İçeriğe Yönlendir

Frene Hangi Ayakla Basılır?


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

Bugün bir twit gördüm ve yorum yaptım, enteresan geri dönüşler geldi.

Sizin yorumlarınızı alayım.

 

 

Şu arkadaş bayağı iddiada bulundu mesela.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eğitimli ayak konusuna katılıyorum, yani sol ayağımız doğuştan alışmadı debriyaja dibine kadar ve sert basmaya. biz öğrettik.. 

Ancak. 

Otomatik arabada Sol ayakla fren yapan, manuelde zorlanır. 

Olması gerektiği gibi kullanırsak her iki tipte de sorun yaşamadan kullanabiliriz.. 

 

 

Otomatik kullanırken, hızlı kalkmak gereken yerlerde sol ayakla frene basar, sağ ayakla gaz verir, tork konvertörü dolunca freni bırakırdım. 

Bunun dışında sol ayakla fren hiç kullanmadım. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Motorda vites atar sol ayak :D 

nc al, sol ayağın hava alsın bol bol dct şanzıman :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Çok dur kalk trafikte sağ ayağım yorulduğu için sol ile basmayı denemiştim ve araç zınk diye durmuştu. 

Daha sonra bunun üzerinde durdum ve ara ara sol ayağımı frende kullanmayı alıştırdım.

Manuel araçta tabi ki.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Eğitimli ayak konusuna katılıyorum, yani sol ayağımız doğuştan alışmadı debriyaja dibine kadar ve sert basmaya. biz öğrettik.. 

Ancak. 

Otomatik arabada Sol ayakla fren yapan, manuelde zorlanır. 

Olması gerektiği gibi kullanırsak her iki tipte de sorun yaşamadan kullanabiliriz.. 

 

 

Otomatik kullanırken, hızlı kalkmak gereken yerlerde sol ayakla frene basar, sağ ayakla gaz verir, tork konvertörü dolunca freni bırakırdım. 

Bunun dışında sol ayakla fren hiç kullanmadım. 

zaten kullansaydın bu fren amma güçlü yahu, sağ ayakla böyle tutmuyordu bu derdin :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Selim Bilgin yazdı:

Şu arkadaş bayağı iddiada bulundu mesela.

 

 

 

Arkadaş doğru demiş. Tamamen öğrenme ile alakalı. Amaa normal bir sürücü neden sol ayak ile frene basar konusu tartışılır. 

Yarış yoksa sol ayağada gerek yok bence. Sol ayak ile fren tamamen aracın momentumunu ve devrini düşürmemek içindir.

ör: sağ ayak ile gaza basmaya devam ederken anlık fren tokatlamak gibi.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Bir arkadaşım var otomatik arabayı iki ayağıyla kullanıyor çok da memnun :) Bende denedim baya zor ama 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Arkadaş doğru demiş. Tamamen öğrenme ile alakalı. Amaa normal bir sürücü neden sol ayak ile frene basar konusu tartışılır. 

Yarış yoksa sol ayağada gerek yok bence. Sol ayak ile fren tamamen aracın momentumunu ve devrini düşürmemek içindir.

ör: sağ ayak ile gaza basmaya devam ederken anlık fren tokatlamak gibi.

 

Ben de senin dediğini anlatmaya çalıştım zaten. Kastı ralliden bildiğimiz sol ayak freni değil, günlük kullanımda F1 gibi çift ayak kullanmayı kastediyorlar.

Kendini eğitebilirsin, kullanabilirsin.

Ama bu konuda bir best practice varken gerek yok, ayrıca bir çoğunun da bunu doğru uygulayabileceğini düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Dünya Ralli Şampiyonası ve WRC yarışlarında bu tekniği görürdük.

 

Ayaklar çok hareketli olurdu hem gaza basıp hem fren yapmak.

 

Bir ekleme daha ben sağlak bir sürücüyüm solak sürücülerde hassasiyet nasıl olur ?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)

Manuel viteste ani yavaşlamalar için, otomatik viteste her durumda kullanılabilir bence sol ayak. Ama genel anlamda düşününce sakat iş. Şimdi adam sağ ayağı gazdan çekmeden sol ayakla frene basarsa ne olacak peki? Yani demek istediğim bi panik anında istenmeyen şeyler olabilir. Ama bilinçli kullanıcıdır, profesyoneldir ya da zorunludur her iki ayağını da kulanır. Gerekirse sadece sol ayakla bile otomatik araba sürersin.

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Normal sürücü (bizler) otomatik aracı tek ayakla kullanır. Zaten hepimiz trafikte sol bacağımız ağrıdığı için otomatik tercih etmiyor muyuz.

Ayağı eğitmek meselesi doğru, ancak gene özel sürüşlerde kullanma amaçlı. Köprü trafiğinde gaza sağ ayakla frene sol ayakla bastıktan sonra ne yapayım otomatik arabayı.

Ben arada eğlence olsun diye sıkıntı çıkartmayacak yerlerde sol ayak freni yaparım.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kendini pro sanması sorun zaten, rallici 10 saat idman yapıyor, bu adama iki çizgi arasına park et desek, yapamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Cevabımı ordan mı yazayım burdan mı ? :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Alpay Sumer

Otomatik vitesi ilk kez kullanan bir arkadasimla kavsaktan donerken bi baktimki on camla torpido arasindayim. 😵 Artik ayagiyla mi yoksa baska biyeriyle mi  basti bilmiyorum. Ama tovbeler olsun yok boyle bisey..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Alpay Sumer yazdı:

Otomatik vitesi ilk kez kullanan bir arkadasimla kavsaktan donerken bi baktimki on camla torpido arasindayim. 😵 Artik ayagiyla mi yoksa baska biyeriyle mi  basti bilmiyorum. Ama tovbeler olsun yok boyle bisey..

 

Kas hafızası bu işte, sol ayakla sürekli debriyaj kullandığı için fren pedalına da aynı şekil basmış.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bu arada çoğu arabada gaz ile frene aynı anda basmanıza izin vermez. Araç gazı otomatik keser :) Benim ki iptal orası ayrı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

Konumuz amatörler.

Profesyonel hangi durumda ne yapacağını bilir zaten. 

 

Konu amatörler olunca Amerika'da ya da Çin'de görmeye alışık olduğumuz dükkanlara veya park halindeki arabalara bodoslama dalış videoları izleriz :)

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Konumuz amatörler.

Profesyonel hangi durumda ne yapacağını bilir zaten. 

o zaman sağ ayak basar tabi ki. ortadaki fren miydi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...