İçeriğe Yönlendir

Motosiklet Severler Buraya Lütfen


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

değerli dostlar; 

 

motorlara merak sarmaya başladım. bu yaşıma kadar hiç motora binmedim.

yeni bir motor almayı düşünüyorum. kaçlık almalıyım ve dikkat etmem gereken hususlar nelerdir. 

1000lik olan motorları görünce kendimden geçiyorum. onları kullanamayacağıma göre tipi olarak aynı olabilecek motor önebilir misiniz. 

 

teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Altın elbiseli adamın videolarında illaki bahsediliyordur oraya bakabilirsiniz. 

  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

değerli dostlar; 

 

motorlara merak sarmaya başladım. bu yaşıma kadar hiç motora binmedim.

yeni bir motor almayı düşünüyorum. kaçlık almalıyım ve dikkat etmem gereken hususlar nelerdir. 

1000lik olan motorları görünce kendimden geçiyorum. onları kullanamayacağıma göre tipi olarak aynı olabilecek motor önebilir misiniz. 

 

teşekkür ederim.

Ufaktan başlamak lazım Ümit abi. Bende motor kullanıyorum. Şakaya dikkatsizliğe gaza gelmeyen bir alet. 

Honda CBR 125 veya 250 ile başlayabilirsin. Racing modelidir onlar. Biraz daha uygun olsun dersen Pulsar as200 var. Çin malı ama başlangıç için iyidir.

Scooter tarzına yaklaşmanı önermem. Tekerleri küçük olduğu için ve bacaklarının arasında sıkabileceğin bir gövdesi olmadığı için devrilme yan yatma olasılığı çok yüksek.

Az da olsa arazide de süreyim dersen Küba motorun Black Cat modeli var. Ne enduro ne cross ne naket tarzı. Heryerde kullanabilirsin. Sele yüksekliği gayet ideal. Son hızı fazla yok ama tork yüksek. Uygun fiyatlı hem.

Ama almaya karar vermeden önce varsa bir tanıdığında ekipmanı giyip bir deneme yapmanı tavsiye ederim.

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Bütçe müsaitse düşünmeden 883 İron 😍😍😍😍 Sesi yeter. 😍

19-sportster-iron-883-hdi-hero.jpg

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Allah Rahmet Etsin, Barkın Bayoğlu nun adı geçti.

 

Sorunuza Geleyim. Önce Eğitim. Sonra Techizat (Kask mont Eldiven dizlik bot vb), Sonra 250cc ye kadar.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Öncelikle Eğitim ve ehliyet , motosiklet sürüş eğitimi veren kurumlar var.

Kaliteli bir kask ve ekipman.

Ben motosiklet kullanmayı 250 cc vitesli makinede öğrendim , 1000 cc makinelerle ilgilendiğinize göre 125 cc baz modellerle başlayıp yavaştan büyütebilirsiniz.Bende Yamaha YBR , MT Honda CB ,  CBR serilerini kullanım kolaylığı yaygınlık ağırlık ve maliyet olarak başlangıç için önerenlerden biriyim.

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Önce şunu  tespit, et, kendine şu soruyu sor, Nefsime hakim olabiliyormuyum?  cevabın evetse devam edelim, değilse bırak bu sevdayı....

 

öncelikle bisiklet sürmeyi biliyorsundur farzediyorum, bu bir bisklet değil farkı anında anlayacaksın zatende bisiklet temeli sayılır bu işin, şimdi istediğin tarzı belirle, ne tip motor ve ne amaçla kullanacaksın, burası önemli

karar verdin, şimdi sıra geldi motora, aslında başlangıç motoru diye birşey yoktur, çok abartmadığın durumda tabii, git hayabusa al demiyorum, bunun dışında istediğin motoru al, ister 250 cc ister 1600 cc hiiç farketmez, git 750 lilik honda nc ile başla mesela,  sevdiğini alacaksın, yok öyle 50 cc den başalayım zamanla 125-250-300-600...  ne para dayanır ne zaman yeter, istediğinle başla ve o aleti öğren,  öğrenmek ve yavaş yavaş yeteneğini geliştirmek esastır, ne alırsa hangi cc alırsan al bu geçerlidir, 45 yaşında başlayan çok insan var, 125 liklemi başlıyor bu adamlar, başlangıç motoru senin seçtiğin motordur, seç ve o motorla başla eğitimle kendini geliştir sınırlarını yavaş yavaş sindire sindire ilerlet,  yalnız unutma, en başta dediğim gibi, kendine hakim olmak, olamam basarım diyorsan motor sevdasına hiç girme...

 

eğitim temel olur, sürücü kursu özel hoca gibi eğitimlerle işi geliştirirsin, kendinde yaparsın biraz, çok döküman video var bu konularda, ama iş pro eğitime geldiğinde zaten seni şak diye almazlar, önce git motorunla 1500 km. yol yap alış sonra gel derler, eğitimde uçma kaçma eğitimi değildir, güvenli sürüş motora hakim olma korkularını yenme eğitimidir, bunlar özelliklede korku meselesini yenmen yıllar alır,  motor seçiminde elbette bütçede önemli, ne yazıkki en basitleri bile saçma fiyatlarda artık...

 

karar verdin ille alacakmısın evet :)  o zaman motordan önce gidip uygun ekipmanı alacaksın, ekimpman full olacak ve özellikle kaskın alableceğinin en iyis olacak, bu şart, gerisi nasılsa alınır, ekipman en önemli şeydir, motordan çok daha fazla önem vermeni tavsiye ederim, hayatın buna bağlı çünki...

 

Not: motor hız sınırı 100 km/h dir, gidip ss motor alıyım 300 basayım yada uçayım hız yapayım diyorsan bu sevdayı ya pistte gidereceksin karayolunda değil, ha elbette basılır, araba sollarsın basarsın, bomboş yol vadır gördüğün kadar basarsın ama abartmadan, motorla ölümlerde çoğunluk motorcunun saçma hızlarda kullanması eğitimsizliği ve bizim milletin motorcuya sıfır saygılı olmasından gelir, aman diyim dikkat et.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
(düzenlendi)

Birincisi ve en önemlisi, Honda nın sürüş eğitimine gidin.

Ondan sonra motoru hangi amaçla kullanacağınıza bağlı olarak seçim yaparsınız, cc nin önemi yok. (şehir içi, şehir dışı gezi, vb.)

 

not: ekipmandan bahsetmiyorum, ekipman olmadan motosiklet dillendirmek zaten olası değil.

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

200 kilo bir motorsiklet neden 4 litre benzin yakar. Bol bol motovlog izlerim. 250 cc ve üzeri bir motorsiklet tek kişi 4 ile 7 litre arasında benzin tüketiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

200 kilo bir motorsiklet neden 4 litre benzin yakar. Bol bol motovlog izlerim. 250 cc ve üzeri bir motorsiklet tek kişi 4 ile 7 litre arasında benzin tüketiyor. 

RPM :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

 

Geçen sene bu zamanlar ben :)  motor büyük zevk. Önce tarzınızı belirleyin. Enduro, comuter, naked gibi. Rahmetli Altın Elbiseli Adamın youtube kanalını öneririm. 1 yıldır Mondial RX1 evo kullanıyorum. 1200lük GS havam var 🏍️

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

200 kilo bir motorsiklet neden 4 litre benzin yakar. Bol bol motovlog izlerim. 250 cc ve üzeri bir motorsiklet tek kişi 4 ile 7 litre arasında benzin tüketiyor. 

sana gelmez, geleni nc750X, 160 la tapa gaz 4.6 lt. gibi yakar, tam hiper millik :)

 

 

bu işte  en kritik olay şu, şu sağ el bileğine hakim olamıyorsan motora binme :

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Kesinlikle öncelikle 125lik falan Honda lardan başlayın hocam. Vitesli olsun. Aaıştıktan sonra büyük motorlara bakarsınız..

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
Bütçe müsaitse düşünmeden 883 İron [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7] Sesi yeter. [emoji7]
19-sportster-iron-883-hdi-hero.jpg
Bir arkadaşımda var, sesi gerçekten mükemmel.. Biraz da TT Custom dokunuşları var ki efsane özellikle renk.. 08abc252b90ebeec1bcb3d127b601fe7.jpg
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Oğuzhan Çakır yazdı:

 08abc252b90ebeec1bcb3d127b601fe7.jpg

 

Egzoz Vance & Hines mı? Maşaallah, güle güle kullansın :wub:

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tayfun Aydın yazdı:

Kesinlikle öncelikle 125lik falan Honda lardan başlayın hocam. Vitesli olsun. Aaıştıktan sonra büyük motorlara bakarsınız..

Kesinlikle katılıyorum. 
1 Çin malı olmasın

2 Alışana kadar yüksek cc olmasın

3 scooter, enduro, cafe racer vs tipi size kalmış.

 

konuya uygun değil ama geçen sene sattığım motoru adam öyle güzel yapmış ki geri satar mı acaba dedim kendi kendime 

 

yA7hqf.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mehmet Yeter yazdı:

Altın elbiseli adamın videolarında illaki bahsediliyordur oraya bakabilirsiniz. 

not ettim teşekkürler. 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Ufaktan başlamak lazım Ümit abi. Bende motor kullanıyorum. Şakaya dikkatsizliğe gaza gelmeyen bir alet. 

Honda CBR 125 veya 250 ile başlayabilirsin. Racing modelidir onlar. Biraz daha uygun olsun dersen Pulsar as200 var. Çin malı ama başlangıç için iyidir.

Scooter tarzına yaklaşmanı önermem. Tekerleri küçük olduğu için ve bacaklarının arasında sıkabileceğin bir gövdesi olmadığı için devrilme yan yatma olasılığı çok yüksek.

Az da olsa arazide de süreyim dersen Küba motorun Black Cat modeli var. Ne enduro ne cross ne naket tarzı. Heryerde kullanabilirsin. Sele yüksekliği gayet ideal. Son hızı fazla yok ama tork yüksek. Uygun fiyatlı hem.

Ama almaya karar vermeden önce varsa bir tanıdığında ekipmanı giyip bir deneme yapmanı tavsiye ederim.

kardeşim çok teşekkür ediyorum.  baya bir hakimsin dostum maşallah :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Yaşlanmaya başladık ama halen daha içinde ukte motor.Hep hayat şartları yüzünden başka öncelikler devreye giriyor.
Bende çok araştırdım ne ile başlamak lazım diye.Aslinda nasıl bir motor istediğiniz ile alakalı bir durum.Asiri büyük olmadıktan sonra da istediğiniz begendiginiz bir motor almak iyi.Hedef 1000 lik motorsa kısa vade de 250 yada 500 arasında bir motor ile başlamak daha iyi hem acemilik sürecini daha kolay atlatır hemde daha hafif olacağı için motoru daha kolay kontrol edebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

Bodrum gibi motorsiklet cenneti bi yerde yaşıyorum günlük hayatta scooter kullanıyorum 17 yıldır kullandığım halde büyük motora cesaret edemiyorum, hata affetmiyor,

bu yüzden tecrübe çok önemli ilk motorunuz yamaha ybr 125 veya hobda cbf 150 olsun, sırasıyla 250 lik, 700 lük, 1000 cc çıkın derim,

 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Başlangıç için CBR den ziyade CBF 125 tavsiye ederim. Yumuşak ve kullanımı kolay bir motordur. En az 6 ay bunla pratik yaptıktan sonra tarzınızı berlileyip istediğiniz motora geçebilirsiniz. Tabi hemen 1000 cc falan değil kast ettiğim. 

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

50 Cc alıp bisikletten çok farklı olduğunu deneyimlemenizi öneririm. Temeli küçük bir motorla atmak bana kalırsa büyütüldüğünde daha mantıklı olacaktır. Vites değiştirmek size yük geliyorsa ya da gelecekse kesinlikle scooter olmalı. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Oğuzkan Erışık yazdı:

Pulsar as200 var. Çin malı ama başlangıç için iyidir

Çin malı değildir.Hindistanlıdır.Bu motoru üreten firma ktm'ye motor bloğuda üreten çok eski bir firmadır.Absli ve abssiz olmak üzere ikiye ayrılırlar.Kronik bağzı arızaları vardır.Tavsiye etmem.Bahsettiğiniz 125 cc çok idealdir.

Ali Darbaz yazdı:

200 kilo bir motorsiklet neden 4 litre benzin yakar. Bol bol motovlog izlerim. 250 cc ve üzeri bir motorsiklet tek kişi 4 ile 7 litre arasında benzin tüketiyor. 

Ben 400 cc ile 3 litre yakıyorum.Bu yaz fırsat olursa hiper yapıp 3 litrenin altını göstermeyi düşünüyorum.Yalnız silindir sayısı arttıkca yakıtda konforda hızda ona göre fazlaşacaktır.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Nefsime hakim olabiliyormuyum

Ali abi, sence bu mümkünmü  :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...