İçeriğe Yönlendir

Motosiklet Severler Buraya Lütfen


Ümit Türk

Recommended Posts

Yurdaer Elay
(düzenlendi)

Bence herkes haklı. Aşağıdaki videoda eller serbest vücudu kullanarak dönüş nasıl yapılır anlatılıyor. Ama bu ne kadar hız yaptığınıza bağlı olarak doğru orantılı zor. Adam da vücudunu sağa sola eğerken ne kadar zorlandığını ifade ediyor. Ama düşük süratlerde lunaparkta oyuncaklara binmiş kadar keyifli :)

Vücudu sağa veya sola çekmek/eğmek (yani aslında motosikletin sağa veya sola doğru hafif eğilmesini başlatmak) zaten kontra verirken gidona dokunmayla aynı etkiyi yapıyor ön tekerlekte. Ama yüksek süratlerde bu oldukça tehlikeli ve zor bir eylem olur. Bir de adamın bahsettiği vücudu kullanarak motoru döndürmek kontraya göre daha az kaymalara sebep oluyormuş.

 

 

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

Bence herkes haklı. Aşağıdaki videoda eller serbest vücudu kullanarak dönüş nasıl yapılır anlatılıyor. Ama bu ne kadar hız yaptığınıza bağlı olarak doğru orantılı zor. Adam da vücudunu sağa sola eğerken ne kadar zorlandığını ifade ediyor. Ama düşük süratlerde lunaparkta oyuncaklara binmiş kadar keyifli :)

Vücudu sağa veya sola çekmek/eğmek (yani aslında motosikletin sağa veya sola doğru hafif eğilmesini başlatmak) zaten kontra verirken gidona dokunmayla aynı etkiyi yapıyor ön tekerlekte. Ama yüksek süratlerde bu oldukça tehlikeli ve zor bir eylem olur. Bir de adamın bahsettiği vücudu kullanarak motoru döndürmek kontraya göre daha az kaymalara sebep oluyormuş.

 

 

"Vücudu sağa veya sola çekmek/eğmek (yani aslında motosikletin sağa veya sola doğru hafif eğilmesini başlatmak  eğilmez o yatışı başlatamazsın sen eğilirsin motor hala diktir ) zaten kontra verirken gidona dokunmayla aynı etkiyi yapıyor"

 

yanlış kusura bakma

 

  düz giden motoru sağa döndüreceksin ve gidona dokunmadan  vücudunu sağa yatırdın yada sarktın, motor düz gitmeye çalışır ama senin zorlamanla sağa doğru dik vaziyette yavaaaaaaş yavaaaş gider, hızın 30 bile olsa böyle olur, yani dönmez, dik gider hafif sağa kayarak o kadar.

 

ikinci yanlış şöyle; vücudunu sağa atman kontra etkisi yapmaz dolaylı yapar, sağa döneceksin misal, sen ağırlığını sağa versende motara etkisi çok azdır, sadece vücudunu sağa yatırdığında aslında çokta az olmakla beraber gidon sola doğru çok çok az döner, kontra vermiş gibi olursun ama çooook azdır etkisi, o yüzden az sağa doğru dik vaziyette gider motor, o etki olmazsa istersen sağa yat yere yapış milim sağa gitmez asla sağa yatmaz zıplsanda 100 kiloda olsan dik durur (motor hızı ve ağırlığına bağlı olarak değişir tabii, motor ne kadar ağır ve hızında fazlaysa sağa vücudunu atmanın etkiside o kadar boş olur etkisiz olur)

o motor ya düz gider yada sağ elciğe düşmeyim diye asılmanla beraber motorun dengesini iyice bozarsın yere yapışırsın.

 

kontrada sağ elciğe baskı yapıp anlık sola çevirirsin gidonu, öne giden motorun ivmesi sola dönen ön teker yüzünden düz gitmeye çalışır ama önü sola kaçan motor düz gidemeyeceğinden ama düz gitmek istediğinden ( 2 teker alet düşün) öne doğru giden ivme çizigisi sola kayan motor yüzünden onu sağa yatırır, düz giden çizgisini motorun önünü sola çevirerek ters yöne çektin yani o zaman ters yöne yatarsın anlatabildimmi....

 

motor sadece kontrayla sola kontrayla- sağa yatırıldıktan sonra yatış açısı istene düzeye geldiğinde kesilen kontra etkisi sonrası sağa dönüş yönüne doğru kendiliğinden dönen gidonla yapılır, vücudu kullanman yatma anında ağırlık merkezini içe çekme sebebiyle dönüş çapını daraltmaya yarar, temel fizik kanunu bu... tek başına vücut kullanırsan hafiften yattığın yöne gidersin o kadar, dönemezsin ve motorda hayatta o yöne yatmaz, dik vaziyette yattığın yöne doğru hafiften gider o kadar...

 

herkes haklı değil, sadece kontayla yatış sonrası dönüş başlar, bu kesin net doğrudur diğeride yanlış.

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yanlış kusura bakma

 

Ben yanlış olabilirim ama o zaman videodaki adamın yaptığı illüzyon mu? Sizin dediğiniz de doğru. Yüksek süratlerde yapmak çok zor ve tehlikeli.

 

Bir örnek daha:

 

 

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:
  Ben yanlış olabilirim ama o zaman videodaki adamın yaptığı illüzyon mu? Sizin dediğiniz de doğru. Yüksek süratlerde yapmak çok zor ve tehlikeli.   Bir örnek daha:       

 

 

 

 

 

ilizyon değil gördüğün yine kontra (edit: kontramsı şey olacaktı) ama govdeyle yapilmis gibi gorunuyor....

 

motor kontrayla yatırılarak döndürülür, gidonla yapılan kontra tamdır, diğer tüm yöntemlerse sınırlı etki yapan yetersiz kontradır, motoru döndüren yine kontra  etkisidir, gövdeni yana atman sadece yine kontra yaptırır ama etkisi çok azdır, sense govdemle yana götürdüm sanırsın, alakası yoktur halbuki, zaten motoruda yatirman bu şekilde imkansızdır, o yüzden olmaz ve yanlıştır.  Her iki videondada aslında bu etkiyi yapan yine kontra, sanki govdeni kullandın oldu gibide gözüksede olay aynı, govdeni yana attığın an çok az olmakla beraber yine kontra etkisi yaparsın, gidon anlık ters yöne döner sonra gitmek istedigin yine doner, yetersiz olma sebebiyse govdeni kullanarak yapman, o yüzden motor yatmaz asla viraj dönülmez, olmaz bu iş, bu yüzden yanlış, halbuki gidona dokunsan kontranin tam gücünü görürsün.    

 

şimdi düşün otobandasın 130 la gidiyorsun, keskin viraja girdin,  nasıl döneceksin, hadi motor dik durumda ve sen sadece vüdunu yana attın dön bakalım, ne olur sence, işte yanlış olan bu kısmı, anlatabildimmi, o motor yatmaz hayatta dönemez bariyere girersin, halbuki gidona minnacık bir dokunuş yapsan dikkat et sadece mini bir baskı, o motor öyle bir yatarki dizlerin asfaltı yalar [emoji4]

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ilizyon değil gördüğün yine kontra ama govdeyle yapilmis gibi gorunuyor..

 E mübarek ben de daha önce aynısını dedim zaten :D Gövdeyle sağa veya sola kaykılarak bi tarafa ağırlığını vererek kontrayı başlatıyorsun. Ama bu elle gidonda yapılan kadar ani ve etkili olmaz, hele de yüksek süratlerde. Tehlikeli de aynı zamanda.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 E mübarek ben de daha önce aynısını dedim zaten :D Gövdeyle sağa veya sola kaykılarak bi tarafa ağırlığını vererek kontrayı başlatıyorsun. Ama bu elle gidonda yapılan kadar ani ve etkili olmaz, hele de yüksek süratlerde. Tehlikeli de aynı zamanda.

aynısı değil işte eksik yazmışım o satırı, aşşağıda ne demişim baksana  :D gövdeyle yaptığın kontramsı şey, kontra değil, gövdeyle dönerim diyenler yanlış biliyor kastettiğim oydu, gövdeyle sağa sola vererek kontramsı olayı başlatırsın sadece oda gerçek kontranın %1 lik kısmı olur gümlersin, olmaz kontra sayılmaz başlagıç aşamasını geçemezsin :)

sonuç olarak o yaptıkları işe yaramaz....

 

bu iş sadece gidonla yapılır, gerisi yanlıştır, işi tam yacaksın yoksa sonu kötü olur, kural bellidir. dönsünler bakayım hızlı giderken gidona dokunmadan gövdeleriylede  görelim hele, bakalım bariyere 90 derece dik motorla viraj dönerim hayallerindeyken nasıl giriyorlar izleyelim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

 

Biz en iyisi ellerimiz gidonda sağdan usul usul gezelim, hadi seç birini. Ben GS'yi daha çok beğendim ;) 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek
Tayfun Yaman yazdı:

 

Eminim kenarlarda BMW amblemi vardır 😛

o standart donanım olmalıymış :) henüz almadım denk gelmedi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

Biz en iyisi ellerimiz gidonda sağdan usul usul gezelim, hadi seç birini. Ben GS'yi daha çok beğendim ;) 

 

 

hah, elini gidona koy olay bitsin aga :D

 

seçim tabiki en son model gs 1250 adv , ah ülen ahh be... makinaya bak beee

 

niyeti bozacağım sonunda alacağım sıfır adv basacağım krediyi de işte hanım yakar beni :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hah, elini gidona koy olay bitsin aga :D

 

seçim tabiki en son model gs 1250 adv , ah ülen ahh be... makinaya bak beee

 

niyeti bozacağım sonunda alacağım sıfır adv basacağım krediyi de işte hanım yakar beni :D

 

GS Adventure tankı 30 litre benzin alıyormuş, araba gibi neredeyse :)

Belli olmaz belki eşinizin maceracı ruhu sizinkinden fazladır ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

GS Adventure tankı 30 litre benzin alıyormuş, araba gibi neredeyse :)

Belli olmaz belki eşinizin maceracı ruhu sizinkinden fazladır ;)

değil işte bir sorunda o, hiç binmek istemiyor, yalnız skutırla gezdirdiğimde güzelmişte demişliği var :)

 

adv az farklı, korumalar daha büyük depo ve menzil, tam enduronun olmazsa olmazsı tel jantlar vs, motor falan aynı sanırım.... bu alet en uç nokta enduroda, birde ducati multistrada lar falan var ama gs başka ....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...