İçeriğe Yönlendir

i10 - Elektrik Dalgalanması Sonucu Tekleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Hem AGM hem EFB. Halbuki ikisi birbirinden tamamen farklı. Rejeneratif frenleme varsa EFB olmuyor.

 

Bizim kaput altı çok sıcak. AGM aküler ısıya karşı duyarlı ise sıkıntı olur gibi. 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam siz bitmiş bir aküye sahip i10 kullanın, alternatör nasıl yüke sokuyor motoru nasıl yığılıyor anlarsınız :)

 

tork az ondan hissediyosundur olcak şöle bi v6 aküyü sök yine bişi olmaz :D 

Sani Gerşon yazdı:

Hem AGM hem EFB. Halbuki ikisi birbirinden tamamen farklı. Rejeneratif frenleme varsa EFB olmuyor.

 

Vag grupta kimse bilmez bileninde işine gelmez. Akü değişiminden sonra kodlanır. 


Mesela araçta start stop var ve agm akü takılı sen efb takmak istiyorsun.

EFB diye kodlarsan Fren geri kazanımını kapatır ama start stop u kullanmaya devam edersin.  

yada normal akü takarsın onu kodlarsın sonra hiç bişey çalışmaz :) ama taktığın normal aküyü kodlamazsan bu akülerin nominal voltaj değeri 12 volt olsada maximum voltaj değerleri hepsi için farklı olduğundan normal akün daha çabuk bozulacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Erdem Dertsiz yazdı:

 

tork az ondan hissediyosundur olcak şöle bi v6 aküyü sök yine bişi olmaz :D 

 

Vag grupta kimse bilmez bileninde işine gelmez. Akü değişiminden sonra kodlanır. 

 

998 cc motorda ne varki. Tork yok, 4 ncü silindir yok, turbo yok, intercooler yok, yağ soğutucu yok, direk enjeksiyon yok, ısıtma bujisi yok. Yok yok yani. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Ali Darbaz yazdı:

 

998 cc motorda ne varki. Tork yok, 4 ncü silindir yok, turbo yok, intercooler yok, yağ soğutucu yok, direk enjeksiyon yok, ısıtma bujisi yok. Yok yok yani. 

 

Yıl olmuş 2020 ferrari bile turbo kullanıyor. Turbosuz araba varmı ki :D  :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Yıl olmuş 2020 ferrari bile turbo kullanıyor. Turbosuz araba varmı ki :D  :) 

 

Rus işi çalışıyorsa dokunmuyorlar. 2009 dan beri aynı motor hizmette. 2020 modelde bile var. 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

2009 dan beri aynı motor hizmette. 2020 modelde bile var.

Renault 2001'den beri K9K dizel blok kullanıyor :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Renault 2001'den beri K9K dizel blok kullanıyor :)

 

Doğrudur hocam, çalıştığı sürece sorun yok. Yuri Gagarin uzaya götüren roket ile Iss astronotları taşıyan roket neredeyse aynı. 

Çalıştığı sürece sorun yok bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Erdem Dertsiz yazdı:

Mesela araçta start stop var ve agm akü takılı sen efb takmak istiyorsun.

EFB diye kodlarsan Fren geri kazanımını kapatır ama start stop u kullanmaya devam edersin.  

yada normal akü takarsın onu kodlarsın sonra hiç bişey çalışmaz :) ama taktığın normal aküyü kodlamazsan bu akülerin nominal voltaj değeri 12 volt olsada maximum voltaj değerleri hepsi için farklı olduğundan normal akün daha çabuk bozulacaktır.

arabama bir daha aşık oldum,alt tarafı bir  akü takılacak , zulme bak yahu

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Erdem Dertsiz yazdı:

 

tork az ondan hissediyosundur olcak şöle bi v6 aküyü sök yine bişi olmaz :D 

 

Vag grupta kimse bilmez bileninde işine gelmez. Akü değişiminden sonra kodlanır. 


Mesela araçta start stop var ve agm akü takılı sen efb takmak istiyorsun.

EFB diye kodlarsan Fren geri kazanımını kapatır ama start stop u kullanmaya devam edersin.  

yada normal akü takarsın onu kodlarsın sonra hiç bişey çalışmaz :) ama taktığın normal aküyü kodlamazsan bu akülerin nominal voltaj değeri 12 volt olsada maximum voltaj değerleri hepsi için farklı olduğundan normal akün daha çabuk bozulacaktır.

Ansiklopedi gibi adam.

Peki; fren geri kazanimi biraz acar misiniz erdem bey🙄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Konu i10na akü tavsiyesiydi ama genel olarak çok şey öğrenmiş olduk. 

Yerli malı güççük bir arabada, alaman vosvos teknolojisi olduğunu öğreniyoz. 

Yanlış yönlendirmeler olmasaydı üç yıldır agm akümle sürüyor olacaktım. 

Alpay Sumer yazdı:

Ansiklopedi gibi adam.

Peki; fren geri kazanimi biraz acar misiniz erdem bey🙄

 

Sende vagcı olmuştun dimi. Regeneratif frenler sendede var. Amsde var. Seninde bizden farkın kalmadı. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Sende vagcı olmuştun dimi. Regeneratif frenler sendede var. Amsde var. Seninde bizden farkın kalmadı. 

Uykum kacti 😮🙄

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Uykum kacti 😮🙄

 

yahu kaçıcak ne var. Senin akün 1000 liralık kaputun altında vardır. Bizimkinde aküden çalmışlar, hayata 45 lik ucuz akü ile başlamış. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu kaçıcak ne var. Senin akün 1000 liralık kaputun altında vardır. Bizimkinde aküden çalmışlar, hayata 45 lik ucuz akü ile başlamış. 

Bende aküye kacacak uyku yok😂

ben regenatirif ve amsd kavramlarinda kacirdim😂

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Bende aküye kacacak uyku yok😂

ben regenatirif ve amsd kavramlarinda kacirdim😂

 

Oysaki herşey alternatörle başladı. 

Ams = alternatör yönetim sistemi. 

Regeneratif = ayağını gazdan çekince veya frene basınca akünün şarj edilmesi. Boş giden hareket enerjisini elektriğe ceviriyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Oysaki herşey alternatörle başladı. 

Ams = alternatör yönetim sistemi. 

Regeneratif = ayağını gazdan çekince veya frene basınca akünün şarj edilmesi. Boş giden hareket enerjisini elektriğe ceviriyorsun. 

Sakaci seni 😄

Tesekkurler👋 sagol bilgi icin.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Sakaci seni 😄

Tesekkurler👋 sagol bilgi icin.

 

Uludağa tırmanırsın, dönüşte rampa aşaği vitesde gaza basmadan inersen sana epey bir elektrik enerjisi depolanır. Rampada kaybettiğin yakıtın bir kısmını telafi edersin. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Rampada kaybettiğin yakıtın bir kısmını telafi edersin. 

Yok benim arac elektrikli degil.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Ali Darbaz yazdı:

 

Uludağa tırmanırsın, dönüşte rampa aşaği vitesde gaza basmadan inersen sana epey bir elektrik enerjisi depolanır. Rampada kaybettiğin yakıtın bir kısmını telafi edersin. 

 

Ama Uludağ 'dan inerken gaza basmadığın için motor üzerinde yük olmayacağı ve önden çok fazla soğuk hava alacağından motor uzun süre soğuk çalışmak zorunda kalıyor.

Burda da akla takılan soru şu aşınma daha mı fazladır yoksa içeride yağ döndüğü için aynımıdır. Bildiğim kadarıyla yağların belli bir sıcaklıktan sonra sürtünme katsayısı azalmakta.  

Bu sebep ile uludağdan inerken uzun süre aracı cutoff konumda bırakmayı sevmiyorum.

 

@Çağlar Bayur @Servet Aydın abiler bu uludağ işi bayadır aklımda soracaktım Ali açtı iyi oldu. 

Alpay Sumer yazdı:

Yok benim arac elektrikli degil.

 

Akü var işte nasıl elentriğ değil senin araçta start stop yokmu abi :) 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Ama Uludağ 'dan inerken gaza basmadığın için motor üzerinde yük olmayacağı ve önden çok fazla soğuk hava alacağından motor uzun süre soğuk çalışmak zorunda kalıyor.

Burda da akla takılan soru şu aşınma daha mı fazladır yoksa içeride yağ döndüğü için aynımıdır. Bildiğim kadarıyla yağların belli bir sıcaklıktan sonra sürtünme katsayısı azalmakta.  

Bu sebep ile uludağdan inerken uzun süre aracı cutoff konumda bırakmayı sevmiyorum.

 

@Çağlar Bayur @Servet Aydın abiler bu uludağ işi bayadır aklımda soracaktım Ali açtı iyi oldu. 

 

Akü var işte nasıl elentriğ değil senin araçta start stop yokmu abi :) 

benzinle calisiyor yani.. Aku full olsa neolcak😄😂

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Ama Uludağ 'dan inerken gaza basmadığın için motor üzerinde yük olmayacağı ve önden çok fazla soğuk hava alacağından motor uzun süre soğuk çalışmak zorunda kalıyor.

Burda da akla takılan soru şu aşınma daha mı fazladır yoksa içeride yağ döndüğü için aynımıdır. Bildiğim kadarıyla yağların belli bir sıcaklıktan sonra sürtünme katsayısı azalmakta.  

Bu sebep ile uludağdan inerken uzun süre aracı cutoff konumda bırakmayı sevmiyorum.

 

@Çağlar Bayur @Servet Aydın abiler bu uludağ işi bayadır aklımda soracaktım Ali açtı iyi oldu. 

 

Akü var işte nasıl elentriğ değil senin araçta start stop yokmu abi :) 

 

Ben varım :) Bende termostat kapandığı için 85 sabit kalıyor. Hiç 85 altına indiğini görmedim. Obd  ile ölçüyorum 4 km rampa iniyorum motor 85de çakılıyor. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Servet Aydın
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bişey olmaz. Motor zaten kinetik enerji ile devirleniyor. Yağ pompası vs de öyle 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...