İçeriğe Yönlendir

Bajaj Dominar 400UG | İlk Motosikletim...


Kerim Bilgehan Arbek

Recommended Posts

Kerim Bilgehan Arbek

 

Herkese cümleten Merhaba!

 

Uzun zamandır pandemi öncesinden beridir başladığım mevcut ATV’mi büyütme düşüncelerimin yerine, arada vereceğim meblağı da göz önüne aldığımda iki tekerli ekstradan bir motosiklet alma fikri hasıl oldu. Bu süreçte yaklaşık 2 ay boyunca başta rahmetli Altın Elbiseli Adam lakaplı Barkın Beyin videoları olmak üzere birçok kanalda ve forumda hayati bilgileri teorik açıdan öğrenmeye çalıştım. Sonrasında hangi motosikleti alacağıma dair araştırmalar yapmaya başlayıp en sonunda yeni kasa güncellemesi ile sorunlarının çoğundan kurtulmuş tork canavarı ( 40 hp, 35 nm tork, 400cc, tek silindir) bu makineyi aldım. Almadan önce bu yeşil rengine vurulduğumu da söyleyebilirim. Buyrun fotoğraflar ve ilk bakış videom:

 

e620331435aea8a87d015683dee979a7.jpg

 

df671ca1d68871cbd89c1a7ba2a333cb.jpg

 

 

 

 

c695a9ac1c3122273f5dc9306a174734.jpg

b73ebdd8cf39fa8f2d80abf53877c158.jpg

13f3f1baa9118d93a5f33553a67ec5c9.jpg

c9491a42d8fea03137df069fab1b86ad.jpg

6dadf2dc088af928684138500c49fb93.jpg

 

 

Motosikleti alır almaz Manavgat ilinde ikamet eden motosiklet sahibi kuzenim ile bir yayla gezisi yapalım dedik ve koyulduk Akseki’nin dağlarına... Böylece ilk uzun yol deneyimim 400 km oldu...

 

e117edf9e28525ea4f9df875385dbf91.jpg

 

73d5f4c039952df93f872a50851ba991.jpg

3d5d6b8cce81467a0cbe9159b520bad9.jpg

729ba4854e23aadcc3d586a14b38b838.jpg

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Kazasız, belasız güle güle kullan Bilgehan. Ülkemizde motosiklet sürücülerine çok dikkat edilmiyor, saygı gösterilmiyor, aman dikkat. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

:nazar: ancak.. detay göremedim ama o mont içten takviyeli mi? Kaskı da acilen değiş , karting te anca işe yarar. çok tehlikeli aman

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Allah hayırlı etsin, motorda öncelik güvenlik amcam 73 yaşında halen ayağında pilatini var. Motor hata affetmez. 

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

Güzel Makine, Hayırlı Olsun.

Dominar çok iyi tanıtım yaparak girdi bu segmente. Sonra Duruldu. Pek Adını Duymuyoruz Artık.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hayırlı olsun bende bir dönem çok baktığım bir motor.Bir türlü imkan yaratıp alamadım ama içimde uhte olarak duruyor.Kazasiz belasız kullanın

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Eyüp Çetin yazdı:

Allah kaza bela vermesin. Maşallah.

Amin inşallah çok teşekkür ederim

Ahmet Ertugay yazdı:

Güle güle kullan. Güzel makina.

Çok teşekkürler

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Kazasız, belasız güle güle kullan Bilgehan. Ülkemizde motosiklet sürücülerine çok dikkat edilmiyor, saygı gösterilmiyor, aman dikkat. 

Amin inşallah hocam çok teşekkür ederim, çok haklısınız o yüzden fark edilecek şekilde hızdan uzak bir sürüş sergiliyorum

Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: ancak.. detay göremedim ama o mont içten takviyeli mi? Kaskı da acilen değiş , karting te anca işe yarar. çok tehlikeli aman

Çok teşekkürler Çağlar abiciğim... Kask ve mont konusunda çok haklısın siparişlerini verdim kargoda geliyor. Maalesef motoru aldığım zaman ilk işim yola çıkmak olunca ekipmanı sağlayamadık fotoğraf ve videolarda

Metin Uzunoğlu yazdı:

Allah hayırlı etsin, motorda öncelik güvenlik amcam 73 yaşında halen ayağında pilatini var. Motor hata affetmez. 

Amin inşallah, motosiklet gerçekten hata affetmiyor ve şakası yok, amcanızı örnek alacağım bilinç konusunda

Tayfun Aydın yazdı:

Maşallah güzel motor..

çok teşekkürler

Muhittin Kaplan yazdı:

Güzel Makine, Hayırlı Olsun.

Dominar çok iyi tanıtım yaparak girdi bu segmente. Sonra Duruldu. Pek Adını Duymuyoruz Artık.

komutanım çok iddialıydılar en başta çünkü rakamlar çok iyiydi ve rakamlar iyi olmak zorundaydı çünkü Bajaj Türkiye'ye yeni giriş yapmıştı,  şimdi 36.300 TL oldu daha da artacak diyorlar ama böyle olunca insanlar sıcak bakmıyor

Mehmet Ozyurek yazdı:

Çok şık bir motormuş. Güle güle kullan Bilgehan.

çok teşekkür ederim emmi, rengini çok soran oluyor

Yurdaer Elay yazdı:

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Renk çok güzel :) 

çok teşekkür ederim, renk için 2 hafta fazla bekledim desem doğrudur :)

Akan Belen yazdı:

Hayırlı olsun bende bir dönem çok baktığım bir motor.Bir türlü imkan yaratıp alamadım ama içimde uhte olarak duruyor.Kazasiz belasız kullanın

çok teşekkür ederim, Antalya'ya ne zaman yolunuz düşerse motor sizindir :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hayrettin Bahadır

Motorunu çok beğendim, güzel günlerde kullan.
Nacizen; Yarım kask kullanmayın derim, güneş vizörlü tam yüz kask öneririm. 
Ayrıca acilen  Top Case alsan daha güvenli olur, çünkü ahtapot lasikler vibrasona bağlı olarak çoğu zaman yerlerinden çıkıp tekere dolanıyor (aman diyim) .
Mutlu sürüşler ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Murat Sahın

Selamlar, ben yeni gördüm konuyu. Öncelikle hayırlı olsun. Haddim olmayarak 100 bin km civarında motor kullanmış eski bir motorcu olarak hem size, hem de sizin nezdinizde diğer motor kullanan ve kullanacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunacağım;

 

1- Kask koruma ekipmanlarının en kıymetlisidir. Bilindik markalardan ve full face bir kask kullanın. Çenesi açık kasklar önden alacağınız darbelerde işlevsizdir. Çene açılır kasklar ise nispeten iyi olsa da çene mekanizmaları kaza durumunda kopabilmektedir. Fullface güneş vizörlü, bolca havalandırma girişi olan kaliteli kask kullanımı öneririm.

2- Mont, eldiven, pantolon ve ayakkabı motora uygun, korumalı, kumaşı bu iş için imal edilmiş olmalı ve üzerinize tam oturmalı. Büyük beden almak koruma becerisini azaltıyor ekipmanların. Mesela dizi koruması gereken bölüm sürtünme esnasında pantolon bol ise dönüyor ve diz açıkta (sadece kumaş ile korunuyor) kalıyor. Montta ise muhakkak tam omurilik koruması bulunsun. Bir çoğunda yok, sonradan da eklenebiliyor. Eğer yoksa muhakkak ekleyin.

3- Lastikler. 2 lastik olunca söz konusu olan, otomobile göre durum çok farklı. En ufak olumsuzluktan etkilenmeye meyilli. İlk motorumla 3 kez düştüm, üçünde de arka tekerim düz yolda tutunmayı bıraktığı için toparlayamamıştım. Tabi zamanla toplarmayı öğreniyorsunuz :D Sonraki motorlarımla hiç düşmedim, devrilmedim, kaza yapmadım.

4- Muhakkak kamera kullanın. Motosiklet tek kişilik araç (çoğu zaman) olduğundan şahidinizi taşımış olursunuz kamera kullanarak. Araçlar sizi vasıtadan saymayacağı için ihtiyaç olabilir.

5- Özellikle şehir dışında yol yapacaksanız birilerine whatsapp üzerinden canlı konum gönderin. En azından başınıza bir şey gelirse nerede olduğunuzu bilirler.

6- Zincir dişli setine dikkat. Güzelce temizleyin, güzelce yağlayın. Yıpranmışsa değiştirin. Yolda giderken koparsa arka tekeri kitleyebiliyor arka maşa ile arka dişli arasına girerek. 

7- Güvenliğiniz için trafikten %10 hızlı seyredin. Sağ şeritten manzara izleyerek giderken arkadan gelen birinin size çarpması çok olası.

8- Güvenliğiniz için kırmızı ışıkta beklerken ayaklığı açmayın, motoru stop etmeyin, vitesi boşa atmayın. Ayna kontrolü yapın. 1 kez AS950 kamyondan 1 kez de büyük aracın arkasından birden çıkan ve beni son anda gören otomobilden kaçtım bu şekilde. AS950'den kaçmasaydım kesin ölmüştüm. (R1100RT BMW ile yanlayarak kaçtım :D )

9- Sırt çantası kullanmamaya çalışın, mecburen kullanıyorsanız içinde sert cisimler taşımayın. Kaza esnasında çok zarar verir.

 

Tekeriniz düz bassın.

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Selamlar, ben yeni gördüm konuyu. Öncelikle hayırlı olsun. Haddim olmayarak 100 bin km civarında motor kullanmış eski bir motorcu olarak hem size, hem de sizin nezdinizde diğer motor kullanan ve kullanacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunacağım;
 
1- Kask koruma ekipmanlarının en kıymetlisidir. Bilindik markalardan ve full face bir kask kullanın. Çenesi açık kasklar önden alacağınız darbelerde işlevsizdir. Çene açılır kasklar ise nispeten iyi olsa da çene mekanizmaları kaza durumunda kopabilmektedir. Fullface güneş vizörlü, bolca havalandırma girişi olan kaliteli kask kullanımı öneririm.
2- Mont, eldiven, pantolon ve ayakkabı motora uygun, korumalı, kumaşı bu iş için imal edilmiş olmalı ve üzerinize tam oturmalı. Büyük beden almak koruma becerisini azaltıyor ekipmanların. Mesela dizi koruması gereken bölüm sürtünme esnasında pantolon bol ise dönüyor ve diz açıkta (sadece kumaş ile korunuyor) kalıyor. Montta ise muhakkak tam omurilik koruması bulunsun. Bir çoğunda yok, sonradan da eklenebiliyor. Eğer yoksa muhakkak ekleyin.
3- Lastikler. 2 lastik olunca söz konusu olan, otomobile göre durum çok farklı. En ufak olumsuzluktan etkilenmeye meyilli. İlk motorumla 3 kez düştüm, üçünde de arka tekerim düz yolda tutunmayı bıraktığı için toparlayamamıştım. Tabi zamanla toplarmayı öğreniyorsunuz [emoji3] Sonraki motorlarımla hiç düşmedim, devrilmedim, kaza yapmadım.
4- Muhakkak kamera kullanın. Motosiklet tek kişilik araç (çoğu zaman) olduğundan şahidinizi taşımış olursunuz kamera kullanarak. Araçlar sizi vasıtadan saymayacağı için ihtiyaç olabilir.
5- Özellikle şehir dışında yol yapacaksanız birilerine whatsapp üzerinden canlı konum gönderin. En azından başınıza bir şey gelirse nerede olduğunuzu bilirler.
6- Zincir dişli setine dikkat. Güzelce temizleyin, güzelce yağlayın. Yıpranmışsa değiştirin. Yolda giderken koparsa arka tekeri kitleyebiliyor arka maşa ile arka dişli arasına girerek. 
7- Güvenliğiniz için trafikten %10 hızlı seyredin. Sağ şeritten manzara izleyerek giderken arkadan gelen birinin size çarpması çok olası.
8- Güvenliğiniz için kırmızı ışıkta beklerken ayaklığı açmayın, motoru stop etmeyin, vitesi boşa atmayın. Ayna kontrolü yapın. 1 kez AS950 kamyondan 1 kez de büyük aracın arkasından birden çıkan ve beni son anda gören otomobilden kaçtım bu şekilde. AS950'den kaçmasaydım kesin ölmüştüm. (R1100RT BMW ile yanlayarak kaçtım [emoji3] )
9- Sırt çantası kullanmamaya çalışın, mecburen kullanıyorsanız içinde sert cisimler taşımayın. Kaza esnasında çok zarar verir.
 
Tekeriniz düz bassın.
Çok güzel bilgiler teşekkürler. Kesinlikle kulağa küpe olması gerekli.
Bu mesaj nezdinde konu sahibine bende hayırlı olsun diyorum.
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bu arada, unutmuşum,

 

10- Kaskı balaklava ile kullanın. Yoksa kaskın içi çok çabuk kirlenir.

11- Motorda yangın söndürme tüpü taşıyın. Yer bulun, topcase içi olur, koruma demiri olur, artık nereyi beğeniyorsanız, muhakkak ufakta olsa bir yangın söndürücünüz olsun yanınızda. Sinek ilacı kadar olanları da satılıyor, düzgün bir marka olmak kaydı ile alınır, iş görür.

12- Asla ama asla motorun üzerinde otururken yakıt almayın. Yakıt alacaksanız motor stop edilmiş, viteste ve ayaklıkta olsun. Siz de motordan 50 cm kadar uzakta durun. Çoğu motorun deposundaki tahliye motor hareket halinde ya da virajdayken taşan yakıtı akıtmak üzere konumlandırıldığı için yerinizde sabit dururken çoğu kez egzoza akıtıyor. Bu da yangın riskini artırıyor. Özellikle motorun üzerinde otururken birden parlayan benzinin telaşı ile o motordan inip uzaklaşana kadar baya yanmış oluyor kişi.

13- Boş alanda düşük hızlardan başlayarak sert manevra (kaçınma manevrası) ve sert fren denemeleri yapın. Kendinizi bu ikisinde geliştirin. Hayat kurtarır.

14- Eğitim alın. Bu en önemli madde aslında. Profesyonel eğitim alın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Hayırlı olsun, bende motor almak istiyorum , hem Ankara"nın mevsiminin kısa olması hem de kapalı garajım olmadığından hep vazgeçiyorum. Emeklilikte deniz kenarı biryere taşınırsam ilk işim motor almak olacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Selamlar, ben yeni gördüm konuyu. Öncelikle hayırlı olsun. Haddim olmayarak 100 bin km civarında motor kullanmış eski bir motorcu olarak hem size, hem de sizin nezdinizde diğer motor kullanan ve kullanacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunacağım;

 

1- Kask koruma ekipmanlarının en kıymetlisidir. Bilindik markalardan ve full face bir kask kullanın. Çenesi açık kasklar önden alacağınız darbelerde işlevsizdir. Çene açılır kasklar ise nispeten iyi olsa da çene mekanizmaları kaza durumunda kopabilmektedir. Fullface güneş vizörlü, bolca havalandırma girişi olan kaliteli kask kullanımı öneririm.

2- Mont, eldiven, pantolon ve ayakkabı motora uygun, korumalı, kumaşı bu iş için imal edilmiş olmalı ve üzerinize tam oturmalı. Büyük beden almak koruma becerisini azaltıyor ekipmanların. Mesela dizi koruması gereken bölüm sürtünme esnasında pantolon bol ise dönüyor ve diz açıkta (sadece kumaş ile korunuyor) kalıyor. Montta ise muhakkak tam omurilik koruması bulunsun. Bir çoğunda yok, sonradan da eklenebiliyor. Eğer yoksa muhakkak ekleyin.

3- Lastikler. 2 lastik olunca söz konusu olan, otomobile göre durum çok farklı. En ufak olumsuzluktan etkilenmeye meyilli. İlk motorumla 3 kez düştüm, üçünde de arka tekerim düz yolda tutunmayı bıraktığı için toparlayamamıştım. Tabi zamanla toplarmayı öğreniyorsunuz :D Sonraki motorlarımla hiç düşmedim, devrilmedim, kaza yapmadım.

4- Muhakkak kamera kullanın. Motosiklet tek kişilik araç (çoğu zaman) olduğundan şahidinizi taşımış olursunuz kamera kullanarak. Araçlar sizi vasıtadan saymayacağı için ihtiyaç olabilir.

5- Özellikle şehir dışında yol yapacaksanız birilerine whatsapp üzerinden canlı konum gönderin. En azından başınıza bir şey gelirse nerede olduğunuzu bilirler.

6- Zincir dişli setine dikkat. Güzelce temizleyin, güzelce yağlayın. Yıpranmışsa değiştirin. Yolda giderken koparsa arka tekeri kitleyebiliyor arka maşa ile arka dişli arasına girerek. 

7- Güvenliğiniz için trafikten %10 hızlı seyredin. Sağ şeritten manzara izleyerek giderken arkadan gelen birinin size çarpması çok olası.

8- Güvenliğiniz için kırmızı ışıkta beklerken ayaklığı açmayın, motoru stop etmeyin, vitesi boşa atmayın. Ayna kontrolü yapın. 1 kez AS950 kamyondan 1 kez de büyük aracın arkasından birden çıkan ve beni son anda gören otomobilden kaçtım bu şekilde. AS950'den kaçmasaydım kesin ölmüştüm. (R1100RT BMW ile yanlayarak kaçtım :D )

9- Sırt çantası kullanmamaya çalışın, mecburen kullanıyorsanız içinde sert cisimler taşımayın. Kaza esnasında çok zarar verir.

 

Tekeriniz düz bassın.

 

Murat çok güzel bilgiler.. 

Bunu yeni konu olarak açalım.. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Murat çok güzel bilgiler.. 

Bunu yeni konu olarak açalım.. 

Sen nasıl uygun görürsen abi. Hatta düzenleyelim, bende kafamı biraz toparlayıp unuttuğum bir şey var mı diye düşüneyim. :) Birilerine faydamız dokunursa ne ala.

 

15- Motosiklet kullanmayı bilmeyen birini asla artçı almayın. Mecbursanız ara yollardan ve yavaş sürün. Ana yollarda özellikle viraj dönerken yattığınızda düşme tedirginliği ile dengenizi bozacaktır. En azından bisiklet kullanmış olsun.

16- Ekipmansız birini kısa mesafe de olsa artçı almayın. Olası bir kazada başınızın çoook ağrıyacak olmasının yanında vicdanınız da ağrıyabilir.

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...