Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Merhaba sayın arkadaşlar, aracım 2006 model Fusion 1.6tdci, normalde yağına suyuna dikkat eden bir sürücüyümdür. Sahip olduğum mali en iyi şekilde kullanmak korumak ve güvenli sürüş ilkelerine sahibim. Dün bir gezi yapalım hanım çocuk bir nefes alsın dedim, tahmini 5-6 km gittikten sonra durdum. Durduğum anda ön tarafa doğru bir duman yığılması oldu, egzoz dumanı olamazdı beyaz şu buharı gibiydi, baktım kaputun altından duman sızıyor hemen motoru durdurup kaputu açtım epey yoğun bir duman vardi. Soğutma suyu bir yerden patlamış genleşme kabında hiç su kalmamıştı, anlamadığım neresinden olduğuydu. Yakın zamanda termostat gövdesi değişimi yapıldı ondan önce su tankı çatlağı vardı oda yapıldı. Bunlar yapılırken ucuza kaçmadan orijinal ürünler aldım. Her daim temkinli olarak arabada su taşırım, genleşme kabına suyu doldurmaya çalıştım ancak bir seviyeden sonra artıyordu. Radyatör girişindeki bağlantıdan suyun döküldüğünü gördüm, her zaman aracı yaptırdığım ustayı arayıp durumu anlattım resimlerini attım yerine takmaya çalış, takıldığında çekersen geri çıkmayacaktır bu şekilde doldur suyu arabayı zorlamadan sür en kısa zamanda uğra kontrollerini yapalım dedi. Hortumu yerine taktım suyu doldurup bir müddet calıştırdım herhangi bir eksilme olmadı bugün yine birkaç km sürdükten sonra hemen kontrol ettim su yine bitmişti tekrar ilave ettim. Öncelikle şunları belirtmeliyim - motor sıcaklığı 90 dereceyi geçmedi - soğutma suyunda yağ yok - yağ normal görünümünde - fan açılıyor Yardımlarınızı bekliyorum en kısa zamanda fotoları da ekleyecegim. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Geçmiş olsun, 1) Yağ seviyesi normal mi? 2) Aracın altında veya soğutma kabı çevresinde ıslaklık var mı? Söylediklerinizden anladığım ya bir hortum/kelepçeden kaçırıyor ya da soğutma suyu kabının kapağında, radyatörde sorun var. Devirdaim kısımından da kaçırabilir sıkılırken fazla sıkıp çatlatılarsa özellikle. 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Hortumdan kaçırıyorsa zaten sıraladığınız maddeleri görmezsiniz iyice susuz bırakmadığınız sürece. Benim de başıma geldi. Orijinal hortum 15 yıl sonra yeter artık dedi. Kalorifer musluğu girişinden 15 cm kadar yırtılmıştı. En nihayetinde içerisinden sıcak su geçen ve ömrü olan parça bunlar. İlk fırsatta tüm hortumları kontrol ettirip gereken değişimleri yaptırırsanız başka bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ayrıca ustanız da en kısa sürede kontrol edelim demiş zaten. Tüm su boşalmışsa, siz yeniden de doldursanız hava yapma ihtimali var. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Bu hali ile kullanmayın, ustanıza gidin. Gerekirse basınç testi yapılacak, patlak nokta bulunacak. Belli ki bi yerde kaçırıyor araç. Bu arada unutmayın, suyu doldurduğunuzda termostat kapalıydı, sonra açılıp bir miktar suyu motor içine çekmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Sayın arkadaşlar bu kadar hızlı dönüş sağladığınız için teşekkür ederim. Fotoğrafları şimdi yükledim, bu arada konuyu açtığımda köydeydim şimdi merkeze indim durum şu. Eve geldiğimde su durumu en son ilave ettiğim seviyede duruyor. Üst mesajıma bir ilave daha yapmak ve kendi teorimi paylaşmak istiyorum. En son termostat gövdesini değiştirdiğimde hala kış aylarındaydık kırmızı antifiriz koydurmuştum, seviyesi max çizgisinden fazlaydı sebebini sorduğumda usta motor devirdaim yaptıkça normal seviyeye ineceği ondan biraz fazla koyduğu söylenmişti. Sonra korona ortaya çıkınca bende pek kullanmadım zaten arabayı, ancak genleşme kabının içindeki sıvı miktarı normal seviyeye inmedi. Düşüncem genleşme kabında yeteri kadar boşluk bulunmadığından artan basıncın kendini atacak yer araması sonucu yukarıda anlattığım sorunu yaşadım. Tabi bu kendi düşüncem. Aşağıda bahsettiğim hortumu ve arızanın şeklini görüyorsunuz. İlk foto nasıl bir basınçla patladığını göstermek için, nitekim kaput kapılıyken farla kaput arasından fışkıran su ön cama kadar gelmiş. Arızayı ilk üstteki foto ile tespit edebildim. Yerinden çıkan hortum ve radyatör girişi görünüyor. Ü.Emre Kartal yazdı: Geçmiş olsun, 1) Yağ seviyesi normal mi? 2) Aracın altında veya soğutma kabı çevresinde ıslaklık var mı? Söylediklerinizden anladığım ya bir hortum/kelepçeden kaçırıyor ya da soğutma suyu kabının kapağında, radyatörde sorun var. Devirdaim kısımından da kaçırabilir sıkılırken fazla sıkıp çatlatılarsa özellikle. Öncelikle teşekkür ederim. - Yağ seviyesi normal, en son yağ 3600km önce 10-40 numara konuldu, çubuğu çektiğimde en üst çizginin orta kısmında (bir miktar yağ yakıyor ancak 10-40 konulması konusunda şüphelerim var, 200bini devirmiş diye 10-40 koydular tek sebepleri bu) - Soğutma kabında ve hortumlarda ıslaklık tespit edemedim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Tdci da 10w40 olmaz. Hatta 0w30 koyardım. İlk servis yağı hatta oydu sanki. Ben Fiesta 1.6 tdci da kullanmıştım Mobil 1 0w30 10w40 turbo için ve yağ soğutucu için çok uygun değil heleki kısa mesafe sürüş varsa. Hortum içinde jakli gibi plastik mi kırk anlamadım 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Uygun yağ değil, 5-30 kullanmanız gerekir, ayrıca motorda su olmayınca hararet göstergesi uyarı veremez. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Tdci da 10w40 olmaz. Hatta 0w30 koyardım. İlk servis yağı hatta oydu sanki. Ben Fiesta 1.6 tdci da kullanmıştım Mobil 1 0w30 10w40 turbo için ve yağ soğutucu için çok uygun değil heleki kısa mesafe sürüş varsa. Hortum içinde jakli gibi plastik mi kırk anlamadım Yanıtınız için teşekkür ederim, normalde kullanım kılavuzunda dizel için 10w-30 yazıyor ancak kullanım kılavuzundan sonra ford yeni bir güncelleme yayınlayarak 10w-30 yerine 5w-30 kullanılmasını tavsiye ettiğini biliyorum. Sizin dediğiniz gibi 0w-30 kullanın diyeni ilk defa görüyorum nitekim ben 0w-30 kullanacak kadar soğuk bir yerde yaşamıyorum. Bir sonraki yağ değiştirmemde de 5w-30 deneyip yağ eksiltip eksiltmediğini gözlemleyeceğim. Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Selçuk Bakış yazdı: Uygun yağ değil, 5-30 kullanmanız gerekir, ayrıca motorda su olmayınca hararet göstergesi uyarı veremez. Teşekkür ederim yağ konusunda farkındayım, soğutma sistemlerinde birşeyler ters gidiyor ama ne anlamış değilim. Soğutma sistemleri bakımından 3. kez sorun yaşıyorum. Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Selçuk Bakış yazdı: Radyatör kapağı orijinal mı? Genleşme kabını soruyorsanız evet, onun dışında başka bir yerde kapak varsa da ben görmedim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 10 değeri bana göre fazla kalın soğuk motor turbo yağlamasi vs için. 10w30 muydu kitapçıkta yazan yanlış hatırlıyorum demek 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 10w-30du Mustafa Bey, tabi benim araç yağ eksiltiyor diye 10-40 koydular o zamanlar acemiydim sonra sonra araştırmaya başladım foruma araçla ilgili daha çok şey öğrenmek için üye olmuştum. Burası gerçekten çok bilgili ve bildiklerini paylaşan insanlarla dolu @Mustafa Tüfekçi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Kolay yağ yakacak bir motor değil aslında. Kaçak vs nedeniyle olmasın eksiltme Turboda yağlanma var mı milde boşluk vs? 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Osman Yavuz yazdı: Genleşme kabını soruyorsanız evet, onun dışında başka bir yerde kapak varsa da ben görmedim Aynen yanlış yazmışım, genleşme kabının kapağını sormuştum. Kabın kendisi değilde kapağı orijinal olması şart. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Hocam o kadar kontrol edemiyorum ben ancak hava filtresini falan değiştirmek için açtıklarında turbonun bir miktar yağlı olduğu görülüyor. Kış aylarında motor ısınana kadar duman atma işi vardı ama şimdi havalar ısınınca öyle duman işi yok. En azından bugün önümden giden linea gibi gaza basınca mavimsi duman ata ata gitmiyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Kisinki Duman genelde kızdırma Bujisin işi. Mavi duman atar olduğunda zaten motor bitip okeye dönüyor gibi bir şey. Turbonun durumuna baktırın derim ama 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 @Selçuk Bakış Önceki kabın kapağı da duruyor ancak o kapağın lastiği pek iyi durumda değil, sanırım kapağın basıncı boşaltmadığını bu yüzden sistemde artan basıncın bunlara neden olduğunu anlatmaya çalışıyorsunuz. Sorun yeter ki kapak olsun hemen yarın değiştirebilirim ancak gitgide artan arızalar silsilesi benim canımı çok sıkıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Basınç testi yapılırsa sorun ortaya çıkar, kapak önceki arızalı değilse onu da kullanabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Bunu da bir kenara not alıyorum @Mustafa Tüfekçi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Bu arada motor ısınınca radyatör dönüş hortumunun sertliği ne? Baktınız mı hiç şişkinlik var mı? Yedek su deposuna giren ince bir hortum olacak onun Motor bloguna takılı yerinden jakli olması lazım söküp sistemde havasi alındı mı su eklendiğinde. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Mustafa Bey bu dediğinizi yapmadım, normalde yerinden çıkan hortumu takınca genleşme kabına suyu koydum, 5-10 dakika kapak açık şekilde çalıştırdım. Hava nasıl alınır bilgim yok maalesef daha sonra birkaç km gittiğimde su yine bitmişti. Kapağı açınca basınçlı hava çıktı kaba tekrar su koydum litre hesabı yapmadım usta bana kaç litre koyduğumu sormuştu bende bilmediğimi kaba max çizgisine kadar su koyduğumu söylemiştim. Anladığım kadarıyla ben havasını alamadım. Hortumun sertliğini de hiç kontrol etmedim. @Mustafa Tüfekçi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Yedek deposu bı kaç tip var ama resimdeki gibi ise eğer Depoda ki sarı tapaya denk gelen bir hortum araçta mevcut ise o hortumu takip edip Motor bloguna giren kısmından çıkarın. Depoya o çıkardığıniz kısımdan gelen su kesik kesik gelmeyi bırakana kadar su ekleyin ve yerine takın. Daha sonra aracı fan acana kadar çalıştırıp radyatör üst hortumunda aşırı sertlik şişme var mı bakın. Tabi bunun testi için yedek su deposu kapağının basınç tutması şart. Kapağın iç kısmında mantar gibi yaşa siyah kaucuk malzeme de yırtık kesik varmı bakın. Kabak açtığınızda tiss sesi var diye anladım önceki yorumlarda. Yani kapak basınç tutabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 7 Haziran 2020 Yazar Paylaş 7 Haziran 2020 Bendeki genleşme kabı sarı kapaklı, önerilerinizi harfiyen uygulayacağım sonucu buradan tekrar yazacağım @Mustafa Tüfekçi çok teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 O resimdeki siyah kapaga takılmayın . Kapak ayrı satılıyor zaten o yalancı kapak. Depo resmi olsun diye ekledim. Siz o resimdeki sarı tapaya denk gelecek hortumdan havasını almaya çalışın öncelikle Yorum bağlantısı
Recommended Posts