İçeriğe Yönlendir

Motosiklet Severler Buraya Lütfen


Ümit Türk

Recommended Posts

Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

katılıyorum, başlangıç motoru diye birşey yoktur, sen varsın, tercihkerin seviyen kendine hakim olma durumun ve neye binersen bin yeteneğine kendi limitlerine göre kullanıp limitin arttıkça hızını vs de arttırman dır dopru olan,  1000 lik motora gelince, evet hakkı için dediğin doğru, hatta gidip Art Acedemyde direk hocayla konuştum, abarttım hatta...

 

diyalog şöyle gelişti:

hocam kurs almak niyetim....

seviyen nedir yani daha önce kullandınmı, ne kadar ne kullandın?

(özellikle az söyledim)hocam 10 seneden fazla yazları olmak kaydıyla skutır kullandım, temelim var motor alacağım,  ama farkettimki ben motor kullanmayı bilmiyormuşum, heleki ağır ve güçlü motor kullanınca...

aferim sevdim seni, bilmediğini söylemek güzel şey, peki ne istiyorsun?

enduro seviyorum GS 1200 adv alacağım..

güzel seçim, bendede aynı var, şimdi ekipmanını ve motorunu al, git 1500 km. yol yap ondan sonra gel kaydını yapalım

:D tamam hocam....

 

görüldüğü üzre ne oluyor yuh 1200 motor ne demedi,  başlangıç motoru diye birşey yoktur, istediğin tip motor ile eğitim ve kendini bilmek vardır :)

 

bu arada tüm motor severlerin şiddetle izlemesi gereken şey budur.

https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng


Ben buna katılmıyorum. Başlangıç motoru vardır ve olmak zorundadır. Yeter ki sürücü severek alsın kullansın, kendini test etsin.
Epey tecrübeli bir arkadaşım "250 cc motor için + 250 cc sürücü için + 250 cc 'de yolcu veya yük için (eğer taşıyacaksan) fazlasıyla yeterli" derdi.

 

Daha önce tek tük motor kullanılmış olsa da 600 cc ya da üstü motorlar yeni sürücü için fazladır. Ani ve sert tepki veren gaz kolu, viraj/fren tecrübesi olmayan, panikleme ihtimali yüksek acemi sürücü için çok risklidir. Taşı atıp gitti gerçi, @Ümit Türk de bunun farkında.

 

O hocanın tepki vermemesi söylediğini doğru bulduğundan değil, sürekli karşılaştığı bu tip yeni hevesli adaylardan artık bıkmış olmasındandır :) O 1200'lük motorları alanlar kontrol etmekte zorlandıklarından hep yağmur modunda kullanıyorlar :) 
 




 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


Ben buna katılmıyorum. Başlangıç motoru vardır ve olmak zorundadır. Yeter ki sürücü severek alsın kullansın, kendini test etsin.
Epey tecrübeli bir arkadaşım "250 cc motor için + 250 cc sürücü için + 250 cc 'de yolcu veya yük için (eğer taşıyacaksan) fazlasıyla yeterli" derdi.

 

Daha önce tek tük motor kullanılmış olsa da 600 cc ya da üstü motorlar yeni sürücü için fazladır. Ani ve sert tepki veren gaz kolu, viraj/fren tecrübesi olmayan, panikleme ihtimali yüksek acemi sürücü için çok risklidir. Taşı atıp gitti gerçi, @Ümit Türk de bunun farkında.

 

O hocanın tepki vermemesi söylediğini doğru bulduğundan değil, sürekli karşılaştığı bu tip yeni hevesli adaylardan artık bıkmış olmasındandır :) O 1200'lük motorları alanlar kontrol etmekte zorlandıklarından hep yağmur modunda kullanıyorlar :) 
 




 

yok hocayı tanırım, nasıl davranacağımıda anlattım adama, hem gs1200 öyle uçar kaçar motor değildir, sakin sayılır, zaten yol modunda kullanırım ben, tcs yide genelde kaparım, dizgin bende olacak, bazen öyle yerde devreye giriyorki sinir ediyor adamı özel ayar gerekiyor (neyse pro moda girdim sanırım)  başlangıç motoruna gelince, en başta demiştim hiç bilmeyen gidipte elbette hayabusa almayacak, ama ben yine aynı görüşteyim, başlangıç motoru istediğin motordur, SS motor başka şeydir, kıyası onla yapmamak lazım, bana göre SS motorun karayolunda kullanımı dahi yasaklanmalı, pist yarış motoru bunlar esasında, ama piyasa oluşmuş yapacak birşey yok, satılacak....

 

yinede biraz tecrübe için sakin karakterli bir motor alınabilir daha kolay olur ama çokta sakin olmasın yıllarımız bununla geçmesin , başlangıç motoru varmı yokmu konusu biraz tartışmalı, tartışma kısmının doğma sebebi aslında uç noktada motorlar yüzünden birazda, adam gidip 1000rr la başlarsa elbette zorlanır, yarış moturu bu ve özel yetenek ister, herkesin kullanacağı motor değildir, bisiklet sürene ver bunu oda basar anında 200 ve ilk virajda .... anlatabildim sanırım... git daha sakin bir motor al öğren işte, skutır sayılmaz, 125 likte sayılmaz, bunlarda esasen motor karakterini anlayamazsın bile, motor dediğin ağırlık artmaya başladıkça kendini belli ediyor birazda, cross motoru hariç, onlarda farklı, özel eğitim yetenek gerektren aletler, al bşla sınıfında değiller, temel gerekli, 30 yıllık ss motorcuya ver bunu çıksın araziye kırsın belini... yani başlangıç motoru yoktur ama her motorda al kullan değildir, uçlarda yada özel eğitim yetenek gerektirenler hariç tut,  zaten esasında herkes motorsiklet kullanamaz buda var, yetenek olacak, idare eder seviyede olanlar ve daha üstü olmayan insanlar ufak motorlarda kalır üstünü eğitsende yapamazlar gibi, içinde olacak o yetenek...

 

 mesela başlangıç için hiç bilmeyen adam için cillop gibi olacak uçta sınırda özel yetenek ve eğitim gerektirmeyen büyük hacimli motor önerim Honda NC 750, al ve bununla öğren, zaman kaybına gerek yok,  dediğim gibi esas olay kendini bilmek eğitmek bileğe hakim olmak, sonrası  hacim çokta önemli değil aslında...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:

"250 cc motor için + 250 cc sürücü için + 250 cc 'de yolcu veya yük için (eğer taşıyacaksan) fazlasıyla yeterli"

 

Çok doğru bir tanımlama olmuş , naçizane ilavelerim kullanım açısından + yakıta oranla performans ve şehir içi kullanımı.

 

Ben 250 cc makineler ile çok zaman geçirdim oran açısından 4 zamanlı 250 cc makinelerin ideal hacim olduğuna inananlardanım.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Tütün

Dostum motorsiklet hiçbir zaman hatayı affetmez anında keser cezayı ve bazen bedeli ağır olabiliyor başlangıç olarak 125 ve 150 cc motorsikletlerin üstüne çıkmaman tavsiyem. ama yinede sen bilirsin tabi.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

Gidon u sola atınca motor nasıl saga yatıyor, aslında motoru döndüren şeyin gyroetkisinin bozulmasi olduğunu,  on lastiğin otomobildeki gibi bir sey olmadığını anladığında ve bunu tecrübe ettiğinde istediğini alsın. Yoksa 125 e devam.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Muhittin Kaplan yazdı:

Gidon u sola atınca motor nasıl saga yatıyor, aslında motoru döndüren şeyin gyroetkisinin bozulmasi olduğunu,  on lastiğin otomobildeki gibi bir sey olmadığını anladığında ve bunu tecrübe ettiğinde istediğini alsın. Yoksa 125 e devam.

 

Bu videoda kontranın ne kadar önemli olduğu açıkça görülüyor. Motosiklet sürücüsü gidonu sağa kırdıkça sola doğru gitmeye devam etti ve sonunda istenmeyen gerçekleşti.

 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Servet Aydın yazdı:

Gövde desteğiyle ancak kaçabilir. Gidona dokunmadan sağa sola dönmek mümkün

 

Gövdeyi sağa sola yatırmak da aslında bilerek ya da bilmeyerek kontra vermek ile aynı. Videodaki adam sağa doğru yatmış olsa sağ eliyle istemeden gidona baskı uygulayacaktı ve motor sağa dönecekti. Eli gidonda olmasa sağa yatsa yine dönerdi ama sanırım o hızlarda eller serbest sürmek istemez kimse :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Brisada pedal çevirirken sadece kas değil kaçış eğitimi de veriyorlardı. Eğitim şart her zaman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Gidon u sola atınca motor nasıl saga yatıyor, aslında motoru döndüren şeyin gyroetkisinin bozulmasi olduğunu,  on lastiğin otomobildeki gibi bir sey olmadığını anladığında ve bunu tecrübe ettiğinde istediğini alsın. Yoksa 125 e devam.

işte o yüzden biraz ağır olmalıki tam anlasın, 125 likte bisiklet gibi şak diye yapışırsın yere çok hızlı tepki verir, yıllarca bunu kullanıp artık piştim bu iş tamam diyen adam ağır motora bindiğinde ne oluyor yahu der, o yüzden tercihini yap al geç.

Servet Aydın yazdı:

Brisada pedal çevirirken sadece kas değil kaçış eğitimi de veriyorlardı. Eğitim şart her zaman

güvenli sürüş konusuna hafiften girdin

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Gövde desteğiyle ancak kaçabilir. Gidona dokunmadan sağa sola dönmek mümkün

hehe daha ilk virajda gümlersin kardeş, gidona dokunmadan o motorla gövde desteğiyle ancak 100 mt. de birkaç metre dik vaziyette sağa yada sola yavaaaş yavaş anca gidersin, kaçamazsın, dönemezsin dönmez, fiziğe aykırı, o dediğin bisiklette olur ondada düşersin,  230 kg luk motorda çık 100 km hıza, 4 şeritli otoyolda en sola geç, sonra gidonu bırak gövdeni sağa yatır, bak bakalım kaç dakikada en sağa geçeceksin :)

 

Kontra yoksa patlarsın, motor helede az ağırsa ve azda hızlıysan ki 70 km bile yeter, ne gövdeyle ne pege basrak hatta tek ayakla motorun bir tarafına geçsende dönmez anca hafiften gider yatmaz, yatmayan motor dönmez...

kısaca gövde desteğiyle kaçış imkansızdır, gövde desteği nerede olur?  Yazayım, motora verdin kontrayı yattın dönüyorsun, baktın açı kurtarmadı dışa doğru gidiyorsun hız fazla geldi, hemen totoyu yattığın yere kaydırıp motorun yanına kayıp yani dönüş çapını daraltmak için işe yarar, onun dışında sen gövdeni istediğin kadar yatır, motor düz ve neredeyse dik gitmeye devam edecektir :)

 

sen sürdünmü hiç 230 kg luk bir motor de bakiim :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Senin öğrendiğin motor eğitimini vaktinde unuttuk cicim [emoji573]

Gsx 1300. Tövbekar etti beni

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Kontra, jiroskopik etki vs diye bakınırken şu amcayla tanışmak kısmet oldu. Böyle fizik anlattılar da biz mi anlamadık :p

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

Bu videoda kontranın ne kadar önemli olduğu açıkça görülüyor. Motosiklet sürücüsü gidonu sağa kırdıkça sola doğru gitmeye devam etti ve sonunda istenmeyen gerçekleşti.

 

 

analiz:

 

sürücü görüşün olmadığı viraja fazla hızlı girmiş, planlama yok yol okuma sıfır

kamyonu gördüğü an panik başlıyor, ilk başta gazı fazla kesmiş hatta bir an ön frene atar gibi parmaklar uzamış, neyseki basmamış gibi, bisiklet gibi kullanıp gidonu sağa çevirmeye çalışmış, sonra motor doğal olarak bu harekete dikleşerek tepki vermiş (sola gitmeye çalışmış motor) sürücü panikle yüklendikçe motorla boğuşmuşlar, o sağa motor sola gitmeye çalışmış,  motor yalpalayınca kasmış kendini, sol kol kasılmış kontra olayını engellemiş, motor otomatik olarak dikleşmeye çalışmış, panik artmaya devam ediyor, motor dikleşmeye çalışırken sürücü sağa döndürmeye çalışıyor, mücadelede yalpada olunca gaz kes bırak olayıda olmuş ve sona yaklaşırken bakışlar kamyona kitlenmiş ve kaçınılmaz son, hatta daha ilk anda bakışlar kamyona kitlenmiş gibi, en büyük hata bu, baktığın yere gidersin Nokta.

 

yapması gereken: hızlı girdin baktın kamyon, gaz azıcık kısılır hatta duruma göre kısılmaz ama sabit tutulur, gazı bırakmayacaksın ağırlık dengesi bozulmayacak, ama kontra verip yatana kadar anlık kesinti yapacaksın o derece dengeli bir gazlama olacak, sağa dönüş için ani kontra verecek, freni unut dokunmayacaksın, ona zaman yok ve yapılmaz bu durumda, derhal toto selenin sağına kayacak yatan motorun yanına kayılacak sende motorun yattığı tarafa yatacaksınki dönüş çapı daralacak kaçış kolay olacak, bakışlar kaçış noktasına bakacak asla kamyona değil... kurtardığın an bakış karşıya gaza yüklen dikleş.... uygun yerde anında mola ve 15 dk. sakinleşme durum kritiği yapma ve sürüşe devam.

 

bu dediğimi yapabilmek için senelerce motor kullanmak ve pozisyon denemenin yanı sıra çok ama çok daha zoru olan korkularını yenmiş olman gerekir, yani bu ne demek, kamyonu gördüğün an sıfır korku olacak panik olmayacaksın, bunun kolayı şu, sürerken motoru böyle bir pozisyon her an olabilir diye zihninden ara sıra geçireceksin, gerektiğinde tepki hızını acaip arttırır bu düşünme olayı, neyse devam... bakışlar anında kaçış konumuna bakacak anında plan yapılıp ve icraata geçecek zihin netliği olacak, yoksa sonuç böyle olur....

 

bu zamanla deneyimle olur, kişiye göre değişmekle beraber yıllar alır, o yüzden bu işin en kolay yolu nedir?  Basit, gördüğün kadar basacaksın ve kesin ve kesin güvenli sürüş eğitimin olacak, zira bu eğitimin olayı esasında kazadan kaçmaktan çok kazayı yapmadan önce onu tahmin etmektir, önce ne olacağını bilirsin o pozisyona düşmezsin, bu kadar basit.

 

bu arada gövdeyi sağa atsada sonuç değişmez hatta motor o kasılmış vücutla daha sola doğru giderek kamyonu ortalardı, gövde desteği diğer tüm etmenler yerine getirildikten sonra yardımcı unsur olur ancak, videodaki durumda kasılmış kollar dik gitmeye çalışan motorda sağa atarsan gövdeyi ters kontra etkisi yapar sola gider krankı yakından görürsün...

 

 

 

 

Servet Aydın yazdı:

Senin öğrendiğin motor eğitimini vaktinde unuttuk cicim emoji573.png

Gsx 1300. Tövbekar etti beni

bende bariyere girince bir anda kontrada uzman olduydum :D bu işlere lak diye başlar hemen gaza gelip abanırsan ilk önce acıyı tatarsın zaten....

sen eğitim almamışsın benim gibi ki tövbekar olmuşsun, yeme beni şimdi eğitim almışta unutmuşmuş yaşın kaç bakiim senin, bana 20 yaş takmış gibi yapıyorsun  :tongue: bu eğitim ömür boyu sürer asla bitmez bu arada...

 

ben senin aksine korkmadım, üstüne gidiyorum, tabii bilinçsizce değil ve tamamen teknik olarak, öyle motorla uçayım 300 basayım falan düşüncemde yok, bir kere denedim 300 leri yetti, sevmedim motorda hızı, bana göre değil,  korkuyorsan zaten hızı unut, paşa paşa al bir skutır 45 le falan gez çarşıya pazar git turla :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

210kmyi yarım saat içinde almak Akıllı işi değil. Tadında bırakırım

o delilik kısmına giriyor zaten, ben 210 km yi 4-5 saatte anca alırım, saat başı çay molası, hoop güzel birşey-yer gördüm dur bak izle molası, motoru dinle rüzgarı hisset hali, teknik geliştirme durumu sürüş zevki...... ne o öyle yarım saatte 210 km, çek vur kendini daha iyi :D

 

sen tadına varmamışsınki bırakasın, sen basmışsın tüm olay bitmiş bir şey anlamadan defteri kapamışsın be kardeş,   bak ne yapıyorsun landla, kamp dağ bayır gezme arabayla uğraşma para harcama :) çamur kar, motorda böyle işte, zevkini çıkaracaksın canını değil :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Geçen sene motosiklet ehliyeti için kursa giderken bizi çalıştıran hoca Mark Lindemann'ın Sürüş Becerileri (103 sürüş tekniği) kitabını verdi. Oldukça faydalı bilgiler var ama tabi teoriyi pratiğe geçirmedikten sonra bir işe yaramaz. Bildiğini doğru zamanda doğru yerde kullanabilmek önemli. Bu da uzun süreler sürüş deneyimi gerektiriyor. Bu arada uzun süreler motosiklet ile iç içe olan Mark amca test sürücülüğü, yazarlık ve editörlük görevlerini ifa etmekteymiş. Dört kıtada 750 farklı araç kullanmış ve birkaç da yarası varmış. Sanırım motosiklet sürüp yaralanmak bu işin fıtratında var :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Evren Erakçora yazdı:

Adam bu kazadan sağ çıkmış.

 

Bedenen kurtulmuştur da, ruhen yaşıyor mudur acaba? :)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Servet Aydın yazdı:

Gövde desteğiyle ancak kaçabilir. Gidona dokunmadan sağa sola dönmek mümkün

Değil. Kontra olmadan dönemezsin, Öyle Atayım Kendimi Sağa vereyim Ağırlığı Sağa Dönsün Motor Sağa Yok, Dönmez, Hatta Jantlar+Lastik Ağır ise milim kımıldamaz.

Kontra olmadan motor dönmez. Kontrasız dönüyorum diyenler bilinçsizce yapar. Ağırlık vererek döndüğünü sanarız ama yine kontradan döner. O gyro etkisini bozmanız lazım.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Yurdaer Elay yazdı:

 

Bu videoda kontranın ne kadar önemli olduğu açıkça görülüyor. Motosiklet sürücüsü gidonu sağa kırdıkça sola doğru gitmeye devam etti ve sonunda istenmeyen gerçekleşti.

 

Baktığın yere gidersin kuralı ihlal edilmiş. sağ gidonu vururcasına ileri itse, yada sol u çekse motor sağa yatacak ve kurtulacak belkide. Ama en büyük hatası "baktığın yere gidersin" ihlali.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 

Detaylara girmiyorum yazarken.. Tabi ki gidon gönecek ancak gövde asli etken manevra için. Yamaç inişlerinde bilhassa çok işe yarar. Espli araç gibi keskin kaçışlar yapılır. Finalde bel boyun ağrısı bir hafta geçmez ama değer.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Baktığın yere gidersin kuralı ihlal edilmiş. sağ gidonu vururcasına ileri itse, yada sol u çekse motor sağa yatacak ve kurtulacak belkide. Ama en büyük hatası "baktığın yere gidersin" ihlali.

bknz. üstte mega detaylı anlatmışım :tongue:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:


Detaylara girmiyorum yazarken.. Tabi ki gidon gönecek ancak gövde asli etken manevra için. Yamaç inişlerinde bilhassa çok işe yarar. Espli araç gibi keskin kaçışlar yapılır. Finalde bel boyun ağrısı bir hafta geçmez ama değer.

o dediğin cross motorda arazide olur, o zaman farklı etmenler geçerlidir, otoyolda krankını görürsün kamyonun, sen eminmisin ağır motorla yolda hız yaptığına kardeş, yoksa binip düz yolda basıp sonra indinmi motordan :)

 

üstte koyduğum Keith Code videosunu izle, dur yine alta ekliyim, detaylı anlatmış dediğinin olmayacağını....  gövdeyle dönülmez, gövde dönüşe biraz destek verir oda yattıktan sonra dönüş çapı daraltmada, sakın bu düşünceyle motora binip hız yapma, affı yoktur tek canın var harcarsın....

 

5:28 den sonra dikkatli izle, krankı görme...

sonrada 48:45 den sonrasını izle... hepsini izle be kardeşim işte :D 

https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng

 

bunuda izle, buda sana rahmetliden gelsin, bak sana diyor :) 00:12 den ...

 

bu arada Barkınıda anıyorum, çok üzülmüştüm hatta şuan bile gözlerim doldu inanın, Allah rahmet eylesin, tanışma fırsatım olmadı ama kendime yakın hissederdim....

 

 

ahanda sen bunu yaparsın bak :D

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...