İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2004 1.4 Benzin&LPG 3.Silindir TEKLEME


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba, 

 

Fiesta 2004 1.4 benzin&lpg aracım var. Aracı alalı daha 10 gün olmadı. Lpgde çok titreme ve silkeleme vb. durumlar olduğu için LPG enjektörü, ısı sensörü, lpg filtresi, kabloları vs. beyin dışı nerdeyse değiştim ancak sorun halen devam ediyor. ( Gaz ayarı yaptırdığım usta LPG enjektörünün değişmesinde fayda var dedi.) Aracı alırken ekspertizde 3. silindirde tekleme hatası göründü. Benzinde sürerken aracın motoru sessiz gürültüsüz devir dalgalanması yok titreme yok hızlanması güzel oldukça keyifli. Ancak lpgde çok titriyor ve çok keyifsiz. Araç benzinde 3.bujideki sorunu pek hissettirmiyormuş ancak LPG' de çok hissediliyormuş.
 Lpgci arkadaş bujiyi söktü ve bujilerin altından oldukçada yağ çıktı. 1-2-4 bujilerde sorun olmadığını 3.silindirin bi çalışıp bi çalışmadığını bundan dolayı tekleme olduğunu sorunun LPG de olmadığını söyledi. 3. buji zaten diğer bujilere göre uç kısmı birazda kararmıştı. Bujileri + buji kabloları ve gerekirsede ateşleme bobinini değiştirirsem sorun %100 çözülür diyebilir miyiz? Aracın conta yakmış olma ihtimali var mı? Motora 3-4 farklı usta baktı, yürürüne sesine her şeyine güzel dedi. Duman atma vs. yok. Araç benzinde gerçekten çok atik ve keyifli. Sizede danışmak istedim. Çok ciddi masrafı vardır diye bir yandan korkuyorum.
Aracın yürürüne ve motoruna göz ucu bakan bir ustayı aradım. Motorda ciddi problem olduğunu zannetmiyorum senin aracının motoru güzel. Ciddi sorunu olsa duman atardı zaten dedi. Bu beni biraz rahatlattı. Conta yakmış mıdır acaba? Çünkü conta yakmışsa 2bin 2.250 civarı bir masrafı olabilir dedi özel servis.
 
4 tane Orjinal buji + Bosch'un Ateşleme bobini + Orjinal Buji kablolarını alsam yaklaşık 550₺ tutuyor. İşçiliği ne kadar tutar bilmem ancak en fazla 250 desek 800₺ olmuş oluyor. Bu söylediklerimi değişsem %100 sorun çözülür mü acaba?
 
Araç 174.000 Km de 
Lpg  120.000 Km de takılmış.  Atiker sıralı lpg mevcut.
 
 
 
 
 
tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Recep Selim Kaya yazdı:

Aynı sorunu yaşadım. Bobin değiştirerek sorun çözüldü.

Hocam merhaba,

 

Eski sahibi yaklaşık 1.5 sene önce bobini değiştirmiş. Yani bobin yeni diyebiliriz sanırsam. Bende şimdi sorduğumda öğrendim. Eski sahibi ile birlikte yaklaşık 60 km boyunca tüm bakımlarına gittiği ustaya gideceğiz. Umarım sorun buji veya buji kablolarını değişince çözülecek bir sorundur.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

En ucuz çözüm buji değişimi 1 tanesi 10tl gibibir rakam.

Adana da olsanız elimde orjinal focus 1 in orjinal bobini vardı deneme için verebilirdim☺️

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)

Bence Bobin buji ve buji kablosunu kendiniz değiştirebilirsiniz sıralamayı karıştırmadan. Bence de bobinde problem.

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...