İçeriğe Yönlendir

Focus Blokta Su Kaçağı ve Tekleme


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş

 

Merhabalar.

Araba focus 2 135.000 km de ilk sahibiyiz.

Ekim ayında forum ışığında kompresyon testi yapıldı. Subaplar yapıldı. Buji-buji kablosu değişti. 1 ay öncesine kadar sorunsuz kullanıyorduk. 1 ay önce yine teklemeye başladı. Yasaklar kalktıktan sonra servise gittim. 4. Bujide atlama yaptığını gördük. Diğer bujiler sıfır gibiydi zaten. O buji değişti üstüne kalınlaştırsın diye bi iletken sarıldı. Makaron galiba. 2 hafta kadar sorunsuz kullandım. Bugün 50 km kadar yol yaptım sıfır sıkıntı. Geldikten sonra Çalıştırdım bir teklemeki sormayın gitsin. Araba bildiğiniz elektrik kesiyor. Arıza lambası yanıp sönüyor. Normalde yanık kalırdı ama galiba dur motoru stop et mi demeye çalışıyor anlamadım. Benzine aldım arabayı hiç bir şey fark etmeden iki ileri bi geri evin önüne kadar geldim. Yani benzinde de hiç bir şey değişmiyor. Aklıma yatmayan şey bu arıza yavaş yavaş nüksediyordu. Bi anda oldu ve araba gidemez oldu. Motor boğula boğula tabiri caizse motosiklet gibi gaz yiyor. Evin önüne geldim arabayı stop etmeden kendi etti.

 

Yarın sabah burdaki sanayiye gideceğim bujiler sökülecek ve bozuk denecek.( Araştırmalar ve deneyimler) Servise gidemem yarın yola gitmem gerekiyor.

4 buji değiştirip sorunsuz kullanacağız. Çok büyük ihtimal 6 ay sonra tekrar bozulacak.

Sabah yine gelişmeleri yazarım ama bu buji işi nasıl çözülecek veya bu lpg için olan iridyum buji vs gerçekten işe yarar mı? Yani normalde bujiler belli bi aralıkta değişmesi gerekiyor ama bu araba senede 10.000 i geçmeyen ekim ayından beri de 5.500 km yapmış bi araba.

Önerilerinizi bekliyorum teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Bobin ve buji kablolarına baktılar mı?

2 hafta önce değiştiğinde servisten ateşleme bobini ve buji kablosu ile denediler. Sıfır takılan Ateşleme bobini bozuk çıktı. Arabayı denerken yolda kaldık. Araba marş almadı Kendi bobini geldi takıldı ve sorunsuz çalıştı. Sıkıntı bujide dediler sonra. 2 hafta da sorunsuz kullandım.

 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Fakir karışım ve çatlama olabilir mi? Çıkan buji nasıl?
Gece eve gelirken yaptı abi sabahın erken saatlerinde götüreceğim. Çıkan bujileri de paylaşırım.
Bence sizin bobin de sorunlu.
Olabilir sani abi. Ama işin sonunda yine 500 lük olacağız gibi.
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Öngörülerimde hatalı çıktım arabanın buji yatağı su dolmuş ama antifriz suyu. Motor soğutmada su kaçırıyor. Conta yanık dedi usta. Benim bildiğim çok masraflı bu işlem. Konunun adının değiştirilebilir ve contanın yanık olmasından devam edelim. Ne yapmalı abiler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Araç su eksiltiyormuydu 5 ay kullanımınız zarfında
Araba uzun zamandır su eksiltiyordu her yola çıkmadan önce suyu kontrol edip ekliyordum. Usta da ilk bu soruyu sordu.
Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Silindir kapağındaki su tapaları çürümüş olabilir.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Silindir kapağındaki su tapaları çürümüş olabilir.
Bi 10-15 dakikadır boşta çalıştırıyoruz tekrar su inecek mi ona bakalım dediler bakalım bekliyoruz.
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Conta mı tapa mı kontrolü yapılacak bugün içinde tahmini masraf beli olacak dendi

Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Eğerki aracında hararet lpg kafasında buzlanma egsozdan su atma gibi durumlar yok ise büyük ihtimalle tapadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Eğerki aracında hararet lpg kafasında buzlanma egsozdan su atma gibi durumlar yok ise büyük ihtimalle tapadır.
Hararet hiç yapmadı ama diğer durumları bilmiyorum. Umarım tapalardandır da işçilik ile kurtarırız durumu. Daha 7-8 ay önce subaplar 2500 lirayı aldı götürdü.
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Focus 1 de motor tıpalarının özelliğini yitirip buji bölgesine su kaçırması nedeniyle yolda kalmıştım
Acil onarım yaptırmanız lazım
Araba sanayide zaten suyu görünce yürütmedik hiç.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Görkem Karakaş yazdı:

Conta mı tapa mı kontrolü yapılacak bugün içinde tahmini masraf beli olacak dendi

 

LPG tasarrufu böyle birşey işte.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Conta değişimi sırasında o bögeldeki su kaçaklarının hepsi görülür zaten hocam. Ford uzun zamandır 1.6 atmosferik benzinli motorlarında detaylı değişikliğe gitmiyor diye biliyorum. Mert bey'in başına gelen sorun sizin de başınıza gelmiş olabilir.  Conta değişimi artık eskisi kadar maaliyetli değil. Eskiden üstten çift egzantirik motorların açılıp kapatılması biraz sıkıntı olduğu ve her usta yapamadığı için yüksek paralar isteniyordu ama artık öyle değil. Tabii bulunduğunuz bölgede sanayi nin büyüklüğü ile de orantılı. Ciddi su kaçağı varsa tabii sadece conta ile de kalmayabilir ama 6 ayda bir oluyor diyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Conta değişimi sırasında o bögeldeki su kaçaklarının hepsi görülür zaten hocam. Ford uzun zamandır 1.6 atmosferik benzinli motorlarında detaylı değişikliğe gitmiyor diye biliyorum. Mert bey'in başına gelen sorun sizin de başınıza gelmiş olabilir.  Conta değişimi artık eskisi kadar maaliyetli değil. Eskiden üstten çift egzantirik motorların açılıp kapatılması biraz sıkıntı olduğu ve her usta yapamadığı için yüksek paralar isteniyordu ama artık öyle değil. Tabii bulunduğunuz bölgede sanayi nin büyüklüğü ile de orantılı. Ciddi su kaçağı varsa tabii sadece conta ile de kalmayabilir ama 6 ayda bir oluyor diyorsunuz..
6 ay da bi tekleme oluyor buji bozuluyor sanıyordum. İlk kez su çıktı. Tekleme Sebepleri farklı..
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Lpg montajinda Yanlis birseyler olabilir. Elektrik yanlis yerden alinmis olabilir. Bobini bujiyi strese sokuyor..
Yok hocam 2011 de takıldı lpg geçen yaza kadar sıkıntı yoktu. Önce subap yedi şimdi de radyatör suyu buji yuvasına doldu. Tapa ya da conta yaktı. Bu akşama belli olacak..
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Geçmiş olsun. Nereden nereye geldik [emoji4]
 
Evet ya sani hocam. Buji neden bozarı değiştirebilir miyiz. Forumdaşlara bilgi almaya gelen arkadaşlara yanlış kılavuz olmasın. Bujide su-Tapa değişimi vs uygun olacak şekilde değiştirelim.. :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...