da mı safsata yoksa doğru mudur? 

 

Otomotiv firmaları sıfır araçtan çok servisten para kazanıyor bunu biliyoruz. Ama yinede sorularıma cevap almak isterim :) 

Servet Aydın yazdı:

Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında. Çevresel faktör aynı. Burada göz önünde seviliyoruz sadece. Kimse çıkıp analiz yaptı mı 30.k sonra çıkan yağ ile 10.k arasında ne fark var diye. Söyleyim 0.01

 

Ayrıca servet abim şunada bir göz atar mısın:

 

"

Kullandığım araç olan; Dacia Sandero Stepway'in İngiltere broşürünü indirdim.  Link: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/dacia-new-cars/editorial/brochures/sandero-stepway-brochure-2020-may.pdf

 

Yazan ibare aynen şu: Service Intervals: Annual servicing OR servicing at 18,000 miles (whichever comes first)  

 

1 yıl ya da 18.000 mil (28-30 bin km yapıyor.) 

 

Birde broşürde ilginç bir şey var; servis periyodu kısmında şunlar yazıyor.

 

1. yıl:  polen filtresi (başka birşey yok.)

2. yıl: Oil change + Cabin filter change (yağ/polen)

3.yıl: Cabin filter change + Brake fluid change (yağ/polen/fren sıvısı)

4. yıl: Oil change + Cabin filter change + Brake fluid change

 

 

Bu nasıl oluyor yahu? Her yıl yağ,hava,polen değişimi nerde? "

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Hiçbiri değil avrupa ile tr arasında.

1d efa bursaya gidip geldim hava filtresinden kum topladım. Hannover de  15 gün araba kullnadım yağmura da girdim çıktım araba pislenmedi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:


Çok extrem örnek. Porland Porselen. Hava filtresi siklon tip yapıldı. Yağ 300 saat periyod ile değişiyor. Araç için 5000 k kabaca. 2500 saat filan olunca motor iflas ediyor. Porselen tozu çok zalım. Aynı foklift standart filtre ve 500 saat yağ değişimi periyodu ile motor sanırım 3500 saat veya 4000 saat gitti. Aradaki hem hava hemde motor yağı değişimi filtre vs maliyeti hesaplamak gerek. 500 tl diyin bakıma.

 

yağ banyolu en iyi diyorlar Servet. siklon o mu? land series dekiler yahut pancar motor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1d efa bursaya gidip geldim hava filtresinden kum topladım. Hannover de  15 gün araba kullnadım yağmura da girdim çıktım araba pislenmedi

Yok öyle bir şey cicim. Senin bahsettiğin hanower eskide kaldı. Görmesem yutacam
 
yağ banyolu en iyi diyorlar Servet. siklon o mu? land series dekiler yahut pancar motor.

Evet yağ banyolu.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi?

Piyasadaki en iyi yağ.
 

Ben bunu bi yerde okumuştum şimdi bulamıyorum. Üreticiler milyon tonluk yağı labdan geçirip işlemiyor. Tamamı laboratuvardan çıkmıyor yani. Bazı formüller ile mineralli yağ ile tam sentetik üretilen yağın karıştırıldığı ve homojen şekilde sentetik teknoloji yağı üretildiği anlatılıyordu. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Kullandığım araç olan; Dacia Sandero Stepway

Dci motor için 20.k kafam rahat olsun dersen. Ha kafam rahat param kıymetli çöpe atmam dersen 25.k hatta 30.k. Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı.
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:


Dci motor için 20.k kafam rahat olsun dersen. Ha kafam rahat param kıymetli çöpe atmam dersen 25.k hatta 30.k. Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı.

 

Abi benimkisi 2019 model, 0.9 TCE motor + Fabrikasyon LPG'li.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Benzinli motor yapısal benzer ama yağ bakım vs bilgim hiç yok. Ama dizelden kısa olmayacaktır dayanımı.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Benzinli motor yapısal benzer ama yağ bakım vs bilgim hiç yok. Ama dizelden kısa olmayacaktır dayanımı.

 

Araba garantili olduğu için servise gitmem ve fahiş fiyat ödemem lazım yada parçalarımı kendim alıp dışarıda değiştircem :D 28 haziranda trafiğe çıkmış araba 2019'da. 1 ay sonra 1 sene olmuş olacak.  

 

Şimdi şunu netleştirelim: 1 sene yada 20 bin km olayı kesin mi? Yoksa o baştaki 1 sene olayı masal mı ?

 

Bu olaya masal diyenlerde var, araba km yaptıkça yıpranma meydana gelir, yağın ömrü öyle hemen gitmez, km yaptıkça gider diyip, 20 bin dolana kadar yılı önemsemeden bakım yaptıran bir güruhta var. Bu işin içinde olan birisi olarak senin görüşün nedir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Senin bahsettiğin hanower eskide kaldı. Görmesem yutacam

anlatmakla olmaz görmeli

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi?
Tam sentetik lafı izafi galiba, almana göre tam sentetik değil bize göre tam sentetik, yasalarla ilgili bir mevzu olsa gerek.
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Bende mevsimsel şartlara bağlıyorum
Ben Petrol ürünü lobisine bağlıyorum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

turbo ve ozellikle dpf li motorlarda yagin isi dayanimi en onemli sey. geri kalan daha az isinan motorlarda belli kalitenin uzeri her yag ayni. 

 

ben 4.0 jeep varken ,21 litrelik teneke kamyon yagi alip 25 bi de bir degistiriyordum. onlarda cinko orani yuksektir ve cinkonun yuzeyleri koruyucu ozelligi varmis. dizel kamyon yaginin farki buymus.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Görülecek birşey kalmamış. Nerde o eski 90lar

kılavuzunda sorun vardır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Saatleri mi ayarlıyoruz?

Ayarla ayarla yalama oldu saat.

saat yok artık hocam ölümden dönmüşüz ne saati ne dakikası? pandemi aşmış insanlık

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evren Erakçora yazdı:
Dogan Arsiray yazdı:
anlaşılmadı. nasıl yani tam sentetik yazan yağ tam sentetik değilmi?

Tam sentetik lafı izafi galiba, almana göre tam sentetik değil bize göre tam sentetik, yasalarla ilgili bir mevzu olsa gerek.

"BIZOL’s new and innovative motor oils meet and exceed the standards of the German automotive industry based on highest quality standards with 100% consumer transparency and protection.

Outside of Germany, partial Synthetic Motor Oils can be labelled as Fully Synthetic Motor Oils. This is not allowed in BIZOL because according to German Law we need to clearly label Fully Synthetic and Partial Synthetic motor oils. In essence, BIZOL’s Synthetic Motor Oils have the highest German quality standards with 100% consumer transparency and protection."

demiş.

https://www.bizol.com/phase-out/motor-oil/synthetic-oil/

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

turbo ve ozellikle dpf li motorlarda yagin isi dayanimi en onemli sey. geri kalan daha az isinan motorlarda belli kalitenin uzeri her yag ayni. 

 

ben 4.0 jeep varken ,21 litrelik teneke kamyon yagi alip 25 bi de bir degistiriyordum. onlarda cinko orani yuksektir ve cinkonun yuzeyleri koruyucu ozelligi varmis. dizel kamyon yaginin farki buymus.

 

Longlife diye belirtilen yağlar var değişim periyodu direkt 30/40 bin. Bu bakım olaylarında bizi sağlam yiyorlar ama neyse :)

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Harbi yağ fitresi bulamadık.. Yoksa kangolar 40.k bakımlı yürüyecek.. Mecbur 30.k bakım aralığı.

O zaman bakımda kullanılan malzemelerin kaliteside önem kazanıyor. Avrupadaki veya x ülkesindeki filtre ve yağ kaliteleri ile Turkiyedeki malzeme kaliteleri aynı mi? Otosan logolu ürün ile motocraft logolu filtreler aynı kalitede mi? Disklerinin aynı kalitede olmadığını test ettim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...