İçeriğe Yönlendir

Türkiye'de Bakım Periyodu Kandırmaca mı?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

 Merhaba dostlar,

kullandığım araç olan; Dacia Sandero Stepway'in İngiltere broşürünü indirdim. Ben mi yanlış anladım acaba, sizde göz atar mısınız linkten.
 
Link: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/dacia-new-cars/editorial/brochures/sandero-stepway-brochure-2020-may.pdf

 

Periyodik bakımlarla alakalı kısımda yazan şu: Service Intervals: Annual servicing OR servicing at 18,000 miles (whichever comes first)  

1 yıl ya da 18.000 mil (28-30 bin km.) 

Birde broşürde ilginç bir şey var; serviste değişecekler kısmında şunlar yazıyor.

 1. yıl:  polen filtresi (başka birşey yok.)

2. yıl: Oil change + Cabin filter change (yağ/polen)

3.yıl: Cabin filter change + Brake fluid change (yağ/polen/fren sıvısı)

4. yıl: Oil change + Cabin filter change + Brake fluid change

 Bu nasıl oluyor yahu? Her yıl yağ,hava,polen değişimi nerde?

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Araçların ülke şartlarına göre bakım periyotları farklı olabilir.

Rusya daki Renault ile Nijerya daki farklı olacaktır.

Mevsimsel ve doğa şartları araçları farklı farklı etkileyecektir.

Hatta ülkemizde bile Kars ile İzmir arasında fark oluşur.

Üreticiler de bunu göz önünde bulundurarak kılavuzlarda değişim yapabilirler.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Araçların ülke şartlarına göre bakım periyotları farklı olabilir.

Rusya daki Renault ile Nijerya daki farklı olacaktır.

Mevsimsel ve doğa şartları araçları farklı farklı etkileyecektir.

Hatta ülkemizde bile Kars ile İzmir arasında fark oluşur.

Üreticiler de bunu göz önünde bulundurarak kılavuzlarda değişim yapabilirler.

 

Hocam bakım periyodunu anladımda, bakımda değişecekler nasıl farklılaşıyor? 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

En iyi örneği hava filtresi, sıcak kuru iklim ise toz çok ise daha çabuk değişmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Hasan Karabekiroglu yazdı:

En iyi örneği hava filtresi, sıcak kuru iklim ise toz çok ise daha çabuk değişmesi gerekir.

 

listede hava filtresini hiç yazmamışlar. hava filtesini otomatik olarak yağ ile beraber mi görüyorlar anlamadım.

 

ayrıca yağ değişiminide 2 senede 1 olarak listelemişler. enteresan..

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
(düzenlendi)

konu tartışmaya çok açık dipsiz kuyu gibi;

 

kimisi bakımı aksatır arabada sorunlar çabuk başlar çok sıkıntı çeker,

kimisi hiç bakım yaptırmaz araç tıkır tıkır çalışır,

kimisi bakım kaçırmaz aracı sürekli arızalanır,(özellikle fransızlar)

kimisi de bakım yaptırır aracını 500 bin km kullanır zamanında bakım çok faydalı der.

 

benim bir tanıdığım var aracı alır bakım fln hiç yaptırmaz öyle biner senelerdir sonra öylece satar, birde kapı komşum var babası kaportacı, kardeşi motorcu,kendiside her işten anlar aldığı her araçta sorun çıkar adam aracın başından ayrılmaz,sürekli yağlar ballar ama nafile :)

 

bana göre de kısa gibi geliyor hatta önce yıl yada km hangisi dolarsa olayı çok saçma ya km olsun yada yıl. 

 

birde klasik serviste bakımı yapılmadığında garanti dışı kalma olayı varki zaten bütün çakallık orda dönüyor.

tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Kullanım kılavuzlarındaki bakım ve değişim gereksinimleri, muhtemel durumlara göre hazırlanıyor fakat

Bir aracın aynı standartta kullanılması düşünülemez, bu yüzden kullanım durumuna göre bakım durumu değerlendirilmelidir.

Kendi lojistik şirketimizde kullandığımız tırların normal yağ değişim aralığı 60 bin, fakat piyasa koşulları gereği her yükü asgari ye göre ayarlayamıyoruz

Haliyle fazla tonaj altında çalışacağı için motorlar, yağ değişim aralığını 40 bine çektik ve faydasını gördük, ha yok 60 bin diye diretseydik motorlarda daha büyük arızalar çıkacaktı.

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mesut Eyibil yazdı:

konu tartışmaya çok açık dipsiz kuyu gibi;

 

kimisi bakımı aksatır arabada sorunlar çabuk başlar çok sıkıntı çeker,

kimisi hiç bakım yaptırmaz araç tıkır tıkır çalışır,

kimisi bakım kaçırmaz aracı sürekli arızalanır,(özellikle fransızlar)

kimisi de bakım yaptırır aracını 500 bin km kullanır zamanında bakım çok faydalı der.

 

benim bir tanıdığım var aracı alır bakım fln hiç yaptırmaz öyle biner senelerdir sonra öylece satar, birde kapı komşum var babası kaportacı, kardeşi motorcu,kendiside her işten anlar aldığı her araçta sorun çıkar adam aracın başından ayrılmaz,sürekli yağlar ballar ama nafile :)

 

bana göre de kısa gibi geliyor hatta önce yıl yada km hangisi dolarsa olayı çok saçma ya km olsun yada yıl. 

 

birde klasik serviste bakımı yapılmadığında garanti dışı kalma olayı varki zaten bütün çakallık orda dönüyor.

 

Hocam okuduğum bir yazıda, otomotiv firmaları sıfır araç satışından daha çok "periyodik bakım" dan daha çok para kazanıyormuş. Kar marjı daha azmış sıfır aracın, bakımın daha fazlaymış. Sonuçta otomotiv üreticisi sattığı araç daha çok servise gelsin ister. Düşünsene 50 bin km bakım aralığı var, adam en minimum 5 sene servise uğramıyor, nasıl olurdu sence. Bu işlerde de global anlamda çakallık dönüyor.

 

Longlife yağlar var mesela, 30 binde bir değişmesi gerekiyor. Ömrü 30 bin km. 

 

İngilizcesi sağlam olan bir arkadaş keşke attığım linkteki bakım kısmını inceleyip bizimle paylaşsa, acaba ben mi yanlış anlıyorum diyorum. 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Kullanım kılavuzlarındaki bakım ve değişim gereksinimleri, muhtemel durumlara göre hazırlanıyor fakat

Bir aracın aynı standartta kullanılması düşünülemez, bu yüzden kullanım durumuna göre bakım durumu değerlendirilmelidir.

Kendi lojistik şirketimizde kullandığımız tırların normal yağ değişim aralığı 60 bin, fakat piyasa koşulları gereği her yükü asgari ye göre ayarlayamıyoruz

Haliyle fazla tonaj altında çalışacağı için motorlar, yağ değişim aralığını 40 bine çektik ve faydasını gördük, ha yok 60 bin diye diretseydik motorlarda daha büyük arızalar çıkacaktı.

 

 

 

Hocam maşallah bu tırlar ne dayanıklı yahu. Demek ki otomotiv firmalarıda istese motorları bu kadar uzun bakım gerektirecek şekilde yapabilir. Buradan bu sonuç çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mesut Eyibil yazdı:

önce yıl yada km hangisi dolarsa olayı çok saçma ya km olsun yada yıl. 

Farkı anlamadım :)

 

km den çok motor çalışma zammına göre belirleniyor diyorlar ama İstanbul ile Anadolu da bir ilçenin trafik yoğunluğu aynı değil, bana da kısa geliyor ama uyuyorum periyotlarla.

 

102 ve 185 binde triger değişti, ikinci değişimde usta "söylemesen 5 yıl, 80 bin km yapmış bu demezdim" dedi. Ama yan tarafta 110 binde triger koparan focus 3 dizel i görünce "değişirim zamanında kafam rahat eder" diyor insan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Hocam maşallah bu tırlar ne dayanıklı yahu. Demek ki otomotiv firmalarıda istese motorları bu kadar uzun bakım gerektirecek şekilde yapabilir. Buradan bu sonuç çıkıyor. 

 

Yapılabilir tabi ama, bir çok maliyet devreye giriyor, ağırlık, yakıt maliyeti vs..

En önemlisi fiyat, yani daha kaliteli olsa bu fiyatlara bu arabaları alamayız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim Tiryaki yazdı:

Bu nasıl oluyor yahu? Her yıl yağ,hava,polen değişimi nerde?

Türkiye de

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Portif 20bin avro alış.. Satış 20100. Satış sözleşmesi 1.madde. Her 300 saatte bakım. Ama makina 1200 saat bakım peryodlu

  • Beğen 2
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Portif 20bin avro alış.. Satış 20100. Satış sözleşmesi 1.madde. Her 300 saatte bakım. Ama makina 1200 saat bakım peryodlu

 

Nasıl anlamadım abi? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Her 300 saatte bakım.

yan sanayi bakım malzemesi var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupalıların bakım periyotları uzun iklim, çevre baskısı, satış rekabeti ve işçiliğin pahalı olması vs den dolayı olsa gerek. 2 yılda bir bakım standart olmaya başladı bir çok üreticide. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Nasıl anlamadım abi? 

Satarken kazanma bakımda kazan
yan sanayi bakım malzemesi var mı

Çarmıha gererler adamı. Servisler kısa bakım periyodunda oem değil ama oeme benzeyen ürün kullanıyor diyosun sankim.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Astra H aracım almanya da 30 bin km de bir. Bunu sorduklarında ise dedikleri şey yol şartları farklı oluyor..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Servet abi çok şifreli konuşuyor [emoji4]

Nesi şifreli be :) sıfır satarken kazanç yok ama garanti nedeniyle 2yıl bakım bende. 1200 saat standart bakımı sana hayır 300 saat derim mis gibi kazancım olur
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sefa Çelik yazdı:

Sıfır aldığım transporter 15 bin km olduğunda bakım uyarısı vermedi, 16-17-18-19 da vermedi. 20 binde uyarı ışığı yandı. 20 bin km'de bir bakım, iyiymiş dedim, daha çok sevdim.

Doğuşa gittim, geç gelmişsiniz, bakım periyodu 15 bin km'de bir dediler. Ne yaptılar bilmiyorum, ondan sonra 15 bin km'de bir uyarı ışığı yanmaya başladı. 

 

İşte aynen benim passat gibi. passat da 30 yazıyordu ilk. 14 bin km ye geldiğimde mesela 16 bin km sonra servis diyordu menüye girersem.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2

Şöyle bir örnekle katılayım bu konuya, geçtiğimiz yıl 45 bin km'de olan aracımın 10 senelik triger kayışını değiştirdik usta arkadaşımla inanın yazıları ilk gün ki gibi duruyordu ve en ufak çatlaklık iplik soyulması yoktu. Devirdaim ise keza aynı durumdaydı. Ama belki firmaların para kazanma hırsı belki de toplum olarak arabalara fazla değer verdiğimizden bakımlarını sanki çok sık yaptırıyoruz. Sonuçta araç fiyatları ortada 2008 senesinde 31 Bin TL'e alınan aracın şuan ki piyasası şaka düzeyinde. Neysd efkarlandım yine😪

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Tayfun Aydın yazdı:

Astra H aracım almanya da 30 bin km de bir. Bunu sorduklarında ise dedikleri şey yol şartları farklı oluyor..

Görende afrika çöllerinde araba kullanıyoruz sanacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bi ara forumdada vardı yanlış hatırlamıyorsam, aynı altyapı ve motora sahip olan Kadjar ve Kaşkai arsındaki periyodik bakım aralığı tuhaflığı. Hemde bu tuhaflık Türkiye içindi.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Hakan Gürsu yazdı:

Bi ara forumdada vardı yanlış hatırlamıyorsam, aynı altyapı ve motora sahip olan Kadjar ve Kaşkai arsındaki periyodik bakım aralığı tuhaflığı. Hemde bu tuhaflık Türkiye içindi.

 

Biri 20 biri 30 bindi sanırım :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...