ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Otomobil firmalarının elektrikli otomobil üretme konusunda çekimser davrandıklarına dair bir kaç yazı okudum ve bende aynı görüşteyim. İçten yanmalı motorlar gibi sık sık bakım gerektirmeyen araçlar olması nedeniyle, motor yağı üreticileri, parça üreticileri, petrol üreticileri, LPG firmaları (BRC,Landirenzo,Prins vb.) doğal olarak kârlarına kâr katamayacaklar. Ayrıca kafamı karıştıran ve bilgi beklediğim bir husus var; elektrikli otomobilde en büyük sorun menzil ve batarya deniliyor. Araç hareket halindeyken şarj etme diye bir teknoloji yok mu? Araç akülerimiz araç halindeyken kendi kendini şarj ediyor mesela.. Bunun benzer veya aynısı elektrikli otomobilde yapılamıyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: . Ayrıca kafamı karıştıran ve bilgi beklediğim bir husus var; elektrikli otomobilde en büyük sorun menzil ve batarya deniliyor. Araç hareket halindeyken şarj etme diye bir teknoloji yok mu? Araç akülerimiz araç halindeyken kendi kendini şarj ediyor mesela.. Bunun benzer veya aynısı elektrikli otomobilde yapılamıyor mu? Hangi enerjiyle? 2 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Hangi enerjiyle? AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Hayır kaçınma yok kaynak yetersizliği var, birinci derece enerji sıkıntısı... Tüketilen enerji ile üretilen enerji arasındaki kombinasyonu ayarlayamadılar daha... Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken Normal motor çalışırken şarj ediyor. Elektrikli şarj etmeye kalkarsa kendi şarjından yiyecek. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Ahmet Caliskan yazdı: Normal motor çalışırken şarj ediyor. Elektrikli şarj etmeye kalkarsa kendi şarjından yiyecek. o zaman bu iş hertürlü batarya geliştirmeye ve menzil uzatmaya bakıyor anladığım kadarıyla. tek çare bu 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor. Acaba elektrikli araçlar yerine ticari araçlar hariç, LPG üzerine mi yoğunlaşmaları gerekliydi diye düşünmüyor değilim. LPG, benzin ve dizele göre daha çevreci bir yakıt. Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: o zaman bu iş hertürlü batarya geliştirmeye ve menzil uzatmaya bakıyor anladığım kadarıyla. tek çare bu Bataryayı şarj edebilecek başka bir enerji kaynağı geliştirilirse (güneş, rüzgar, sürtünme vs) yine akü mantığındaki gibi kendi kendini şarj edebilir. Bence yapılamaz değil. Ki bildiğim kadarıyla bu yöntemlerden bazıları kullanılıyor ama yeterli değil, geliştirilmesi lazım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 (düzenlendi) ibrahim Tiryaki yazdı: AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken yakıt harcayarak... bu işin çözümü başka bir enerji kaynağı bulmak yada az akımla çabuk dolan pil bulmak gibi birşey.. 29 Mayıs 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Lpg yi kafanızdan çıkarın. 1 varil petrolden en az çıkan yakıtlardan biri lpgdir. Lpg ucuz olması kullanım alanının az olması. Lpg ilgi artarsa benzinden daha pahalıya patlar. 2 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Ali Darbaz yazdı: Lpg yi kafanızdan çıkarın. 1 varil petrolden en az çıkan yakıtlardan biri lpgdir. Lpg ucuz olması kullanım alanının az olması. Lpg ilgi artarsa benzinden daha pahalıya patlar. o zaman en güzel çözüm: CNG Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Ne zaman verim % 100'ün üzerinde alınmaya başlarsa ne menzil sorunu kalır ne enerji. O zaman da fizikteki bilinen teoriler çöker. Şimdilik imkansız. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Lpg nin ucuzluğu kullanım azlığın dan değil, üretim maliyetinin ucuz olmasından kaynaklıdır. Ülkemizdeki 100 aracın 38 tanesi lpg li, bu ciddi bir rakam Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: Lpg nin ucuzluğu kullanım azlığın dan değil, üretim maliyetinin ucuz olmasından kaynaklıdır. Ülkemizdeki 100 aracın 38 tanesi lpg li, bu ciddi bir rakam Ben yeni farkettim, doğalgazdan ciddi miktarda lpg üretiliyormuş . Yani CNG den LPG yapıyoarlar. https://tr.wikipedia.org/wiki/Doğalgaz_işleme Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 (düzenlendi) Yanlış hatırlamıyorsam Fransada yola döşenen hatlardan hareket halindeki araçları şarj eden sistem üzerinde deneysel çalışmalar yapılıyor. Henüz ticarileştirilmedi. https://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/08/150813_elektrikli_yol 29 Mayıs 2020 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Ya kablosuz elektirik kullanılacak, ya da pil teknolojisinde şimdikinden daha verimli piller yapılacak. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Motorlar gayet verimli, ya pil büyüyecek (zaten çok büyük, sedan araç 2 ton...) yada yeni bir batarya teknolojisi çıkacak, başka yolu yok. Yolda şarj olayı için benzinli motor kullanan hibrit araçlar var zaten ana o başka bir kulvar oluyor. yada voltaj artacak ki düşük akım ile uzun menzil elde edilebilsin. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Yanlış hatırlamıyorsam Fransada yola döşenen hatlardan hareket halindeki araçları şarj eden sistem üzerinde deneysel çalışmalar yapılıyor. Henüz ticarileştirilmedi. https://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/08/150813_elektrikli_yolYeni bir sistem değil. Kısa menzil için ideal. Henüz bizde yok ama yurt dışı lojistik depoları kullanıyor sistemi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 Bulabilirseniz bu belgeseli mutlaka izleyiniz. Neden hala üretilemediğini çok güzel anlatıyorlar: https://forum.donanimhaber.com/elektrikli-arabayi-kim-oldurdu-belgesel--94281548 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 şuanki sistem hala yeterli değil. standart kullanıcı almaz ben 700 800 km menzili olmayan bittiğindede 5 dk da deposunu doldurmayacağım arabayla uğraşmam libertynin lpg tankı ufaktı ona bile sinir oluyordum çabuk bitiyor diye bide şarja koyacam yarım saat bekicem öylemi pili şarjı yaygınlaşmadan 100 kişinin 98 i vazgeçer almaktan 2 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: şuanki sistem hala yeterli değil. standart kullanıcı almaz ben 700 800 km menzili olmayan bittiğindede 5 dk da deposunu doldurmayacağım arabayla uğraşmam libertynin lpg tankı ufaktı ona bile sinir oluyordum çabuk bitiyor diye bide şarja koyacam yarım saat bekicem öylemi pili şarjı yaygınlaşmadan 100 kişinin 98 i vazgeçer almaktan daha dün bir arkadaşla mevzusu oldu, acele işin var, hastan var, uzun yola çıkman lazım, yolda şarj için kaybedeceğin yarım saatin belki büyük önemi var, bu şarj meselesi o yüzden sıkıntı. dediğiniz gibi 5-10 dk aralığına inmeden alınmaz fazla. ha avrupada olsan alırsın alım gücü farklı vs. Sani Gerşon yazdı: Bulabilirseniz bu belgeseli mutlaka izleyiniz. Neden hala üretilemediğini çok güzel anlatıyorlar: https://forum.donanimhaber.com/elektrikli-arabayi-kim-oldurdu-belgesel--94281548 konuyu okudum şimdi. benim başlığı açmamı düşündüren neden doğru demek ki Rot Balans, Silecek suyu, lastik basıncından başka bir bakım gerektirmediği gibi motor, vites gibi komplike ve masraf çıkaran parçaları bulunmuyor, eee daş mı yiyecek bu otomobil üretenler... elektrikli otomobil hakkında çok yazı okudum, çoğu firma bakın bizde elektrikli otomobil yapıyoruz diye göstermelik 1-2 model yapıyor ama arka planda yeni yeni içten yanmalı motorlar çıkarmaya devam ediyor, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: İçten yanmalı motorlar gibi sık sık bakım gerektirmeyen araçlar olması nedeniyle, motor yağı üreticileri, parça üreticileri, petrol üreticileri, LPG firmaları (BRC,Landirenzo,Prins vb.) doğal olarak kârlarına kâr katamayacaklar. oyunun bir kuralı değişirse hiç merak etmeyin yeni gelen kural müşteri cebinden daha fazlasını alır. ibrahim Tiryaki yazdı: Otomobil firmalarının elektrikli otomobil üretme konusunda çekimser davrandıklarına dair sanayide fizibilite diye bir şey vardır, su hayratı gibi cepten para harcayarak kimse iş yapmaz. sanayide çekinmek yoktur karsız iş vardır. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 29 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: oyunun bir kuralı değişirse hiç merak etmeyin yeni gelen kural müşteri cebinden daha fazlasını alır. sanayide fizibilite diye bir şey vardır, su hayratı gibi cepten para harcayarak kimse iş yapmaz. sanayide çekinmek yoktur karsız iş vardır. Süslü cümlelere gerek yok abi nasıl daha iyi öpebiliriz üzerinde çalışıyorlar desene şuna. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mayıs 2020 Paylaş 29 Mayıs 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: Süslü cümlelere gerek yok abi nasıl daha iyi öpebiliriz üzerinde çalışıyorlar desene şuna. aypon da öpüyor deyince aforoz geliyor forumda onun için mecburen alıştık. kimse hayrına iş yapmaz? bilabedel çalışan öğretmen ben tanımadım mesela hayrına eğitim var mı? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts