İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobil Üretmekten Bilerek mi Kaçılıyor?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

aypon da öpüyor deyince aforoz geliyor forumda onun için mecburen alıştık. kimse hayrına iş yapmaz? bilabedel çalışan öğretmen ben tanımadım mesela hayrına eğitim var mı?

10 -15 sene önce falan ücretsiz kurs falan yapardık ama artık yok. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

10 -15 sene önce falan ücretsiz kurs falan yapardık ama artık yok. 

kurs kesmez komple eğitim hayratı mesela

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
ibrahim Tiryaki yazdı:

acele işin var, hastan var, uzun yola çıkman lazım, yolda şarj için kaybedeceğin yarım saatin belki büyük önemi var, bu şarj meselesi o yüzden sıkıntı

 

Çok afaki bir durum. Hastan varsa 400-450 km uzağa götürmezsin acil. Yada kendi arabanla götürmezsin.

 

Hiç mi böyle bir durum olmaz, ömürde bir iki. Geçen yaz eşimin babaannesi vefat etmişti, İzmir de 10 gibi öğrendik, ikindin defin var. İkindin okunurken Antalya Korkuteli küçükköye vardık. Elektrikli olsa sıkıntı olurdu tabi ama kaç kere bu kadar uzun menzil ve kısıtlı zaman olur? 

 

Tesla model X Türkiye'de 5008 fiyatına olsa, ve o fiyatlarda araç alabilecek olsam düşünmeden model X alırım. Yaygınlaşmama sebebi tamamen duygusal ülkemizde bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sorulara yanıt vermeye çalışayım:

 

A- İbrahim Beyin ilk sorusunda "araç aküsünü kendi şarj" konusu dile getirildi. Vermeden almak yok. Yaratmak Allaha mahsus. Halil ibrahim sofrası diye bir sofra yok (şu yedikçe çoğalan). Enerjinin korunumu yasası ve termodinamik 2 ye göre bir enerji kaynağın olacak ondan belirli bir yüzde verimle başka dönüşüm yapacaksın kalan kısmı da ısıya dönüşecek vs.  Dolayısı ile elektrik bir enerji biçimi. Enerji KAYNAĞI değil.  Akü ya da Alternatör Jeneratör de enerji kaynağı değil. Bunlar depolama ve dönüşüm cihazları.

Enerji kaynakları aşağıda:

 1- Güneş  (rüzgar da güneş kaynaklı kabul edilir, odun da, bunlar güneş sönene kadar yenilenebilir 5 milyar yıl)

 2- Fosil Yakıt Hidrokarbon

 3- Jeotermal

 4- Nükleer Reaksiyon (madde-enerji dönüşümü)

 

Bunlardan elde ettiğimiz enerjiyi araçlarda depolayarak kullanıyoruz. 

 

B-  Birçok mesajda elektrikli araçları menzili (Ali olsun Ahmet İhsan olsun)  ve şarj zamanları bahane edilerek sebep üretiliyor. Bu yanlış. Mesele maliyet. Açıklaması da şöyle.

Ama iyi okuyun.

Geleneksel benzin istasyonu yaklaşımı araçların gelip depo doldurması yaklaşımı her eve bir benzin tankı koyamadığımız ve borularla evlere dağıtmadığımız için. Akaryakıtın büyük tanklarda depolanması güvenli bir biçimde araçlara aktarımı için istasyon kavramı var. Bu istasyona giriyorsunuz yakıtı alıp devam ediyorsunuz.

 

Elektriklide böyle bir dağıtım sorunu yok. (yani şebeke güçlendirmesi vs genel uzun vadeli yapılacaklar dışında). Elektrikli araçların şarjı benzin alır gibi olması gerekmiyor.

Sizler hesaplarınızı yaparken enerji dolumunu benzin alımı gibi düşünüyorsunuz. Öyle olmayacak. Kesinlikle olmayacak. Hanginiz çok sık bir şekilde kesintisiz 4 saat araç kullanıyorsunuz? Mutlaka bi mola veriyorsunuz. İşte dolum orada olacak. Kebapçıda olacak. İstasyon olayı hiç olmayacak. İstasyonu unutun. Dolayısı ile dinlenme tesisleri ve şehir içi şarj durumları çok değişecek. Bu nedenle birçok üretici menzili uzatmak yerine maliyeti düşürme hedefledi. 300-400 km zaten şu an standart gibi oldu. Bu yeterli ve hatta malum tüketici düşüncesi yüzünden fazla bile.

 

15 sene önce pili 1 ay giden Nokia 3310 ya da Philips Xenium alırken şimdi 1 gün giden Iphone olunca gık demiyorsunuz. Ne oldu? Demek ki kullanım şarj alışkanlıklarımız, şarj noktalarımız ona göre değişti adapte oldu. Kablosuz şarj çıktı araç şarj çıktı. Çıktı da çıktı. Değişti dünya.

 

Haziran ayında Mini Cooper Elektrikli geliyor. Normal araç ile aynı fiyat (cooper ile!). 220km menzil. hep memlekete gitmeyeceğim diyenler alabilir. 

 

C- Şu an için en büyük sorun pillerin kaç bin kem sonra %50 performansa düşeceği. Bunu garanti vs ile çözmeye çalışıyorlar ama burada da avrupadaki araç ömrü ile türkiyedeki araç ömrünün farklı olması. Değiştirilebilir akü imajı sağlanır ve bu garanti edilirse tasarımda. (sökülebilir batarya vs ve hemen pahalı da olsa serviste bataryanın olabildiğinin ispatı) kişilerin algısı değişir.

 

D-  Daha küçük ve hafif araçlara binmeliyiz. ZOE bunun için güzel örnek. Ama tipi kayık. ah reno ah. 

 

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

AKÜ nasıl şarj oluyor hareket ederken

 

nasıl oluyor?

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Sorulara yanıt vermeye çalışayım:

 

A- İbrahim Beyin ilk sorusunda "araç aküsünü kendi şarj" konusu dile getirildi. Vermeden almak yok. Yaratmak Allaha mahsus. Halil ibrahim sofrası diye bir sofra yok (şu yedikçe çoğalan). Enerjinin korunumu yasası ve termodinamik 2 ye göre bir enerji kaynağın olacak ondan belirli bir yüzde verimle başka dönüşüm yapacaksın kalan kısmı da ısıya dönüşecek vs.  Dolayısı ile elektrik bir enerji biçimi. Enerji KAYNAĞI değil.  Akü ya da Alternatör Jeneratör de enerji kaynağı değil. Bunlar depolama ve dönüşüm cihazları.

Enerji kaynakları aşağıda:

 1- Güneş  (rüzgar da güneş kaynaklı kabul edilir, odun da, bunlar güneş sönene kadar yenilenebilir 5 milyar yıl)

 2- Fosil Yakıt Hidrokarbon

 3- Jeotermal

 4- Nükleer Reaksiyon (madde-enerji dönüşümü)

 

Bunlardan elde ettiğimiz enerjiyi araçlarda depolayarak kullanıyoruz. 

 

B-  Birçok mesajda elektrikli araçları menzili (Ali olsun Ahmet İhsan olsun)  ve şarj zamanları bahane edilerek sebep üretiliyor. Bu yanlış. Mesele maliyet. Açıklaması da şöyle.

Ama iyi okuyun.

Geleneksel benzin istasyonu yaklaşımı araçların gelip depo doldurması yaklaşımı her eve bir benzin tankı koyamadığımız ve borularla evlere dağıtmadığımız için. Akaryakıtın büyük tanklarda depolanması güvenli bir biçimde araçlara aktarımı için istasyon kavramı var. Bu istasyona giriyorsunuz yakıtı alıp devam ediyorsunuz.

 

Elektriklide böyle bir dağıtım sorunu yok. (yani şebeke güçlendirmesi vs genel uzun vadeli yapılacaklar dışında). Elektrikli araçların şarjı benzin alır gibi olması gerekmiyor.

Sizler hesaplarınızı yaparken enerji dolumunu benzin alımı gibi düşünüyorsunuz. Öyle olmayacak. Kesinlikle olmayacak. Hanginiz çok sık bir şekilde kesintisiz 4 saat araç kullanıyorsunuz? Mutlaka bi mola veriyorsunuz. İşte dolum orada olacak. Kebapçıda olacak. İstasyon olayı hiç olmayacak. İstasyonu unutun. Dolayısı ile dinlenme tesisleri ve şehir içi şarj durumları çok değişecek. Bu nedenle birçok üretici menzili uzatmak yerine maliyeti düşürme hedefledi. 300-400 km zaten şu an standart gibi oldu. Bu yeterli ve hatta malum tüketici düşüncesi yüzünden fazla bile.

 

15 sene önce pili 1 ay giden Nokia 3310 ya da Philips Xenium alırken şimdi 1 gün giden Iphone olunca gık demiyorsunuz. Ne oldu? Demek ki kullanım şarj alışkanlıklarımız, şarj noktalarımız ona göre değişti adapte oldu. Kablosuz şarj çıktı araç şarj çıktı. Çıktı da çıktı. Değişti dünya.

 

Haziran ayında Mini Cooper Elektrikli geliyor. Normal araç ile aynı fiyat (cooper ile!). 220km menzil. hep memlekete gitmeyeceğim diyenler alabilir. 

 

C- Şu an için en büyük sorun pillerin kaç bin kem sonra %50 performansa düşeceği. Bunu garanti vs ile çözmeye çalışıyorlar ama burada da avrupadaki araç ömrü ile türkiyedeki araç ömrünün farklı olması. Değiştirilebilir akü imajı sağlanır ve bu garanti edilirse tasarımda. (sökülebilir batarya vs ve hemen pahalı da olsa serviste bataryanın olabildiğinin ispatı) kişilerin algısı değişir.

 

D-  Daha küçük ve hafif araçlara binmeliyiz. ZOE bunun için güzel örnek. Ama tipi kayık. ah reno ah. 

 

 

 

En sağlam yorum gelmiş. Menzil olayında bence 500/750 arası ideal. Lpg ile ortalama 350/450 km yol alıyoruz. Dolayısı ile aslında bu menzile alışkın çoğu kişi. 500 ve üstü olursa tadından yenmez tabi. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

100 kullanıcının 90 ı 1 adet araba sahibi ve heryere onla gidiyor 

 

kalan 10 kişi için yapılacak üretim sürdürülemez

 

tek arabam var evim 8. Kat evde şarj etme şansım yok bana o arabayı şarj edecek istasyon lazım. Bu yaygınlaşma 1 günde olacak iş değil 

 

dünya ona evrilene kadar ben yaşlanırım zaten

 

ben 1 depoyla en az 500 km + batarya azaldığında 10 dk içinde şarjı dolduracağım tesisi günümüz petrol seviyesinde kolaylıkla bulunacağı seviyeye gelmeden elektrikli araba satamaz kimse. Satmayacağı malıda pek üreteceğini sanmam

 

satarda özel spor araba vs yaparlar şekil olsun hesabı limitsiz para sahipleri alırlar 

 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Göktürk yazdı:

Sorulara yanıt vermeye çalışayım:

 

A- İbrahim Beyin ilk sorusunda "araç aküsünü kendi şarj" konusu dile getirildi. Vermeden almak yok. Yaratmak Allaha mahsus. Halil ibrahim sofrası diye bir sofra yok (şu yedikçe çoğalan). Enerjinin korunumu yasası ve termodinamik 2 ye göre bir enerji kaynağın olacak ondan belirli bir yüzde verimle başka dönüşüm yapacaksın kalan kısmı da ısıya dönüşecek vs.  Dolayısı ile elektrik bir enerji biçimi. Enerji KAYNAĞI değil.  Akü ya da Alternatör Jeneratör de enerji kaynağı değil. Bunlar depolama ve dönüşüm cihazları.

Enerji kaynakları aşağıda:

 1- Güneş  (rüzgar da güneş kaynaklı kabul edilir, odun da, bunlar güneş sönene kadar yenilenebilir 5 milyar yıl)

 2- Fosil Yakıt Hidrokarbon

 3- Jeotermal

 4- Nükleer Reaksiyon (madde-enerji dönüşümü)

 

Bunlardan elde ettiğimiz enerjiyi araçlarda depolayarak kullanıyoruz. 

 

B-  Birçok mesajda elektrikli araçları menzili (Ali olsun Ahmet İhsan olsun)  ve şarj zamanları bahane edilerek sebep üretiliyor. Bu yanlış. Mesele maliyet. Açıklaması da şöyle.

Ama iyi okuyun.

Geleneksel benzin istasyonu yaklaşımı araçların gelip depo doldurması yaklaşımı her eve bir benzin tankı koyamadığımız ve borularla evlere dağıtmadığımız için. Akaryakıtın büyük tanklarda depolanması güvenli bir biçimde araçlara aktarımı için istasyon kavramı var. Bu istasyona giriyorsunuz yakıtı alıp devam ediyorsunuz.

 

Elektriklide böyle bir dağıtım sorunu yok. (yani şebeke güçlendirmesi vs genel uzun vadeli yapılacaklar dışında). Elektrikli araçların şarjı benzin alır gibi olması gerekmiyor.

Sizler hesaplarınızı yaparken enerji dolumunu benzin alımı gibi düşünüyorsunuz. Öyle olmayacak. Kesinlikle olmayacak. Hanginiz çok sık bir şekilde kesintisiz 4 saat araç kullanıyorsunuz? Mutlaka bi mola veriyorsunuz. İşte dolum orada olacak. Kebapçıda olacak. İstasyon olayı hiç olmayacak. İstasyonu unutun. Dolayısı ile dinlenme tesisleri ve şehir içi şarj durumları çok değişecek. Bu nedenle birçok üretici menzili uzatmak yerine maliyeti düşürme hedefledi. 300-400 km zaten şu an standart gibi oldu. Bu yeterli ve hatta malum tüketici düşüncesi yüzünden fazla bile.

 

15 sene önce pili 1 ay giden Nokia 3310 ya da Philips Xenium alırken şimdi 1 gün giden Iphone olunca gık demiyorsunuz. Ne oldu? Demek ki kullanım şarj alışkanlıklarımız, şarj noktalarımız ona göre değişti adapte oldu. Kablosuz şarj çıktı araç şarj çıktı. Çıktı da çıktı. Değişti dünya.

 

Haziran ayında Mini Cooper Elektrikli geliyor. Normal araç ile aynı fiyat (cooper ile!). 220km menzil. hep memlekete gitmeyeceğim diyenler alabilir. 

 

C- Şu an için en büyük sorun pillerin kaç bin kem sonra %50 performansa düşeceği. Bunu garanti vs ile çözmeye çalışıyorlar ama burada da avrupadaki araç ömrü ile türkiyedeki araç ömrünün farklı olması. Değiştirilebilir akü imajı sağlanır ve bu garanti edilirse tasarımda. (sökülebilir batarya vs ve hemen pahalı da olsa serviste bataryanın olabildiğinin ispatı) kişilerin algısı değişir.

 

D-  Daha küçük ve hafif araçlara binmeliyiz. ZOE bunun için güzel örnek. Ama tipi kayık. ah reno ah. 

 

 

Boşuna hoca olunmuyor :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Boşuna hoca olunmuyor :bravo:

restoranlat açıldı sani ? parti nerde onu söyle?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

restoranlat açıldı sani ? parti nerde onu söyle?

1 haziran'da açılıyor da, uçurum da duruyor orada, atlayayım mı :)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Hangi enerjiyle?

Eskişehirden osmaniye ye gidiyoruz. Kırkgeçit tünelleri tarafında kızımla konuşuyoruz. Ortaokulda.

Konu elektrikli otomobil. Şarj konusuna geldi. Hem gitsin hem sarj dedi. Bende hangi enerjiyle dedim. Cevap basit, kablosuz sarj ile.

Konu ilerledi. Adanaya vardığımızda, belli noktalarda belli mesafelerde yolun altına primer, araçlarda sekonder yapacağız. Projemiz bu. Olmamasi icin neden yok. Para disinda.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

1 haziran'da açılıyor da, uçurum da duruyor orada, atlayayım mı :)

8 milyarda sıfırı mı bekliycez?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
10 -15 sene önce falan ücretsiz kurs falan yapardık ama artık yok. 

Biz hâlâ burada bedava bilgi satıyoruz :)
restoranlat açıldı sani ? parti nerde onu söyle?

Konum alayım?
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

8 milyarda sıfırı mı bekliycez?

Yok da, günde 1000 vaka ile mümkünse herkes bana uzak olsun.

Güney Kore'de 1 günde 76 vaka çıkınca tüm iş yerleri kapanmış.

Kuzey Kore'da Covid Karantinasından kaçan 2 kişi yakalanarak idam edilmiş. Direk çözüm :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Güney Kore'de 1 günde 76 vaka çıkınca tüm iş yerleri kapanmış.

GK de diğer işler nasıl yürüyormuş? devlet desteği? iharcatta mesela

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Sani Gerşon yazdı:

n 2 kişi yakalanarak idam edilmiş

o yalanmış ya bende gerçek sandım araştırdım da doğru değilmiş . 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

o yalanmış ya bende gerçek sandım araştırdım da doğru değilmiş . 

doğrusu vardı: nijerya da 38 kişi sokağa çıktığı için vurulup öldürülmüştü , covid den ölen de 11 idi o gün itibarı ile.

Sani Gerşon yazdı:

Yok da, günde 1000 vaka ile

ölçüm metodu nedir?yoksa metoda bakmam 1000 e mi bakarım diyorsun? 80 milyonda 1000 rakamının anlamı nedir?

veya ölçülmezse mi çıkarsın?

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

doğrusu vardı: nijerya da 38 kişi sokağa çıktığı için vurulup öldürülmüştü , covid den ölen de 11 idi o gün itibarı ile.

pazar günü sokağa çıkmayacaz, pazartesi kahvede okeye başlicaz bizde çok şeeetmemek lazım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

pazar günü sokağa çıkmayacaz, pazartesi kahvede okeye başlicaz bizde çok şeeetmemek lazım

yanci yasak ama

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Seyir halinde tek şarj imkanı rejeneratif yada diğer adıyla elektrodinamik fren sistemi. Rampa aşağı inişlerde elektrik motorundan üretilen enerji konvertör invertor aracılığıyla aküyü şarj edebilir. Bunu kullanan elektrikli otomobil var mı bilmiyorum. Bizim demiryolunda yeni nesil elektrikli lokomotiflerde var üretilen elektrik hatta verilir karşılığında frenleme sağlanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

konu yerli otomobil olunca iş siyaseye bağlanıyor sürekli. Bu ülkenin o kadar yetişmiş mühendisi varken gidip sürekli çözümü yurtdışında arıyoruz. Sonra aracın amblemi hariç yerli parçası olmamış oluyor. Ben bu işin başınca olsam öncelikle ciddi bir araştırma yapıp ülkemizdeki yan sanayi parça üretebilen firmaları incelerim, hangi parçaları üretebileceklerini çıkarırım, üretemeyeceklerini listeler onları üretebilmek için çözümler arar sonra da aracı birleştiririm. Kopya çekmek kötü değil , yap çin gibi tutulan aracın benzerini, bir noktadan sonra kendi geliştirmelerini de yaparsın. İyi bir şef önce başkalarının tarifleri ile yemeği yapar usta olduktan sonra kişiselleştirir. Şimdi gidip italyan tasarımcının tasarladığı otomobili yerli diye önümüze koyunca pek hoş olmayacak. Kanımızda var herşeyi kolay en kısa yoldan yapmaya çalışmak. yerli oto çıktı, madem halkın kullanmasını istiyorsun, yap sıfır ötv, kdv , kamuda zorunlu kıl bak nasıl satıyor. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Erhan Doruk yazdı:

yerli oto çıktı, madem halkın kullanmasını istiyorsun, yap sıfır ötv, kdv , kamuda zorunlu kıl bak nasıl satıyor. 

 

Biz böyle konuşurken evet çok kolay geliyor fakat bilmediğimiz bir şeyler olabilir mi acaba? Hiç anlayamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erhan Doruk yazdı:

konu yerli otomobil olunca iş siyaseye bağlanıyor sürekli.

bağlatıldı, tasarım başlama hikayesinden lansmanın kadar teknik bir tarafı yoktu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Bende üzülerek belirtiyorum yerli otomobil olayı yine masal çıkacak gibi. 2010dan beri aynı haberler aynı şeyler. Arabayı üreten firmadan daha çok para kazanan bir devlet var, neden araç üretsin 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...