İçeriğe Yönlendir

Cruze - Debriyaj Pedalı ve Kavrama Arasındaki Gecikme / Pedalda Sertlik


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Arabanın debriyaj pedalı ve kavrama arasında bir geçikme var. Debriyaj bitik değil ama 1 saniye geç kavrıyor. Nasıl desem ben debriyajı bırakıyorum , o benim hızıma eş değer bir süratle kavrama yapamıyor. Arabanın debriyaj sistemi hidrolik ve dot4 fren yağı ile çalışıyor. Arabanın 10 yaşında olduğunu düşünürsek, içerisindeki fren yağının yaşı neticesinde gecikmenin yağın özelliğini yitirmiş olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?  

 

Aşağidaki makale servis manualinden alıntılıyorum.  Türkçesi fazla karışık geldi. Ama bunu kime yaptırabilirim bir araştırmam lazım. Bu tip bir işlemi sanayide yapabilirmiyiz. 

 

ACtC-3fRX1MHyo67Td5VtBnO7RmUcBuQKWqLHaHR

 

Special Tools

DT-6174-A Connecting Hose Set

For equivalent regional tools, refer to Special Tools .

Procedure

Warning: Refer to Brake Fluid Irritant Warning in the Preface section.

Caution: Brake fluid must not come in contact with mineral oils and greases. The smallest amount of such could lead to malfunction or breakdown of the clutch.

Caution: Refer to Brake Fluid Effects on Paint and Electrical Components Caution in the Preface section.

Note: Only use brake fluid DOT 4+. The hydraulic clutch actuation must now only be bled from "below", i.e. from the bleeder valve. A brake bleeder must be used for this purpose - see " Workshop Equipment" catalogue. Manual bleeding is no longer permissible. Observe manufacturer's instructions before using brake bleeder. The brake bleeder must be set to an operating pressure of approximately 2 bar.

 

•  Screw adapter (1) for corresponding brake bleeder onto brake fluid reservoir.

 

    Note: Insert hose end in suitable brake fluid collecting basin.

 

•  Connect DT-6174-A set (2) to adapter.
•  Disconnect valve cap from bleeder valve.
•  Connect DT-6174-A connecting hose set (3) to bleeder valve (4).
•  Connect DT-6174-A set to brake bleeder.
•  Switch on brake bleeder.
•  Open bleeder valve 2-3 turns.
•  Bleed until brake fluid escapes without bubbles at DT-6174-A set.
•  Close bleeder valve hand tight.
•  Detach adapter from brake fluid reservoir.
•  Push valve cap onto bleeder valve to protect the bleeder valve.

 

    Note: The following operational stages must be undertaken to fill the pressure line between the transmission housing and the central release. When bleeding, ensure that the brake fluid reservoir is always filled up sufficiently and does not run dry.

 

•  Press and hold clutch pedal.
•  Open bleeder valve until air or air/brake fluid mixture emerges.
•  Close bleeder valve hand tight.

 

    Note: Do not close the bleeder valve too fast.

 

•  Release clutch pedal as far as the stop at normal speed.
•  Wait approximately 5 seconds.
•  Repeat this bleeding process 4 times.
•  Tighten bleeder valve.
•  Detach DT-6174-A set.
•  Push valve cap on to bleeder valve to protect the bleeder valve.
•  Fill brake fluid reservoir up to "MAX" marking.
•  Install brake fluid reservoir.

Undertake road test using varying RPM ranges and frequent gear changes, bring vehicle to operating temperature during this process. Ensure the brake and clutch system is operating correctly.

  1.  
  2. Attach brake bleeder.
  3. Bleed clutch.
  4. Detach brake bleeder.
  5. Bleed pressure line between transmission housing and central release.
  6. Connect DT-6174-A set to bleeder valve, place free end in a suitable connecting container.
  7. Top up brake fluid reservoir.
  8. Check actuation pressure of clutch pedal.
  9. Check shifting for ease of movement with vehicle stationary, with engine running and with clutch disengaged.
  10. Road test the vehicle to ensure proper operation.

 

 

Bu sorunu çözmek adına para harcamaya niyetliyim. 

Gerekirse kavrama seti ve tüm hidrolik debriyaj silindirlerini değiştirebilirim. 

4 numaralı debriyaj üst silindiri parça no 55561915

8 numaralı debriyaj merkez silindiri parça no : 96832585

 

251355.gif

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Bu bir TSB galiba. Bence yetkili servise danışın.

 

Koca Chevrolet geri çağırma bülteni varmı yokmu şaseden bulabilceğim bir yeri yok. 

Ahanda buldum.. Cruzede Recall var.. :). Sorun şu ben bu geri çağırmayı nerede yaptırıcam. 

ACtC-3eCOdrcZhGF30nMhuXqcH28-EQ74WvaPkx_

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Koca Chevrolet geri çağırma bülteni varmı yokmu şaseden bulabilceğim bir yeri yok. 

Ahanda buldum.. Cruzede Recall var.. :). Sorun şu ben bu geri çağırmayı nerede yaptırıcam. 

ACtC-3eCOdrcZhGF30nMhuXqcH28-EQ74WvaPkx_

Herhangi bir opel servisine danışabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hidroliği öncelikle değiş zaten.. 

 

 

Mehmet abi.... Buralar hep Cruze olacak...  Hazırlıklı ola :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Mehmet abi.... Buralar hep Cruze olacak...  Hazırlıklı ola [emoji4]

Tedbirimizi aldık. Tekayyuzdayız. [emoji23]
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

baskı yayları bozulmak üzeredir hiç değişmemiş ise. birde eğer kauçuk hortum filan gibi bir parça varsa sistemde, beni dodge journey de başıma geldiği gibi içinden tıkanıyor olabilir. yeni hortum lazım.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba ,

Harika haberlerim var. Arabadaki şikayetim tamamen ortadan kalktı. Hatta tamamen karakteri değişti. Aracın Fren hidroliği değişimi sonrası debriyajı, kavrasması, vites geçişleri herşey oldukca esnek hale geldi. Bunu nasıl tarif ederim bilemiyorum. Hatta bazı şanzıman sesleride ortadan kalktı. Aslında gürültülü yani şanzıman sesi çok duyduğum bir araba imiş. 

 

Artık böyle yukarda bahsettiğim bir şikayetm kalmadı :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

hortumdanmiymis yani?

 

Boru değil hocam hidrolik. Bilmem kaç yıllık hidrolik vardı arabada, boşaltıp yenisini doldurdular. Kıvamını halini göremedim ama etkisi muhteşem. Özelliğini yitiren hidrolik değişince araba debriyajına can geldi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Çağlar Bayur
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

3 sene dolunca değiştirin diye. 

katkı yapayım, 2 senede bir. zira yağın kaynama derecesi aşağı düşüyor, havadan nem kapıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...