İçeriğe Yönlendir

Motosiklet Severler Buraya Lütfen


Ümit Türk

Recommended Posts

Tayfun Aydın

Bende Kanuni Rokko 150cc var anca scooter. Şu konuda pişmanım ki aslında vitesli ile başlamalıydım. yüksek motorlarda gözüm olurdu o zaman ancak şimdi scooterdan sonra da yine 125 vitesli ile başlamak daha iyi çünkü motorda o vites geçişleri ve tepkilerine alışmak zaman alabiliyor.. İleride büyük motorlarda gözünüz varsa scooter da değil direk düşük cc viteslilerden başlayın.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Fatih Sarıkaya yazdı:

Bahsettiğiniz 125 cc çok idealdir.

Görüntü olarak çok beğenmiyorum ama :) grenajlı bisiklet gibi çok ince :)

Fatih Sarıkaya yazdı:

Ali abi, sence bu mümkünmü  :) 

Bence de çok mümkün değil. Arazideyken bile gazı bırakası gelmiyor insanın 😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ali abi, sence bu mümkünmü  :) 

yoksa öldürür, acı şekilde öğrendim bunu, hayattayım, yani mümkün :) basarım elbet ama abartmadan ve yol görüş zemin motor ve ben kafa olarak hazırsam....

 

mümkün olmaması için ya pistte olacaksınız yada ölüm korkusu olmayacak, zevk kısmı içinse evet, tabii uçuk hızlarda değil, bende biraz hızdan zevk alırım ama üstte yazdığım şartlar oluşursa... normal hızla gidilir, gidersin 100 110, arada basarsın 150 falan ama kısa süreli, otobanda bas 200 ama düz karayolunda falan asla basmam, olmayacak şey olur gelir seni bulur normal karayolunda...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Emre Şimşek yazdı:

Kesinlikle katılıyorum. 
1 Çin malı olmasın

2 Alışana kadar yüksek cc olmasın

3 scooter, enduro, cafe racer vs tipi size kalmış.

 

konuya uygun değil ama geçen sene sattığım motoru adam öyle güzel yapmış ki geri satar mı acaba dedim kendi kendime 

 

 

resimdeki motorla başlanırmı :)  bununla başla herşeyi sürersin, ilk bindiğimde bacağımı ayak marşı sıyırmıştı, katır gibi güçlüdür ağırdır ama o kadar, motor sürüyorum işte öğrendim diyeceğin motor değil bu, traktör sürüyorum gibi oluyor :)

 alışacaksan istediğin zevk aldığın planladığın motorla başla bence ve onda öğren, benim ilk kullandığım 301 MZ di, sonra 250 java kullandım biraz, sonra 50cc skutır (hala kullanıyorum) bir ara 600 lük 1000 lik, africa twin, nc 750 kullandım, kısaca neyle başladığın aslında önemli değil, yinede ufak motor belki pratik gelebilir,  şimdi senin dediğini yapalım, 125 lik aldık 5 sene kullandık geçtim 700 lüğe 1000 liğe falan, ne farkedersin? Hiçbirşey bilmediğini :) 

ufak motorla öğreneyim sonra büyüğe geçeyim olayı yoktur, ufak motor hakimiyet açısından zayıftır dengesizdir konforsuzdur güçsüzdür vs. benim felsefem şu, katılır katılmazsın ayrı konu,  hayalindekini al bir kerede tam öğren,  şuan sıfırdan başlayacak olsam direk enduro alırdım mesela, ufaktan başla öğren olayına ben katılmıyorum, ha şu olur ucuzdur nispeten, kullanmak daha basit gelebilir ama üstte yazdıklarım olur, baba motora geçince ne oluyor dersin, işte o dersini deme direk hayalindekiyle başla, yavaş yavaş öğren acele etme oyalanma....

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

resimdeki motorla başlanırmı :)  bununla başla herşeyi sürersin, ilk bindiğimde bacağımı ayak marşı sıyırmıştı, katır gibi güçlüdür ağırdır ama o kadar, motor sürüyorum işte öğrendim diyeceğin motor değil bu, traktör sürüyorum gibi oluyor :)

 alışacaksan istediğin zevk aldığın planladığın motorla başla bence ve onda öğren, benim ilk kullandığım 301 MZ di, sonra 250 java kullandım biraz, sonra 50cc skutır (hala kullanıyorum) bir ara 600 lük 1000 lik, africa twin, nc 750 kullandım, kısaca neyle başladığın aslında önemli değil, yinede ufak motor belki pratik gelebilir,  şimdi senin dediğini yapalım, 125 lik aldık 5 sene kullandık geçtim 700 lüğe 1000 liğe falan, ne farkedersin? Hiçbirşey bilmediğini :) 

ufak motorla öğreneyim sonra büyüğe geçeyim olayı yoktur, ufak motor hakimiyet açısından zayıftır dengesizdir konforsuzdur güçsüzdür vs. benim felsefem şu, katılır katılmazsın ayrı konu,  hayalindekini al bir kerede tam öğren,  şuan sıfırdan başlayacak olsam direk enduro alırdım mesela, ufaktan başla öğren olayına ben katılmıyorum, ha şu olur ucuzdur nispeten, kullanmak daha basit gelebilir ama üstte yazdıklarım olur, baba motora geçince ne oluyor dersin, işte o dersini deme direk hayalindekiyle başla, yavaş yavaş öğren acele etme oyalanma....

Ali abi istediğin motorla başla dedin ya, gitti R1 aldı.Bunu öğrenmek başlı başına bela zaten.Gazı ayarsız açsan alet hemen tekere geliyor.Adamın üstüne geçer bu.Yüksek hızda manevra yapmakda zor.Ben birkere bariyerlere gidiyordum Afyon Antalya arasında, motoru çevirebilmek için sağ tarafa egzoza kadar yatırdığımı hatırlıyorum.Normalde o kadar yatıramam.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ali abi istediğin motorla başla dedin ya, gitti R1 aldı.Bunu öğrenmek başlı başına bela zaten.Gazı ayarsız açsan alet hemen tekere geliyor.Adamın üstüne geçer bu.Yüksek hızda manevra yapmakda zor.Ben birkere bariyerlere gidiyordum Afyon Antalya arasında, motoru çevirebilmek için sağ tarafa egzoza kadar yatırdığımı hatırlıyorum.Normalde o kadar yatıramam.

şimdi 125 likle başladın yada kaç senedir sürüyorsun motor,  şuan alsan r1 ve bu tip motor hiç kullanmadıysan ne hissederdin?  demek istediğim r1 de hissedeceklerin düşük hacimli motoru yıllarca kullansanda değişmeyecek, 30 seneliik 125 lik kullanıcısıda olsan r1 e bindiğin an ne oluyor dersin, kısaca başka şeyi yıllarca kullansanda r1 e binince sil baştan öğrenmeye başlarsın, o yüzden istediğinle başla onu öğren diyorum, yinede ss motorla pek diyemem çünki bunlar hız için yapılmış gidon açısı vs. farklı yatmadan zor dönen o yüzdende sanki dönmüyor bu hissi uyandıran tip motorlar,  bunu alacaksan bağını sormayacaksın artık, bu modeller böyle, öncesi ufak hacmli motor kullanman sana pek birşey katmaz bu alet farklıdır, al direk o farkı öğren :)  mesela cross motoru aldın diyelim, öncesi 20 sene 1000RR kullandın varsay, cros motoru alıp araziye daldığın an komaya sokar adamı yada o motorla hız yapıp viraja dalayım dedinmi uçarsın o deneyimde para etmez çünki motor farklıdır, motor öyle birşeyki öğrenmekle bitmiyor, hepsi aynı temeldede olsa ayı sınıf bile olsa bindiğinde acemi hissediyorsun, öğrenmeye yeniden başlıyorsun, demek istediğim buydu..

 

r1 aldın yavaş yavaş öğreneceksin, bunu alıp ama işe gideyim şehir trafiğinde dersen o zaman olmaz, o yüzden ne için kullanacağınıda iyi belirleyip hedefi olan motoru bir seferde al diyorum, al ve onu öğren :)

 

Antalya-Afyon arası r1 le yüksek hızda motoru çeviremediysen ve sağ çıktıysan sen baya biliyorsun bu iş demekki, biraz üstüne çalışsan yolu okuma modunu geliştirsen viraja girmeden hangi hızda olman gerektiğini daha önceden hesap edip şak diye kontra verip roket gibi dönerdin,  demekki neymiş çalışmak şart :D r1 e devam o model motoru kullanmayı seviyorsan... (normal hızlar içinde tabii, artık bir ss motoru normal hızlarda kullanmak kesermi yada ss motor alıp karayolunda kullanmak ne kadar doğru tartışılır)

 

neyse, bir fırsat bulupta kendime motor alıp gezemiyorumya ukte kaldı içimde, bir emekli falan olsan vurucam yollara kendimi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi 125 likle başladın yada kaç senedir sürüyorsun motor,  şuan alsan r1 ve bu tip motor hiç kullanmadıysan ne hissederdin?

R1 ayrı bir dünya Ali abi.İyiyim desen bile o motoru öğrenmen gerekiyor.Yoksa hata telafi etmek çok zor.Tek teker Arif R1 in üstünde öldü.Afyon-Antalya arası ilkdefa gittim Burdur üzerinden( genelde Isparta yolunu kullanırım).Yoluda bilmediğim için girdiğim viraj açılmıyor kapanıyormuş.

 

Benimde uzun bir seyehat planım var .Emekli olursam 650 lik bir honda alıp toroslara vuracam kendimi.Kamp yapacam dağlarda :) 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Fatih Sarıkaya yazdı:

R1 ayrı bir dünya Ali abi.İyiyim desen bile o motoru öğrenmen gerekiyor.Yoksa hata telafi etmek çok zor.Tek teker Arif R1 in üstünde öldü.Afyon-Antalya arası ilkdefa gittim Burdur üzerinden( genelde Isparta yolunu kullanırım).Yoluda bilmediğim için girdiğim viraj açılmıyor kapanıyormuş.

 

Benimde uzun bir seyehat planım var .Emekli olursam 650 lik bir honda alıp toroslara vuracam kendimi.Kamp yapacam dağlarda :) 

 

Buda benim hayalim XJR 1200-1300.

 

Sayıları çok azaldı...

 

Ck98Ue.jpg

 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadır
Mustafa Çiçek yazdı:

 

Geçen sene bu zamanlar ben :)  motor büyük zevk. Önce tarzınızı belirleyin. Enduro, comuter, naked gibi. Rahmetli Altın Elbiseli Adamın youtube kanalını öneririm. 1 yıldır Mondial RX1 evo kullanıyorum. 1200lük GS havam var 🏍️

 

 

Eminim kenarlarda BMW amblemi vardır 😛

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadır
Ümit Türk yazdı:

değerli dostlar; 

 

motorlara merak sarmaya başladım. bu yaşıma kadar hiç motora binmedim.

yeni bir motor almayı düşünüyorum. kaçlık almalıyım ve dikkat etmem gereken hususlar nelerdir. 

1000lik olan motorları görünce kendimden geçiyorum. onları kullanamayacağıma göre tipi olarak aynı olabilecek motor önebilir misiniz. 

 

teşekkür ederim.

 

Ben rahatıma düşkün adamım arkadaş,  diyorsan
X Max 250
Suzuki Burgman 
SYM GTS evo

Ara sıra gazlıyayım, bazende hafiften tek teker yapayım, diyorsan

MT25
Honda CBR 250
CF moto NK 250

 

Hem rahat olsun hemde sürerken çapır çapır çapır yapsın diyiorsan

Falcon Freedom 250
Daelm Daystar 250
Hysong Gv 250

Bana göre güzel başlangıç motorlarıdır.

Ama altında ki makine kaç cc olursa olsun, sağlam  ekipmanların olmalı.
İyi kabuk bir kask
Korumalı mont ve eldiven olmazsa olmazın olmalı.
Eldivenle kaskla falan uğraşamam, yada bana bişey olmaz diyorsan bisiklete devam  ;)
 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

R1 ayrı bir dünya Ali abi.İyiyim desen bile o motoru öğrenmen gerekiyor.Yoksa hata telafi etmek çok zor.Tek teker Arif R1 in üstünde öldü.Afyon-Antalya arası ilkdefa gittim Burdur üzerinden( genelde Isparta yolunu kullanırım).Yoluda bilmediğim için girdiğim viraj açılmıyor kapanıyormuş.

 

Benimde uzun bir seyehat planım var .Emekli olursam 650 lik bir honda alıp toroslara vuracam kendimi.Kamp yapacam dağlarda :) 

süper plan :) 

Tek teker Arif gördüğüm kadarıyla kendi hatası sonucu vefat etmiş, şehir içinde şaha kaldır bas....   

Motoru ben artık çözdüm, bu işte uzman oldum dediğin an öldün demektir....

Demek viraj kapanıyormuş, hata.  bilmediğin yolda basılmaz, gördüğün kadar basılır gibi kurallar vardır, bu deneyimle sende işi öğrenmiş oldun :)

Güvenli sürüş eğitiminin bir faydasıda bu konuda olur mesela...

Aytac Sakal yazdı:

 

Buda benim hayalim XJR 1200-1300.

 

Sayıları çok azaldı...

 

 

 

benim hayalde bu, ama çok zor bulmak...

0.jpg

bulması mümkün olansa bu :) ah ahh

BMW-K-1600-GTL-7661_1.jpg

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tayfun Yaman yazdı:

 

Ben rahatıma düşkün adamım arkadaş,  diyorsan
X Max 250
Suzuki Burgman 
SYM GTS evo

Ara sıra gazlıyayım, bazende hafiften tek teker yapayım, diyorsan
 

ufak bir düzeltme, rahatıma düşkünüm, daha iyi far, görünüş, konfor ve bariz daha dengeli maxi skutur olarak Honda Forza, sonra xmax....

 

ha ekipman olarak eldiven ve kaska ek (diğer giyim parçalarıda elzem tabii) helede ağır motor kullanıyorsan korumalı çizme elzemdir, kaval kemiği ve ayak bileğini kırmak istemiyorsan tabiii....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Herkes dökülmüş. Bu tarafımızı hep törpülüyorlar. istiyoruz ama yaptırmıyorlar. özgürlük istiyoruz.

Bilinçli olarak kontra yapmadan yüksek CC yanlış tercih olur.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadır
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ufak bir düzeltme, rahatıma düşkünüm, daha iyi far, görünüş, konfor ve bariz daha dengeli maxi skutur olarak Honda Forza, sonra xmax....

 

 

 

Abi ben Burgman hayranıyım (özellikle 400 ) ama Forza'yı deneme şansım olmadı hiç. En kısa zamanda dediklerini tecrübe etmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

...ufak motorla öğreneyim sonra büyüğe geçeyim olayı yoktur, ufak motor hakimiyet açısından zayıftır dengesizdir konforsuzdur güçsüzdür vs..

 

Kesinlikle katılıyorum.. Motosiklet ehliyetimi geçen sene aldım, ki daha öncesinde hiç binmişliğim yoktu. İlk önce 125 veya 150'lik bir Honda ile dur kalk, sonra pistte turlamayla başladım. Nispeten iyiydi çünkü Honda'nın hakimiyeti kolay ve tatlı bir sürüşü var. Sonra beni 200'lük Mondial bir motora terfi ettirdi hoca. Kabus gibiydi. Belki motosikletin ayarlarında sorun vardı belki başka bir şey, ama ne gaz açarken, ne fren yaparken güven vermiyordu. Sonra sınava gireceğim motora geçtim. MT-07. Yok böyle bir şey. Daha seleye oturur oturmaz motor sizinle iletişime geçiyor. Daha önce yapmaya cesaret edemediğim manevraları MT ile yaptım. Ama işte işin püf noktası daha önce dediğiniz gibi o sağ bileğe hakim olacaksınız. Tamam güven veriyor, hakimiyet daha güzel ama aynı zamanda deli makina :)

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

süper plan :) 

Tek teker Arif gördüğüm kadarıyla kendi hatası sonucu vefat etmiş, şehir içinde şaha kaldır bas....   

Motoru ben artık çözdüm, bu işte uzman oldum dediğin an öldün demektir....

Demek viraj kapanıyormuş, hata.  bilmediğin yolda basılmaz, gördüğün kadar basılır gibi kurallar vardır, bu deneyimle sende işi öğrenmiş oldun :)

Güvenli sürüş eğitiminin bir faydasıda bu konuda olur mesela...

benim hayalde bu, ama çok zor bulmak...

0.jpg

bulması mümkün olansa bu :) ah ahh

 

 

Ali abi yanılmıyorsam bunu History kanalda toplayıcıların proğramında birinin garajında gördüm.Atıl vaziyette çürütmüşlerdi.

Bu çok hararetli motor pişirir adamı :) 

 

Rahmetli öyle oldu malesef.Karbüratörlü R1 kullanıyordu eski kasalardan.Yeni nesilden daha güçlü motoru vardı.İşte herkes hızlandırır motoru ama iş durdurmada.Kazayıda bizim mahallede yaptı.İş dönüşü görmüştüm bende.Motorun manifoldu bile yerinden çıkıp fırlamış var sen hesap et darbenin şiddetini.Kasklarıda kollarında takılıydı,zaten kafalarında takılı olsada kurtulma ihtimalleri yoktu.

 

O viraj bana ders oldu.Yüreğim hoplamıştı.Bilmediğim virajlara girmiyorum.

 

Elimdeki motoru bu yaz satıp ya 500F alacağım yada 650F.Geçen ay 1500 kilometrede çok temiz vardı fiyatı yüksek geldiği için bekleyeyim dedim ama o beni beklemedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ali abi yanılmıyorsam bunu History kanalda toplayıcıların proğramında birinin garajında gördüm.Atıl vaziyette çürütmüşlerdi.

Bu çok hararetli motor pişirir adamı :) 

 

Rahmetli öyle oldu malesef.Karbüratörlü R1 kullanıyordu eski kasalardan.Yeni nesilden daha güçlü motoru vardı.İşte herkes hızlandırır motoru ama iş durdurmada.Kazayıda bizim mahallede yaptı.İş dönüşü görmüştüm bende.Motorun manifoldu bile yerinden çıkıp fırlamış var sen hesap et darbenin şiddetini.Kasklarıda kollarında takılıydı,zaten kafalarında takılı olsada kurtulma ihtimalleri yoktu.

 

O viraj bana ders oldu.Yüreğim hoplamıştı.Bilmediğim virajlara girmiyorum.

 

Elimdeki motoru bu yaz satıp ya 500F alacağım yada 650F.Geçen ay 1500 kilometrede çok temiz vardı fiyatı yüksek geldiği için bekleyeyim dedim ama o beni beklemedi.

o viraja yanlış girme yokmu öyle bir korkuyorsunki sorma....   Rahmetlinin kazası olduğunda Finikedeydim, arkadaşlardan gören hatta fotoğraf çeken vardı, bana 2 resim gösterdiki anlatmıyım sana, çok fena, anladığım kaza şöyle olmuş, taransitti galiba çaprtığı, şaha kalkmış 100 üstü hızda giderlerken araba yanyoldan çıkıp dönüyor normal olarak, tam o anda sanırım farkedip frenlemiş, motorun önü yere inerken kafalarını kamyonetin kasaya vuruyorlar, hem hız hem motorun öne inerken yaptığı ivme ....  hata ne peki, şehir aşırı hız... 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o viraja yanlış girme yokmu öyle bir korkuyorsunki sorma....   Rahmetlinin kazası olduğunda Finikedeydim, arkadaşlardan gören hatta fotoğraf çeken vardı, bana 2 resim gösterdiki anlatmıyım sana, çok fena, anladığım kaza şöyle olmuş, taransitti galiba çaprtığı, şaha kalkmış 100 üstü hızda giderlerken araba yanyoldan çıkıp dönüyor normal olarak, tam o anda sanırım farkedip frenlemiş, motorun önü yere inerken kafalarını kamyonetin kasaya vuruyorlar, hem hız hem motorun öne inerken yaptığı ivme ....  hata ne peki, şehir aşırı hız... 

50 km limitli biryerde heran heryerden birşeyler çıkabiliyor.Onlarınkide öyle oldu.100km üstündelerdi.Onun motor karbiratörlüydü.Büyük ihtimal kendiside motor ustası olduğundan motora ekstra birşeyler yapmıştır.Hayat işte bu motor binilecek bir alet değil ama birkere sahip olduğundada bırakılacak birşey değil.Ben şahsen ara verebilirim ama elim ayağım tuttuğu müttet bırakabileceğimi sanmıyorum.Binemesemde siler temizler çalıştırır sesini dinlerim :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

50 km limitli biryerde heran heryerden birşeyler çıkabiliyor.Onlarınkide öyle oldu.100km üstündelerdi.Onun motor karbiratörlüydü.Büyük ihtimal kendiside motor ustası olduğundan motora ekstra birşeyler yapmıştır.Hayat işte bu motor binilecek bir alet değil ama birkere sahip olduğundada bırakılacak birşey değil.Ben şahsen ara verebilirim ama elim ayağım tuttuğu müttet bırakabileceğimi sanmıyorum.Binemesemde siler temizler çalıştırır sesini dinlerim :) 

motor özgürlük bence, ama dikkat etmek lazım, özgürlüğün bir bedeli var, fazla özgürde yapabilir insanı...

şahsen binebildiğim sürece kullanmak isterim bu makineyi, bundan aldığım zevki sadece bir savaş uçağından alırım sanırım yada bir uzay gemisinden, o derece farklı bir duygu veriyor bana, özgürlük ama sınırı aşmadan, zevk ama yine sınırı aşmadan, bence insanın ruhunu dinginleştiriyor bu alet, ya sakin olursun yada mortingen, mesaj veren bir icat bana göre :D

binmeye devam...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hiper seviye, deli mod....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Çok deli birşey bu yarışma. Rahmetli Barkın abinin videosu olması lazım. İlginç bir şey burada yarışan sporcuların birçoğu günlük hayatında gündelik hayatında başka işlerde çalışıyorlarmış. Nekipedia diye kanal var orada da güzel anlatılmış. Tavsiye ederim. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ümit Türk yazdı:

değerli dostlar; 

 

motorlara merak sarmaya başladım. bu yaşıma kadar hiç motora binmedim.

yeni bir motor almayı düşünüyorum. kaçlık almalıyım ve dikkat etmem gereken hususlar nelerdir. 

1000lik olan motorları görünce kendimden geçiyorum. onları kullanamayacağıma göre tipi olarak aynı olabilecek motor önebilir misiniz. 

 

teşekkür ederim.


1000'lik bir motosikletin hakkını verebilmeniz için 80-100 bin km'lere yakın tecrübeniz olması gerekir.
Tarzınıza karar verin, nerede ne kadar kullanacaksınız ? Günlük, hobi ? Motor seçimi cep telefonu seçmeye benzemez. :) 
Biraz arazi kullanımı tarafından edindiğim sonuç, motorun özellikleri %20, sürücü yeteneği, tecrübesi %80 civarında önemli, ki yol motosikletlerinde durumun çok farklı olacağını sanmıyorum. Yani motorun ne olduğu ya da kaç cc olduğu çok da önemli değil. Senin ne kadar iyi olduğun önemli.

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tayfun Yaman yazdı:

 

Abi ben Burgman hayranıyım (özellikle 400 ) ama Forza'yı deneme şansım olmadı hiç. En kısa zamanda dediklerini tecrübe etmek istiyorum.

burgmanı hiç denemedim, daha iyidirbelki, ama forzamı xmax mı dersen forza derim, forza çok az daha yavaş hızlanır ama diğer konularda daha iyidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


1000'lik bir motosikletin hakkını verebilmeniz için 80-100 bin km'lere yakın tecrübeniz olması gerekir.
Tarzınıza karar verin, nerede ne kadar kullanacaksınız ? Günlük, hobi ? Motor seçimi cep telefonu seçmeye benzemez. :) 
Biraz arazi kullanımı tarafından edindiğim sonuç, motorun özellikleri %20, sürücü yeteneği, tecrübesi %80 civarında önemli, ki yol motosikletlerinde durumun çok farklı olacağını sanmıyorum. Yani motorun ne olduğu ya da kaç cc olduğu çok da önemli değil. Senin ne kadar iyi olduğun önemli.

 

 

 

katılıyorum, başlangıç motoru diye birşey yoktur, sen varsın, tercihkerin seviyen kendine hakim olma durumun ve neye binersen bin yeteneğine kendi limitlerine göre kullanıp limitin arttıkça hızını vs de arttırman dır dopru olan,  1000 lik motora gelince, evet hakkı için dediğin doğru, hatta gidip Art Acedemyde direk hocayla konuştum, abarttım hatta...

 

diyalog şöyle gelişti:

hocam kurs almak niyetim....

seviyen nedir yani daha önce kullandınmı, ne kadar ne kullandın?

(özellikle az söyledim)hocam 10 seneden fazla yazları olmak kaydıyla skutır kullandım, temelim var motor alacağım,  ama farkettimki ben motor kullanmayı bilmiyormuşum, heleki ağır ve güçlü motor kullanınca...

aferim sevdim seni, bilmediğini söylemek güzel şey, peki ne istiyorsun?

enduro seviyorum GS 1200 adv alacağım..

güzel seçim, bendede aynı var, şimdi ekipmanını ve motorunu al, git 1500 km. yol yap ondan sonra gel kaydını yapalım

:D tamam hocam....

 

görüldüğü üzre ne oluyor yuh 1200 motor ne demedi,  başlangıç motoru diye birşey yoktur, istediğin tip motor ile eğitim ve kendini bilmek vardır :)

 

bu arada tüm motor severlerin şiddetle izlemesi gereken şey budur.

https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...