İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobil Üretmekten Bilerek mi Kaçılıyor?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

Otomobil firmalarının elektrikli otomobil üretme konusunda çekimser davrandıklarına dair bir kaç yazı okudum ve bende aynı görüşteyim. İçten yanmalı motorlar gibi sık sık bakım gerektirmeyen araçlar olması nedeniyle, motor yağı üreticileri, parça üreticileri, petrol üreticileri, LPG firmaları (BRC,Landirenzo,Prins vb.) doğal olarak kârlarına kâr katamayacaklar. 

 

Ayrıca kafamı karıştıran ve bilgi beklediğim bir husus var; elektrikli otomobilde en büyük sorun menzil ve batarya deniliyor. Araç hareket halindeyken şarj etme diye bir teknoloji yok mu? Araç akülerimiz araç halindeyken kendi kendini şarj ediyor mesela.. Bunun benzer veya aynısı elektrikli otomobilde yapılamıyor mu? 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ibrahim Tiryaki yazdı:

.

 

Ayrıca kafamı karıştıran ve bilgi beklediğim bir husus var; elektrikli otomobilde en büyük sorun menzil ve batarya deniliyor. Araç hareket halindeyken şarj etme diye bir teknoloji yok mu? Araç akülerimiz araç halindeyken kendi kendini şarj ediyor mesela.. Bunun benzer veya aynısı elektrikli otomobilde yapılamıyor mu? 

 

 

 

Hangi enerjiyle?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Hangi enerjiyle?

 

AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Hayır kaçınma yok kaynak yetersizliği var, birinci derece enerji sıkıntısı...

Tüketilen enerji ile üretilen enerji arasındaki kombinasyonu ayarlayamadılar daha...

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken

Normal motor çalışırken şarj ediyor. Elektrikli şarj etmeye kalkarsa kendi şarjından yiyecek.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ahmet Caliskan yazdı:

Normal motor çalışırken şarj ediyor. Elektrikli şarj etmeye kalkarsa kendi şarjından yiyecek.

 

o zaman bu iş hertürlü batarya geliştirmeye ve menzil uzatmaya bakıyor anladığım kadarıyla. tek çare bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. 

 

Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. 

 

Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor.

 

Acaba elektrikli araçlar yerine ticari araçlar hariç, LPG üzerine mi yoğunlaşmaları gerekliydi diye düşünmüyor değilim. LPG, benzin ve dizele göre daha çevreci bir yakıt. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

o zaman bu iş hertürlü batarya geliştirmeye ve menzil uzatmaya bakıyor anladığım kadarıyla. tek çare bu

Bataryayı şarj edebilecek başka bir enerji kaynağı geliştirilirse (güneş, rüzgar, sürtünme vs) yine akü mantığındaki gibi kendi kendini şarj edebilir. Bence yapılamaz değil. Ki bildiğim kadarıyla bu yöntemlerden bazıları kullanılıyor ama yeterli değil, geliştirilmesi lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken

yakıt harcayarak...

 

bu işin çözümü başka bir enerji kaynağı bulmak yada az akımla çabuk dolan pil bulmak gibi birşey..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lpg yi kafanızdan çıkarın. 1 varil petrolden en az çıkan yakıtlardan biri lpgdir. Lpg ucuz olması kullanım alanının az olması. Lpg ilgi artarsa benzinden daha pahalıya patlar. 

 

3HaJVw3AYyXBD5Md5tUD9YKkzGo1eoR2RP1hYxRa

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

Lpg yi kafanızdan çıkarın. 1 varil petrolden en az çıkan yakıtlardan biri lpgdir. Lpg ucuz olması kullanım alanının az olması. Lpg ilgi artarsa benzinden daha pahalıya patlar. 

 

3HaJVw3AYyXBD5Md5tUD9YKkzGo1eoR2RP1hYxRa

 

o zaman en güzel çözüm: CNG

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Ne zaman verim % 100'ün üzerinde alınmaya başlarsa ne menzil sorunu kalır ne enerji. O zaman da fizikteki bilinen teoriler çöker. Şimdilik imkansız.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Lpg nin ucuzluğu kullanım azlığın dan değil, üretim maliyetinin ucuz olmasından kaynaklıdır.

Ülkemizdeki 100 aracın 38 tanesi lpg li, bu ciddi bir rakam

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Lpg nin ucuzluğu kullanım azlığın dan değil, üretim maliyetinin ucuz olmasından kaynaklıdır.

Ülkemizdeki 100 aracın 38 tanesi lpg li, bu ciddi bir rakam

 

Ben yeni farkettim, doğalgazdan ciddi miktarda lpg üretiliyormuş . Yani CNG den LPG yapıyoarlar. 

 

https://tr.wikipedia.org/wiki/Doğalgaz_işleme

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

 Ya kablosuz elektirik kullanılacak, ya da pil teknolojisinde şimdikinden daha verimli piller yapılacak. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. 

 

Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor.

yada voltaj artacak ki düşük akım ile uzun menzil elde edilebilsin.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Yanlış hatırlamıyorsam Fransada yola döşenen hatlardan hareket halindeki araçları şarj eden sistem üzerinde deneysel çalışmalar yapılıyor.  Henüz ticarileştirilmedi.
https://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/08/150813_elektrikli_yol

Yeni bir sistem değil. Kısa menzil için ideal. Henüz bizde yok ama yurt dışı lojistik depoları kullanıyor sistemi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

şuanki sistem hala yeterli değil. standart kullanıcı almaz

 

ben 700 800 km menzili olmayan bittiğindede 5 dk da deposunu doldurmayacağım arabayla uğraşmam

 

libertynin lpg tankı ufaktı ona bile sinir oluyordum çabuk bitiyor diye bide şarja koyacam yarım saat bekicem öylemi :D

pili şarjı yaygınlaşmadan 100 kişinin 98 i vazgeçer almaktan

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Gök yazdı:

şuanki sistem hala yeterli değil. standart kullanıcı almaz

 

ben 700 800 km menzili olmayan bittiğindede 5 dk da deposunu doldurmayacağım arabayla uğraşmam

 

libertynin lpg tankı ufaktı ona bile sinir oluyordum çabuk bitiyor diye bide şarja koyacam yarım saat bekicem öylemi :D

pili şarjı yaygınlaşmadan 100 kişinin 98 i vazgeçer almaktan

 

daha dün bir arkadaşla mevzusu oldu, acele işin var, hastan var, uzun yola çıkman lazım, yolda şarj için kaybedeceğin yarım saatin belki büyük önemi var, bu şarj meselesi o yüzden sıkıntı. dediğiniz gibi 5-10 dk aralığına inmeden alınmaz fazla. ha avrupada olsan alırsın alım gücü farklı vs.

Sani Gerşon yazdı:

Bulabilirseniz bu belgeseli mutlaka izleyiniz. Neden hala üretilemediğini çok güzel anlatıyorlar:

 

https://forum.donanimhaber.com/elektrikli-arabayi-kim-oldurdu-belgesel--94281548

 

konuyu okudum şimdi. benim başlığı açmamı düşündüren neden doğru demek ki :) Rot Balans, Silecek suyu, lastik basıncından başka bir bakım gerektirmediği gibi motor, vites gibi komplike ve masraf çıkaran parçaları bulunmuyor, eee daş mı yiyecek bu otomobil üretenler...

elektrikli otomobil hakkında çok yazı okudum, çoğu firma bakın bizde elektrikli otomobil yapıyoruz diye göstermelik 1-2 model yapıyor ama arka planda yeni yeni içten yanmalı motorlar çıkarmaya devam ediyor, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim Tiryaki yazdı:

İçten yanmalı motorlar gibi sık sık bakım gerektirmeyen araçlar olması nedeniyle, motor yağı üreticileri, parça üreticileri, petrol üreticileri, LPG firmaları (BRC,Landirenzo,Prins vb.) doğal olarak kârlarına kâr katamayacaklar. 

oyunun bir kuralı değişirse hiç merak etmeyin yeni gelen kural müşteri cebinden daha fazlasını alır.

ibrahim Tiryaki yazdı:

Otomobil firmalarının elektrikli otomobil üretme konusunda çekimser davrandıklarına dair

sanayide fizibilite diye bir şey vardır, su hayratı gibi cepten para harcayarak kimse iş yapmaz. sanayide çekinmek yoktur karsız iş vardır.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Çağlar Bayur yazdı:

oyunun bir kuralı değişirse hiç merak etmeyin yeni gelen kural müşteri cebinden daha fazlasını alır.

sanayide fizibilite diye bir şey vardır, su hayratı gibi cepten para harcayarak kimse iş yapmaz. sanayide çekinmek yoktur karsız iş vardır.

 

 

Süslü cümlelere gerek yok abi :) nasıl daha iyi öpebiliriz üzerinde çalışıyorlar desene şuna. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Süslü cümlelere gerek yok abi :) nasıl daha iyi öpebiliriz üzerinde çalışıyorlar desene şuna. 

aypon da öpüyor deyince aforoz geliyor forumda onun için mecburen alıştık. kimse hayrına iş yapmaz? bilabedel çalışan öğretmen ben tanımadım mesela hayrına eğitim var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...